Το στρατηγικό πλάνο της μέχρι το 2025 παρουσίασε η Τράπεζα Πειραιώς. Ο πυρήνας της στρατηγικής είναι η περαιτέρω επέκταση της θέσης της ως κορυφαίου παράγοντα σταθερότητας στην ελληνική οικονομία, που υποστηρίζει την ανάπτυξη και την καινοτομία.
Η πορεία αυτή ενισχύεται περαιτέρω, καθώς υλοποιείται η στρατηγική του Ομίλου που επικεντρώνεται σε 3 βασικούς πυλώνες:
• Τομές στο λειτουργικό κόστος για την επίτευξη βέλτιστου επίπεδου λειτουργικής αποτελεσματικότητας
• Διεύρυνση και διαφοροποίηση των πηγών εσόδων, στοχεύοντας σε έσοδα υψηλής απόδοσης κεφαλαίων
• Στοχευμένη προσέγγιση απόδοσης στο πλαίσιο της στρατηγικής πιστωτικής επέκτασης
Η Τράπεζα Πειραιώς θα διατηρήσει αυστηρή πειθαρχία στον περιορισμό του λειτουργικού της κόστους και θα αυξήσει περαιτέρω την αποτελεσματικότητά της, στοχεύοντας σε αναλογία κόστους – εσόδων χαμηλότερα του 40% ως το τέλος του 2025.
Επιδίωξη είναι να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα μέχρι το 2025 με περαιτέρω μείωση των δαπανών στο επίπεδο των €0,7 δισ. ενώ παράλληλα θα επενδύει στην ανάπτυξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της.
Οι στόχοι περιλαμβάνουν στοχευμένη δανειακή επέκταση περίπου €7 δισ. κατά την περίοδο 2022-2025, φθάνοντας στα περίπου €35 δισ. εξυπηρετούμενων δανείων στο τέλος της περιόδου, εστιάζοντας σε τομείς όπως η μεταποίηση, ο τουρισμός και η ενέργεια.
Ένας πρόσθετος τομέας στον οποίο η Τράπεζα Πειραιώς φιλοδοξεί να αποκτήσει ηγετική θέση, είναι αυτός του Asset Management, στοχεύοντας σε περίπου €12 δισ. συνολικά κεφάλαια υπό διαχείριση το 2025.
Ως αποτέλεσμα, η Τράπεζα Πειραιώς επιδιώκει να αυξήσει την απόδοση επί των μέσων ενσώματων ιδίων κεφαλαίων (RoaTBV) σε περίπου 6% για το 2022 και σταδιακά να φτάσει στο περίπου 12% το 2025.
Η επιτυχής υλοποίηση του σχεδιασμού της Τράπεζας θα επιτρέψει τη δυνητική διανομή μερίσματος στους μετόχους της από το 2024, σε συνάρτηση με τις συνθήκες και τις εποπτικές απαιτήσεις.
Η Τράπεζα Πειραιώς εστιάζει επίσης στη διερεύνηση και νέων εμπορικών και στρατηγικών πρωτοβουλιών.
Ο Όμιλος εντείνει την εφαρμογή τους, συγκεκριμένα, με ενίσχυση στις τραπεζοασφαλιστικές υπηρεσίες και τη διαχείριση ακινήτων.
Παράλληλα με τα ανωτέρω, αξιοιποιεί τις εμπορικές ευκαιρίες του ψηφιακού οικοσυστήματος και ενισχύει την ψηφιακή διάσταση στην πρόταση αξία προς τους πελάτες.