Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Τ.Ε. ΚΚΕ για μετρό Πειραιά: Ανάγκη για ασφαλή, σύγχρονη και φτηνή μετακίνηση

Ανακοίνωση με θέμα τα εγκαίνια των νέων σταθμών του μετρό Πειραιά εξέδωσε η Τομεακή Επιτροπή Πειραιά του ΚΚΕ.

«Η επέκταση και λειτουργία των σταθμών “ΜΕΤΡΟ” στον Πειραιά ήταν και παραμένει αναγκαία για τους χιλιάδες εργαζόμενους, που δουλεύουν και κατοικούν στον Πειραιά και δεινοπαθούν καθημερινά στην μετακίνησή τους. Αυτή η επέκταση του δικτύου των Μέσων σταθερής τροχιάς είναι ανάγκη να συνδυαστεί με συχνά δρομολόγια, ασφάλεια, εκσυγχρονισμό, φτηνό εισιτήριο και σύνδεση με τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αυτά τα κρίσιμα ζητήματα, που συνεχίζουν να αποτελούν διεκδικήσεις του λαού του Πειραιά, δεν επιλύονται με φιέστες, σαν κι αυτή που συμμετείχε σήμερα ο πρωθυπουργός για τα εγκαίνια των 3 σταθμών του Πειραιά, που επιτέλους πραγματοποιήθηκαν, τους οποίους όμως έχει χρυσοπληρώσει δύο και τρεις φορές ο λαός και θα συνεχίσει να πληρώνει με το πανάκριβο εισιτήριο.

Ο “μετροπόντικας” δούλεψε και μπορεί να συνεχίσει να δουλεύει. Γι’ αυτό και κανείς δεν μπορεί να “κλείσει τα μάτια” στο γεγονός ότι, στις δηλώσεις του πρωθυπουργού, δεν έγινε η παραμικρή αναφορά στο γεγονός ότι έμειναν εκτός σχεδιασμού σταθμών “ΜΕΤΡΟ” το Α’ Διαμέρισμα, που είναι το πιο πολυπληθές και πυκνοκατοικημένο στον Πειραιά, ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας, με 90.000 κατοίκους και ο Δήμος Περάματος, με τη σημαντική καθημερινή μετακίνηση εργαζομένων από και προς την περιοχή και τους μεγάλους χώρους δουλειάς, που εκτός των άλλων συνδέεται με τη Σαλαμίνα. Οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι σ’ αυτές τις περιοχές θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούνται, εξαιτίας του υποβαθμισμένου οδικού και κυρίως συγκοινωνιακού δικτύου.

Αν και υπάρχουν οι σύγχρονες τεχνολογικές δυνατότητες για να πραγματοποιηθεί ένας τέτοιος σχεδιασμός, που να ικανοποιεί τις συνδυασμένες λαϊκές ανάγκες, ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η λειτουργία του δικτύου σε όλη την Αττική, όπως και στον Πειραιά, υλοποιείται με βασικό κριτήριο το ενδιαφέρον του κεφαλαίου για την κάθε περιοχή, την κερδοφορία της “Αττικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ” και των κατασκευαστικών ομίλων.

Αυτό είναι το εμπόδιο, αλλά και το κριτήριο, που έχει καθορίσει τις προτεραιότητες, αλλά και τις μεγάλες καθυστερήσεις, όπου εμπλέκονται και οι ανταγωνισμοί μεταξύ των κατασκευαστών. Είναι το ίδιο κριτήριο που καθορίζει τις παρεμβάσεις διαχρονικά των κυβερνήσεων και των δημοτικών αρχών. Όταν μάλιστα, την ίδια ώρα, σταμάτησαν δρομολόγια λεωφορείων, που εξυπηρετούσαν μια σειρά περιοχές σε σύνδεση με την Αθήνα και που έχουν μείνει εκτός του σχεδίου επέκτασης.

Αυτή είναι η αιτία που παραμένουν τα πολλά και σοβαρά προβλήματα της μετακίνησης και του συγκοινωνιακού προβλήματος στις περιοχές του Πειραιά, της διασύνδεσης με το υπόλοιπο Λεκανοπέδιο, της ύπαρξης χώρων στάθμευσης κ.ο.κ. Αναδεικνύεται σε κάθε περίπτωση ότι η ανάγκη για ασφαλή, σύγχρονη και φτηνή μετακίνηση, παραμένει και μπορεί να πραγματοποιηθεί, αλλά απαιτεί άλλο σχεδιασμό. Απαιτεί έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης, που στο επίκεντρο δεν θα έχει τα κέρδη των λίγων, αλλά τις μεγάλες λαϊκές ανάγκες, αξιοποιώντας τις σύγχρονες επιστημονικές και τεχνικές δυνατότητες».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ