Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

MAZDA MX-30: Ηλεκτρικό και χαρισματικό

Mε αρκετά γρήγορους ρυθμούς αυξάνονται τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που παραλαμβάνουμε για δοκιμή. Έτσι, βελτιώνεται και η γενική εικόνα που έχουμε για το παρόν της ηλεκτροκίνησης.

Ειδικά για την Ελλάδα, δεν θα το λέγαμε ρόδινο. Η υψηλή τιμή κτήσης, η έλλειψη σωστού δικτύου ταχυφόρτισης και η περιορισμένη εμβέλεια των μπαταριών, αποτελούν ισχυρούς αποτρεπτικούς παράγοντες. Αντίθετα, τα κάποτε παρεξηγημένα υβριδικά μοντέλα κερδίζουν έδαφος, τουλάχιστον έναντι των πετρελαιοκίνητων, που έχουν… εξοβελιστεί από την αγορά.

Έστω και με αυτά τα δεδομένα, προσπαθήσαμε να εστιάσουμε στα θετικά σημεία ενός ηλεκτρικού μοντέλου, μιας από τις πιο προηγμένες ιαπωνικές εταιρείες, της Mazda, η οποία δεν έπαψε διαχρονικά να μας εκπλήσσει με τα επαναστατικά της μοντέλα! Πρόκειται για το MX-30, το πρώτο μοντέλο της φίρμας στην κατηγορία e. To μοντέλο κληρονομεί φυσικά όλα τα γνωστά χασίματα, όπως ξεχωριστή εμφάνιση, υψηλός βαθμός ασφάλειας, άριστη ποιότητα υλικών και απολαυστική οδήγηση!

Η μάσκα εναρμονίζεται με τις στρογγυλεμένες επιφάνειες του αμαξώματος, ενώ η διχρωμία της οροφής χαρίζει στο compact SUV μια πιο χαρακτηριστική εικόνα. Επίσης, χαρακτηριστικό είναι και το γνωστό από το RX-8 σύστημα των αντικριστών πίσω θυρών, που ανοίγουν με εσωτερικές χειρολαβές! Όμως ο χώρος είναι για τους πίσω αρκετά άνετος. Το πορτμπαγκάζ χωράει 366 λίτρα και δεν μας δυσκόλεψε με τα ογκώδη είδη παραλίας!

Eντύπωση προκαλεί η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα με την οθόνη αφής 7 ιντσών, που περιλαμβάνει μόνο τις λειτουργίες του κλιματισμού. Στο άνω μέρος του ταμπλό υπάρχει η οθόνη 8,8 ιντσών, η οποία ελέγχεται μέσω του περιστροφικού διακόπτη (Mazda Commander Control), ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Με αυτόν ρυθμίζονται το ηχοσύστημα, το πρόγραμμα πλοήγησης και η συνδεσιμότητά του με το smartphone. Έχει πλήρη συμβατότητα με συστήματα Android Auto και Apple CarPlay μέσω καλωδίου. Το μάτι πέφτει και στο υλικό του φελλού που χρησιμοποιήθηκε για να «ντυθεί» το εσωτερικό του MX-30! Αυτό συγκεντρώνεται από τα περισσεύματα της παραγωγής πωμάτων για μπουκάλια. Άλλωστε, η Mazda ήταν γνωστή και ως εταιρεία παραγωγής φελλού το 1920!

Μοτέρ 145 ίππων

Για την αθόρυβη κίνηση του ΜΧ-30 φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας e-Skyactiv 107 kW (145 ίππων), που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς του SUV. Η μέγιστη ροπή είναι 271 Nm, που αποδίδεται άμεσα. Θεωρητικά, τo ΜΧ-30 έχει εμβέλεια 200 χιλιόμετρα με μια απλή φόρτιση, που όμως εξαρτάται απόλυτα από τον τρόπο οδήγησης. Γενικά δεν υπάρχει πρόβλημα εντός πόλης ή για κοντινές αποδράσεις. Συγκεκριμένα, το MX-30 μπορεί να φορτιστεί από 20% έως 80% σε 3 ώρες με εναλλασσόμενο ρεύμα, ή σε 36 λεπτά με τη χρήση παροχής συνεχούς ρεύματος. Η ανάκτηση της ενέργειας γίνεται με το φρενάρισμα και με την αντίσταση του ηλεκτροκινητήρα (κυρίως σε κατηφόρες), ενώ ο έμπειρος οδηγός πετυχαίνει καλύτερα αποτελέσματα μέσω των paddles στο τιμόνι!

Τέλος, η Mazda εξοπλίζει το ηλεκτρικό της μοντέλο με όλα τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας i-Activsense και δεν είναι τυχαίο ότι το MX-30 κατέκτησε 5 αστέρια στις αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού, EuroNCAP.

Ισχύς: 145 PS

Ροπή: 271 Nm

Τελική ταχύτητα: 140 km/h

Εκπομπές CO2: 0 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €

Χωρητικότητα μπαταρίας: 35,5 kWh

Χώρος αποσκευών: 366 lt

Τιμή: από 33.043  € (με επιδότηση)

 

VOLKSWAGEN ID.5 GTX

Καμουφλαρισμένη παρουσίαση στο Μόναχο

Το ID.5 GTX της Volkswagen πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του ως καμουφλαρισμένο concept, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA), στις 7 Σεπτεμβρίου.

Το πρώτο κουπέ SUV της μάρκας, βασισμένο στην Αρθρωτή Πλατφόρμα για την Ηλεκτροκίνηση (MEB), εντυπωσιάζει με την κομψότητά του, τη σπορ παρουσία και την ισχυρή ηλεκ-τρική του τετρακίνηση. Παράλληλα, είναι πλήρως συνδεδεμένο, μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις του λογισμικού του «over-the-air» και είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία Car2X.

Αν και καμουφλαρισμένο, διακρίνονται οι κοντοί πρόβολοι και οι μεγάλοι τροχοί που αναδεικνύουν τον ισχυρό χαρακτήρα του ID.5 GTX. Στο ψηλό μπροστινό μέρος, κυριαρχούν οι προβολείς IQ.Light LED matrix, οι οποίοι παρέχουν μια έξυπνα ελεγχόμενη μεγάλη σκάλα. Μια λωρίδα φωτός συνδέει τους προβολείς, διακοπτόμενη μόνο από το σήμα της Volkswagen στο κέντρο, ενώ συνδυάζεται αριστερά και δεξιά με τρία έντονα, φωτιζόμενα στοιχεία σε σχήμα κηρήθρας.

Οι επίπεδες κεκλιμένες κολώνες Α, προσδίδουν στη γραμμή της οροφής μια κομψή ροή – εκτείνεται χαμηλά πάνω από το αμάξωμα και καταλήγει σε μια ενσωματωμένη πίσω αεροτομή. Στο πίσω μέρος, οι οριζόντιες γραμμές τονίζουν το πλάτος, ενώ μια ακόμη λωρίδα φωτός, σε συνδυασμό με φώτα LED με τρισδιάστατο σχεδιασμό, ολοκληρώνουν το αισθητικό αποτέλεσμα.

To ID.5 GTX διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα – η ηλεκτρική τετρακίνηση εγγυάται ισχυρές επιδόσεις και έντονες συγκινήσεις, ανώτερη πρόσφυση και σπορ συμπεριφορά. Η μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου -μεταξύ των αξόνων- επιτρέπει προβλεπόμενη αυτονομία έως 497 χλμ.

Το ID.5 GTX θα είναι το δεύτερο μοντέλο της «νεοσυσταθείσας» οικογένειας GTX και αναμένεται να δώσει επιπλέον ώθηση στη στρατηγική ACCELERATE της Volkswagen, στον τομέα της αειφόρου κινητικότητας. Η Volkswagen προγραμματίζει το 2030, οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη να αντιπροσωπεύουν το 70% των συνολικών της πωλήσεων στην ήπειρο, ενώ στοχεύει να έχει καταστεί ουδέτερη ως προς τον άνθρακα, έως το 2050.

 

OPEL ROCKS-E

Νέα e-ποχή στην πόλη

Εισαγωγικό μοντέλο στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, απαντά στις τρέχουσες απαιτήσεις κινητικότητας, προσφέροντας ηλεκτροκίνηση με προστασία από τον αέρα και τη βροχή – προηγμένο, τολμηρό, απέριττο, τυπικός εκπρόσωπος της Opel: σύμφωνα με την παράδοση της μάρκας. Στη Γερμανία, μπορούν ήδη να το οδηγούν νεαρά άτομα ηλικίας από 15 ετών με δίπλωμα οδήγησης κατηγορίας AM1.

Με το διθέσιο όχημα μήκους 2,41 m, η Opel συνεχίζει την ηλεκτρική της επέλαση.

Ο Γερμανός κατασκευαστής επεκτείνει την προϊοντική γκάμα του με ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα SUM που τοποθετείται κάτω από το Corsa-e και είναι προσιτό σε όλους σχεδόν τους οδηγούς, από νεαρούς αρχάριους μέχρι εργαζόμενους που χρειάζονται ένα καθημερινό μέσο μετακίνησης. Η τιμή εκκίνησης για το νέο Opel Rocks-e στη Γερμανία θα είναι σαφώς μικρότερη από την αντίστοιχη ενός μικρού αυτοκινήτου, ενώ το μηνιαίο κόστος μακροχρόνιας μίσθωσης (leasing) θα είναι παρόμοιο με αυτό του εισιτηρίου σε δημόσιο μέσο μεταφοράς. Το Rocks-e θα διατίθεται για παραγγελία online ή απευθείας σε επιλεγμένους διανομείς Opel από το φθινόπωρο στη Γερμανία – περισσότερες αγορές θα ακολουθήσουν το 2022. Το όνομα «Rocks» έχει γράψει ιστορία στους κόλπους του Γερμανού κατασκευαστή. Μέχρι πολύ πρόσφατα, τα Opel ADAM Rocks και Opel KARL Rocks πρόσθεσαν τη δική τους ξεχωριστή λάμψη στη μάρκα – με ιδιαίτερο εξοπλισμό, cool προαιρετικά στοιχεία για εκτός δρόμου χρήση, άρα κατάλληλα και για την καθημερινή οδήγηση στη ζούγκλα της πόλης. Το νέο Opel Rocks-e είναι ακόμα καλύτερα προετοιμασμένο για αστική χρήση. Αμιγώς ηλεκτρικό, με μηδενικούς ρύπους και σχεδόν αθόρυβο, το νέο μοντέλο είναι καλό για το περιβάλλον και καλύπτει τις ευαισθησίες μας γι’ αυτό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ