Μετά την ενθουσιώδη υποδοχή του νέου Yaris σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα, ήρθε η σειρά ενός νέου μοντέλου να γνωρίσει την αποθέωση! Πρόκειται για «ομώνυμο» μοντέλο, αλλά της κατηγορίας B-SUV, δηλαδή ένα compact crossover, βασισμένο σ’ ένα μείγμα στοιχείων του νέου Yaris αλλά και άλλων μοντέλων της εταιρείας. Το αποτέλεσμα δικαιώνει τους εμπνευστές της ιδέας, με σειρά πρωτοτυπιών, μεταξύ άλλων η τετρακίνηση που είναι σπάνια στην κατηγορία!
Αν αρχίσουμε από την εμφάνιση, οι σχεδιαστές κατάφεραν να δώσουν κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Ιδιαίτερα το εμπρός μέρος του με τα υψηλά τοποθετημένα φωτιστικά του σώματα και τα κάθετα LED ημέρας, όπως και όλες οι λοιπές «πινελιές» που τα κάνουν να διακρίνεται από κάθε άλλο μοντέλο της κατηγορίας. Ακόμα καλύτερο, το πίσω μέρος του αποπνέει δυναμισμό και παραπέμπει σε πολύ πιο ακριβά μοντέλα, με τα χαμηλά τοποθετημένα προστατευτικά στις πόρτες να εντυπωσιάζουν πιο πολύ. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η κεντρική οθόνη, εντελώς νέα για τα δεδομένα της Toyota, με γρήγορο λογισμικό και σχετικά εύκολη πλοήγηση. Μεγάλη η άνεση στην καμπίνα για όλους τους επιβάτες, ενώ και ο χώρος επισκευών είναι κοντά στα 400 λίτρα, με αυξημένο ύψος και διπλό πάτωμα.
Ο 3κύλινδρος νέος κινητήρας των 1.5 λίτρων προέρχεται από το 2λιτρο μοτέρ των υβριδικών Corolla και C-HR, με έναν κύλινδρο λιγότερο! Το υβριδικό σύστημα κίνησης 4ης γενιάς συνδυάζει τον θερμικό των 92 ίππων με ένα compact ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων και συνδυαστικά το αποτέλεσμα δίνει συνολικά 116 ίππους απόδοσης.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 580V διαθέτει εξελιγμένο σύστημα ψύξης – λίπανσης και ξεχωριστό δυναμό, ενώ η κομπακτ μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να αποθηκεύει τη διπλάσια ενέργεια κατά το φρενάρισμα (ανάκτηση) και κατά συνέπεια να προσφέρει 50% περισσότερη ενέργεια επιταχύνοντας. Ενώ μπορεί να φτάσει τα 130 km/h σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, κύριο μέλημα του συστήματος είναι κυρίως να απενεργοποιεί τον θερμικό κινητήρα, όσο το δυνατόν περισσότερο χρονικά, με όφελος στην κατανάλωση και στις εκπομπές CO2. Ειδικά εντός πόλης, με χαμηλές ταχύτητες και… ελαφρύ πόδι στο γκάζι, η κατανάλωση πέφτει αισθητά.
Πολύ καλά συνδυάζεται ο κινητήρας με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ και οι αναρτήσεις δεν δυσκολεύονται με το ελαφρώς αυξημένο βάρος του Cross. Σπουδαία και η ανταπόκριση του τιμονιού, τόσο όσο. Τελευταίο και πιο σημαντικό, η δελεαστική του τιμή στα 17.470 ευρώ, της βασικής έκδοσης, που κάμπτει κάθε αντίσταση των ενδιαφερομένων!