Η Honda ανήκει σ’ εκείνες τις εταιρείες που δεν βιάστηκαν καθόλου να μπουν στον χορό της επένδυσης πολλών δισ. για την ανάπτυξη αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Αντίθετα, όντας μακράν η κορυφαία στα υβριδικά επί δεκαετίες, πόνταρε στην εξοικονόμηση καυσίμου με τον σίγουρο τρόπο, που κυρίως δεν επιβαρύνει τον καταναλωτή με τεράστιο κόστος και αμφίβολη χρήση! Το ίδιο κάνει και η Suzuki, αν και δεν έχει τη μεγάλη εμπειρία στα υβριδικά συστήματα. Ο χρόνος θα δείξει αν κάνουν σωστά, προσωπικά είμαι απολύτως σίγουρος! Και δεν θα παραλείψω να αναφερθώ στη μεγάλη και αυξανόμενη γκρίνια πολλών CEO μεγάλων ομίλων, που ευθέως πλέον κατηγορούν τις Βρυξέλες ότι δεν είχαν ακούσει τις επιφυλάξεις τους!
Και πριν την εμφάνιση του εντελώς νέου μοντέλου που δοκιμάσαμε, το Jazz ήταν ένα θεωρητικά μικρό μοντέλο, αλλά με χώρους μεγαλύτερων κατηγοριών. Επιπλέον, η εσωτερική διάταξη και η ευελιξία στις ρυθμίσεις των καθισμάτων, το έκαναν ακόμη πιο χρηστικό. Υπήρχε λοιπόν η καλή μαγιά! Στη νέα εποχή της εξοικονόμησης ενέργειας (οι κινητήρες ΜΕΚ συμμετέχουν με μόλις 9% στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος, η κτηνοτροφία κάπου 35%!), το Honda Jazz εξοπλίζεται αποκλειστικά με υβριδικό σύνολο, το οποίο φυσικά λειτουργεί υποδειγματικά! Η έκδοση Crosstar δίνει έναν πιο επιθετικό χαρακτήρα crossover και καλύτερες δυνατότητες σε εκτός δρόμου περιηγήσεις. έχοντας ένα ελαφρώς αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος. Στην εικόνα συμβάλουν και τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά του αυτοκινήτου, όπως και οι ράγες της οροφής. Οι επιφάνειες του μοντέλου είναι ελαφρώς πιο ήπιες, χωρίς ακμές.
Στο εσωτερικό υπάρχει η οθόνη αφής Honda Connect 9 ιντσών, με πολύ εύχρηστο λογισμικό και όπως πάντα κορυφαία ποιότητα υλικών. Η αποκορύφωση της ευρυχωρίας και πρακτικότητας φανερώνεται με τα Magic Seats και τον ξεχωριστό μηχανισμό που διαθέτουν τα πίσω καθίσματα, ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει μέχρι τα 1.205 λίτρα.
Ο 1.500άρης ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ η συνολική ισχύς είναι 109 ίπποι με 253 Nm ροπής, που δίνει επιτάχυνση 0-100 σε 9,9 sec και τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα Στην ουσία ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί κυρίως ως μονάδα παραγωγής ενέργειας για την φόρτιση της μπαταρίας και την τροφοδοσία του βασικού ηλεκτροκινητήρα. Όταν απαιτηθεί, εμπλέκεται απευθείας στην κίνηση του οχήματος μέσω της ενεργοποίησης ενός ηλεκτρικά ελεγχόμενου συμπλέκτη. Μοιραία, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται περί τα 5,1 λίτρα βενζίνης για 100 χιλιόμετρα. Πολύ θετική και η αυξημένη αυτονομία που πλησιάζει τα 1.000 χιλιόμετρα! Απολαυστική η ποιότητα οδήγησης, με σίγουρα κρατήματα σε επαρχιακούς δρόμους.
Το κόστος γι’ αυτό το υπέροχο αυτοκίνητο είναι 28.650 ευρώ (το Crosstar στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Executive), ενώ η απλή έκδοση Jazz ξεκινά από τα 22.450 ευρώ.