Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

Οδός «Σήφη Μιγάδη» στον Άλιμο – Ο ήρωας πιλότος και η ιστορία του

Με ανακοίνωσή του ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης, ανακοίνωσε ό,τι μία από τις οδούς κοντά στο πρώην αεροδρόμιο θα πάρει το όνομα του ήρωα πιλότου Σήφη Μιγάδη, ο οποίος πριν από 44 χρόνια κατάφερε να αποτρέψει ένα αεροπορικό δυστύχημα που θα κόστιζε τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπους.

Η ιστορία της πτήσης και ο ήρωας Μιγάδης

Στις 9-8-1978 η Ολυμπιακή Αεροπορία είχε προγραμματίσει την πτήση 411 από Αθήνα. Αμέσως μετά την απογείωση και με τους κινητήρες να λειτουργούν στο μέγιστο της απόδοσής τους το τμήμα του στροβίλου του Νο 3 κινητήρα εξερράγη και έπεσε στο έδαφος. Κατά τη διερεύνηση που ακολούθησε αποκαλύφθηκε ότι ορισμένοι από τους αγωγούς ψύξης του στροβίλου ήταν βουλωμένοι. Αυτό είχε αποτέλεσμα να υπερθερμανθούν και να σπάσουν, προκαλώντας καταστροφή στο Νο 3 κινητήρα, με αποτέλεσμα την αποκόλληση του.

Ο ιπτάμενος μηχανικός μόλις είδε την καταστροφή του κινητήρα έκοψε τα νερά, δηλαδή έθεσε εκτός λειτουργίας το σύστημα ψεκασμού νερού σε όλους τους κινητήρες. Με την ενέργεια του αυτή, το αεροπλάνο έχασε 4500 λίμπρες από την ώση, γεγονός που επιβάρυνε την ήδη επικίνδυνη κατάσταση. Το αεροπλάνο πλέον πετούσε με ταχύτητα ελάχιστα υψηλότερη από αυτή που ήταν το όριο για την απώλεια στήριξης. Η πορεία που μπορούσε ο κυβερνήτης να ακολουθήσει ήταν μόνο ευθεία και οριζόντια. Κάθε άλλη ενέργεια θα είχε σαν αποτέλεσμα την πτώση του Τζάμπο 747, γιατί θα έχανε πολύτιμους κόμβους ταχύτητας. Αναγκαστικά το τεράστιο αεροπλάνο των 335.000 κιλών πέρασε πάνω από το Ελληνικό, την Νέα Σμύρνη και την Καλλιθέα.

Το αεροπλάνο πήγαινε καρφί στο όρος Αιγάλεω, με τελικό στόχο την καταστροφή του. Στις 2.05 μμ μια ελαφριά αύρα έδωσε στο Τζάμπο 747 μερικά πόδια ύψους, που σε συνδυασμό με την μείωση των καυσίμων κατάφερε με μια μικρή κλίση να αποφύγει την συντριβή του στις πλαγιές του Αιγάλεω. Στις 2.20 μμ η προσγείωση έγινε χωρίς κανένα απρόοπτο. Μετά από έρευνα στα στοιχεία του αεροπλάνου φάνηκε ότι είχαν γίνει τροποποιήσεις στους κινητήρες, για να έχουν μεγαλύτερη ώση. Μια από τις τροποποιήσεις ήταν και στο σύστημα ψεκασμού, η βασική αιτία του αεροπορικού συμβάντος που αναφέραμε ανωτέρω.

Παρέμβαση Κονδύλη

Ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης σε ανάρτηση στα social media, ανακοίνωσε ότι: «Πραγματικό κατόρθωμα, στα όρια του απίθανου. Όντως, αξίζει να ονομάσουμε μία οδό “Σήφη Μιγάδη”, και μάλιστα κοντά στο πρώην Αεροδρόμιο. Πιθανότατα θα μας δοθεί η δυνατότητα τώρα που με την επένδυση-ανάπλαση θα ανοίξουν δίοδοι προς το πάρκο και κάποιοι νέοι δρόμοι μέσα στον Άλιμο».

Τέλος να σημειωθεί ό,τι ο Σήφης Μιγάδης είχε πολεμήσει στη μάχη της Κρήτης, το 1941, ενώ απολύθηκε από την Ολυμπιακή την περίοδο της δικτατορίας στη χώρα μας και επαναπροσλήφθηκε στη μεταπολίτευση και ήταν από τους πιλότους – σύμβολα για τη στάση ζωής και αγώνες του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ