Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

Καβάλα: Συντριβή αεροσκάφους – Ολονύχτιες έρευνες στο σημείο

{upd 18/07 – 08:30)

Πτώση αεροσκάφους Antonov σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου 16 Ιουλίου, κοντά στο Παλαιοχώρι Καβάλας. Στα μαύρα κουτιά του Αντόνοφ, τα οποία ακόμη αναζητούνται, στρέφεται πλέον το ενδιαφέρον των Αρχών καθώς, μέσω αυτών, θα δοθούν απαντήσεις για τις συνθήκες της αεροπορικής τραγωδίας που σημειώθηκε στην Καβάλα.

Όπως έγινε γνωστό, το βράδυ της Κυριακής ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ανάσυρσης των οκτώ σορών από το αεροσκάφος που συνετρίβη το Σάββατο, ενώ συνεχίστηκαν και οι προσπάθειες για την απομάκρυνση των βλημάτων από την περιοχή. Στη διάρκεια της νύχτας το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς συνέχισε με τον εντοπισμό και τη σήμανση πυρομαχικών που έχουν διασκορπιστεί από τα συντρίμμια του αεροσκάφους.

Τη Κυριακή 17 Ιουλίου, ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής, Γιάννης Αρτοποιός, ανέφερε κατά την έκτακτη ενημέρωση ότι «από την έρευνα δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνα υλικά στο σημείο συντριβής του αεροσκάφους».

Το σχέδιο πτήσης του αεροσκάφους

Παράλληλα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προέβη σε επίσημη ενημέρωση για την πτώση του αεροσκάφους Antonov 12 επισημαίνοντας πως για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ). Το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).

Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).

Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα.

Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

«Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)» καταλήγει η ανακοίνωση της ΥΠΑ.

Πηγή: Καθημερινή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ