Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Όσκαρ 2022: Όλες οι υποψηφιότητες

Από την αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοινώθηκαν τις προάλλες οι υποψηφιότητες της 94ης Απονομής των Όσκαρ για τις καλύτερες κινηματογραφικές παραγωγές και εμφανίσεις της περιόδου 2021. Η τελετή της απονομής θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 27 Μαρτίου 2022 στο Dolby Theatre (at the Hollywood & Highland Center).

Από τις ταινίες, «Η Εξουσία του Σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον συγκεντρώνει συνολικά 12 υποψηφιότητες και ακολουθούν τα φιλμ «Dune» του Ντενί Βιλνέβ με 10, ενώ από 7 υποψηφιότητες έχουν λάβει το «West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ και το «Belfast» του Κένεθ Μπράνα, ο οποίος με τις φετινές του υποψηφιότητες (σκηνοθεσίας, σεναρίου) για το «Belfast» είναι ο μοναδικός στην ιστορία των Όσκαρ που έχει προταθεί για πολλά διαφορετικά Όσκαρ: Σκηνοθεσίας («Henry V» το 1989, «Belfast» φέτος), Α’ Ανδρικό Ρόλο («Henry V» το 1989), Β’ Ανδρικό Ρόλο («My Week With Marilyn» το 2011), Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο («Belfast»), Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο («Hamlet» το 1996), Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους («Swan Song» το 1992).

Φέτος στα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας έχουμε δέκα υποψηφιότητες και η επιλογή θα είναι δυσκολότερη του συνήθους.

Ακολουθούν όλες τις υποψηφιότητες, με τη σειρά που ανακοινώνονται στην επίσημη ιστοσελίδα της Ακαδημίας, με την αγγλόφωνη ορολογία (και την ελληνική απόδοση) και σημειώνεται ότι το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας δεν απονέμεται στον σκηνοθέτη της (που είναι βασικός συντελεστής, αλλά όχι ο μόνος), αλλά στον παραγωγό ή τους παραγωγούς της. Οπότε μη σας ξενίζει το γεγονός ότι υπάρχουν 10 υποψηφιότητες Καλύτερης Ταινίας και μόνο 5 Καλύτερου Σκηνοθέτη.

——————

ACTOR IN A LEADING ROLE (Α’ Ανδρικός Ρόλος)

Χαβιέρ Μπαρδέμ για το «Being the Ricardos»

Μπένεντικτ Κάμπερμπατς για την «Εξουσία του Σκύλου»

Αντριου Γκάρφιλντ για το «Tick, Tick… Boom!»

Γουΐλ Σμιθ για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»

Ντένζελ Γουάσινγκτον για το «The Tragedy of Macbeth»

 

ACTOR IN A SUPPORTING ROLE (Β’ Ανδρικός Ρόλος)

Κιάραν Χάιντς για το «Belfast»

Τρόι Κάτσερ για το «CODA» (σ.σ. «Child of Deaf Adults»)

Τζέσε Πλέμονς για την «Εξουσία του Σκύλου»

Τζ, Κ. Σίμονς για το «Being the Ricardos»

Κόντι Σμιτ ΜακΦι για την «Εξουσία του Σκύλου»

 

ACTRESS IN A LEADING ROLE (Α’ Γυναικείος Ρόλος)

Τζέσικα Τσαστέιν για το «The Eyes of Tammy Faye»

Ολίβια Κόλμαν για το «The Lost Daughter»

Πενέλοπε Κρουζ για τις «Παράλληλες Μητέρες»

Νικόλ Κίντμαν για το «Being the Ricardos»

Κρίστεν Στιούαρτ για το «Spencer»

 

ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE (B’ Γυναικείος Ρόλος)

Τζέσι Μπάκλει για το «The Lost Daughter»

Τζούντι Ντεντς για το «Belfast»

Κρίστεν Ντανστ για την «Εξουσία του Σκύλου»

Αριάνα Ντε Μπόζι για το «West Side Story»

Αουνζάνιου Ελις για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»

 

ANIMATED FEATURE FILM (Ταινία Κινουμένων Σχεδίων)

Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός

Flee

Λούκα

Οι Μίτσες και η Εξέγερση των Μηχανών

Η Ράια και ο Τελευταίος Δράκος

 

CINEMATOGRAPHY (Φωτογραφία)

Γκρεγκ Φρέιζερ για το «Dune»

Νταν Λαόυστσεν για το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών»

Αρι Βέγκνερ για την «Εξουσία του Σκύλου»

Μπρούνο Ντελμπονέλ για το «The Tragedy of Macbeth»

Γιάνους Καμίνσκι για το «West Side Story»

COSTUME DESIGN (Κοστούμια)

Κρουέλα

Cyrano

Dune

Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών

West Side Story

 

DIRECTING (Σκηνοθεσία)

Τζέιν Κάμπιον για την «Εξουσία του Σκύλου»

Κένεθ Μπράνα για το «Belfast»

Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι για το «Drive my Car»

Πολ Τόμας Αντερσον για την «Πίτσα Γλυκόριζα»

Στίβεν Σπίλμπεργκ για το «West Side Story»

 

DOCUMENTARY – FEATURE (Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους)

Ascension

Attica

Flee

Summer of Soul (…Or, When the Revolution Could Not Be Televised)

Riding with Fire

 

DOCUMENTARY – SHORT SUBJECT (Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους)

Audible

Lead me Home

The Queen of Basketball

Three Songs for Benazir

When We Were Bullies

 

FILM EDITING (Μοντάζ)

Μην Κοιτάτε Πάνω

Dune

Η Μέθοδος των Γουίλιαμς

Η Εξουσία του Σκύλου

Tick, Tick… Boom!

 

INTERNATIONAL FEATURE FILM (Διεθνής Ταινία)

«Drive My Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι (Ιαπωνία)

«Flee» του Γιόνας Πόερ Ρασμούσεν (Δανία)

«The Hand of God» του Πάολο Σορεντίνο (Ιταλία)

«Lunana: A Yak in the Classroom» του Πάγιο Τσόινινγκ Ντόρζι Μπουτάν)

«The Worst Person in the World» του Χοακίμ Τρίερ (Νορβηγία)

 

MAKEUP AND HAIRSTYLING (Κομμώσεις και Μακιγιάζ)

Coming 2 America

Κρουέλα

Dune

The Eyes of Tammy Faye

Ο Οίκος Gucci

 

MUSIC – ORIGINAL SCORE (Μουσική)

Νίκολας Μπριτέλ για το «Μην Κοιτάτε Πάνω»

Χανς Τσίμερ για το «Dune»

Ζερμέν Φράνκο για το «Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός»

Αλμπέρτο Ιγκλέσιας για το «Παράλληλες Μητέρες»

Τζόνι Γκρίνγουντ για το «Η Εξουσία του Σκύλου»

 

MUSIC – ORIGINAL SONG (Καλύτερο Τραγούδι)

Be Alive από το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»

Dos Oruguitas από το «Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός»

Down to Joy από το «Belfast»

No Time to Die από το «No Time to Die»

Somehow you Dο από το «Four Good Days»

 

 

BEST PICTURE (Καλύτερη Ταινία)

Belfast

CODA

Μην Κοιτάτε Πάνω

Drive my Car

Dune

Η Μέθοδος των Γουίλιαμς

Πίτσα Γλυκόριζα

Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών

Η Εξουσία του Σκύλου

West Side Story

 

PRODUCTION DESIGN (Σκηνικά)

Dune

The Tragedy of Macbeth

West Side Story

Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών

Η Εξουσία του Σκύλου

 

SHORT FILM – ANIMATED (Μικρού Μήκους Ταινία – Animation)

Affairs of the Art

Bestia

Boxballet

Robin Robin

The Windshield Wiper

 

SHORT FILM – LIVE ACTION (Μικρού Μήκους Ταινία)

Ala Kachuu – Take and Run

The Dress

The Long Goodbye

On My Mind

Please Hold

SOUND (Ήχος)

Belfast

Dune

No Time to Die

Η Εξουσία του Σκύλου

West Side Story

 

VISUAL EFFECTS (Οπτικά Εφέ)

Dune

Free Guy

No Time to Die

Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών

Spider-Man No Way Home

 

WRITING – ADAPTED SCREENPLAY (Διασκευασμένο Σενάριο)

Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, Τακαμάσα Οε για το «Drive my Car»

Σίαν Χέντερ για το «CODA»

Ντενί Βιλνέβ, Ερικ Ροθ για το «Dune»

Μάγκι Τζίλενχαλ για το «The Lost Daughter»

Τζέιν Κάμπιον για το «Η Εξουσία του Σκύλου»

 

WRITING – ORIGINAL SCREENPLAY (Πρωτότυπο Σενάριο)

Κένεθ Μπράνα για το «Belfast»

Ανταμ ΜακΚέι και Ντέιβιντ Σιρότα για το «Μην Κοιτάτε Πάνω»

Ζακ Μπέιλιν για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»

Πόλ Τόμας Αντερσον για το «Πίτσα Γλυκόριζα»

Χοακίμ Τρίερ, Εσκιλ Βογκτ για το «The Worst Person in the World»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ