Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

ΔΟΚΙΜΑΣΑΜΕ το Volvo XC60 T8 Recharge: Σχεδόν αγωνιστικές επιδόσεις με πολύ χαμηλό κόστος κίνησης

H Volvo αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια ένα πολύ ενδιαφέρον παράδειγμα. Μια από τις παλιές και παραδοσιακές σουηδικές φίρμες, που το όνομά της ταυτίζεται… εκ γενετής με την υψηλή ποιότητα, ασφάλεια και ως εκ τούτου… τιμή, αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα και βρέθηκε σε… κινεζικά χέρια!

Αντίθετα απ’ ό,τι περίμεναν οι «ειδικοί» (που δεν έχουν ιδέα για την επανάσταση που συμβαίνει στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και τουλάχιστον μια εικοσαετία!), ο νέος ιδιοκτήτης και από τους πρωτοπόρους στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου (Zhejiang Geely Holding) δεν πείραξε καθόλου τη δομή της σουηδικής εταιρείας. Αντίθετα, την κατέστησε παγκόσμια πρωτοπόρα σε νέες τεχνολογίες, στις οποίες η Κίνα προηγείται κατά πολύ όλων των ανταγωνιστών! Μιλάμε για αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτροκίνηση!Έτσι το κορυφαίο plug-in/υβριδικό Volvo XC60 είναι ένα ακόμα δείγμα του συνδυασμού πλεονεκτημάτων Σουηδών και Κινέζων!

Η Volvo, λοιπόν, είναι μια εταιρεία η οποία τα τελευταία χρόνια έχει δηλώσει ξεκάθαρα τη στροφή της προς τον απόλυτο εξηλεκτρισμό των μοντέλων της και ήταν μια από τις πρώτες εταιρείες που εφάρμοσε το plug-in/υβριδικό σύστημα. Το XC60 T8 είναι το πιο ισχυρό στη γκάμα του μοντέλου, αφού το plug-in/υβριδικό σύστημα αποδίδει 392 ίππους ισχύος.

Το plug-in υβριδικό (δηλαδή υβριδικό που φορτίζει και από πρίζα) σύστημα του Volvo XC60 αποτελείται από έναν 2λιτρο κινητήρα βενζίνης με διπλή υπερτροφοδότηση (κομπρέσσορα και turbo) ισχύος 303 ίππων, που στέλνει την ισχύ του στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου, αλλά και από έναν ηλεκτροκινητήρα 88 ίππων, που κινεί τους πίσω τροχούς. Η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα αντλείται από μπαταρία ιόντων-λιθίου συνολικής χωρητικότητας 11,6 kWh, η οποία φορτίζεται και από εξωτερική πηγή. Παράλληλα, υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και επιβράδυνση, που παρέχει σταθερά ενέργεια στην μπαταρία, οπότε αυτή είναι πάντα γεμάτη, για να χρησιμοποιείται επικουρικά από τον ηλεκτροκινητήρα όταν αυτό είναι εφικτό! Ανάλογα με τον φορτιστή, αν η μπαταρία είναι εντελώς άδεια (σπάνιο έως απίθανο!), χρειάζεται το πολύ έως 8 ώρες.

Το σύστημα λειτουργίας προσφέρει πέντε οδηγικά προφίλ: Constant AWD, Pure, Hybrid, Power, Of Road, ενώ το «Pure» δίνει τη δυνατότητα αποκλειστικής ηλεκτρικής κίνησης για αποστάσεις έως και 40 χιλιομέτρων. Οι επιδόσεις είναι καταπληκτικές, με την επιτάχυνση (0-100 km/h) στα 5.5 sec, επίδοση σχεδόν… αγωνιστική! Στον κρίσιμο και ζητούμενο τομέα της κατανάλωσης, με χρήση του Pure και της εντός πόλεως αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, το πρωτοπόρο  XC60 T8  εξασφαλίζει πολύ χαμηλό κόστος κίνησης, αφού με πλήρη φόρτιση μπορεί να διανύσει 30 χιλιόμετρα χωρίς καθόλου καύσιμο! Αλλά ακόμα και με την εμπλοκή του βενζινοκινητήρα, η μέση κατανάλωση βρίσκεται κάτω από τα 8.0 lt./100 km, με «σωστή» οδήγηση. Με βάση την ενσωματωμένη υψηλή τεχνολογία και τα λοιπά χαρακτηριστικά ασφάλειας, άνεσης και πολυτέλειας, η τιμή των 64.809 ευρώ δεν εκπλήσσει. Άλλωστε, δεν είναι ένα αυτοκίνητο για πολλούς…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ