Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024

Δοκιμάσαμε το Honda CR-V 2.0 Hybrid CVT AWD Sportline

Παρά το προβάδισμά της στην υβριδική τεχνολογία, η Honda δεν βιάστηκε να επενδύσει υπερβολικά στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και δεν παρασύρθηκε από την κατευθυνόμενη τάση «εξαφάνισης» των ΜΕΚ! Διαχειρίζεται την κατάσταση με λογική και σοφία, κάνοντας χρήση της μεγάλης της εμπειρίας στη συνεργασία των κινητήριων συνόλων, στη συγκεκριμένη περίπτωση ενός δίλιτρου βενζινοκινητήρα με ένα υποστηρικτικό υβριδικό σύστημα που αυτοφορτίζεται και περιορίζει αισθητά την κατανάλωση.

Συγκεκριμένα, έχουμε εδώ έναν 4κύλινδρο i-VTEC κινητήρα δυο λίτρων κύκλου Atkinson, ισχύος 145 ίππων και 175 Nm ροπής, συνδυασμένο με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με συνολική απόδοση 184 ίππων και 315 Nm ροπής. Ιδανικός «βοηθός» είναι το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων, που προσθέτει ποιότητα στην οδήγηση.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις λειτουργίες του i-MMD: Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στην πρώτη περίπτωση το αυτοκίνητο κινείται αθόρυβα μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα, αντλώντας ενέργεια από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 1 kWh. Στην υβριδική λειτουργία (Hybrid Drive), ο κινητήρας βενζίνης και τα ηλεκτρικά μοτέρ λειτουργούν από κοινού, ενώ στο Engine Drive, ο βενζινοκινητήρας παρέχει απευθείας ισχύ στο αυτοκίνητο, όπως σε οδήγηση με υψηλή ταχύτητα. Επίσης, με το Engine Drive ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω του eCVT κιβωτίου.

Σε αστικές διαδρομές, με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, το υβριδικό CR-V κινείται σαν αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ παράλληλα συλλέγει ενέργεια, κάθε φορά που οδηγός πατάει φρένο ή σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού. Τότε, η πραγματική κατανάλωση καυσίμου βρίσκεται κοντά στα 6 λτ./100 χλμ., ενώ και με την λειτουργία του «μεγάλου» κινητήρα δεν καταναλώνει υπερβολικά, για τον όγκο, το βάρος και την απόδοσή του. Το σύστημα τετρακίνησης αποτελεί άλλο ένα επίτευγμα της Honda. Ένας πολύδισκος συμπλέκτης τροφοδοτεί το πίσω διαφορικό μέσω άξονα μετάδοσης, παίρνοντας κίνηση από τον έναν ηλεκτροκινητήρα. Το Intelligent Control System μπορεί να στείλει μέχρι το 60% της ροπής στον πίσω άξονα, όποτε κρίνει πως είναι απαραίτητο, αυξάνοντας τα περιθώρια πρόσφυσης και εξαλείφοντας την υποστροφή.

Για την ποιότητα οδήγησης δεν αρκούν τα λίγα λόγια που συνοδεύουν μια τέτοια παρουσίαση! Μιλάμε για φοβερό επίπεδο άνεσης, για ανάρτηση που αφήνει έξω απ’ την καμπίνα κάθε εδαφική ανωμαλία, για τιμόνι απόλυτης ακρίβειας, ακόμα και στις «ανάποδες» στροφές των κακότεχνων ελληνικών επαρχιακών δρόμων! Οι χώροι στο εσωτερικό, αλλά και για τις αποσκευές είναι… τεράστιοι και το συνολικό περιβάλλον της καμπίνας πολυτελές και φιλικό.

Οι τιμές για το Honda CR-V e:HEV Sportline ξεκινούν από 43.700 ευρώ για το 2WD και από 46.800 ευρώ το 4WD. Ο εξοπλισμός παρέχει τα πάντα σε συστήματα ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, συν επιπλέον στοιχεία πολυτελείας, όπως είναι το δερμάτινο σαλόνι «Black Edition», οι λαβές των θυρών σε Piano Black και τα φιλέτα σε στιλ σκουρόχρωμου ξύλου. Η πιο οικονομική έκδοση είναι η Comfort 2WD, στις 37.700 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ