Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

Έρχεται το «Blonde» – Δείτε το trailer

Στις 5 Αυγούστου συμπληρώνονται ακριβώς 60 χρόνια από το θάνατο ενός ειδώλου για το οποίο περισσότερα γράφτηκαν μετά το θάνατό του, παρά όσο ζούσε και έλαμπε κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας. Αρκεί να αναφερθούν μερικοί τίτλοι ταινιών, όπως «Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές», «Πώς να παντρευτείτε έναν εκατομμυριούχο», «Ο πρίγκιπας και η χορεύτρια», «Μερικοί το προτιμούν καυτό» και αμέσως κάθε αναγνώστης και αναγνώστρια καταλαβαίνουν για ποιο είδωλο μιλάμε ή γράφουμε, όσοι ασχολούμαστε με το σινεμά.

Είχε δύσκολη παιδική ζωή. Η μητέρα της είχε νοσηλευτεί αρκετές φορές σε ψυχιατρικά ιδρύματα, ενώ η ίδια φιλοξενήθηκε ως ψυχοπαίδι σε διάφορες οικογένειες. Εννέα ετών μπήκε σε ορφανοτροφείο, στα 11 έμενε σε μια φίλη της μητέρας της και στα 16 εγκατέλειψε το σχολείο για να παντρευτεί έναν νεαρό εργάτη. Κατά την περίοδο του πολέμου εργάστηκε σε εργοστάσιο κατασκευής αλεξιπτώτων. Κάποιος φωτογράφος του στρατού (Ντ. Κόνοβερ) ανακάλυψε ότι είχε τρομερή φωτογένεια, την έκανε ξανθιά (ήταν καστανή από φυσικού της) και της άνοιξε το δρόμο για τα στούντιο της 20th Century Fox. Ούτε εκεί πέρασε καλά τα πρώτα χρόνια καθώς ξεκίνησε ως μοντέλο – κομπάρσος.

Οι πρώτες επιτυχίες της ως ηθοποιού, ήρθαν το 1950 με τις ταινίες «Η ζούγκλα της ασφάλτου» του Τζον Χιούστον και «Όλα για την Εύα» του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς. Ακολούθησαν τα περισσότερο γνωστά «Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές» (1953) του Χάουαρντ Χοκς, «Πώς να παντρευτείτε έναν εκατομμυριούχο» (1953) του Ζαν Νεγκουλέσκο, «Επτά χρόνια φαγούρα» (1955) του Μπίλι Γουάιλντερ, «Ο πρίγκιπας και η χορεύτρια» (1957) του Λόρενς Ολίβιε, «Μερικοί το προτιμούν καυτό» (1959) πάλι του Μπίλι Γουάιλντερ, «Έλα ν’ αγαπηθούμε» (1960) του Τζορτζ Κιούκορ και «Οι αταίριαστοι» (1961) του Τζον Χιούστον.

5 Αυγούστου, το 1962 την βρήκαν νεκρή, ολόγυμνη και ουσιαστικά παραιτημένη από τη ζωή. Κρατούσε στο ένα χέρι το ακουστικό του τηλεφώνου και στα σεντόνια ήταν σκορπισμένα τα χάπια, που της είχαν αφαιρέσει τη ζωή. Στο πιστοποιητικό θανάτου ως επίσημη αιτία αναφέρεται «Υπερβολική δόση βαρβιτουρικών – αυτοκτονία». Τουλάχιστον, αυτό ήταν το αφήγημα για εμάς τους κοινούς θνητούς, που σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα είχαμε αγαπήσει αυτή τη γλυκιά και δροσερή κοπέλα με το αισθησιακό σώμα που εξέπεμπε έντονο ερωτισμό, η οποία 36 χρόνια νωρίτερα είχε έλθει στον κόσμο παίρνοντας το όνομα Νόρμα Τζιν Μόρτενσον και σε ηλικία 20 ετών ήταν ήδη παντρεμένη και διαζευγμένη. Όσον αφορά στο θάνατό της, ο δεύτερος σύζυγός της, πρωταθλητής του μπέιζμπολ Τζο Ντι Μάτζιο, κατηγόρησε ανοιχτά το Χόλιγουντ και τους αδελφούς Κένεντι (τον πρόεδρο των ΗΠΑ και τον αδελφό του Ρόμπερτ, που τότε ήταν υπουργός Δικαιοσύνης), ενώ ο τρίτος, ο θεατρικός συγγραφέας Άρθουρ Μίλερ απέκλεισε το ενδεχόμενο της αυτοκτονίας.

Πολλά γράφτηκαν και μια ολόκληρη μυθολογία δημιουργήθηκε έκτοτε, που αποτυπώθηκε σε πολλά φιλμ ντοκιμαντέρ ή μυθοπλασίας. Το πλέον πρόσφατο είναι και το πολυαναμενώμενο (και σχεδόν τρίωρο) «Blonde» σε σενάριο και σκηνοθεσία Άντριου Ντόμινικ. Διασκευασμένο από το ομώνυμο μυθιστόρημα του 2000 της Τζόις Κάρολ Όουτς, το φιλμ είναι μυθοπλασία, στην οποία την Μέριλιν Μονρόε υποδύεται η Άνα Ντε Άρμας. Οι Άντριεν Μπρόντι, Μπόμπι Καναβάλε, Ξαβιέ Σαμουέλ και Τζούλιαν Νίκολσον εμφανίζονται επίσης, ενώ μεγάλο μέρος του φιλμ είναι γυρισμένο σε μαύρο και άσπρο, προφανώς για να ενσωματωθούν σκηνές ντοκιμαντέρ ή επικαίρων της εποχής.

Το πρώτο επίσημο trailer εν όψει και της προβολής του φιλμ στη Μόστρα της Βενετίας 2022

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ