Για ακόμα μια χρονιά η Alfa Romeo διέπρεψε στο θεσμό “Motor Klassik Award” -μια από τις σημαντικότερες διοργανώσεις όσον αφορά στα κλασσικά αυτοκίνητα- αποδεικνύοντας τη διαχρονική γοητεία που εκπέμπουν τα μοντέλα της μάρκας.
Δεν υπάρχει χρονιά που η Alfa Romeo να μην γοητεύει το κοινό στο θεσμό “Motor Klassik Award” που διοργανώνει από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 το ομώνυμο Γερμανικό περιοδικό που είναι αφιερωμένο στα κλασσικά οχήματα. Το 2022 η Ιταλική μάρκα κυριάρχησε με την 1900C Super Sprint στην κατηγορία “Classic Coupés”, μια από τις πλέον δημοφιλείς κατηγορίες όπου το όμορφο σπορ αυτοκίνητο κατέκτησε την πρώτη θέση με το 30,8% των ψήφων.
«Είναι μεγάλη τιμή και πλέον μια διαχρονική παράδοση, η Alfa Romeo να κερδίζει στο θεσμό “Motor Klassik Award“’. Είμαι ιδιαίτερα περήφανος που οι αναγνώστες αυτού το εξειδικευμένου περιοδικού επιλέγουν για ακόμα μια φορά ένα από τα θρυλικά μας μοντέλα. Η Alfa Romeo 1900C Super Sprint δεν θεωρείται άδικα ένα από τα πιο όμορφα coupé όλων των εποχών», σχολίασε ο κ. Niccolò Biagioli, Brand Country Director της Alfa Romeo για την αγορά της Γερμανίας.
Τη φετινή χρονιά περισσότεροι από 18.000 αναγνώστες έλαβαν μέρος στην ψηφοφορίας, με την τελετή της βράβευσης να πραγματοποιείται στην έκθεση “Retro Classics” στην Στουτγάρδη.
Η ιστορία της Alfa Romeo 1900C Super Sprint
Τη δεκαετία του 1950, η 1900 εγκαινίασε μια νέα εποχή για την Alfa Romeo. Μετά την ίδρυση της το 1910, η μάρκα εξελίχθηκε από κατασκευαστή πολυτελών αυτοκινήτων και σπορ μοντέλων περιορισμένης παραγωγής, σε μια πραγματική αυτοκινητοβιομηχανία. Χάρη στην εφαρμογή σύγχρονων βιομηχανικών μεθόδων, το εργοστάσιο της Alfa Romeo στο Portello του Μιλάνο, κατασκεύασε περισσότερες από 17.500 μονάδες της 1900 από το 1950 μέχρι το 1959, αριθμός ρεκόρ για τη μάρκα μέχρι τότε.
Η 1900 ήταν η πρώτη Alfa Romeo με αυτοφερόμενο αμάξωμα, μια μοντέρνα για την εποχή επιλογή, η οποία όμως παράλληλα σήμαινε ότι αρκετοί επιτυχημένοι σχεδιαστές που βάσιζαν τα ιδιαίτερα σχέδια τους στα πλαίσια της μάρκας πλέον δεν είχαν αυτή την επιλογή.
Σε αυτή την απαίτηση η Alfa Romeo ανταποκρίθηκε προσφέροντας το πλαίσιο της 1900 χωρίς τα πάνελ του αμαξώματος. Ειδικά για τα σπορ convertible και coupé, το μεταξόνιο μειώθηκε κατά 13 εκατοστά στα 250 εκατοστά, στοιχείο που γινόταν εμφανές και στο όνομα του μοντέλου χάρη στο γράμμα “C”, από την λέξη “corto” που σημαίνει κοντό στα Ιταλικά.
Δίπλα στο 1900C, η λέξη Super σημειώνει την ισχυρότερη εκδοχή του κινητήρα, η οποία στην τελευταία έκδοση ήταν ο με αγωνιστική καταγωγή τετρακύλινδρος κινητήρας των 1,9 λίτρων απόδοσης 115 ίππων. Με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους που όπως και το 5ταχυτο κιβώτιο αποτελούσαν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα εκείνη της εποχή, το μηχανικό σύνολο της 1900C αποτελούσε το σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Περισσότεροι από δέκα σχεδιαστές-καρροσερίστες δημιούργησαν τα δικά τους coupé και cabriolet βασιζόμενοι στην Alfa Romeo 1900, μεταξύ των οποίων οι Touring, Pininfarina, Zagato, Bertone, Vignale και Ghia.
Σήμερα, οι δημιουργίες αυτής της σύνθεσης του μηχανολογικού πνεύματος της Alfa Romeo με την αξεπέραστη αισθητική των Ιταλών σχεδιαστών αποτελούν μερικά από τα πιο όμορφα δείγματα της ιστορίας της αυτοκίνησης.