Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

Με τον Βέλγο υπουργό Κινητικότητας συναντήθηκε ο συνεπικεφαλής του Πράσινο & Μωβ

Στο πλαίσιο των συναντήσεων του με ευρωβουλευτές και άλλες προσωπικότητες στις Βρυξέλλες, ο συνεπικεφαλής του Πράσινο & Μωβ Δομήνικος Χρυσίδης συναντήθηκε την Τρίτη 4 Απριλίου με τον Πράσινο αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και υπουργό Κινητικότητας του Βελγίου Georges Gilkinet.

Σε θετικό κλίμα συζήτησης και συνεργασίας, τέθηκαν στο τραπέζι θέματα για τη διαχείριση, και την περαιτέρω ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS).

Σημαντική ήταν η αναφορά στο φιλόδοξο Όραμα 2040 για το σιδηρόδρομο (Vision Rail 2040) της Βελγικής Κυβέρνησης, και το νέο Σχέδιο Μεταφορών 2023-2026 της εταιρείας των Βελγικών Σιδηροδρόμων (SNCB), που είναι ένας από τους τους οδικούς χάρτες για την υλοποίηση του Οράματος. Συγκεκριμένα σκοπός του είναι ο εκσυγχρονισμός και η αύξηση της ασφάλειας του τρένου και προβλέπει, μεταξύ άλλων, 200 παραπάνω δρομολόγια τρένων την ημέρα αρχίζοντας από τους επόμενους μήνες.

Έγινε αναφορά στο χθεσινό σιδηροδρομικό δυστύχημα στη Χάγη της Ολλανδίας, και στο δυστύχημα στα Τέμπη στις 28/2 με την μοιραία, θανατηφόρα σύγκρουση των δύο τρένων, με έκφραση βαθιάς θλίψης των συνομιλητών προς τις οικογένειες των θυμάτων. Ο Βέλγος υπουργός ενημέρωσε τον Συνεπικεφαλής του Πράσινο & Μωβ ότι, αμέσως μετά το δυστύχημα στα Τέμπη έστειλε επιστολή στον ομόλογό του, τ. Υπουργό Κώστα Καραμανλή, με αναφορά στα μέτρα που το Βέλγιο έχει λάβει τα τελευταία χρόνια για την ασφάλεια των τρένων, μια εμπειρία από την οποία η Ελλάδα πρέπει άμεσα να επωφεληθεί.

Η Ελλάδα χρειάζεται μια ολιστική στρατηγική βιώσιμης κινητικότητας η οποία σταδιακά αλλά και σε βάθος χρόνου, θα αποκαταστήσει και θα αναπτύξει ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο. Θα πρέπει να επενδύσει άμεσα στην τηλεδιοίκηση και ασφάλεια, να επαναλειτουργήσει γραμμές, να ολοκληρώσει συνδέσεις που λείπουν και να διασυνδέσει το τρένο με άλλα μέσα. Με στόχο την βιώσιμη, ασφαλή, προσιτή σε τιμές και ταχεία μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων σύμφωνα και με τους ευρωπαϊκούς στόχους για την κλιματική κρίση. Με μέτρα για την αποτελεσματική εμπλοκή κρατικών και ιδιωτικών φορέων και τον δημόσιο έλεγχο στη λειτουργία των ΜΜΜ.

«Δεν μας πείθει η επίπλαστη νέα αρχή με τρένα που λαμποκοπούν από καθαριότητα και σταθμάρχες φιγουρίνια, 34 μέρες μετά το τραγικό συμβάν στα Τέμπη. Η ασφάλεια, η λειτουργία και ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, δεν επιτρέπεται να υστερούν από τα αντίστοιχα των αεροδρομίων και των αυτοκινητοδρόμων, όπως συστηματικά γίνεται μέχρι τώρα στην Ελλάδα. Ήρθε η ώρα για τολμηρές πολιτικές για τα τρένα» τόνισε ο Δομήνικος Χρυσίδης.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ