Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Φωτογραφίες ενός «ξεχασμένου» Opel Blitz Van έρχονται στο φως

Οι ανακαλύψεις που προκαλούν αίσθηση είναι σπάνιες, αλλά συμβαίνουν. Ειδικοί από την Opel Classic ανακάλυψαν σε δημοπρασία οκτώ παμπάλαιες φωτογραφίες ενός van διανομών. Η ανακάλυψη μετατράπηκε σε αποκάλυψη! Οι αδημοσίευτες φωτογραφίες έδειχναν ότι η Opel είχε έτοιμο για παραγωγή στα μέσα της δεκαετίας του 1930 ένα όχημα διανομών με εξαιρετικά μοντέρνα εμφάνιση – πολλά χρόνια πριν η αντίστοιχη φιλοσοφία διαδοθεί σε όλο τον κόσμο και γίνει το πρότυπο σχεδίασης για τα μοντέλα του σήμερα, όπως το Opel Vivaro και το Movano.

Ο Leif Rohwedder, Manager της Opel Classic δήλωσε: «Δεν υπήρχαν τέτοιες φωτογραφίες στο ιστορικό αρχείο της Opel. Από όσο γνωρίζουμε, δεν είχε γίνει ποτέ καμία δημοσίευση για αυτό το όχημα. Ό,τι ήταν γνωστό γι’ αυτό το μοναδικό πρωτότυπο είχε εξαφανιστεί εδώ και δεκαετίες».

ΠρωτοπόροςΤο Opel “Cab Over Engine” van

Οι φωτογραφίες απεικονίζουν ένα compact van πρωτοποριακής σχεδίασης, που φαίνεται πλήρως εξελιγμένο και λειτουργικό. Το όνομα του project ήταν γραμμένο με μολύβι πίσω από τις φωτογραφίες: 1.5-23 COE. Οι αριθμοί αναφέρονται στον κυβισμό του κινητήρα (1.488 cc) και στο κατά προσέγγιση μεταξόνιο (2.400 mm). Το “COE” συμβολίζει το “Cab Over Engine” (“Frontlenker” στα Γερμανικά).

Το πρωτότυπο ήταν πολύ πρωτοποριακό για τη δεκαετία του 1930. Σε σύγκριση με οχήματα με συμβατικό μακρύ καπό κινητήρα, το όχημα αυτό διέθετε πιο συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, διατηρώντας παράλληλα μεγάλη χωρητικότητα για τη μεταφορά φορτίων. Ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος είτε από κάτω είτε λίγο μπροστά από τον πάγκο καθισμάτων.

Πριν το ξέσπασμα του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, τέτοια οχήματα υπήρχαν μόνο στις Η.Π.Α., τη Γερμανία και τη Γαλλία. Υπήρχαν μόνο δύο Γερμανικά οχήματα COE – και τα δύο από τις αρχές της δεκαετίας του 1930. Κάθε ένα διέθετε μια πολύ βασική καμπίνα σε σχήμα κουτιού και κινούνταν από δίχρονους, δικύλινδρους κινητήρες. Κανένα από τα δύο δεν διέγραψε ιδιαίτερα επιτυχημένη εμπορική πορεία. Εκείνη την εποχή, η αγορά προτιμούσε οχήματα με μακρύ καπό κινητήρα, όπως τα κορυφαία στην κατηγορία τους φορτηγά 0.3-3.0 τόνων που προσέφερε η Opel.

Προοδευτική φιλοσοφία: Λειτουργική σχεδίαση, σύγχρονος κινητήρας, αποδεδειγμένη τεχνολογία

Το Blitz van διέθετε μια απλή, λειτουργική σχεδίαση που ταίριαζε με την προοδευτική φιλοσοφία του. Ωστόσο, ήταν ξεκάθαρα ένα Opel: τα μαύρα τόξα των θόλων των τροχών ήταν όπως αυτά των σύγχρονων φορτηγών της Opel, ενώ τα διακοσμητικά στοιχεία “art décor” ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων των επιβατών αυτοκινήτων Opel τη δεκαετία του 1930. Ο διάκοσμος τόνιζε επίσης τις οριζόντιες γραμμές και χάριζε στο όχημα μια φιλική φυσιογνωμία – τελείως ασυνήθιστη για τα van διανομών εκείνης της εποχής.

Η Opel – τότε ηγέτης στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων – χρησιμοποίησε εξαρτήματα από άλλα μοντέλα για αυτό το van, όπως για παράδειγμα τον κινητήρα 1.5L του Olympia ή τους άξονες του θρυλικού φορτηγού Blitz. Η δομή του αμαξώματος ήταν προηγμένη για την εποχή. Εκτός από το τροπέτο, το δάπεδο του χώρου φόρτωσης και μέρος της οροφής, το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από χάλυβα.

Δεν είναι γνωστές πολλές λεπτομέρειες για το Blitz 1.5-23 COE. Ένα προσπέκτους στα Αγγλικά για το Model Year 1937 ανακαλύφθηκε τελικά στο αρχείο της Opel. Το έγγραφο υποδηλώνει ότι, εκτός από το μοντέλο ενός τόνου, στο πρόγραμμα ήταν επίσης μια έκδοση 1.5 τόνων με εξακύλινδρο κινητήρα και διπλά πίσω ελαστικά. Παρόμοια σχέδια στο αρχείο απεικονίζουν ένα φορτηγό πλατφόρμας και μια έκδοση mini-bus 15 θέσεων του Blitz 1.5-23 COE.

 

Πολύ μπροστά από την εποχή του: Το Blitzvan παρέμεινε πρωτότυπο

Το φορτηγό διανομών Blitz δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή, μάλλον λόγω της προετοιμασίας της Γερμανίας για τον πόλεμο το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1930. Τα ελαφρά επαγγελματικά φορτηγά (LCVs) δεν ήταν απαραίτητα εκείνη την εποχή και η Opel θα είχε αναγκαστεί να διακόψει την παραγωγή. Ως αποτέλεσμα, το Blitz 1.5-23 COE παρέμεινε σε στάδιο πρωτοτύπου.

Η Opel συνέχισε την εξέλιξη οχημάτων διανομών από τη δεκαετία του 1950 και έπειτα, με αποκορύφωμα τη σημερινή επιτυχημένη τριπλέτα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων  – το compact Opel Combo, το bestseller πολυτάλαντο Opel Vivaro και το μεγαλύτερο Opel Movano.

Γιορτάζοντας φέτος την 160ή της επέτειο, η Opel σήμερα παραμένει πρωτοπόρος, καθώς ολόκληρη η γκάμα μοντέλων LCV διαθέτει ηλεκτροκίνητες εκδόσεις με μπαταρία. Με ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν μέχρι 100 kW (136 hp) και μπαταρίες με χωρητικότητα έως 75 kWh, ο Γερμανός κατασκευαστής προσφέρει μια πρόταση για κάθε ανάγκη.

Επιπλέον, η Opel έχει ήδη τη λύση για εταιρικούς πελάτες (fleet) που επιθυμούν να διανύουν μεγάλες αποστάσεις ή που χρειάζονται ανεφοδιασμό μέσα σε λίγα λεπτά. Το ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου Vivaro-e HYDROGEN έχει αυτονομία έως και 400 km (WLTP1) και χρειάζεται μόλις τρία λεπτά για ανεφοδιασμό με υδρογόνο.

 


[1] Η αυτονομία υπολογίζεται σύμφωνα με το πρωτόκολλο δοκιμών WLTP (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). Η πραγματική αυτονομία ενδέχεται να διαφέρει σε καθημερινές συνθήκες και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το προσωπικό στυλ οδήγησης, τα χαρακτηριστικά της διαδρομής, η εξωτερική θερμοκρασία, η χρήση θέρμανσης/κλιματισμού (A/C) και η λειτουργία preconditioning (ρύθμιση θερμοκρασίας εσωτερικού πριν την εκκίνηση).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ