Το Κίνημα Χριστιανική Δημοκρατία, με αφορμή τα κυβερνητικά σχέδια για την καθιέρωση πολιτικού γάμου προσώπων του ιδίου φύλου, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
1. Το Κίνημα της Χριστιανικής Δημοκρατίας παρεμβαίνει πολιτικά με άξονα το κοινωνικό μήνυμα του Ευαγγελίου. Για το λόγο αυτό στηρίζει το θεσμό της οικογένειας, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί στη βάση των Γραφών και της χριστιανικής μας παράδοσης, ως ένωση άνδρα και γυναίκας. Η σχέση ατόμων του ιδίου φύλου καλύπτεται πλήρως από το ισχύον σύμφωνο συμβίωσης. Κατά συνέπεια, η επιχειρούμενη περιβολή της σχέσης αυτής με το θεσμό του γάμου δεν έχει να κάνει με δικαιώματα. Έχει συμβολική και ιδεολογική λειτουργία και στοχεύει στην επιβολή ως κυρίαρχων, αξιών και προτύπων αντίθετων με την χριστιανική μας παράδοση.
2. Κατά συνέπεια, βρισκόμαστε μπροστά στην επιβολή ενός νέου τύπου καθεστωτισμού. Με τον οποίο τόσο η ποιμαίνουσα Εκκλησία, όσο και το πλήρωμά της, που μαζί άλλωστε συγκροτούν το «λαό του Θεού», έχουν κάθε δικαίωμα να διαφωνήσουν. Και ταυτόχρονα την υποχρέωση να αρθρώσουν λόγο, στο βαθμό που αντιλήψεις αντίθετες με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία και Παράδοση –υπό την έννοια της ορθόδοξης πολιτικής θεολογίας- γίνονται καθεστώς. Η άποψη που ακούστηκε ότι δεν επιτρέπεται δημοψήφισμα στην προκειμένη περίπτωση, περιβάλλεται το ένδυμα του δικαιωματισμού, ενώ στην πραγματικότητα είναι έκφραση ακραίου αυταρχισμού.
3. Εμείς ανέκαθεν σεβόμαστε τα δικαιώματα των μειονοτήτων, την ελευθερία της επιλογής και υπερασπίζουμε την αξιοπρέπεια κάθε συνανθρώπου μας, ανεξάρτητα από πεποιθήσεις. Όμως, με το κυβερνητικό νομοσχέδιο δεν ρυθμίζονται προσωπικές σχέσεις και δικαιώματα, αλλά επιχειρείται αλλοίωση της φυσιογνωμίας του θεσμού της οικογένειας και εκβιαστική αναγωγή σε κυρίαρχη ιδεολογία των αξιών μιας μειοψηφίας.
4. Τα παιδιά δεν είναι αντικείμενο δικαιωμάτων οποιουδήποτε άλλου. Είναι αποκλειστικά αυτά τα ίδια υποκείμενα δικαιωμάτων. Δικό τους θεμελιώδες δικαίωμα είναι να γνωρίζουν από την αρχή, να ανατρέφονται και να μεγαλώνουν με τους φυσικούς τους γονείς. Κάθε άλλη μορφή κανονικότητας γι’ αυτά αποτελεί παραβίαση του θεμελιώδους αυτού δικαιώματος.
5. Πίσω από την ψευδοπροοδευτική επίκληση του δικαιωματισμού, με τη νομοθέτηση του «γάμου ομοφύλων» κρύβεται η συμβολική μετάβαση σε μια κοινωνία εντελώς αποκομμένη από την ορθόδοξη χριστιανική Παράδοση. Σύμφωνα με τον Γάλλο κοινωνιολόγο Εμμανουέλ Τοντ, συγγραφέα του βιβλίου «Η συντριβή της Δύσης», του πρώτου που από το 1976 είχε προβλέψει την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, η νομοθέτηση του «γάμου ομοφύλων» είναι κομβικό σημείο μετάβασης μιας κοινωνίας προς το «στάδιο μηδέν», την αποξένωση από κάθε δεσμό με τις παραδοσιακές αξίες που χαρακτήριζαν τις δυτικές κοινωνίες. (ιστοσελίδα «Χριστιανικής» 11.2.2024). Η θέση αυτή ταιριάζει και με επισημάνσεις όπως αυτή του αναπληρωτή καθηγητή της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ Παναγιώτη Νικολόπουλου στη «Χριστιανική» (18.1.2024) που κάνει λόγο για «πολύ σοβαρή αλλαγή πολιτισμικού παραδείγματος», εφόσον η προσφυγή σε μεθόδους υποβοηθούμενης αναπαραγωγής για τεκνοποιία από αναγκαιότητα γίνει επιλογή προκειμένου να καλυφθεί το σχετικό «δικαίωμα» των ομοφύλων ζευγών, αλλά και για «παραμέτρους» που «σχετίζονται με τη συνοχή της ελληνικής κοινωνίας».
Ζητάμε την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου. Διαφορετικά, όσοι βουλευτές δίνουν, έστω, κάποια αξία και προτεραιότητα στην ορθόδοξη χριστιανική παράδοση της χώρας, οφείλουν να καταψηφίσουν και όχι να απέχουν, ενδιαφερόμενοι μόνο να τηρήσουν κάποια προσχήματα έναντι των ψηφοφόρων τους. Όσο για την αντιπολίτευση, υπερψηφίζοντας την συγκεκριμένη ψευδοπροοδευτική νομοθέτηση, συγκαλύπτει την απώλεια της δεδηλωμένης από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και στην πράξη την ενισχύει προκειμένου να συνεχίσει το αποδομητικό και καταστρεπτικό για την ελληνική κοινωνία έργο της.
6. Ζούμε σε καιρούς που οι μάσκες πέφτουν στην πολιτική. Ήδη, η αποκαλούμενη «κυβερνώσα αριστερά» έχει αποβάλει το προσωπείο του υπέρμαχου της κοινωνικής δικαιοσύνης. Ως δικτατορία του κομμουνιστικού κόμματος στην Κίνα, ως σοσιαλδημοκρατία στην Ευρώπη, ως μνημονιακή κυβέρνηση στην Ελλάδα, έχει υπηρετήσει και εξακολουθεί να υπηρετεί τα συμφέροντα της οικονομικής ολιγαρχίας σε βάρος των εργαζομένων, τους οποίους εμφανίζεται να εκπροσωπεί. Αντίστοιχα η κυβερνώσα δεξιά, αποβάλλει το χριστιανικό προσωπείο που υποκριτικά χρησιμοποιούσε για να αντιμετωπίσει το αντίπαλο δέος του λεγόμενου «υπαρκτού σοσιαλισμού». Και εμφανίζει το πραγματικό, αντιχριστιανικό της πρόσωπο, το οποίο είναι πια αταίριαστο ακόμα και με τη συστημική θεολογία του «ακίνδυνου χριστιανισμού». Του αστοχριστιανισμού, για τον οποίο από την αρχή, εδώ και 70 χρόνια, έχει μιλήσει ο ιδρυτής της ΧΔ Νίκος Ψαρουδάκης.
7. Στην πραγματικότητα, η επικέντρωση σε παρόμοια αιτήματα τα οποία έχουν μάλιστα ταυτιστεί από πρόσωπα της κυβερνώσας παράταξης με την Πρόοδο και από τον πρωθυπουργό με «τολμηρά βήματα Εκσυγχρονισμού της κοινωνίας» είναι αντιπερισπασμοί, ώστε οι κοινωνικές ελίτ, οι πλουτοκράτες να λαμβάνουν απερίσπαστες κάθε μέρα και περισσότερα σε βάρος της μεγάλης πλειοψηφίας της κοινωνίας, είτε θεσμικά είτε εξω-θεσμικά, ως αποτέλεσμα της ευνοιοκρατίας και των ανεξέλεγκτων πολιτικά ολιγοπωλίων. Αυτό δε συνιστά εξαίρεση, αλλά ιστορημένο ιδεολογικό χαρακτηριστικό της σκληρής αντικοινωνικής νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας.
8. Την πραγματικότητα αυτή καλούνται να αντιληφθούν οι Χριστιανοί. Όπως και να διορθώσουν το λάθος της συστημικής θεολογίας η οποία προβάλλει επιλεκτικά τις πτυχές της χριστιανικής διδασκαλίας που δεν θίγουν την κοινωνική αδικία και τα προνόμια της οικονομικής ολιγαρχίας, της οποίας έχει λειτούργησει ως ιδεολογικός απολογητής. Αντί να επιδιώκουν να ξαναπάρουν αυτό τον ασύμβατο με τη χριστιανική διδασκαλία ρόλο, οι Χριστιανοί καλούνται να εμβαθύνουν και να αναδείξουν το σύνολο του κοινωνικού μηνύματος του Ευαγγελίου. Και να εξεγείρονται ενάντια σε κάθε εκδήλωση και μορφή της κοινωνικής αδικίας και πνευματικής και πολιτιστικής παρακμής.