Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) κυκλοφόρησε πρόσφατα την ετήσια έκδοσή της (για 30ή συνεχόμενη χρονιά) «Κινηματογράφος», η οποία αποτελεί την μοναδική καταγραφή της κινηματογραφικής μας πραγματικότητας στην ελληνική βιβλιογραφία.
Στον τόμο αυτό των 480 σελίδων (με εξώφυλλο φωτογραφία από την ταινία Μαγνητικά Πεδία). που φέρει τον τίτλο «Κινηματογράφος 2022» και εκδίδεται με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ενώ η αρχισυνταξία και επιμέλεια της έκδοσης είναι του Δημήτρη Κολιοδήμου (κριτικού κινηματογράφου, συγγραφέα και αντιπρόεδρου της ΠΕΚΚ) περιλαμβάνονται:
Κριτική ανάλυση όλων των ταινιών που κυκλοφόρησαν στις ελληνικές αίθουσες στη διάρκεια της περσινής χρονιάς (1 Ιανουαρίου με 31 Δεκεμβρίου 2022), με κείμενα μελών της Π.Ε.Κ.Κ., τα οποία δημοσιεύτηκαν στον ελληνικό Τύπο και στο (ή μόνο στο) διαδίκτυο.
Αναλυτικό box office της χρονιάς και σχολιασμός του Δημήτρη Κολιοδήμου: Το 2022 κυκλοφόρησαν συνολικά 309 ξένες και 64 ελληνικές ταινίες. Από αυτές τις 373 ταινίες, 56 ήταν ντοκιμαντέρ, 32 κινουμένων σχεδίων και 49 επανεκδόσεις. Τη χρονιά κόπηκαν 5.515.358 εισιτήρια έναντι των 3.101.351 που είχαν κοπεί το μισερό, λόγω πανδημίας, 2021 (5.131.636 για τις ξένες και 383.722 εισιτήρια για τις ελληνικές ταινίες). Δηλαδή, σε σχέση με το 2021 η άνοδος ήταν της τάξης του 77,84%, αλλά η άμεση, η πραγματική, συνέπεια της πανδημίας στα εισιτήρια φαίνεται σε σύγκριση με το 2019, και είναι μία πτώση της τάξης του 42,29%. Πτώση που μοιάζει πολύ δύσκολο να γεφυρωθεί, μιας και έχουν αλλάξει πια οι συνθήκες θέασης της οποιασδήποτε ταινίας…
Η ετήσια ψηφοφορία, με την οποία κάθε χρόνο οι Έλληνες κριτικοί κινηματογράφου αναδεικνύουν την καλύτερη ελληνική και ξένη ταινία της χρονιάς: φέτος έφερε στην κορυφή αφενός την ταινία Μαγνητικά πεδία του Γιώργου Γούση και αφετέρου την ταινία Drive My Car του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι.
Στην έκδοση «Κινηματογράφος 2022» επίσης βρίσκουμε: Τον εισαγωγικό σχολιασμό της χρονιάς που πέρασε από τον Πρόεδρο της ΠΕΚΚ Βασίλη Κεχαγιά, την αναλυτική καταγραφή των νέων βιβλίων για τον κινηματογράφο και τους πρωταγωνιστές του από τον Δημήτρη Καλαντίδη, Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας, και το φόρο τιμής στους ανθρώπους του σινεμά που «έφυγαν» από κοντά μας, με ένα πλήρες «Εις μνήμην» από τον κριτικό κινηματογράφου Κώστα Γ. Καρδερίνη.
Τέλος, υπάρχουν ανταποκρίσεις από όλα τα ελληνικά φεστιβάλ και τις σημαντικότερες κινηματογραφικές διοργανώσεις του εξωτερικού, καθώς και μία καταγραφή των βραβείων των κινηματογραφικών Ακαδημιών στη χώρα μας και παγκοσμίως (Όσκαρ, Χρυσές Σφαίρες, BAFTA, Σεζάρ, Γκόγια, Νταβίντ ντι Ντονατέλο, Ίρις, βραβεία Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου, βραβεία Fangoria), αλλά και αναφορά στις δράσεις, τα βραβεία και τα πρόσωπα που τίμησε η ΠΕΚΚ στη διάρκεια της χρονιάς.
Γράφουν οι: Νικόλαος Αλέτρας, Ρόμπυ Εκσιέλ, Γιάννης Ζουμπουλάκης, Ιφιγένεια Καλαντζή, Δημήτρης Καλαντίδης, Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, Κώστας Γ. Καρδερίνης, Βασίλης Κεχαγιάς, Δημήτρης Κολιοδήμος, Κώστας Κωνσταντινίδης, Νίνος Φένεκ Μικελίδης, Τάσος Ντερτιλής, Γιάννης Ραουζαίος και Νίκος Τσαγκαράκης.
Επίσης, δημοσιεύονται κριτικές των: Παυλίνας Αγαλιανού, Λευτέρη Αδαμίδη, Μπάμπη Ακτσόγλου, Γιάγκου Αντίοχου, Πάνου Αχτσιόγλου, Θόδωρου Γιαχουστίδη, Γιάννη Ν. Γκακίδη, Τάσου Γουδέλη, Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου, Θοδωρή Δημητρόπουλου, Ρόμπυ Εκσιέλ, Κώστα Ζαλίγκα, Σωτήρη Ζήκου, Γιάννη Ζουμπουλάκη, Κωνσταντίνου Καϊμάκη, Ιφιγένειας Καλαντζή, Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλου, Κώστα Γ. Καρδερίνη, Στράτου Κερσανίδη, Δημήτρη Κολιοδήμου, Παναγιώτη Κοτζαθανάση, Ανδρέα Κουταλά, Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλου, Γιάννη Κρουσίνσκυ, Δήμητρας Κυρίλλου, Αλέξανδρου Ρωμανού Λιζάρδου, Θωμά Λιναρά, Βασίλη Μάλτα, Χρήστου Μήτση, Nίνου Φένεκ Μικελίδη, Δημήτρη Μπάμπα, Κωνσταντίνου Μπλάθρα, Τάσου Ντερτιλή, Γιώργου Ξανθάκη, Δημοσθένη Ξιφιλίνου, Νίκου Παλάτου, Γιώργου Παπαδημητρίου, Άγγελου Πολύδωρου (ειδικού συνεργάτη της εφημερίδας μας), Γιάννη Ραουζαίου, Θόδωρου Σούμα, Μίλτου Τόσκα, Νίκου Τσαγκαράκη, Γιάννη Φραγκούλη και Ηλία Φραγκούλη.
Τέλος, η έκδοση περιέχει τέσσερα (4) πλήρη ευρετήρια (ελληνικών τίτλων, ξενόγλωσσων τίτλων, σκηνοθετών και κριτικών-συγγραφέων) και πλούσια εικονογράφηση.