Άλλο ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο προσφέρεται στην ελληνική αγορά, καθ’ οδόν προς την μεγαλύτερη συμμετοχή της αμιγούς ηλεκτροκίνησης στα ποσοστά των πωλήσεων. Στόχος πολύ δύσκολος, όπως δείχνουν οι εξελίξεις των τελευταίων χρόνων…
Το ηλεκτρικό Mokka ξεχωρίζει από τα τελευταία μοντέλα της Opel, χάρη στην πιο «τετράγωνη» μορφή του, που εκπέμπει σοβαρότητα και «κλάση»! Εύκολα το κατατάσσεις σε premium κατηγορία, όχι μόνο λόγω της εξωτερικής του εμφάνισης, αλλά και της εσωτερικής του πολυτέλειας! Όσο για τις διαφορές με το βενζινοκίνητο αδελφάκι, αυτές περιορίζονται στο καπάκι για τη φόρτιση που βρίσκεται στο πίσω αριστερό φτερό και στα ενδεικτικά λογότυπα “e” στη μεσαία κολόνα και στο πορτμπαγκάζ. Στα λοιπά εξωτερικά χαρακτηριστικά του που ξεχωρίζουν θα σημειώναμε τη μαύρη μάσκα Opel Vizor με τα λεπτά φώτα στις άκρες της, τον μπροστινό προφυλακτήρα και τα πίσω φώτα σε σχήμα L.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί το Pure Panel, με τις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες για το σύστημα πολυμέσων, που μεταξύ πολλών άλλων πληροφορούν τον οδηγό για τη ροή ενέργειας, το υπόλοιπο απόθεμα στην μπαταρία και την κατανάλωση. Πολύ καλοί οι εσωτερικοί χώροι για τους επιβάτες και λίγο μικρότερο το πορτμπαγκάζ λόγω μπαταρίας.
O ηλεκτροκινητήρας, μέγιστης ισχύος 136 PS, τροφοδοτείται από μια μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh, τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα και μεταφέρει τη ροπή των 260 Nm στους εμπρός τροχούς με εντυπωσιακή επιτάχυνση, παρά το συνολικό βάρος –κάπου 300 κιλά περισσότερα απ’ το συμβατικό. Η φόρτιση με ταχυφορτιστή κρατά περί τις 5 ώρες, ενώ σε απλή οικιακή πρίζα ενδείκνυται η φόρτιση όλη τη νύχτα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων στο σύστημα παραμετροποίησης: «Eco», «Normal» και «Sport», από τα οποία εξαρτάται και η κατανάλωση ενέργειας.
Η οποία παραμένει και το αδύνατο σημείο όλων των αμιγώς ηλεκτρικών! Στο Mokka η πραγματική αυτονομία για «προσεκτική» οδήγηση εντός πόλης μπορεί να φτάσει τα 280 χιλιόμετρα. Δηλαδή, αρκεί πλήρως για ημερήσιες μετακινήσεις, ακόμα και για μεγαλύτερες αποστάσεις. Το Mokka-e έχει από τη βασική έκδοση εντυπωσιακό πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, όπως Adaptive Cruise Control, Σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης & Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών & Ποδηλάτων, Σύστημα Διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας κλπ. Η τιμή εκκίνησης, αφού αφαιρεθεί η κρατική επιδότηση, μειώνεται στα 29.020 ευρώ, ένα ποσό που για την κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών θεωρείται πολύ λογικό!