Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024

Άνοιξαν τις πύλες τους για το επιβατικό κοινό οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό Πειραιά

Με την παρουσία του πρωθυπουργού της χώρας, Κυριάκου Μητσοτάκη πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών Μετρό στην περιοχή του Πειραιά τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου.

«Κάποιοι υπερέβαλαν εαυτόν και εξήντλησαν την ευρηματικότητά τους για να κατασκευαστεί το έργο και να παραδοθεί στους Πειραιώτες. Θα αντιληφθείτε πόσο σημαντικό είναι, μόνο τη στιγμή που θα λειτουργήσει σε λίγες ώρες από τώρα. Θα συνδέσει επιτέλους σε 55 λεπτά το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας με το μεγαλύτερο λιμάνι. Θα συνδέσει με μεγαλύτερη ταχύτητα των Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας. Η διαδρομή θα χρειάζεται μόλις 20 λεπτά» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Σημείωσε ό,τι το έργο αυτό είναι μία απόδειξη της μεγάλης έμφασης που δίνουμε στα μεγάλα έργα υποδομής. «Δεν θα μπορούσα να μην σταθώ στην πάρα πολύ σημαντική δουλειά που έγινε από το υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό. Η πολιτιστική κληρονομιά μπορεί να συμβαδίσει με την ανάπτυξη. Έχουμε αναπτύξει σχολή. Θα έχουμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε τον εκθεσιακό χώρο που είναι και ελεύθερος για το κοινό, δεν χρειάζεται να πληρώσει κανείς εισιτήριο για να τον δει» ανέφερε. «Σε 15 – 16 μήνες στο τέλος του 2023 θα έχουμε την ευκαιρία να εγκαινιάσουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης με πλήρη λειτουργία πέντε σταθμών».

Συγκεκριμένα ανέφερε: «Για τη σημασία των μέσων σταθερής τροχιάς μίλησε ο υπουργός. Το Λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτο αν δεν υλοποιήσουμε γραμμή 4 και επεκτάσεις γραμμής 2. Γι αυτό και δώσαμε μάχες για να ξεπλοκάρουμε τα έργα. Σε 7 με 8 χρόνια αυτοί οι 15 σταθμοί θα μπορέσουν να παραδοθούν για χρήση σε όλους τους πολίτες του Λεκανοπεδίου και τους επισκέπτες».

Κάποιες κυβερνήσεις παραδίδουν πραγματικά έργα και κάποιες μουσαμάδες, είπε αφήνοντας αιχμές για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Με συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα η κυβέρνηση ολοκληρώνει έργα με κοινωνικό πρόσημο, είπε ακόμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Για το εισιτήριο είπε ότι πρέπει να εξεταστεί συστηματικά το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής. Σήμερα είναι μια μέρα γιορτής για τον Πειραιά, καλοτάξιδοι οι νέοι συρμοί, που επιτέλους έφτασαν στον Πειραιά, κατέληξε ο κ. Μητσοτάκης.

Υπενθυμίζεται ότι στις 2 το μεσημέρι (10/10) θα τεθούν σε εμπορική λειτουργία για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Κώστας Καραμανλής: Κατασκευαστικό επίτευγμα οι σταθμοί Πειραιάς, Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο

«Το Μετρό έφτασε στον Πειραιά. Οι τρεις νέοι σταθμοί Πειραιάς, Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο, αποτελούν ένα πραγματικό κατασκευαστικό επίτευγμα. Βλέπετε ότι εδώ στο Δημοτικό Θέατρο έχουμε σίγουρα έναν από τους πιο όμορφους και ιδιαίτερους σταθμούς ολόκληρου του δικτύου μας», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

«Με το έργο αυτό ο Πειραιάς γίνεται πραγματικά μια σύγχρονη, μια πιο ανθρώπινη πόλη. Γιατί το Μετρό είναι το πλέον βιώσιμο και “καθαρό” μέσο αστικής μετακίνησης. Ένα μέσο που βελτιώνει άμεσα και θεαματικά την καθημερινότητα των πολιτών», σημείωσε.

«Στον Πειραιά συναντιούνται πλέον όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που έχουμε στην Αττική. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι μέσω του σταθμού Μετρό του Πειραιά ενώνονται πλέον οι χερσαίες μεταφορές, με τις θαλάσσιες μεταφορές και τις αεροπορικές μεταφορές. Μετά από δεκαετίες, ενώνουμε επιτέλους απευθείας το μεγαλύτερο λιμάνι με το κέντρο της Αθήνας και βέβαια με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας», υπογράμμισε.

«Τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα αναδεικνύονται με σεβασμό. Το βοτσαλωτό δάπεδο αποσπάστηκε, συντηρήθηκε και επανατοποθετήθηκε στο σταθμό Δημοτικό Θέατρο. Γιατί τα έργα Μετρό, συνιστούν εκτός των άλλων και μια τεράστια αρχαιολογική ανασκαφή. Και το έργο αυτό του Μετρό υπήρξε πράγματι η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ στον Πειραιά.

Η επιστημονική και αισθητική αρτιότητα λοιπόν με την οποία αναδεικνύονται αυτά τα ευρήματα, αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη ότι και Μετρό μπορούμε να έχουμε και Αρχαία», τόνισε κ. Καραμανλής. «Και να είστε βέβαιοι ότι το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και με το Μετρό της Θεσσαλονίκης», πρόσθεσε και συνέχισε: «Και μιας και αναφέρθηκα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, πιστεύω ότι κανείς μας δεν μπορεί και δεν πρέπει να ξεχάσει εκείνα τα ανεκδιήγητα εγκαίνια των μουσαμάδων. Τις βόλτες πάνω στους συρμούς χωρίς ράγες.

Αυτό το μνημείο πολιτικής εξαπάτησης που όλοι θα συμφωνήσετε ότι πρέπει να ανήκει στο χθες, δηλαδή το να εγκαινιάζονται έργα ανολοκλήρωτα και να ταυτίζεται η εξαγγελία με τα εγκαίνια. Και αυτή ακριβώς είναι η διαφορά μας κυρίες και κύριοι. Από τη μία φιέστες χωρίς αντίκρισμα και από την άλλη ένα έργο ολοκληρωμένο, έτοιμο σε λίγες ώρες να παραδοθεί στους χρήστες. Άλλωστε αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά της δικής μας πολιτικής με την πολιτική του χθες».

Γιώργος Καραγιάννης: Η αναβάθμιση των υποδομών είναι πρώτα και πάνω από όλα ένα εθνικό στοίχημα

Ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών του Μετρό στον Πειραιά υπογράμμισε ότι «εν μέσω τριών κρίσεων – υγειονομικής, οικονομικής και ενεργειακής – η ελληνική Πολιτεία και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη υλοποιεί με συνέπεια ένα στοχευμένο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών».

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη το σχέδιο αυτό έχει «ενιαία λογική, αναπτυξιακό και κοινωνικό πρόσημο προσαρμοσμένο στις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες, με άμεσα και μετρήσιμα οφέλη για την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών».

Ειδικότερα, για τους τρεις σταθμούς που ολοκληρώνουν την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά, ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «εμπεδώνεται ακόμα περισσότερο η αξία του Μετρό ως μαζικού μέσου μεταφοράς. Γιατί το Μετρό είναι το πλέον προσιτό, το πλέον κοινωνικό, το πλέον λαϊκό, το πλέον φιλοπεριβαλλοντικό μέσο μεταφοράς».

Υπενθύμισε ότι ήδη εδώ και 2 χρόνια, έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά σε Αγία Βάρβαρα, Κορυδαλλό και Νίκαια.

«Με την λειτουργία των 3 νέων σταθμών τα κέρδη για την πόλη είναι ακόμη μεγαλύτερα. Πλέον θα μετακινούνται καθημερινά 130.000 περισσότεροι πολίτες, θα κυκλοφορούν 23.000 λιγότερα Ι.Χ. οχήματα και θα μειωθούν οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης ως προς τα οφέλη του έργου.

«Το σημαντικότερο όμως είναι ότι με αυτό το έργο, ενώνουμε, επιτέλους το λιμάνι του Πειραιά με το Αεροδρόμιο σε λιγότερο από 1 ώρα και μπορεί κάποιος να μεταβεί στο Σύνταγμα σε 20’» τόνισε και πρόσθεσε ότι «ο Πειραιάς αποκτά πλέον τη θέση που του αξίζει και οι πολίτες του Πειραιά αποκτούν τις υποδομές που τους αξίζουν». Σε συνδυασμό και με την επιστροφή του Τραμ στους δρόμους του Πειραιά τον Δεκέμβριο «είναι ξεκάθαρο ότι η ευρύτερη περιοχή αποκτά πλέον μία νέα δυναμική» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Ο υφυπουργός Υποδομών έδωσε το περίγραμμα της συνολικής παρέμβασης στην Αττική με έργα Μετρό: «Την ίδια ώρα, προχωράει η Γραμμή 4 που επί της ουσίας εξυπηρετεί τις πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπέδιου και θα επιτρέπει σε κάποιον να πάει από το Άλσος Βεΐκου στο Γουδί σε λιγότερο από 18’, στην Πανεπιστημιούπολη σε λιγότερο από 15’ και στα Δικαστήρια σε μόλις 5’. Ταυτόχρονα, προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του έργου της επέκτασης της Γραμμής 2 με τρεις νέους σταθμούς προς το Ίλιον και προετοιμάζεται και η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής προς το Μενίδι».

Ακολούθως, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «ο συνολικός αριθμός επιβατών των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό θα ξεπεράσει το ένα 1 εκατομμύριο ημερησίως. Συγκεκριμένα κάθε ημέρα 1,1 εκατομμύρια άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το Μετρό για να διασφαλίσουν άνετη, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση».

«Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών με τον Κώστα Καραμανλή είναι ολιστικός, δηλαδή πέρα από τις επιμέρους ανάγκες συνυπολογίζει τον συνδυαστικό χαρακτήρα των υποδομών και πετυχαίνει τον βέλτιστο συνδυασμό οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, υπόγειου τρένου – μετρό, λιμένων και αεροδρομίων» εξήγησε ο κ. Καραγιάννης.

Κλείνοντας ο υφυπουργός Υποδομών υπογράμμισε ότι «η αναβάθμιση των υποδομών είναι πρώτα και πάνω από όλα ένα εθνικό στοίχημα. Ένα στοίχημα που υπερβαίνει την εκάστοτε συγκυρία, τις πολιτικές αντιπαραθέσεις και πολλές φορές και τις ίδιες τις κυβερνήσεις. Είναι ένα στοίχημα που συνδυάζεται με την πραγματική ανάπτυξη και τη διαμόρφωση όρων καλύτερης ζωής – όχι μόνο για το σήμερα – αλλά και για τις μελλοντικές γενιές. Είναι μία πράξη που ενισχύει την εμπιστοσύνη προς την Πολιτεία και την πολιτική».

«Στα 3 χρόνια που είμαστε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά ότι είμαστε η παράταξη των πραγματικών μεταρρυθμίσεων και των μεγάλων έργων. Γιατί και αυτό το έργο ξεκίνησε από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά και ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη» κατέληξε ο κ. Καραγιάννης

Mήνυμα από τη Κομισιόν

«Σήμερα εγκαινιάζεται ένα από τα μεγαλύτερα έργα που χρηματοδοτούνται από την πολιτική συνοχής στην Ελλάδα και σε όλη την ΕΕ, η επέκταση της γραμμής του μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά. Το έργο έχει λάβει χρηματοδότηση ύψους 470 εκατ. ευρώ από την ΕΕ» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων κ. Ελίζα Φερέιρα δήλωσε σχετικά: «Χάρη στα κονδύλια της πολιτικής συνοχής, θα βελτιωθεί η ζωή των πολιτών στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά. Το μετρό θα φτάσει στην πόλη του Πειραιά, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, συνδέοντας το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας με το μεγαλύτερο λιμάνι της σε λιγότερο από μία ώρα. Αυτό το μείζον έργο θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη και θα ωφελήσει σημαντικά την εθνική οικονομία της Ελλάδας».

Με το έργο αυτό, όπως σημειώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, «ολοκληρώνεται η γραμμή μετρό 3 από την Αθήνα στον Πειραιά και βελτιώνεται σημαντικά η πρόσβαση των κατοίκων του λεκανοπεδίου Αττικής στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών. Με τους τρεις νέους σταθμούς, Μανιάτικα, λιμάνι Πειραιά και Δημοτικό Θεάτρο, για πρώτη φορά οι πολίτες θα μπορούν να φτάσουν από τα προάστια του Πειραιά, τα Μανιάτικα, τη Νίκαια και τον Κορυδαλλό και, κατ’ επέκταση, τη Νεάπολη, στο διοικητικό, εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο του Πειραιά μέσα σε λίγα μόλις λεπτά. Οι αναμενόμενες αλλαγές στην κινητικότητα θα είναι καθοριστικής σημασίας για τη μείωση της κυκλοφορίας στους κεντρικούς άξονες της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να προσφέρει σε άλλα 174.000 άτομα εύκολη πρόσβαση στο δίκτυο του μετρό, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης ιδιωτικών οχημάτων και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το έργο εντάσσεται στις ευρύτερες επενδύσεις της πολιτικής συνοχής σε υποδομές δημόσιων μεταφορών στην περιφέρεια της Αττικής, οι οποίες περιλαμβάνουν τα δίκτυα μετρό, τραμ, λεωφορείων και προαστιακού σιδηρόδρομου. Τον Μάρτιο του 2017, η Επιτροπή ενέκρινε τη δεύτερη φάση της χρηματοδότησης του μετρό από την ΕΕ».

Σταθμοί

Σταθμός «Μανιάτικα»: Βρίσκεται στην οδό Αιτωλικού, μεταξύ των οδών Π. Μαυρομιχάλη και Γυθείου, στα Μανιάτικα του Πειραιά. Στην επιφάνεια διαμορφώθηκε μια νέα πλατεία, επί της οποίας βρίσκεται η μία πρόσβαση του σταθμού.

Σταθμός «Πειραιάς»: Βρίσκεται εμπρός από τον τερματικό σταθμό «Πειραιάς» της Γραμμής 1 του Μετρό, υπόγεια της Λεωφόρου Ακτής Καλιμασσιώτη μεταξύ του διατηρητέου κτιρίου των ΗΣΑΠ και του λιμένα του ΟΛΠ. Η κατασκευή αυτού του σταθμού απαίτησε ιδιαίτερη κατασκευαστική μέθοδο εξασφαλίζοντας τη μη εισροή θαλασσίων υδάτων και τη στατική επάρκεια και σταθερότητα του παρακείμενού του διατηρητέου κτιρίου των ΗΣΑΠ. Έχει μια πρόσβαση στην πλατεία Οδησσού, ακριβώς δίπλα στις προσβάσεις του σταθμού της Γραμμής 1 και άλλη μια στην πλευρά του λιμένα του ΟΛΠ.

Σε αυτόν τον σταθμό δημιουργείται ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, το Τραμ και το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Το πρώτο επίπεδο του σταθμού θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν υπόγεια διάβαση, για πρόσβαση προς το Λιμάνι κάτω από τη Λεωφόρο Ακτής Καλιμασσιώτη, χωρίς επικύρωση εισιτηρίου.

Σταθμός «Δημοτικό Θέατρο»: Κατασκευάστηκε σε περίοπτη θέση, έμπροσθεν του Δημοτικού Θεάτρου στον Πειραιά, στην ιστορική πλατεία «Δημοτικού Θεάτρου». Έχει τρεις προσβάσεις: εντός της πλατείας Δημοτικού Θεάτρου, στην πλατεία Κοραή και στην πλατεία Μπακογιάννη, όλες με δυο κυλιόμενες και μια σταθερή κλίμακα. Η ιστορική πλατεία Δημοτικού Θεάτρου αποκαταστάθηκε με προσοχή στην προϋπάρχουσα κατάστασή της και με τα ίδια αρχικά της αυθεντικά υλικά που είχαν διαφυλαχθεί. Επανατοποθετήθηκαν τα προϋπάρχοντα σιντριβάνια και το άγαλμα του Ελευθερίου Βενιζέλου στην αρχική τους θέση και υλοποιήθηκε νέα φύτευση.

·Αρχαιολογικά ευρήματα

Εντός του σταθμού διαμορφώθηκε, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιά & Νήσων, η μουσειογραφική έκθεση «Το Αθέατο Νερό», με αντίγραφα των αρχαιολογικών ευρημάτων και εποπτικά μέσα αναπαράστασης του υδρευτικού συστήματος του αρχαίου Πειραιά.

Επίσης, σε εσοχή στο δάπεδο έχει τοποθετηθεί το αποκαλυφθέν στην αρχαιολογική ανασκαφή αυθεντικό βοτσαλωτό δάπεδο οικίας του αρχαίου Πειραιά. Η αρχαιολογική ανασκαφή στην περιοχή αυτή αποκάλυψε ιδιαίτερα σημαντικά ευρήματα.

· Α’ ΦΑΣΗ – «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια»

Υπενθυμίζεται ότι, στις 6 Ιουλίου 2020 είχαν τεθεί σε λειτουργία οι 3 πρώτοι Σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», με αποτέλεσμα περίπου 80.000 ημερησίως πρόσθετες επιβιβάσεις συνολικά στο δίκτυο του Μετρό, μείωση της κυκλοφορίας Ι.Χ. οχημάτων συνολικά στην πόλη κατά περίπου 14.000 ημερησίως και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 40 τόνους ημερησίως.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ