Τρίτη, 14 Μαΐου, 2024

Γιώργος Χατζηπαύλου: «Ο κόσμος έχει ανάγκη να βγει και να παρακολουθήσει καλές παραστάσεις»

Aφού το περασμένο καλοκαίρι περιόδευσε σε όλη την Ελλάδα, ο Γιώργος Χατζηπαύλου επιστρέφει στην Αθήνα για ένα θριαμβευτικό φινάλε με τη νέα του σόλο παράσταση υπό τον τίτλο «Τάιμινγκ». Λίγο πριν ανέβει στη σκηνή του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης», μίλησε στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Τάσος Μεργιάννης

Είναι ο πρώτος Έλληνας κωμικός, ο οποίος έκανε τη μεγαλύτερη περιοδεία ελληνόφωνου stand-up εκτός Ελλάδας που έγινε ποτέ, με παραστάσεις σε 22 πόλεις εκτός Ελλάδας. Παράλληλα, ήταν ο πρώτος που έγραψε και πρωταγωνίστησε σε κείμενα «όρθιας κωμωδίας» που αφορούν παιδιά ηλικίας 6-12 ετών.

Ο Γιώργος Χατζηπαύλου, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί από τους ειδικούς και κυρίως από το κοινό ως ένας από τους καλύτερους εκπροσώπους του ελληνικού stand up comedy, συστήνει στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ τη νέα του παράσταση που κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 23 Οκτωβρίου και το βιβλίο του με τίτλο «Κόμεντι Σκρίπτα» το οποίο έγραψε στις δυο καραντίνες που προηγήθηκαν ενώ εξηγεί για ποιόν λόγο δεν ανοίγει ποτέ την τηλεόραση που έχει στο σπίτι του.

 

Τo Σάββατο 23 Οκτωβρίου ξεκινάς μια σειρά από 12 εμφανίσεις υπό τον τίτλο «Τάιμινγκ» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Πώς θα σύστηνες την παράσταση σε κάποιον που δεν την έχει παρακολουθήσει;

Το «Τάιμινγκ» είναι μια παράσταση η οποία ουσιαστικά δεν έχει παρουσιαστεί στην Αθήνα, παρά μόνο σε πόλεις εκτός Ελλάδας και στην επαρχία. H παράσταση εντοπίζει και καταγράφει όλα τα αστεία και παράλογα που υπάρχουν, τόσο στις μικρές όσο και στις μεγάλες στιγμές της ζωής μας σήμερα. Όλα όσα ζούμε, όσα βλέπουμε και όσα σκεφτόμαστε, λογικά ή παράλογα, σημαντικά ή ασήμαντα, σατιρίζονται με στόχο, μέσα από την κωμωδία, να αποκαλύψει πώς μπορεί ο καθένας να εντοπίσει τη σημαντικότερη μέρα της ζωής του, αλλά κυρίως να συγχρονιστεί μαζί της.

Υπάρχουν καινούργια στοιχεία τα οποία δεν είχες εντάξει σε προηγούμενες παραστάσεις σου;

Τα κείμενα του «Τάιμινγκ» γράφτηκαν το 2019 (προ κορωνοϊού δηλαδή), αλλά δεν θα μπορούσε να απουσιάζει όλο αυτό που ζούμε τα τελευταία δυο χρόνια. Θα έμοιαζε σαν τον «ελέφαντα στο δωμάτιο», τον οποίο δεν μπορείς να αγνοήσεις. Υπάρχει μια μικρή αναφορά, λοιπόν, στην πανδημία, δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά.

Τα κλειστά θέατρα άνοιξαν μετά από ένα μακρύ διάστημα κατά το οποίο το υγειονομικό πρωτόκολλο τα ήθελε κλειστά. Πώς βλέπεις τη μετα-lockdown εποχή στο θέατρο;

Αν κρίνω από τις καλοκαιρινές περιοδείες των τελευταίων δυο ετών, ο κόσμος έχει ανάγκη να βγει και να παρακολουθήσει καλές παραστάσεις. Δεν εντόπισα κάποια διαφορά στη διάθεση του κόσμου, ούτε στην προσέλευσή του. Πρόβλεψη για το μέλλον δεν μπορώ να κάνω. Με βάση τα τωρινά δεδομένα, πιστεύω ότι δεν μας περιμένει κάποια πολύ δυσάρεστη έκπληξη. Εκτός εάν εμφανιστεί η «μετάλλαξη ΣΤ» ή η «μετάλλαξη Ω». Αλλά εκεί θα έχουμε πολύ πιο σοβαρά θέματα να ασχοληθούμε από το θέατρο.

Πώς πέρασες στις δυο καραντίνες;

Από τη μια ξαφνικά βρέθηκα με πολύ ελεύθερο χρόνο, τον οποίο εκμεταλλεύτηκα δημιουργικά. Από την άλλη, υπήρχε η πλευρά της ανασφάλειας και της ανησυχίας, τόσο για το θέμα της υγείας μας όσο και για τον βιοπορισμό. Όπως όλες οι καταστάσεις, έτσι κι αυτή ήταν λίγο «γιν» και «γιανγκ». Δυο φαινομενικά αντίθετες δυνάμεις που αλληλοσυμπληρώνονται και αλληλεξαρτώνται.

Πάντως, όλες οι μελέτες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας συμφωνούν ότι για να επανέλθει η ψυχολογία μας στα προ πανδημίας επίπεδα θα περάσουν αρκετά χρόνια. Δεν είναι κάτι που θα τελειώσει με το τέλος της Covid-19.

Σε επηρέασε όλη αυτή η κατάσταση τόσο πολύ ώστε να πεις «δεν θα ανοίξουμε ποτέ. Έτσι θα είναι η ζωή μας από εδώ και πέρα»;

Δεν έφτασα στο σημείο να πω κάτι τέτοιο. Από την αρχή τα μηνύματα που λαμβάναμε από την επιστημονική κοινότητα ήταν πολύ αισιόδοξα. Κάπου μέσα μου είχα την ελπίδα ότι υπάρχει κάτι που σύντομα θα καταπολεμήσει τον ιό. Προφανώς και δεν είχα αποδείξεις, όμως διάβαζα ότι η μελέτη για τα εμβόλια προϋπήρχε.

Για να επανέλθω στα θέματα των παραστάσεών σου, αναρωτιέμαι εάν υπάρχουν θέματα τα οποία δεν αγγίζεις. Για παράδειγμα, το ελληνικό «me too»;

Τα κείμενα της παράστασης γράφτηκαν πριν ξεσπάσει το ελληνικό «me too», όμως υπάρχει αναφορά στην αμερικάνικη εκδοχή του. Για μένα δεν υπάρχουν θέματα που κάνουν «τζιζ» ή είναι απαγορευτικά στην κωμωδία. Υπάρχει ο τρόπος που τα θέτεις και η προσέγγισή σου. Να είναι δηλαδή αστεία και τεκμηριωμένα και όχι προσβλητικά ή χυδαία. Η κωμωδία (και όχι μόνο η «όρθια») οφείλει να φέρνει κοντά τους ανθρώπους που βρίσκονται στην αίθουσα και να μην τους βάζει απέναντι στους δημιουργούς.

Πάντως, σε γενικές γραμμές, το stand up δεν ασχολείται με θέματα άμεσης επικαιρότητας, αλλά με πιο προσωπική θεματολογία. Με τον τρόπο με τον οποίο βλέπεις τα πράγματα γενικότερα, δηλαδή.

Ήσουν ο πρώτος stand up comedian στην Ελλάδα που έγραψε και πρωταγωνίστησε σε κείμενα που αφορούν παιδιά ηλικία 6-12 ετών. Πώς ξεκίνησε αυτό το project;

Ήταν κάτι που είχα στο μυαλό μου για καιρό. Πριν από τεσσεράσιμι χρόνια όταν γεννήθηκε ο γιος μού σκέφτηκα ότι θα ήθελα να έρθει στο θέατρο να δει τον μπαμπά του νωρίτερα από τα 15 του. Το βρήκα μια ωραία πρόκληση να στήσω μια stand up παράσταση για παιδιά. Ήταν ένα project με αρκετή έρευνα, δοκιμές και επαφές με ανθρώπους που έχουν σχέση με το παιδικό θέατρο αλλά και παιδοψυχολόγους.

Ετοιμάζεις κάτι πάνω σε αυτό;

Τα Σαββατοκύριακα του Δεκεμβρίου και για όλο τον μήνα στη Μουσική Βιβλιοθήκη του Μεγάρου Μουσικής θα παρουσιάσω έναν νέο κύκλο stand up κωμωδίας για παιδιά ηλικίας 6-12 ετών. Θεωρώ ότι είναι μια ενδιαφέρουσα παράσταση, από την άποψη ότι δεν έχει σε κανένα σημείο μια γλώσσα που υποτιμάει τη νοημοσύνη των παιδιών. Αντίθετα, τους μιλάει ως ίσος προς ίσο. Γενικά, το παιδικό stand up είναι 100% κωμωδία, κάτι που σπανίζει σε παγκόσμιο επίπεδο.

Εδώ και λίγες ημέρες κυκλοφορεί το βιβλίο σου με τίτλο «Κόμεντι Σκρίπτα». Τι ακριβώς θα διαβάσουμε στα 14 κεφάλαιά του;

Ξεκίνησα να γράφω το βιβλίο στην πρώτη καραντίνα και το ολοκλήρωσα στη δεύτερη. Ήθελα να κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις «Χρονικό» – ένα περιβάλλον που ξέρω και εμπιστεύομαι- καθώς δεν γνωρίζω εάν είναι κάτι που θα ξανακάνω ποτέ.

Το βιβλίο περιλαμβάνει 14 διαφορετικά θέματα. Συνολικά είναι ένα βιβλίο στο οποίο δούλεψα, εφόσον είχα τον χρόνο, πάνω σε φόρμες και είδη κωμωδίας πέραν από το stand-up comedy, με την ελευθερία που σου δίνει ο γραπτός λόγος.

Εξακολουθείς να μην έχεις τηλεόραση στο σπίτι σου;

Έχω αλλά δεν την ανοίγω. Θεωρώ πως η τηλεόραση έχει αξία για να δεις π.χ. Netflix εάν έχεις smart tv. Δεν το παίζω κανένας κουλτουριάρης που διαβάζει και δεν έχει χρόνο για τηλεόραση. Απλώς, ποτέ δεν ήμουν fan του μέσου. Αν με ενδιαφέρει κάποιο τηλεοπτικό πρόγραμμα, το βλέπω στον υπολογιστή.

Χρησιμοποιείς το χιούμορ στην καθημερινή σου ζωή ή επιβεβαιώνεις το κλισέ που θέλει τους κωμικούς ηθοποιούς να χαρακτηρίζονται από μια εσωστρέφεια έως και μελαγχολία;

Δεν έχει να κάνει με το πως είναι ο κάθε άνθρωπος, αλλά το κοντράστ που δημιουργεί η εξωστρέφεια της σκηνής. Ότι βλέπετε πάνω στη σκηνή δεν μπορεί να μεταφερθεί στην καθημερινότητα. Προσωπικά, χρησιμοποιώ το χιούμορ στην παρέα μου εφόσον προκύπτει από τη στιγμή. Δεν είμαι κλειστός χαρακτήρας, αλλά δεν θα χρησιμοποιήσω το χιούμορ επί τούτου, επειδή δηλαδή είμαι κωμικός ηθοποιός.

 

Γιώργος Χατζηπαύλου… on line

 

Η επίσημη ιστοσελίδα του Γιώργου Χατζηπαύλου είναι xatzi.gr.

Η επίσημη σελίδα του στο Facebook είναι: Γιώργος Χατζηπαύλου και στο Instagram: g_xatzipavlou.

Παρακολουθήστε αποσπάσματα παραστάσεων του Γιώργου Χατζηπαύλου καθώς και τη νέα εκπομπή του με τον Ζήση Ρούμπο στο YouTube πληκτρολογώντας «ΣΠΙΚ | Γιώργος Χατζηπαύλου – Ζήσης Ρούμπος».

Το βιβλίο του «Κόμεντι Σκρίπτα» (εκδόσεις «Χρονικό») εκτός από τα βιβλιοπωλεία είναι διαθέσιμο, υπογεγραμμένο από τον ίδιο, από το eshop της Digital Minds.

 

Γιώργος Χατζηπαύλου «Τάιμινγκ»

INFO

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Αίθουσα «Θέατρο»), Πειραιώς 206, Ταύρος, τηλέφωνο: 210 3418550, www.mcf.gr

 

Από Σάββατο 23 Οκτωβρίου και κάθε Σάββατο και Κυριακή έως 28 Νοεμβρίου

 

Ώρα έναρξης:

Κάθε Σάββατο στις 22:00 και κάθε Κυριακή στις 21:15.

 

Διάρκεια: 90’

Εισιτήρια:

12 ευρώ (γενική είσοδος), 10 ευρώ (προπώληση),

10 ευρώ (μειωμένο)

 

Προπώληση:

-Στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος) από Δευτέρα έως Παρασκευή ώρες 11:00 – 14:00 μόνο με ηλεκτρονική πληρωμή

-Στο εκδοτήριο εισιτηρίων της Ticketservices, στην οδό Πανεπιστημίου 39, Αθήνα, (Δευτέρα & Παρασκευή 09:00 – 20:00, Τρίτη, Τετάρτη & Πέμπτη 09:00 – 21:00, Σάββατο 09:00 – 15:00)

-Μέσω τηλεφώνου με χρέωση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας:

-στο τηλεφωνικό κέντρο της Ticketservices 210 7234567.

-Μέσω διαδικτύου στις διευθύνσεις: www.mcf.gr και www.ticketservices.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ