Η Audi συνεχίζει την ανανέωση της οικογένειας του Α3. Σειρά παίρνει η έκδοση S3, η οποία εμφανίζει αυξημένη απόδοση, ενώ εφοδιάζεται με κατανεμητή ροπής (torque splitter) και άλλα στοιχεία εξοπλισμού.
Εξωτερικά, το ανανεωμένο S3 ξεχωρίζει από την νέα σχεδίαση εμπρός, το σπορ διαχύτη και το σύστημα εξάτμισης Performance με τετραπλές απολήξεις. Το Audi S3 θα είναι διαθέσιμο, σε έκδοση Sportback και Sedan, το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σε τιμές από 63.980 ευρώ.
Με 333 ίππους και 420 Nm ροπής, το S3 είναι πιο ισχυρό από ποτέ. Στο πλαίσιο της προϊοντικής ανανέωσης, ο 2.0 TFSI αυξάνει την ισχύ του κατά 23 ίππους και μεγαλύτερη ροπή κατά 20 Nm. Το αποτέλεσμα είναι ακόμη καλύτερες επιδόσεις. Το S3 επιταχύνει από 0 έως τα 100 χλμ/ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, από τις 2.100 έως τις 5.500 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ/ώρα.
Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν μία πιο σπορ ρύθμιση: με σταθερή ταχύτητα και κατά τη διάρκεια χαμηλής έως μεσαίας επιτάχυνσης στην περιοχή μερικού φορτίου, ο «προ-φορτισμένος» υπερσυμπιεστής του turbo διατηρεί σταθερές σ.α.λ. Σε συνδυασμό με τη βαλβίδα γκαζιού, η οποία ανοίγει κατά τη λειτουργία overrun, αυτή η ρύθμιση βελτιώνει τις επιδόσεις. Το S tronic των 7 σχέσεων επιτρέπει μια πιο άμεση εμπλοκή, χάρη στην αυξημένη πίεση της σύμπλεξης. Επιπλέον, όταν το κιβώτιο ταχυτήτων είναι στη θέση D, ο χρόνος αλλαγής των σχέσεων υπό πλήρες φορτίο έχει μειωθεί στο μισό και οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται υπό μερικό φορτίο, κάτι που διασφαλίζει καλύτερη απόκριση.
Μετά το RS 3, ο κατανεμητής ροπής (torque splitter) είναι τώρα διαθέσιμος και στο S3, αυξάνοντας τόσο την πρόσφυση όσο και το κράτημα. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών. Το torque splitter χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε πίσω ημιαξόνιο για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής μεταξύ του πίσω εξωτερικού και του πίσω εσωτερικού τροχού κατά τη διάρκεια μιας στροφής – ανάλογα με τις συνθήκες και την επιλεγμένη λειτουργία Audi drive select.
Το Audi drive select προσφέρει έξι ξεχωριστές λειτουργίες για ένα ευρύ φάσμα οδηγικών εμπειριών – από έμφαση στην άνεση έως την εξαιρετικά δυναμική οδήγηση. Εκτός από τα γνωστά προφίλ (auto, comfort, dynamic, individual και efficiency), το νέο S3 περιλαμβάνει τη νέα λειτουργία dynamic plus, η οποία – όπως υποδηλώνει το όνομά της – εξασφαλίζει ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα δυναμικής οδήγησης. Για το σκοπό αυτό, ο κατανεμητής ροπής στέλνει όσο το δυνατόν περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα και στον πίσω τροχό που βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά κατά τη διάρκεια μιας στροφής, με αποτέλεσμα μία μικρή τάση υπερστροφής.
Με τη σπορ ανάρτηση S το πλαίσιο είναι χαμηλωμένο κατά 15 mm. Το ίδιο ισχύει και για την προαιρετική sport ανάρτηση S προσαρμοζόμενης απόσβεσης, η οποία έχει ρυθμιστεί ειδικά για το torque splitter και τις αντίστοιχες λειτουργίες Audi drive select. Επίσης, έχει υιοθετηθεί μια νέα γενιά του ηλεκτρονικού συστήματος ESC. H λειτουργία ελέγχου κατανομής της ροπής (wheel-selective torque control), η οποία φρενάρει ελαφρώς και επιλεκτικά τους τροχούς στο εσωτερικό της στροφής, έχει επίσης εξελιχθεί περαιτέρω, όπως και η προοδευτικότητα της πρόσφυσης και της επιβράδυνσης. Συνολικά, η ειδική για το S3 ρύθμιση των συστημάτων ελέγχου της ανάρτησης έχει ως αποτέλεσμα μία πιο δυναμική και απολαυστική οδηγική συμπεριφορά.