Γράφει ο Χρήστος Φωτιάδης
Ένα από τα πιο ευχάριστα -οδηγικά- αυτοκίνητα της χρονιάς που τελειώνει, ήταν για μένα το Puma με τον μικρό κινητήρα! Πραγματικά το απόλαυσα όσο δεν παίρνει! Ο κινητήρας είχε τον πρώτο λόγο, αλλά και οι εσωτερικοί χώροι που εξασφαλίζουν άνεση για όλους. Το στήσιμο, η απλότητα των χειριστηρίων και η άψογη συνεργασία του κιβωτίου είναι κάποια ακόμη από τα πλεονεκτήματα αυτού του θαυμάσιου αυτοκινήτου.
Αν και… συγγενεύει στενά με το Fiesta, δύσκολα το υποπτεύεσαι. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η ενσωμάτωση υβριδικής τεχνολογίας, αποτελώντας το πρώτο από μία σειρά υβριδικών, ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων που πρόκειται να μας παρουσιάσει η Ford. Σχεδιασμένο από τον συμπατριώτη μας Γιώργο Σαριδάκη, το νέο Puma ενθουσιάζει με το μυώδες και δυναμικό του σχήμα, με τις έντονες καμπύλες και τα κουπέ στοιχεία . Ξεχωρίζει η μεγάλη μπροστινή μάσκα, σε γυαλιστερή μαύρη απόχρωση και οι προφυλακτήρες με αεροδυναμική σχεδίαση. Οι ζάντες των 18 ιντσών και τα πίσω σκουρόχρωμα -LED- φανάρια με κρύσταλλα φιμέ συμπληρώνουν την εικόνα.
Για τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους και το τεράστιο πορτμπαγκάζ τα είπαμε ήδη. Η καμπίνα θυμίζει… αεροπλάνο, με την οθόνη αφής 8 ιντσών και το σύστημα infotainment SYNC 3 της Ford, που προσφέρει εύκολη συνδεσιμότητα smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το Puma σε WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 διαφορετικών συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών μέσω της εφαρμογής FordPass, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator και η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, τη διάρκεια ζωής του λιπαντικού του κινητήρα και άλλα. Ο πίνακας οργάνων του Fiesta έχει εδώ αντικατασταθεί από μία εντυπωσιακή ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών, που αλλάζει γραφικά και χρωματισμούς απεικόνισης.
Αυτό που μας ενθουσίασε πιο πολύ ήταν ο τρικύλινδρος 1.0EcoBoost, που πλέον χρησιμοποιεί όλες τις νέες τεχνολογίες της Ford για μείωση των τριβών και αύξησης της απόδοσης. Αποτελεί τον πρώτο κινητήρα της Ford που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, όταν οι απαιτήσεις σε ισχύ είναι χαμηλές, συνεισφέροντας στην οικονομία καυσίμου του μοντέλου! Το θαύμα αυτό αποδίδει 155Ps με 19,4kgm ροπής, από τις 1.900rpm έως τις 5.500rpm. Το ηλεκτρικό σύστημα περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 11,5kW που παίζει τον ρόλο της μίζας, αλλά και της γεννήτριας που αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία 48V ιόντων λιθίου (Li-Ion) χωρητικότητας 10Ah, η οποία διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης. Από τη στιγμή που σβήσει ο θερμικός κινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να τον εκκινήσει ξανά! Για όλα αυτά, η Ford απαιτεί μόλις 25.793 €, ποσό που δικαιολογείται απόλυτα από την ενσωματωμένη τεχνολογία και τον πλουσιότατο εξοπλισμό.