Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

Κινηματογράφος: Οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου

Ο Άγγελος Πολύδωρος παρουσιάζει και σχολιάζει τις ταινίες που προβάλλονται από 7/9/2023 στους κινηματογράφους.

=============================================

Εύκολος στόχος – The sitting duck

Μια ταινία για τον αγώνα μιας γυναίκας να ανακτήσει την αξιοπρέπεια και την τιμή της, σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο, με φόντο που συνδυάζει οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα για την εκμετάλλευση της πυρηνικής ενέργειας.

Η Μορίν Κίρνεϊ, στην ταινία, διαπιστώνει μια προνομιακή ενοποίηση της εταιρείας στην οποία εκπροσωπεί τους εργαζόμενους, με μια κινεζική. Η ενοποίηση θα επιφέρει σειρά απολύσεων Γάλλων εργαζομένων και η Μορίν μάχεται σθεναρά να φέρει στο φως το σκάνδαλο και να υπερασπιστεί περισσότερες από 50.000 θέσεις εργασίας. Συνέπεια αυτού θα είναι να δεχτεί μια βίαιη επίθεση στο σπίτι της, από την οποία τα στοιχεία δημιουργούν αμφιβολίες στο μυαλό των ανακριτών και η Μορίν από θύμα, γίνεται ύποπτη εξαπάτησης. Όμως  δεν θα το βάλει κάτω και θα προσπαθήσει να αποκαταστήσει τη χαμένη αξιοπρέπειά της.

Η ταινία, ένα δράμα βγαλμένο από την αληθινή ζωή, για τη λειτουργία της εξουσίας και τη βία που ασκεί εναντίον εκείνων που προσπαθούν να την ταράξουν, θυμίζει αμερικανικά πολιτικά θρίλερ όπως το «Όλοι οι άνθρωποι του προέδρου» και «Η εξαφάνιση» του Άλαν Πάκουλα.

Βλέπεται με τεράστιο ενδιαφέρον και ιδιαίτερα χάρη στην πολυεπίπεδη και στοιχειωτική ερμηνεία Ιζαμπέλ Ιπέρ (που μάλιστα της χάρισε το Βραβείο Κοινού στο Γαλλόφωνο Φεστιβάλ της Ελλάδας).

INFO

Είδος: Δράμα, Αστυνομικό, 121΄

Χώρα: Γαλλία, Γερμανία, 2023

Σκηνοθεσία: Ζαν-Πολ Σαλομέ

Παίζουν: : Ιζαμπέλ Ιπέρ, Αλεξάντρα Μαρία Λάρα, Μαρίνα Φόις, Ιβάν Ατάλ

Διανομή: Cinobo

 

 

75 μέρες – 75 as

Αστυνομικό θρίλερ πάνω σε μια πραγματική ιστορία που συγκλόνισε την Ισπανία. Το 1992, στο Αλκάσερ, μια μικρή πόλη κοντά στη Βαλένθια της Ισπανίας, τρία κορίτσια γύρω στα 14-15 εξαφανίζονται από προσώπου γης. Την τελευταία φορά που τις είδαν ζωντανές, έκαναν ωτοστόπ για να πάνε σε ένα κλαμπ σε μια κοντινή πόλη.

Tα πτώματά τους, όμως, βρίσκονται 75 μέρες αργότερα, συντρίβοντας τις οικογένειές τους και σοκάροντας την τοπική κοινότητα. Με στυλ ντοκιμαντέρ, ο Μαρκ Ρομέρο, στην δεύτερή του ταινία, καταφέρνει να αποφύγει τον εντυπωσιασμό ή το μελόδραμα, εστιάζοντας στην ανικανότητα και την έλλειψη ενσυναίσθησης με την οποία αντιμετωπίστηκε η υπόθεση. Από τη μια, η αστυνομία, σε ένα από τα πολλά λάθη που θα κάνει σε αυτήν την έρευνα, αρχικά υποθέτει ότι απλώς το έχουν σκάσει. Από την άλλη, τα μέσα ενημέρωσης βρίσκουν την ευκαιρία να προσφέρουν «θέαμα» σε μια εποχή που παράλληλα διεξάγονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες στη Βαρκελώνη και στην Ιταλία ο Μπερλουσκόνι ιδρύει τον «trash» τηλεοπτικό σταθμό Telecinco, που βρίσκει έτοιμη «τροφή».

INFO

Είδος: Θρίλερ, Αστυνομικό, 119΄

Χώρα: Ισπανία, 2020

Σκηνοθεσία: Μαρκ Ρομέρο

Παίζουν: Άνα Φερνάντεζ, Αντόνια Σαν Χουάν, Μακαρένα Γκόμεζ, Χαβιέ Αλμπάλα

Διανομή: Rosebud.21

 

 

Η καλόγρια II – The nun II

Το sequel της γνωστής ιστορίας γοτθικού τρόμου, αυτή τη φορά ακολουθεί την Αδελφή Αϊρίν, η οποία ερευνώντας τη δολοφονία ενός ιερέα στη Γαλλία του 1956, έρχεται για μία ακόμα φορά πρόσωπο με πρόσωπο με τον δαίμονα Βάλακ που κρύβεται πίσω από το τρομαχτικό προσωπείο μιας καλόγριας.

INFO

Είδος: Θρίλερ, Μυστηρίου, Τρόμου, 110΄

Χώρες: ΗΒ, ΗΠΑ, 2023

Σκηνοθεσία: Μάικλ Τσάβες

Παίζουν: Τάισα Φαρμίγκα, Τζόνας Μπλοκέ, Στορμ Ριντ, Άννα Πόπλγουελ, Μπόνι Άαρονς

Διανομή: Tanweer

 

 

Στην τύχη ο Μπαλταζάρ – Au hasard Balthazar (Επαν.)

Η ιστορία ενός γαϊδαράκου που από κατοικίδιο μπαίνει στην παραγωγική διαδικασία και ουσιαστικά κακοποιείται προς το συμφέρον των ιδιοκτητών του. Μια αλληγορία του Ρομπέρ Μπρεσόν. Ο Μπαλταζάρ είναι το κλοτσοσκούφι, το θύμα. Η γαλήνια ζωή του αντιβαίνει στη ταραχώδη ύπαρξη των ανθρώπων. O καθένας από τους ιδιοκτήτες του ενσαρκώνει ένα ελάττωμα της κοινωνίας και με κάθε έναν από αυτούς, ο Μπαλταζάρ θα υποφέρει έναν διαφορετικό πόνο. Αυτό που σκέφτεται, κανείς δεν το γνωρίζει. Αλλά με το φακό του Μπρεσόν, έχει τα μάτια ενός κριτή, όπως και ο γάιδαρος του Τζορτζ Όργουελ στο τελευταίο κεφάλαιο της Φάρμας των Ζώων. Εκείνος, παρατηρούσε τη σύσκεψη μεταξύ των γουρουνιών που διοικούσαν τη Φάρμα και των ανθρώπων που συναλλάσσονταν μαζί τους και δεν μπορούσε να ξεχωρίσει «ποιοι ήταν ποιοι». Παράλληλα με την ιστορία του Μπαλταζάρ, παρακολουθούμε και την ιστορία της Μαρί (Αν Βιαζέμσκι) που τον φροντίζει και τις σχέσεις της με τα αγόρια του χωριού και ιδιαίτερα του Ζεράρ (Φρανσουά Λαφάργκ), που της φέρεται άσχημα, σχεδόν σαδιστικά.

INFO

Είδος: Δράμα, 95΄

Χώρες: Γαλλία, Σουηδία, 1966

Σκηνοθεσία: Ρομπέρ Μπρεσόν

Παίζουν: Αν Βιαζέμσκι, Γουόλτερ Γκριν, Φρανσουά Λαφάργκ, Ζαν-Κλοντ Γκιλμπέρ

Διανομή: Ama Films

 

 

Η περιφρόνηση – Le mépris‎ (Επαν.)

Κινηματογράφος μέσα στον κινηματογράφο, συγκρουόμενα συμφέροντα, συγκρουόμενες κινηματογραφικές θεωρίες και συναισθήματα, ερωτισμός και η καλύτερη ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ.

Ένας Αμερικανός παραγωγός ο Τζέρεμι Πρόκος (που τον υποδύεται με το σχετικό κυνισμό ο Τζακ Πάλανς) προσλαμβάνει τον γνωστό Αυστριακό σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ (ο διάσημος εξπρεσιονιστής σκηνοθέτης υποδύεται τον εαυτό του στην ταινία) προκειμένου να μεταφέρει στον κινηματογράφο την Οδύσσεια του Ομήρου. Ο Φριτς Λανγκ προσεγγίζει το σενάριο ακολουθώντας προσωπικές του απόψεις περί  σινεμά. Γι’ αυτό και δυσαρεστημένος ο παραγωγός, προσλαμβάνει έναν συγγραφέα αστυνομικών ιστοριών και θεατρικών έργων, τον Πολ Ζαβάλ (που τον υποδύεται ο Μισέλ Πικολί) για να επεξεργαστεί το σενάριο. Ύβρις. Γι’ αυτό και αργότερα θα ακολουθήσει και η Νέμεσις.

Η σύγκρουση μεταξύ της καλλιτεχνικής έκφρασης του ενός και της εμπορικής απήχησης που ζητά ο άλλος, θα ακολουθηθεί από την προοδευτική αποξένωση του Πολ από τη σύζυγο του Καμίλ (εδώ έχουμε την Μπριζίτ Μπαρντό, με το πιο καλαίσθητο γυμνό που έχω δει στον κινηματογράφο), η οποία αποξένωση φαίνεται να ξεκινά από τη στιγμή που ο Πολ αφήνει την Καμίλ μόνη με τον εκατομμυριούχο παραγωγό.

Ένα από τα αριστουργήματα που μας έδωσε η δεκαετία του ’60 και έχει χαρακτηριστεί ως «το σπουδαιότερο έργο τέχνης που παρήγαγε η μεταπολεμική Ευρώπη».

INFO

Είδος: Δράμα, Αισθηματικό, 100΄

Χώρα Γαλλία, 1963

Σκηνοθεσία: Ζαν-Λυκ Γκοντάρ

Παίζουν: Μπριζίτ Μπαρντό, Τζακ Πάλανς, Μισέλ Πικολί, Φριτς Λανγκ, Τζόρτζια Μολ, Ζαν-Λικ Γκοντάρ, Λίντα Βέρας, Ραούλ Κουτάρ

Διανομή: New Star

 

 

Τα μυστήρια του οργανισμού – W.R. Misterije organizma (Επαν.)

Ένας φόρος τιμής στη ζωή και το έργο του αμφιλεγόμενου στοχαστή και ψυχολόγου Wilhelm Reich, που εξελίσσεται στη συνέχεια σε μια αυτοσχέδια εξιστόρηση της σεξουαλικής απελευθέρωσης μιας νεαρής Σλάβας καλλονής. Συνδυάζοντας πολιτική και σεξουαλικότητα, η ταινία του Μακαβέγιεφ, η οποία απαγορεύτηκε εκείνη την εποχή στην πατρίδα του, είναι παιχνιδιάρικη και ταυτόχρονα τολμηρή. Ένα σουρεαλιστικό κράμα ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας.

INFO

Είδος: Δράμα, 85΄

Χώρα: Γιουγκοσλαβία, 1971

Σκηνοθεσία: Ντούσαν Μακαβέγιεφ

Παίζουν: Μιλένα Ντράβιτς, Ιβίκα Βιντόβιτς, Γιακόντα Κάλοπερ

Διανομή: New Star

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ