Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

MyTEKA: Μ΄ένα κλικ πληροφορίες για την επικουρική ασφάλιση

Πρόσβαση στο ασφαλιστικό ιστορικό τους μέσω του myteka.gov.gr έχουν οι εργαζόμενοι που εντάσσονται στο νέο επικουρικής ασφάλισης (ΤΕΚΑ).

Από 1/1/2022 όλοι όσοι μπαίνουν στην αγορά εργασίας για πρώτη φορά (ανεξαρτήτως ηλικίας), υπάγονται στο ΤΕΚΑ για την επικουρική ασφάλισή τους, εφόσον απασχολούνται σε κλάδο για τον οποίο υπάρχει υποχρεωτικότητα επικουρικής ασφάλισης.

Αφορά, δηλαδή, μισθωτούς δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μηχανικούς και δικηγόρους, ενώ από 01/01/2023 θα υπάρχει δυνατότητα να υπαχθούν προαιρετικά στην ασφάλιση του ΤΕΚΑ οι ασφαλισμένοι στον Κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ (πρώην ΕΤΕΑΕΠ) που έχουν γεννηθεί από 1/1/1987 και μετά και οι οποίοι επιθυμούν να μεταβούν από τον προαναφερόμενο Κλάδο στο ΤΕΚΑ. Η συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων μπορεί να ασκήσει το δικαίωμά της για υπαγωγή στην ασφάλιση του ΤΕΚΑ μέχρι τις 31.12.2023.

«Σήμερα, δίνουμε σάρκα και οστά στον έλεγχο που έχει κάποιος νέος πάνω στον ατομικό του κουμπαρά. Δημιουργούνται βαθμιαία όλα εκείνα τα ηλεκτρονικά εργαλεία που επιτρέπουν στον νέο άνθρωπο να βλέπει όποια στιγμή θέλει πώς εξελίσσονται τα πράγματα στον ατομικό του κουμπαρά σε σχέση με την επικουρική του σύνταξη», υπογράμμισε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη παρουσίαση της νέας εφαρμογής του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ).

Όπως είπε, «περισσότεροι από 102.000 νέες και νέοι συμπολίτες μας έχουν εγγραφεί στο ΤΕΚΑ τους τελευταίους μήνες, πράγμα που σημαίνει ότι, καθώς η εγγραφή των εργαζομένων που βρίσκουν για πρώτη φορά δουλειά είναι υποχρεωτική, 102.000 νέοι έχουν βρει για πρώτη φορά δουλειά από τον Ιανουάριο του 2022 και μετά και, μάλιστα, χωρίς να υπολογίζονται όλοι οι αυτοαπασχολούμενοι».

Από την πλευρά του ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την τοποθέτησή του, τόνισε πως, «με το myTEKA, η Ελλάδα κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ασφάλισης και, ειδικότερα, ενός κομβικού τομέα, της επικουρικής ασφάλισης των νέων».

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα παρέχει πλήρη ενημέρωση για τις εισφορές και την εξέλιξη της αποταμίευσής τους. Οι ασφαλισμένοι σταδιακά αποκτούν τον έλεγχο της επικουρικής τους σύνταξης και βλέπουν πού πραγματικά συγκεντρώνονται και επενδύονται οι εισφορές τους.

Η νέα εφαρμογή βήμα προς βήμα

Αφού ο χρήστης ταυτοποιηθεί με την χρήση κωδικών taxis είτε ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, θα μεταβεί στην αρχική σελίδα της εφαρμογής, όπου θα δει τον «Ατομικό του Λογαριασμό».

Στα αριστερά της αρχικής σελίδας αναφέρεται το ονοματεπώνυμο του ασφαλισμένου και οι επιλογές του μενού, στο οποίο μπορεί να περιηγηθεί.

Μέσω της επιλογής «Επικοινωνία», ο ασφαλισμένος μεταβαίνει στη σελίδα του Οδηγού του Πολίτη 1555.

Οι επιλογές του Μενού είναι:

• Αρχική σελίδα

• Ιστορικό Εισφορών

• Κίνηση Λογαριασμού

• Προφίλ

• Το ΤΕΚΑ με μια ματιά

• Συχνές Ερωτήσεις

• Αποσύνδεση

1. Στην αρχική σελίδα του myTΕΚΑ ο ασφαλισμένος ενημερώνεται για τις εισφορές που έχει καταβάλει ο ίδιος ή/και ο εργοδότης του, καθώς και για το κέρδος από τις αποδόσεις των επενδύσεών του.

Επίσης, ο ασφαλισμένος μπορεί να ενημερωθεί σχετικά με την εξέλιξη του ατομικού ασφαλιστικού κουμπαρά του.

Επιπλέον, ενημερώνεται για τυχόν ανεξόφλητες εισφορές, ενώ παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες στον χρήστη σχετικά με την σύνταξή του.

2. Στο «Ιστορικό Εισφορών», ο ασφαλισμένος ενημερώνεται λεπτομερέστερα για τις εισφορές του, μπορεί να φιλτράρει τα αποτελέσματα που θέλει βάσει έτους, μήνα και εργοδότη, ενώ ενημερώνεται σχετικά με τα σύνολα των «Εισφορών που έχουν εξοφληθεί», των «Εισφορών που Οφείλονται», των «Εισφορών του Ασφαλισμένου», των «Εισφορών του Εργοδότη», των «Συνολικών Εισφορών» και των «Ημερών Ασφάλισης».

3. Στην «Κίνηση Λογαριασμού», ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται για τις πληρωμές που έχουν γίνει για το λογαριασμό του, ανά:

• Μήνα Πίστωσης και Εργοδότη

• Μήνα Πίστωσης

• Έτος Πίστωσης

4. Στο «Προφίλ» μπορεί να ενημερωθεί για τα προσωπικά του στοιχεία που έχει δηλωμένα και στον ΕΦΚΑ, καθώς και για το ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και ΙΒΑΝ.

5. Στο «ΤΕΚΑ με μια ματιά» ο ασφαλισμένος οδηγείται σε ενημερωτική σελίδα, όπου αναφέρονται συνοπτικά οι λειτουργίες του Ταμείου, ενώ

6. Στις «Συχνές Ερωτήσεις» βρίσκει απαντήσεις για ερωτήματα που μπορεί να έχει.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ