Τρίτη, 21 Μαΐου, 2024

Test drive: Opel Mokka 1.5 Diesel – Μόνο το όνομα έμεινε μικρό!

Όσοι θυμούνται το Mokka ως ένα μικρομεσαίο μοντέλο, θα το ξεχάσουν μόλις το δουν και κυρίως μόλις το οδηγήσουν! Οι μεγάλες αλλαγές που έγιναν στο εταιρικό status της ιστορικής γερμανικής εταιρείας αποτυπώνονται πια σε πολλά από τα νέα της μοντέλα, ίσως πιο πολύ στο Mokka! Η Opel γυρίζει πλέον οριστικά σελίδα στην ιστορία της, με θεμέλιο το ένδοξο παρελθόν της για ένα μέλλον πολλά υποσχόμενο!

Πράγματι, η Opel αφήνει πλέον πίσω της την περίοδο συνεργασίας με την GM και μπαίνει στη νέα εποχή της PSA και του γκρουπ Stellantis. Χαρακτηριστικό είναι ότι με την έκδοση diesel της δοκιμής μας επιλέγει μία δοκιμασμένη λύση με σημαντικά οφέλη για τον οδηγό που αναζητά οικονομία και απροβλημάτιστη λειτουργία, αφού οι λύσεις του εξηλεκτρισμού φαίνεται ότι αργούν και στοιχίζουν! Τα πρώτα δείγματα της μετάβασης γίνονται αντιληπτά στη σχεδίαση του νέου Mokka, που ήδη ταράζει τα νερά στην ανερχόμενη κατηγορία SUV, ανεξαρτήτως κατηγορίας! Κλασικό σημείο υπεροχής, οι εκδόσεις με τις διχρωμίες στο αμάξωμα και την οροφή! Επίσης, η έξυπνη επιλογή της μάσκας Vizor με τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα , σε συνδυασμό με τη συνολική ξεχωριστή γεωμετρία του, το κάνουν ιδιαίτερα εμφανίσιμο, σε σχέση με πολλά “συντηρητικά” SUV. Το ίδιο βλέπουμε και στο σαλόνι, με μια ριζική ανανέωση, με άριστης ποιότητας υλικά και συναρμογή. Σε τεχνικό επίπεδο, το νέο Mokka βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του ομίλου Stellantis, η οποία είναι τουλάχιστον 120 κιλά ελαφρύτερη και 15% πιο άκαμπτη!

Στην έκδοση της δοκιμής μας, το Mokka εφοδιάζεται με το Pure Panel, μία σύνθεση από δύο οθόνες. Μιας 12 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μιας 10 ́ ́ για το σύστημα πολυμέσων, με ένα ενιαίο περίγραμμα από μαύρο λακαρισμένο πλαστικό. Η εντυπωσιακή αυτή διάταξη υποστηρίζει το πλούσιο ψηφιακό υπόβαθρο του αυτοκινήτου, με πλήθος δυνατοτήτων παραμετροποίησης των ενδείξεων και όλα τα σύγχρονα συστήματα διασύνδεσης και ψυχαγωγίας να είναι διαθέσιμα. Μας άρεσε πολύ και η τοποθέτηση διακοπτών για τις συνηθισμένες λειτουργίες, αντί για την συχνά πολύπλοκη (μέχρι και επικίνδυνη!) ψηφιοποίηση των πάντων!

Το νέο Mokka διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, Elegance, GS Line και Ultimate με πληθώρα εξοπλιστικών στοιχείων και δεκάδες δυνατότητες εξατομίκευσης στους χρωματισμούς του και τον διάκοσμο του σαλονιού. Φυσικά, ο εξοπλισμός είναι πλήρης στα βασικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης από την βασική έκδοση η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης  ανάγκης, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, Parking pack, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών κλπ.

Μεγάλη η συγκίνησή μας για την έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων και των 110 ίππων, που περιφρονεί τον πόλεμο των Βρυξελών και υπενθυμίζει προκλητικά τις αρετές των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων! Για παράδειγμα, η κατανάλωση καυσίμου, που πλέον αποτελεί βασικό πρόβλημα. Με συντηρητική οδήγηση μένετε άνετα κάτω από τα 5 λτ./100 χιλιόμετρα! Όλα αυτά με χαμηλό θόρυβο λειτουργίας και άριστη επιτάχυνση! Για τους λάτρεις του diesel και της λογικής, το Mokka 1,5 diesel είναι μία πρώτης τάξης επιλογή για ένα ποιοτικό, άνετο και οδηγικά ευχάριστο compact SUV. Tα 26.050 ευρώ για την έκδοση Bold με το πολύ πλούσιο πακέτο εξοπλισμού είναι άκρως λογική τιμή!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo 1.499 κ.εκ.

Ισχύς: 110 PS στις 3.500 rpm

Ροπή: 250 Nm στις 1.750 rpm

Mηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,8 sec

Τελική ταχύτητα: 180 km/h

Μέση κατανάλωση: 4,4/100 km

Βάρος: 1.295 kg

Χώρος αποσκευών: 350– 1.105 lt

Τιμή: Από 23.700 ευρώ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ