Το έπος της Ινδίας «Ραμαγιάνα» σε σκηνοθεσία της Μαρίας Περετζή παρουσιάζεται από την ομάδα του “Θεάτρου Ρόδα” την Παρασκευή 8Ιουλίου 2022 στις 21.00 στο Θέατρο Βράχων-Βύρωνα, στο πλαίσιο του φετινού προγράμματος του Φεστιβάλ «Στη σκιά των Βράχων», στο Βύρωνα.
Σαν την Οδύσσεια, η Ραμαγιάνα αφηγείται τις περιπέτειες του μυθικού πρίγκηπα πολεμιστή, του Ράμα, που περιπλανιέται στα δάση της Ινδίας μέχρι να ξαναβρεί το χαμένο του βασίλειο. Σαν την Ιλιάδα, περιγράφει τις μάχες και τις περιπέτειες για την ανάκτηση μιας βασίλισσας, της Σίτα, της ίδιας της ψυχής του. Μέσα από το έντονο στοιχείο της περιπέτειας, δαίμονες προσβάλλουν, αρπάζουν και σκοτώνουν τους ανθρώπους. Η ισορροπία του κόσμου έχει διαταραχτεί και στο επίκεντρο είναι η μάχη που δίνει διαρκώς το Καλό ενάντια στο Κακό. Η λυρικότητα των στίχων ντύνει τις ιστορίες των ηρώων και δείχνει το δρόμο προς το ιερό.
Την ιστορία του Ράμα την έχουν αφηγηθεί ορισμένοι από τους μεγαλύτερους λογοτέχνες της Ινδίας. Το σήριαλ «Ραμαγιάν» που προβλήθηκε το 1987-89 είχε την μεγαλύτερη ακροαματικότητα τηλεοπτικού προγράμματος όλων των εποχών σε ολόκληρο τον πλανήτη. Το μόνο σήριαλ που πλησίασε την επιτυχία του ήταν το ριμέϊκ του έργου, δηλαδή η νέα υπερπαραγωγή της Ραμαγιάνα, που εμφανίστηκε το 2008.
H Ραμαγιάνα προβάλλει τον Ράμα σαν ενσάρκωση του Βισνού, του προεξάρχοντος Θεού τού Ινδικού πανθέου, ο οποίος υπερασπίζεται το «Ντάρμα», την ίδια την Τάξη τού Κόσμου. Έτσι, το έπος αυτό έχει χαρακτηριστεί ως «ευαγγέλιο της λατρείας του Ράμα», και παρέχει μεγάλο μέρος των μύθων και του θρησκευτικού υλικού που σχετίζεται με τον Ινδουισμό.
Παράλληλα, πέρα από τα μυθολογικά του στοιχεία, το έργο σκιαγραφεί και την Ιστορία της Ινδίας, καθώς αφηγείται την επέκταση των αρειανών φυλών του Βορρά μέχρι την Κεϋλάνη, όταν αυτές επέβαλαν τον πολιτισμό στις πρωτόγονες φυλές του Νότου της Ινδικής χερσονήσου.
Τα μέλη της ομάδας ΡΟΔΑ ζωντανεύουν τους χαρακτήρες μετά από μακρόχρονη προετοιμασία και δημιουργούν μόνοι τους τα κοστούμια, τα σκηνικά και τη μουσική επένδυση. Στην παράσταση ακούγονται ζωντανά πιάνο, κρουστά και φωνητικά.
Η Ομάδα ΡΟΔΑ, με ιδρύτρια τη Μαρία Περετζή, δημιουργεί εδώ και 30 χρόνια. Μια πληθώρα ευνοϊκών κριτικών από ευρύ φάσμα του Ελληνικού τύπου και διεθνών τηλεοπτικών καναλιών, όπως το CNN, αναγνωρίζουν την ποιότητα των θεατρικών και μουσικών παραγωγών της. Το βλέμμα και ο τρόπος δουλειάς της έχουν γίνει κινηματογραφικό θέμα (Ντοκιμαντέρ «Στο κέντρο του κύκλου», Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2017). Το Βραβείο ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ (2014) έχει απονεμηθεί στο μέλος της Δημήτρη Γασπαράτο για την ερμηνεία του ως Γκιλγκαμές στο ομώνυμο θεατρικό έργο της ΡΟΔΑ.
Εισιτήρια 15€,12*€ (*για φοιτητές, συνταξιούχους, α.μ.ε.α και παιδιά)
Προπώληση VIVA.gr
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Μαρία Περετζή
Διασκευή κειμένου: Δημήτρης Περετζής, Μαρία Περετζή
Σκηνικά: Nίκος Τσιουμπλεκτσής
Μουσική: Τάκης Πατερέλης (πιάνο, φλάουτο, φωνητικά) / Πία Πιερράκου (πιάνο, φωνητικά) / Γιώργος Ντούνης (κρουστά) / Μαρία Θωίδου (φωνητικά) / Πάτυ Παπαγεωργίου (φωνητικά) / Ίρις Μπαγλανέα (φωνητικά) / Κώστας Χρισταντώνης (φωνητικά) / Σταύρος Κάππας (φωνητικά)
Μουσική επιμέλεια – ενορχήστρωση: Μαρία Περετζή
Χορικά: Μαρία Περετζή
Κουστούμια: Μαρία Περετζή / Ιουλία Βεντίκου / ΒίκηTσέλιου / Μαρία Λόγια/ Βούλη Φωτιάδου
Ηχητικά: Δημήτρης Δημητριάδης
Φωτισμός: Μαρία Περετζή/ Δημήτρης Νέλλας/ Φώτης Τραγανουδάκης
Μακιγιάζ:: Πάτυ Παπαγεωργίου / Ίρις Μπαγλανέα / Σερίλντα Μακρή
Υποκριτικά / Χορικά
Ράμα: Θωμάς Γκότσης, Σίτα: Ίρις Μπαγλανέα, Λαξμάνα: Χρήστος Βελαώρας, Βισβαμίτρα/ Βιμπεσάνα: Σταμάτης Λόγος, Ντασαράτα: Σταύρος Κάππας, Καϊκέγι: Άννα Κυπραίου, Ραβάνα: Nίκος Τσιουμπλεκτσής, Σουρπανάκα / Μαντάρα: Ιουλία Βεντίκου, Μπαράτα / Σουγκρίβα: Γιάννης Αγγέλης, Χανουμάν: Γιώργος Κωστογιάννης
Γιάννης Αγγέλης, Εύα Αυλίδου, Χρήστος Βελαώρας, Ιουλία Βεντίκου, Θωμάς Γκότσης, Σταύρος Κάππας, Λένα Κοντοπίδου, Άννα Κυπραίου, Γιώργος Κωστογιάννης, Σταμάτης Λόγος, Σερίλντα Μακρή, Μάνια Μεταξά, Ίρις Μπαγλανέα, Δημήτρης Μπόζες, Δημήτρης Νέλλας, Πάττυ Παπαγεωργίου, Αθηνά Παπαφώτη, Μαρίζα Πελεκάνου, Ράνια Σπυροπούλου, Βίκυ Τσέλιου, Nίκος Τσιουμπλεκτσής, Μαρία Τσούγκα
Χορηγός επικοινωνίας: Αμαρυσία.