Ο ποιητής Αργύρης Παλούκας συναντά την ηθοποιό Κάτια Γέρου στο Athens Book Space του Δήμου Αθηναίων σε μια ανοιχτή συζήτηση για την ποίηση. Στη συζήτηση συμμετέχουν οι ποιήτριες : Μαίρη Γιόση και Κορίνα Καλούδη
Σύντομα βιογραφικά:
Ο Αργύρης Παλούκας γεννήθηκε στην Ερμιόνη της Αργολίδας το 1975. Σπούδασε Θεατρολογία στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται από το 1994. Έχει εκδώσει πέντε βιβλία ποίησης (Το ξέφτι, Μανδραγόρας, 2007• Το αλάτι πίσω από τ’ αυτί, Κέδρος, 2009• Θέλω το σώμα μου πίσω, Μεταίχμιο, 2011• Άνθρωποι που γελάνε, Κριτική, 2018• Τελευταίο σκοτάδι, Κριτική, 2022) και έχει επιμεληθεί την ανθολογία Αγάπη σαν ακολασία (Κριτική, 2016), η οποία περιλαμβάνει αποσπάσματα από το σύνολο του πεζογραφικού έργου τού Γιώργου Χειμωνά. Κείμενά του για πρόσωπα και θέματα της λογοτεχνίας έχουν συμπεριληφθεί σε περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Το 2012 τιμήθηκε, για το Θέλω το σώμα μου πίσω, με το Πρώτο Βραβείο Καλύτερου Νέου Ποιητή από το Συμπόσιο Ποίησης.
Η Κάτια Γέρου γεννήθηκε στο Αγρίνιο. Το 1975 τιμήθηκε με το βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου (Γρούσα) στην παράσταση του έργου του Μπρεχτ «Ο κύκλος με την κιμωλία» (Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου, Ιθάκη). Σπούδασε υποκριτική στο Θέατρο Τέχνης (1976-1979), με το οποίο συνέδεσε τη ζωή της και όπου δούλεψε για πολλά χρόνια (αρχαίο δράμα, κλασικό και σύγχρονο ρεπερτόριο, σε σκηνοθεσίες Καρόλου Κουν και Γιώργου Λαζάνη). Διδάσκει υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης. Εργάστηκε με πλήθος σκηνοθετών. Με τον σύντροφό της Κυριάκο Κατζουράκη συνεργάστηκε σε τέσσερα εικαστικά-θεατρικά δρώμενα και σε τέσσερις ταινίες μεγάλου μήκους, στις οποίες συνυπέγραψαν τα σενάρια. Το 2011, από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, κυκλοφόρησε το βιβλίο της Αλλάζοντας τους παλμούς της καρδιάς – Συζητήσεις με την Ιόλη Ανδρεάδη, με θέμα την τέχνη του ηθοποιού. Έχει διακριθεί επίσης με το Βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «Γλυκιά μνήμη» του Κυριάκου Κατζουράκη (Διεθνές Φεστιβάλ Μεσογειακού Κινηματογράφου, Μαρόκο 2007), με το Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού για την ταινία «USSAK» του Κυριάκου Κατζουράκη (London Greek Film Festival, 2019).
Η Μαίρη Γιόση είναι Ομότιμη Καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ, ποιήτρια και μεταφράστρια. Δίδαξε τραγωδία και ποιητική, αρχαϊκή λυρική ποίηση, Πλάτωνα και Αριστοτέλη. Το επιστημονικό έργο της περιλαμβάνει μελέτες, σχολιασμένες εκδόσεις, άρθρα, επιμέλειες και μεταφράσεις. Επιμελήθηκε τη συλλογική μετάφραση του Αίαντα του Σοφοκλή από την ομάδα «Εν κύκλω» (της οποίας υπήρξε ιδρυτικό μέλος), που κυκλοφόρησε το 1998 από τις Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου. Το 2002 μετέφρασε την τραγωδία του Ευριπίδη Ηρακλής που παρουσιάστηκε από το ΚΘΒΕ στο Φεστιβάλ Επιδαύρου σε σκηνοθεσία Αντρέι Σερμπάν. Είχε την συνεπιμέλεια του συλλογικού τόμου Θέλξις. Δεκαπέντε μελετήματα για τη Σαπφώ (Σμίλη, 2005), ενώ εξέδωσε, σε συνεργασία με την Α. Μελίστα, τη σχολιασμένη ανθολογία κειμένων Εξαίσιοι γέλωτες. Το γέλιο στην αρχαία ελληνική γραμματεία (Σμίλη, 2017). Το ποιητικό της έργο περιλαμβάνει έξι ποιητικά βιβλία: Πασιφάη, 1981• Τοπίο κατάβασης, 1985• Ειδική διαδρομή (Στιγμή, 1990)• Οι γάμοι (Στιγμή, 1993)• Χαμηλός ουρανός (Οδός Πανός, 2006)• Η κοίτη (Σμίλη, 2021). Ποιήματά της έχουν συμπεριληφθεί σε ανθολογίες και πρακτικά συνεδρίων, έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά (Η λέξη, Ποίηση, Ελίτροχος, Παραμιλητό, Ίνδικτος, The Books’ Journal, φρμκ κ.ά.) και έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, στα γαλλικά, στα ιταλικά και στα ισπανικά.
Η Κορίνα Καλούδη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Έχει εκδώσει δύο ποιητικά βιβλία: Και βέβαια τους φοβάμαι (Περισπωμένη, 2020), Χρειάστηκε να κλέψω (Περισπωμένη, 2022). Ποιήματά της έχουν δημοσιευθεί σε, ηλεκτρονικά και έντυπα, λογοτεχνικά περιοδικά (Εντευκτήριο, Οδός Πανός, Μανδραγόρας, φρμκ, The Books’ Journal) και έχει συμμετάσχει σε ανθολογίες ποίησης, καθώς και σε αφιερώματα σε Έλληνες και ξένους ποιητές. Το πρώτο της βιβλίο κυκλοφορεί στα γαλλικά από τις εκδόσεις Le miel des anges, σε μετάφραση Michel Volkovitch. Στίχοι της έχουν μελοποιηθεί σε τρία δισκογραφικά άλμπουμ. Τα βιβλία της ήταν υποψήφια στα βραβεία του ηλεκτρονικού περιοδικού Αναγνώστης (2021, 2023) στην κατηγορία της Ποίησης.
|