Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Gov.gr Wallet: Ψηφιακή ταυτότητα και δίπλωμα οδήγησης

Πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση το απόγευμα της Τετάρτης 27 Ιουλίου η παρουσίαση της εφαρμογής Gov.gr Wallet για τα νέα ψηφιακά αντίγραφα του Δελτίου Ταυτότητας και του Διπλώματος Οδήγησης στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρουσία των υπουργών Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, Προστασίας του Πολίτη, Τάκη Θεοδωρικάκου και Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή. Στην εκδήλωση το παρών έδωσε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Gov.gr Wallet: Ταυτότητα και ψηφιακό δίπλωμα στο κινητό 

Η νέα έκδοση της εφαρμογής covid-free GR wallet στις πλατφόρμες iOS και Android για κινητές συσκευές και τάμπλετ. «Η αστυνομική ταυτότητα ξεκινά το πέρασμα της στην ψηφιακή εποχή. Από σήμερα μπορείτε να αποθηκεύετε το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας στο κινητό σας τηλέφωνο εύκολα και με ασφάλεια», έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter ο  υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης. Στην ανάρτησή του φιλοξενείται και βίντεο, όπου καταγράφεται βήμα – βήμα η διαδικασία.

Οι πολίτες θα πρέπει να ξανακατεβάσουν στο κινητό τους τηλέφωνο την εφαρμογή Covid-Free Wallet, την οποία μπορούν να βρουν στο Google Play Store και στο Apple App Store. Οι πολίτες μπορούν να την κατεβάσουν στα κινητά τους και μέσω του covidfree.gov.gr. Οι χρήστες της εφαρμογής, μετά την ενημέρωση σε Google Play Store και Apple App Store, μπορούν να βρουν την επιλογή στα δεξιά, δίπλα από το πιστοποιητικό Covid-19.

Μετά την ενημέρωση, στο wallet σου εμφανίζεται η επιλογή «ταυτοπροσωπία», συνδέεσαι με κωδικούς taxisnet, και σου αποστέλλεται το OTP(One-time password) για επιβεβαίωση. Μόλις ολοκληρωθεί επιτυχώς η διαδικασία αυθεντικοποίησης, το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας δημιουργείται αυτόματα και αποθηκεύεται με ασφαλή τρόπο στην εφαρμογή Covid Free GR Wallet. Επιπλέον, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να το αποθηκεύσει και στο wallet της συσκευής του.

Βήμα προς βήμα η διαδικασία για ψηφιακή ταυτότητα και ψηφιακό δίπλωμα

Αφού εισέλθει στο περιβάλλον της εφαρμογής, ο πολίτης μπορεί με ελάχιστα κλικ να δημιουργήσει και να αποθηκεύσει το ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης του. Αρχικά επιλέγει ποιο έγγραφο θέλει να εκδώσει και κατόπιν λαμβάνει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password) τον οποίο και εισάγει στην εφαρμογή. Αμέσως μετά, το έγγραφο δημιουργείται και αποθηκεύεται στην εφαρμογή και στο wallet του κινητού τηλεφώνου. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται εκ νέου για κάθε νέα έκδοση αντιγράφου.

Ποια στοιχεία περιλαμβάνονται στα ψηφιακά αντίγραφα

Τα ψηφιακά αντίγραφα του Gov.gr Wallet περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία που περιέχονται στις αστυνομικές ταυτότητες και τα διπλώματα οδήγησης αντίστοιχα. Ενσωματώνουν, επιπλέον, έναν κωδικό QR και έναν μοναδικό κωδικό εγγράφου, μέσω του οποίου πραγματοποιείται η επαλήθευση γνησιότητάς τους.

Τα στοιχεία που θα αποθηκεύονται σε ψηφιακή μορφή για τις ταυτότητες είναι:

-Ο αριθμός ταυτότητας,

-Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες,

-Το πατρώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες,

-Το μητρώνυμο με ελληνικούς χαρακτήρες,

-Η ημερομηνία γέννησης,

-Ο τόπος γέννησης,

-Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης της ταυτότητας και

-Η φωτογραφία του κατόχου

Για το δίπλωμα οδήγησης:

-Ο αριθμός άδειας οδήγησης,

-Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες,

-Η ημερομηνία γέννησης,

-Ο τόπος γέννησης,

-Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης άδειας οδήγησης,

-Η ημερομηνία λήξης ισχύος άδειας οδήγησης,

-Ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.),

-Ο κωδικός κατηγορίας οχήματος,

-Η ημερομηνία έκδοσης κατηγορίας οχήματος,

-Η ημερομηνία λήξης ισχύος κατηγορίας οχήματος και

-Η φωτογραφία του κατόχου.

Quick scan

Ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να επιλέγει όποτε το επιθυμεί τη λειτουργία γρήγορης επαλήθευσης (quick scan). Μέσω της συγκεκριμένης λειτουργίας, ο πολίτης δίνει ουσιαστικά «προέγκριση» για τον επόμενο και μόνο έλεγχο, εφόσον αυτός πραγματοποιηθεί αποκλειστικά εντός των επόμενων πέντε λεπτών. Επιδεικνύοντας τον quick scan κωδικό QR ο έλεγχος πραγματοποιείται ταχύτερα, καθώς ο ελεγκτής αποκτά απευθείας πρόσβαση στα στοιχεία του πολίτη. Με τον τρόπο αυτό, ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί αμεσότερα, ιδίως σε περιπτώσεις που παρατηρείται συνωστισμός ή που απαιτείται ταχύτητα, όπως π.χ. είσοδος σε συναυλίες, αεροπλάνα κ.α..

Δυνατότητα υπογραφής εγγράφων στο docs.gov.gr

Τέλος, μέσω του Gov.gr Wallet ο πολίτης μπορεί να υπογράφει ταχύτερα και ασφαλέστερα έγγραφα μέσω του docs.gov.gr. Συγκεκριμένα, εφόσον ο πολίτης έχει εγκαταστήσει στο κινητό του τηλέφωνο την εφαρμογή και έχει αποθηκεύσει την αστυνομική του ταυτότητα, θα μπορεί να επιλέξει και να εγκρίνει την έκδοση ενός ψηφιακού εγγράφου μέσω της εφαρμογής αντί να λάβει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password).

Τι ισχύει σε περίπτωση απώλειας ή αντικατάστασης έγχαρτων πιστοποιητικών

Εάν ο πολίτης δηλώσει την απώλεια της αστυνομικής του ταυτότητας είτε αυτοπροσώπως σε ένα Αστυνομικό Τμήμα είτε μέσω του gov.gr, τότε αυτόματα και άμεσα οποιοδήποτε ψηφιακό αντίγραφο έχει εκδοθεί ακυρώνεται. Το ίδιο ισχύει και εάν ο πολίτης δηλώσει την απώλεια του διπλώματος οδήγησης σε ένα Αστυνομικό Τμήμα, σε ένα ΚΕΠ ή στη Διεύθυνση Μεταφορών της αρμόδιας Περιφέρειας.

Σε περιπτώσεις που εκδίδεται νέα αστυνομική ταυτότητα ή νέο δίπλωμα οδήγησης για άλλον λόγο πέραν της απώλειας, τότε τα ψηφιακά αντίγραφα των παλαιότερων έγχαρτων πιστοποιητικών ακυρώνονται αυτόματα και πρέπει να εκδοθούν ψηφιακά αντίγραφα των νέων πιστοποιητικών, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία για την αρχική τους έκδοση.

Σε περίπτωση απώλειας της συσκευής όπου είναι αποθηκευμένα τα ψηφιακά αντίγραφα, ο πολίτης μπορεί να ανακαλέσει την ισχύ των αποθηκευμένων ψηφιακών αντιγράφων μέσω της σχετικής υπηρεσίας στο gov.gr. Η ανάκληση των φυσικών αντιγράφων δεν ακυρώνει τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά.

Απαραίτητες διευκρινίσεις

Η έκδοση ψηφιακών αντιγράφων επιτρέπεται μόνο εφόσον ο πολίτης κατέχει νόμιμα το αντίστοιχο έγχαρτο πιστοποιητικό. Ως εκ τούτου, σε περιπτώσεις προσωρινής ή οριστικής ανάκλησης ή κράτησης της αστυνομικής ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης, τα μητρώα που διαλειτουργούν στην εφαρμογή ενημερώνονται αυτόματα, ώστε ο πολίτης να μην εκδίδει, αποθηκεύει ή χρησιμοποιεί τα αντίστοιχα ψηφιακά αντίγραφα.

Προϋπόθεση για τη χρήση του Gov.gr Wallet είναι η εγκατάσταση της εκάστοτε τελευταίας έκδοσης της εφαρμογής.

Επιπλέον, κάθε πολίτης μπορεί να αποθηκεύει τα ψηφιακά αντίγραφα μόνο σε μία συσκευή. Σε περίπτωση που προβεί σε έκδοση και αποθήκευση ψηφιακού αντιγράφου σε δεύτερη συσκευή, τότε τα προηγούμενα ψηφιακά αντίγραφα ανακαλούνται αυτόματα.

Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν εντός της ελληνικής επικράτειας ακριβώς την ίδια ισχύ με τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά. Συνεπώς, από σήμερα οι πολίτες μπορούν να τα επιδεικνύουν αντί για την αστυνομική ταυτότητα ή το δίπλωμα οδήγησης. Κατ’ εξαίρεση, αναφορικά με τις συναλλαγές πολιτών με πιστωτικά ιδρύματα, με χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και με παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, τα ψηφιακά αντίγραφα θα ξεκινήσουν να έχουν ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2022.

Το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας δεν συνιστά ταξιδιωτικό έγγραφο. Ως εκ τούτου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε πτήσεις εσωτερικού, αλλά όχι σε διεθνείς πτήσεις ή σε μετακινήσεις εντός της ζώνης Σένγκεν.

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις βρίσκονται στην εφαρμογή και στο wallet.gov.gr. Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αιτήματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης στο wallet.gov.gr/support.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ