Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Όσκαρ 2022: Σάρωσε στα τεχνικά βραβεία το Dune κερδίζοντας έξι (6)

Το βράδυ της Κυριακής 27 Μαρτίου προς τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκε στο Dolby Theatre (at the Hollywood & Highland Center) από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου η απονομή των βραβείων της 94ης Απονομής των Όσκαρ για τις καλύτερες κινηματογραφικές παραγωγές και εμφανίσεις της περιόδου 2021.

Τις υποψηφιότητες και τα βραβεία παρουσίασαν οι Ρετζίνα Χολ, Έιμι Σούμερ και Γουάντα Σάικς και ήταν η πρώτη τελετή μετά την 83η απονομή των βραβείων Όσκαρ το 2011 που παρουσιάστηκε από τρία άτομα. Σημαδεύτηκε δε από το επεισόδιο μεταξύ των ηθοποιών Κρις Ροκ και του Γουίλ Σμιθ, που ανέβηκε στη σκηνή και χαστούκισε τον πρώτο.

Όλα έγιναν τη στιγμή που ο Κρις Ροκ παρουσίαζε το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ και άρχισε να αστειεύεται: πρώτα με το ζευγάρι Χαβιέ Μπαρδέμ – Πενέλοπε Κρουζ που ήταν και οι δυο υποψήφιοι και μετά αναφέρθηκε στη σύζυγο του Γουίλ Σμιθ, χλευάζοντας το γεγονός πως είχε ξυρισμένο το κεφάλι της, «όπως η Ντέμι Μουρ στο G.I. Jane», ενώ στην πραγματικότητα η Τζέντα Πίνκετ Σμιθ (που δεν έκρυψε την ενόχλησή της) πάσχει από αλωπεκίαση.

Από τις ταινίες, «Η Εξουσία του Σκύλου» που συγκέντρωνε συνολικά 12 υποψηφιότητες, πήρε μόνον το Βραβείο Σκηνοθεσίας για την Τζέιν Κάμπιον  που έγινε έτσι η τρίτη γυναίκα που κερδίζει βραβείο σε αυτή την κατηγορία, ενώ το φιλμ «Dune» του Ντενί Βιλνέβ που είχε 10 υποψηφιότητες κυριάρχησε στα τεχνικά βραβεία, κερδίζοντας 6 Όσκαρ: Καλύτερης Φωτογραφίας, Μοντάζ, Μουσικής, Καλύτερου Ήχου, Σκηνογραφίας και Οπτικών Εφέ.

Από 7 υποψηφιότητες το «West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, κέρδισε μόνον ένα βραβείο, αυτό του Β’ Γυναικείου ρόλου στην Αριάνα Ντε Μπόζι, όπως επίσης και το «Belfast» του Κένεθ Μπράνα που κέρδισε μόνο του Πρωτότυπου Σεναρίου.

Στα βραβεία για τις ερμηνείες, οι νικητές ήταν ο Γουίλ Σμιθ (Α΄ Ανδρικού), ο Τρόι Κάτσερ (Β΄Ανδρικού), η Τζέσικα Τζαστέιν (Α΄ Γυναικείου) και η Αριάνα Ντε Μπόζι (Β΄Γυναικείου).

Ως Καλύτερη Ταινία μεταξύ δέκα υποψηφιοτήτων, διακρίθηκε το φιλμ «CODA» (σ.σ. Child of Deaf Adults) απέναντι στα: Belfast, Μην Κοιτάτε Πάνω, Drive my Car, Dune, Η Μέθοδος των Γουίλιαμς, Πίτσα Γλυκόριζα, Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών, Η Εξουσία του Σκύλου και West Side Story.

Ακολουθούν όλες οι κατηγορίες βραβείων με τους νικητές (με έντονη γραφή) και τις αντίστοιχες  υποψηφιότητες, με τη σειρά που ανακοινώθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα της Ακαδημίας, με την αγγλόφωνη ορολογία (και την ελληνική απόδοση).

ACTOR IN A LEADING ROLE (Α‘ Ανδρικός Ρόλος)

Νικητής: Γουΐλ Σμιθ για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»

Χαβιέρ Μπαρδέμ για το «Being the Ricardos»

Μπένεντικτ Κάμπερμπατς για την «Εξουσία του Σκύλου»

Αντριου Γκάρφιλντ για το «Tick, Tick… Boom!»

Ντένζελ Γουάσινγκτον για το «The Tragedy of Macbeth»

ACTOR IN A SUPPORTING ROLE (Β‘ Ανδρικός Ρόλος)

Τρόι Κάτσερ για το «CODA» (σ. «Child of Deaf Adults»)

Κιάραν Χάιντς για το «Belfast»

Τζέσε Πλέμονς για την «Εξουσία του Σκύλου»

Τζ, Κ. Σίμονς για το «Being the Ricardos»

Κόντι Σμιτ ΜακΦι για την «Εξουσία του Σκύλου»

ACTRESS IN A LEADING ROLE (Α‘ Γυναικείος Ρόλος)

Τζέσικα Τσαστέιν για το «The Eyes of Tammy Faye»

Ολίβια Κόλμαν για το «The Lost Daughter»

Πενέλοπε Κρουζ για τις «Παράλληλες Μητέρες»

Νικόλ Κίντμαν για το «Being the Ricardos»

Κρίστεν Στιούαρτ για το «Spencer»

ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE (B’ Γυναικείος Ρόλος)

Αριάνα Ντε Μπόζι για το «West Side Story»

Τζέσι Μπάκλει για το «The Lost Daughter»

Τζούντι Ντεντς για το «Belfast»

Κρίστεν Ντανστ για την «Εξουσία του Σκύλου»

Αουνζάνιου Ελις για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»

ANIMATED FEATURE FILM (Ταινία Κινουμένων Σχεδίων)

Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός

Flee

Λούκα

Οι Μίτσες και η Εξέγερση των Μηχανών

Η Ράια και ο Τελευταίος Δράκος

CINEMATOGRAPHY (Φωτογραφία)

Γκρεγκ Φρέιζερ για το «Dune»

Νταν Λαόυστσεν για το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών»

Αρι Βέγκνερ για την «Εξουσία του Σκύλου»

Μπρούνο Ντελμπονέλ για το «The Tragedy of Macbeth»

Γιάνους Καμίνσκι για το «West Side Story»

COSTUME DESIGN (Κοστούμια)

Τζένι Μπίβαν για το «Κρουέλα»

Μ. Παρίνι & Τζ. Ντιράν για το «Cyrano»

Ζ. Γουέστ & Ρ. Μόρλαν για το «Dune»

Λουίς Σεκέιρα για το «Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών»

Πολ Τάζγουελ για το «West Side Story»

DIRECTING (Σκηνοθεσία)

Τζέιν Κάμπιον για την «Εξουσία του Σκύλου»

Κένεθ Μπράνα για το «Belfast»

Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι για το «Drive my Car»

Πολ Τόμας Αντερσον για την «Πίτσα Γλυκόριζα»

Στίβεν Σπίλμπεργκ για το «West Side Story»

DOCUMENTARY – FEATURE (Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους)

Summer of Soul (…Or, When the Revolution Could Not Be Televised)

Ascension

Attica

Flee

Riding with Fire

DOCUMENTARY – SHORT SUBJECT (Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους)

The Queen of Basketball

Audible

Lead me Home

Three Songs for Benazir

When We Were Bullies

FILM EDITING (Μοντάζ)

Dune

Μην Κοιτάτε Πάνω

Η Μέθοδος των Γουίλιαμς

Η Εξουσία του Σκύλου

Tick, Tick… Boom!

INTERNATIONAL FEATURE FILM (Διεθνής Ταινία)

«Drive My Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι (Ιαπωνία)

«Flee» του Γιόνας Πόερ Ρασμούσεν (Δανία)

«The Hand of God» του Πάολο Σορεντίνο (Ιταλία)

«Lunana: A Yak in the Classroom» του Πάγιο Τσόινινγκ Ντόρζι Μπουτάν)

«The Worst Person in the World» του Χοακίμ Τρίερ (Νορβηγία)

MAKEUP AND HAIRSTYLING (Κομμώσεις και Μακιγιάζ)

Λ. Ντάουντς, Στ. Ίνγκραμ & Τζ. Ράλεϊ στο «The Eyes of Tammy Faye»

Μ. Μαρίνο, Στ. Μόρις & Κ. Φάρμερ στο «Coming 2 America»

Ν. Στέισι, Ν. Ντον & Τζ. Βέρνον στο «Κρουέλα»

Ντ. Μόουατ, Λ. Λάρσον & Ιβ Φον Μπαρ στο «Dune»

Γκ. Λάντστρομ, Α. Κ. Λοκ & Φ. Ασπίρας στο «Ο Οίκος Gucci»

MUSIC – ORIGINAL SCORE (Μουσική)

Χανς Τσίμερ για το «Dune»

Νίκολας Μπριτέλ για το «Μην Κοιτάτε Πάνω»

Ζερμέν Φράνκο για το «Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός»

Αλμπέρτο Ιγκλέσιας για το «Παράλληλες Μητέρες»

Τζόνι Γκρίνγουντ για το «Η Εξουσία του Σκύλου»

MUSIC – ORIGINAL SONG (Καλύτερο Τραγούδι)

No Time to Die από το «No Time to Die»

Be Alive από το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»

Dos Oruguitas από το «Ενκάντο: Ένας Κόσμος Μαγικός»

Down to Joy από το «Belfast»

Somehow you Dο από το «Four Good Days»

BEST PICTURE (Καλύτερη Ταινία)

CODA

Belfast

ΜηνΚοιτάτεΠάνω

Drive my Car

Dune

Η Μέθοδος των Γουίλιαμς

Πίτσα Γλυκόριζα

Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών

Η Εξουσία του Σκύλου

West Side Story

PRODUCTION DESIGN (Σκηνικά)

Dune

The Tragedy of Macbeth

West Side Story

Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών

Η Εξουσία του Σκύλου

SHORT FILM – ANIMATED (Μικρού Μήκους Ταινία – Animation)

The Windshield Wiper

Affairs of the Art

Bestia

Boxballet

Robin Robin

SHORT FILM – LIVE ACTION (Μικρού Μήκους Ταινία)

The Long Goodbye

Ala Kachuu – Take and Run

The Dress

On My Mind

Please Hold

SOUND (Ήχος)

Dune

Belfast

No Time to Die

Η Εξουσία του Σκύλου

West Side Story

VISUAL EFFECTS (Οπτικά Εφέ)

Dune

Free Guy

No Time to Die

Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών

Spider-Man No Way Home

WRITING – ADAPTED SCREENPLAY (Διασκευασμένο Σενάριο)

Σίαν Χέντερ για το «CODA»

Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, Τακαμάσα Οε για το «Drive my Car»

Ντενί Βιλνέβ, Ερικ Ροθ για το «Dune»

Μάγκι Τζίλενχαλ για το «The Lost Daughter»

Τζέιν Κάμπιον για το «Η Εξουσία του Σκύλου»

WRITING – ORIGINAL SCREENPLAY (Πρωτότυπο Σενάριο)

Κένεθ Μπράνα για το «Belfast»

Ανταμ ΜακΚέι και Ντέιβιντ Σιρότα για το «Μην Κοιτάτε Πάνω»

Ζακ Μπέιλιν για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»

Πόλ Τόμας Αντερσον για το «Πίτσα Γλυκόριζα»

Χοακίμ Τρίερ, Εσκιλ Βογκτ για το «The Worst Person in the World»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ