Τρίτη, 21 Μαΐου, 2024

«Μέση λύση» από ΥΠΕΣ για τα προ ημερήσιας διάταξης θέματα στα Δημοτικά Συμβούλια

Νομοθετική βελτίωση επί του άρθρου 44, που ρυθμίζει θέματα ημερήσιας διάταξης στα Δημοτικά Συμβούλια, έφερε ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης στην τελευταία συνεδρίαση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής της Τρίτης 5 Ιουλίου, η οποία επεξεργάστηκε το νομοσχέδιο με τίτλο «Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799 της Επιτροπής για τη θέσπιση τεχνικών προδιαγραφών για τα επιμέρους επιγράμματά συστήματα συγκέντρωσης – Διατάξεις σχετικές με την εκλογική διαδικασία και τον έλεγχο εσόδων και δαπανών κομμάτων, συνασπισμών και υποψηφίων βουλευτών και αιρετών – Λοιπές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών».

Απαντώντας στην κριτική ότι η κυβέρνηση δεν επιτρέπει στις αντιπολιτευόμενες δημοτικές παρατάξεις να θέτουν προς συζήτηση θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης, ο Μ. Βορίδης τόνισε ότι, «προφανώς, δεν τον ενδιαφέρει η φίμωση των παρατάξεων, αλλά η εύρυθμη και ομαλή λειτουργία των Δημοτικών Συμβουλίων» και περιγράφοντας την βελτιωμένη διάταξη, τόνισε: «48 ώρες πριν από τη σύνταξη της πρόσκλησης του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου προς τα μέλη του, για να προσέλθουν στη συνεδρίαση, η διάταξη δίνει τη δυνατότητα στους επικεφαλής των παρατάξεων να υποβάλουν αίτημα, ώστε να συμπεριληφθεί ένα θέμα στην ημερησία διάταξη. Εκεί, υπάρχουν δύο δυνατότητες: Να γίνει αποδεκτό το αίτημα ή να μην γίνει. Εάν γίνει αποδεκτό, τότε, αυτό γίνεται τμήμα της ημερήσιας διάταξης και συζητείται κανονικά. Εάν δεν γίνει δεκτό, τότε, υπάρχουν πάλι δύο δυνατότητες, οι οποίες μετακινούνται, όχι προς τον πρόεδρο για απόφαση, αλλά προς το ίδιο το Δημοτικό Συμβούλιο: Στο τέλος της συνεδρίασης, και αφού έχουν τελειώσει τα ζητήματα της ημερήσιας διάταξης, τότε μπορούν να τεθούν τα θέματα αυτά. Εκεί, το Δημοτικό Συμβούλιο έχει τη δυνατότητα να αποφασίσει, εάν θέλει να τα συζητήσει ούτως ή άλλως, ή να απορρίψει τη συζήτηση. Αν θέλει μπορεί να τα συζητήσει εκείνη την ημέρα. Τότε, συνεχίζεται η συνεδρίαση και τα συζητά, και λαμβάνει απόφαση, ή, αν θέλει, μπορεί να αναβάλει τη συζήτηση αυτών των θεμάτων σε ειδική, έκτακτη συνεδρίαση, που όμως δεν μπορεί να απέχει περισσότερες από 15 μέρες. Έτσι γίνεται ολοκληρωμένη στάθμιση των δικαιωμάτων της μειοψηφίας αλλά και, ταυτόχρονα, της εύρυθμης λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου».

Εκ νέου κριτική από την αντιπολίτευση

Την εκτίμηση ότι ξανά, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου θα αποφασίζει για το τι θα εισαχθεί ή όχι στο στις συνεδριάσεις εξέφρασε ο εισηγητής της μειοψηφίας Δ. Καλαματιανός. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι θα μελετήσει τη νέα ρύθμιση, σημείωσε ωστόσο ότι «το διάστημα των 15 ημερών δεν μπορεί να περιλαμβάνει ζητήματα κατεπείγοντος χαρακτήρα».

Την πρόθεση του κόμματός της να ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία επί του άρθρου 44 διατύπωσε η αγορήτρια του ΚΙΝΑΛ Ευαγγελία Λιακούλη, κάνοντας λόγο για «μικρά μερεμέτια εν είδει βελτίωσης».

Ο αγορητής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης είπε ότι η νομοθετική που κατέθεσε η κυβέρνηση, επί της ουσίας, δεν αλλάζει τίποτα από τις προθέσεις της κυβέρνησης. «Δηλαδή, να φιμώσει τη φωνή όχι του Δημοτικού Συμβουλίου και των παρατάξεων, αλλά των ίδιων των τοπικών κοινωνιών», όπως ανέφερε.

Ο αγορητής της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ Αντ. Μυλωνάκης είπε ότι ήταν πρόταση του κόμματός του να δώσουμε ένα διήμερο προθεσμίας στους επικεφαλής των παρατάξεων, να φέρουν το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, να το εγκριθεί και να περάσει ή να μην περάσει και να συζητηθεί μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα».

Επίσης, για το άρθρο 44, η αγορήτρια του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη είπε ότι σκοπός της κυβέρνησης είναι «να φιμώσετε τις αντιπολιτευόμενες φωνές, ώστε να πάμε σε fast-track διαδικασίες, οι οποίες θα περνάνε για να εξυπηρετηθούν κάποια ιδιωτικά συμφέροντα», προσθέτοντας ότι «για τον κ. Υπουργό, η ίδια η Δημοκρατία είναι μία καθυστέρηση».

Σχολιάζοντας τις τοποθετήσεις των όσων άσκησαν κριτική, ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης έκανε λόγο για «μηδενιστική προσέγγιση» και κατηγορώντας την αντιπολίτευση ότι «αντιλαμβάνεται το πολιτικό Δημοτικό Συμβούλιο όχι ως ένα συλλογικό διοικητικό όργανο, το οποίο έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες από το νόμο και αυτές πρέπει να εκτελεί, αλλά ως ένα όργανο πολιτικής ζύμωσης. Το Δημοτικό Συμβούλιο δεν είναι Κοινοβούλιο. Το Δημοτικό Συμβούλιο δεν είναι όργανο πολιτικής ζύμωσης. Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι συλλογικό διοικητικό όργανο και έχει τις αρμοδιότητες, μόνο αυτές, που του αποδίδει ο νομοθέτης. Καμία άλλη».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ