Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

“Παριζιάνικες ιστορίες” και “Κυνήγι γειτόνων” με “Τα μυαλά που κουβαλάς 2” στους κινηματογράφους

Ο Άγγελος Πολύδωρος παρουσιάζει και σχολιάζει τις ταινίες που προβάλλονται από την Πέμπτη 13/6/2024 στους κινηματογράφους:

================================

Ο κακός ηθοποιός – Un actor malo – Bad actor

Ένα πολυδιάστατο, αιχμηρό αλλά άνισο μελόδραμα που διαδραματίζεται στη μετά #MeToo εποχή και μιλά για τη συναίνεση, την αναζήτηση της αλήθειας και τη δικαιοσύνη, όταν οι έννοιες αυτές μοιάζουν να είναι ρευστές όταν μάλιστα μεσολαβούν τα ΜΜΕ και τα σόσιαλ ως «δικαστές».

Η ταινία του Χόρχε Κουτσί, είναι εμπνευσμένη από τη διαβόητη συνέντευξη της Μαρία Σνάιντερ για την οδυνηρή εμπειρία της στη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι» (1972). Η Σνάιντερ μεταγενέστερα είχε αποκαλύψει ότι δε γνώριζε ποια ήταν τα σχέδια των Μπερνάντο Μπερτολούτσι και Μάρλον Μπράντο για την  περίφημη ερωτική σκηνή της ταινίας και αισθάνθηκε ότι «κατά κάποιον τρόπο βιάστηκε» όταν ο Μπράντο υπερέβη τα όρια. Ο Μπερτολούτσι, από την άλλη, είχε εντελώς ανάλγητα παραδεχθεί την αλήθεια των λεγομένων της, καθώς, όπως είπε ο ίδιος, ο στόχος του ήταν «να αντιδράσει η Σνάιντερ σαν ένα ντροπιασμένο κορίτσι, όχι σαν ηθοποιός», κι άρα σκηνοθέτησε τη σκηνή χωρίς να ζητήσει τη συναίνεσή της. Αυτά, τότε.

Στον Κακό Ηθοποιό έχουμε τον Ντάνιελ (Αλφόνσο Ντοσάλ) και τη Σάντρα (Φιόνα Παλόμο), που συνδέονται με στενή φιλία πίσω από τις κάμερες, να υποδύονται τους εραστές ενώ μεταξύ των λήψεων συμπεριφέρονται φιλικά και κανένας τους δεν φαίνεται να αισθάνεται άβολα. Μέχρι τη στιγμή που ο σκηνοθέτης (Τζεράρντο Τρεχολούνα) παρατηρεί κάτι περίεργο στη συμπεριφορά της Σάντρα, η οποία εμπιστευτικά έχει εξομολογηθεί στη Ρεγγίνα (Κάρλα Κορονάντο) και την Χιμένα (Πατρίτσια Σότο), δύο κοπέλες της παραγωγής, ότι ο Ντάνιελ τη βίασε.

Όπως είναι αναμενόμενο, αρχίζει ένα γαϊτανάκι αντιφατικών εκδοχών πάνω στο τι συνέβη. Ο σκηνοθέτης λέει στη Σάντρα ότι την πιστεύει, αλλά θέλει να ακούσει τι έχει να πει και ο Ντάνιελ πριν αποφασίσει οτιδήποτε. Ο Ντάνιελ επιμένει ότι δεν τη βίασε. Η Σάντρα επιμένει στη δική της εκδοχή και θέλει να το αναφέρει και η παραγωγός (Μόνικα Χιμένες), εφευρίσκει κρούσμα COVID και διακόπτει τα γυρίσματα. Αναλαμβάνουν οι δικηγόροι: άντρας (Χουάν Πάμπλο Σαντιάγο) για την Σάντρα και γυναίκα (Άνα Καρίνα Γκεβάρα) για τον Ντάνιελ. Το δράμα, με αυτούς τους δυο, αποκτά μεγαλύτερη ένταση, με κορύφωση τη συμμετοχή των ΜΜΕ και των σόσιαλ.

Το θέμα, είναι λεπτό και σοβαρό αλλά χάνει τη δυναμική του, από τη στιγμή που επεμβαίνουν τα ΜΜΕ, τα σόσιαλ και αρχίζουν οι διαδηλώσεις. Ο σκηνοθέτης δεν φαίνεται να επιθυμεί νομικο-αστυνομικό suspense, αλλά δεν μοιάζει να είναι και καταγγελτικός. Οι προθέσεις του χάνονται στην προσπάθεια να αναδείξει πολλά θέματα ταυτόχρονα, που είναι και υπαρκτά.

Οι ερμηνείες είναι αρκετά καλές, ειδικά του Αλφόνσο Ντοσάλ, ενώ της Φιόνα Παλόμο αγγίζει το μελόδραμα. Συνολικά, η ταινία παρουσιάζει ενδιαφέρον.

INFO

Είδος: Δράμα, 124΄

Χώρα: Μεξικό, 2023

Σκηνοθεσία: Χόρχε Κουτσί

Παίζουν: Αλφόνσο Ντοσάλ, Φιόνα Παλόμο, Χεράρντο Τρεχολούνα, Χουάν Πάμπλο ντε Σαντιάγο, Κάρλα Κορονάντο

Διανομή: Rosebud.21

===

Κυνήγι γειτόνων – Chasse gardée

Σε ένα ήσυχο χωριό της Γαλλίας, ένα ονειρεμένο σπίτι στη μέση του πουθενά βγαίνει προς πώληση. Για τον Σιμόν και την Αντελαϊντ, που ζουν στριμωγμένα στο διαμέρισμά τους στο Παρίσι με τα δύο τους παιδιά, είναι η τέλεια ευκαιρία. Αλλά το όνειρο μετατρέπεται γρήγορα σε εφιάλτη όταν συνειδητοποιούν ότι οι φιλικοί γείτονές τους χρησιμοποιούν τον κήπο τους ως κυνηγότοπο! Και ότι η κυνηγετική περίοδος διαρκεί 5 μήνες… Η ταλαίπωρη οικογένεια θα ζήσει μία κόλαση.

INFO

Είδος: Κωμωδία, 101΄

Χώρα: Γαλλία, 2023

Σκηνοθεσία: Αντονίν Φουρλόν & Φρεντερίκ Φορεστιέ

Παίζουν: Nτιντιέ Μπουρντόν, Χακίμ Ζεμιλί, Kαμίγ Λου, Τερί Λερμίτ

Διανομή: Weirdwave

===

Παριζιάνικες ιστορίες – Paradis Paris – Dear Paris

Σπονδυλωτή ταινία με σκοτεινό χιούμορ, για τον θάνατο, το νόημα της ζωής και την ευτυχία και πώς αντιμετωπίζονται από μια σειρά διαφορετικών χαρακτήρων. Πρώτα, η Τζιοβάννα μια πρώην σταρ της όπερας θυμάται ότι ενώ κηρύχθηκε νεκρή κατά λάθος, τα αφιερώματα στον Τύπο αργούν να ανασκευάσουν την είδηση  και το γεγονός ότι μπορεί να ξεχάστηκε, τής προκαλεί τεράστια θλίψη. Ύστερα, ο Μάικ, ένας Άγγλος κασκαντέρ, τρέμει αξιοπρεπώς μπροστά στο θάνατο, ενώ τον αψηφά κάθε μέρα. Κατόπιν είναι η Ντολόρες, η οποία γνωρίζει ότι το κάπνισμα σκοτώνει, αλλά δε νοιάζεται: στα 15α γενέθλια της εγγονής της, κάνει μονομερώς μια συμφωνία με τον Θεό. Τέλος, είναι ο Εντουάρ, ο οποίος αν και παρουσιάζει εδώ και χρόνια μια διάσημη αστυνομική εκπομπή στην τηλεόραση, νιώθει το άγγιγμα του θανάτου όταν βρίσκεται ένας τρόπος να του θυμίσει τη θνητότητά του.

INFO

Είδος: Κωμωδία, 109΄

Χώρα: Γαλλία, 2024

Σκηνοθεσία: Μαρζάν Σατραπί

Παίζουν: Μόνικα Μπελούτσι, Ρόζι ντε Πάλμα, Ροσντί Ζεμ, Εντουάρντο Νοριέγκα, Αντρέ Ντυζολιέ

Διανομή: Spentzos Film

===

Φρίμοντ – Fremont

Γλυκιά, τρυφερή, βραδυφλεγής και ταυτόχρονα δυνατή -συναισθηματικά- ταινία για μια Αφγανή κοπέλα και πρώην διερμηνέα του στρατού των ΗΠΑ, η οποία ζει μόνη στο Φρίμοντ (που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες κοινότητες Αφγανών κοντά στο Σαν Φρανσίσκο) και εργάζεται σε ένα κινέζικο εργαστήριο παρασκευής τυχερών μπισκότων (fortune cookies).

Η ρουτίνα της Ντόνια (εξαιρετική η πρωτοεμφανιζόμενη Αναΐτα Ζάλι Γουάντα) κυμαίνεται μεταξύ του διαμερίσματός της (κοντά σε άλλους μετανάστες, εκ των οποίων ένας δεν τη συμπαθεί ως «προδότρια που συνεργαζόταν με τις ΗΠΑ», ενώ ένας άλλος χωρίς να την ενοχλεί αντιμετωπίζει κι αυτός θέμα μοναξιάς) και μεταξύ της δουλειάς της, στην οποία ο κινέζος εργοδότης της, είναι συγκαταβατικός και προσπαθεί να τη βοηθάει ενώ μια συνάδελφός της αποτελεί τη μοναδική της φίλη. Μεταξύ όλων αυτών, υπάρχει και ο ιδιοκτήτης ενός μπαρ, στο οποίο συνηθίζει να γευματίζει παρακολουθώντας μαζί του μια τούρκικη σαπουνόπερα. «Αν αποκαλύψεις ότι παρακολουθώ αυτό το σήριαλ θα βάλω δηλητήριο στο φαγητό σου», της λέει μια μέρα και το χιούμορ της ταινίας δεν εξαντλείται εκεί. Μαζί με άλλα στοιχεία, αγγίζει το ύφος του Τζιμ Τζάρμους. Σ’ αυτό συμβάλλει και η έξοχη ασπρόμαυρη φωτογραφία της Λάουρα Βαλαντάο, που καδράρει υπέροχα τα πλάνα του Μπαμπάκ Τζαλαλί.

Η Ντόνια, έχει σκέψεις και αϋπνίες, τις οποίες προσπαθεί να καταπολεμήσει ο ψυχαναλυτής της Δρ Άντονι (Γκρεγκ Τάρκινγκτον), με τον οποία συναντιέται τακτικά και οι στοχαστικές συνεδρίες τους (οπτικά στατικές -και λυρικές όσο και του Σουηδού σκηνοθέτη Ρόι Άντερσον), αποκαλύπτουν σιγά-σιγά το παρελθόν της με τη βασανισμένη οικογένειά της από το οποίο εμείς δεν βλέπουμε τίποτα.

Η Ντόνια θα ξεκαθαρίσει με τον χαρακτήρα της και το τι θέλει από τη ζωή της, όταν ο Δρ Άντονι θα αρχίσει να της διαβάζει αποσπάσματα από τον «Ασπροδόντη» του Τζακ Λόντον. Μια άστοχη δε ενέργεια στη δουλειά της, θα της χαρίσει την ευκαιρία να πετύχει ίσως αυτό που επιθυμούσε. Η παρουσία του γοητευτικού Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ, αν και δεν ταιριάζει με όλο το ύφος της ταινίας, συναισθηματικά επιβραβεύει την ηρωίδα, η οποία σταδιακά αποκτά την αυτοπεποίθησή της.

INFO

Είδος: Κομεντί, 91΄

Χώρα: ΗΠΑ, 2023

Σκηνοθεσία: Μπαμπάκ Τζαλαλί

Παίζουν: Αναΐτα Ζάλι Γουάντα, Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ, Γκρεγκ Τέρκινγκτον

Διανομή: One from the heart

===

Το καλοκαίρι της Κάρμεν

Ανάλαφρη και αστεία, η νέα ταινία του Ζαχαρία Μαυροειδή («Απόστρατος») είναι ένας ύμνος στο αιώνιο καλοκαίρι της νεότητας και στην απεριόριστη δύναμη της φιλίας. Μια ιστορία παρατεταμένης ενηλικίωσης στον δρόμο για την αυτογνωσία, που αναθεωρεί το τι σημαίνει να ξεμένεις μήνα Αύγουστο στην Αθήνα.

INFO

Είδος: Κωμωδία, 106΄

Χώρα: Ελλάδα, 2023

Σκηνοθεσία: Ζαχαρίας Μαυροειδής

Παίζουν: Γιώργος Τσιαντούλας, Ανδρέας Λαμπρόπουλος, Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου, Νικόλας Μίχας, Βασίλης Τσιγκριστάρης

Διανομή: Cinobo

===

Η αόρατη μάχη – Nähtamatu Võitlus – The invisible fight

Γυρισμένη εξ ολοκλήρου σε ελληνικά μοναστηριακά εδάφη, η ταινία είναι προορισμένη να μπει στο πάνθεο των cult movies με το πιο αλλοπρόσαλλο περιεχόμενο.

Βρισκόμαστε στα σύνορα ΕΣΣΔ-Κίνας, το 1973. Ο σοβιετικός στρατιώτης Ραφαέλ κάνει σκοπιά, όταν η συνοριακή φρουρά δέχεται επίθεση από Κινέζους πολεμιστές κουνγκ φου. Ο Ραφαέλ είναι ο μόνος επιζών -ως εκ θαύματος- αλλά οι εικόνες από μαχητές που έμοιαζαν με χίπηδες να τρέχουν κατά μήκος των συνόρων, με τους Black Sabbath να ακούγονται  από το φορητό ραδιόφωνο της ομάδας, μένουν ανεξίτηλες στη μνήμη του. Αργότερα, όταν βλέπει παρόμοιους μοναχούς στην αυλή του μοναστηριού, έχει επιφοίτηση και αποφασίζει να γίνει ο ίδιος μοναχός. Όμως ο δρόμος για την ταπεινοφροσύνη είναι μακρύς και δύσκολος, προσφέροντας κωμικές καταστάσεις και ανατροπές. Ωστόσο, πρέπει να αποδείξει στον πατέρα Μελχισέντεκ, στον πρεσβύτερο μοναχό Ναφαναϊλ, στη ερωτευμένη Ρίτα και στην αντίπαλό του Ειρήνη, ότι είναι πράγματι ικανός να γίνει ο φωτισμένος άνθρωπος, που μπορεί να συνδυάσει τη δύναμη με την τρυφερότητα.

INFO

Είδος: Κωμωδία, Φαντασίας, Δράση, 115΄

Χώρα: Εσθονία, Ελλάδα, Φινλανδία, 2023

Σκηνοθεσία: Ράινερ Σαρνέτ

Παίζουν: Ουρσέλ Τιλκ, Εστέρ Κουντού, Κάαρελ Πόγκα, Ιντρέλ Σαμούκ

Διανομή: Neda Film

===

Τα μυαλά που κουβαλάς 2 – Inside out 2

Η Ράιλι μπαίνει πια στην εφηβεία, και αυτή είναι η στιγμή που το Κέντρο Ελέγχου (στο μυαλό της) βρίσκεται αντιμέτωπο με μια ξαφνική κατεδάφιση για να κάνει χώρο σε κάτι εντελώς απρόσμενο: Νέα Συναισθήματα! Η Χαρά, η Λύπη, ο Θυμός, ο Φόβος και η Αηδία, που χρόνια τώρα διευθύνουν μια επιτυχημένη επιχείρηση, δεν ξέρουν πώς να αντιδράσουν όταν εμφανίζεται το Άγχος. Το οποίο -φυσικά- δεν έρχεται μόνο του…

INFO

Είδος: Animation, Φαντασίας, Κωμωδία, Οικογενειακή, 107΄

Χώρα: ΗΠΑ, 2024

Σκηνοθεσία: Κέλσι Μαν

Διανομή: Feelgood

===

HAIKYU!! The dumpster battle

Ένα anime που περιστρέφεται γύρω από την αγάπη του Σόγιο Χινάτα για το βόλεϊ. Ο Χινάτα δημιουργεί μια ομάδα βόλεϊ στο τελευταίο έτος του γυμνασίου. Δυστυχώς, η ομάδα αντιμετωπίζει στο πρώτο τουρνουά την ομάδα του «βασιλιά του γηπέδου», Τόμπιο Καγκεγιάμα και αναπόφευκτα χάνει. Μετά τη συντριπτική ήττα, ο Χινάτα ορκίζεται να ξεπεράσει τον Καγκεγιάμα. Με την εισαγωγή του στο λύκειο, μπαίνει στην ομάδα βόλεϊ και ανακαλύπτει ότι ο Τόμπιο είναι επίσης μέλος.

INFO

Είδος: Anime,

Χώρα: Ιαπωνία,

Σκηνοθεσία: Susumu Mitsunaka

Διανομή: Feelgood

===

Ο τελευταίος των ανθρώπων – Der letzte mann – The last laugh (Επαν.)

Βωβή -και αριστουργηματική- ταινία, πάνω στην αυτοεκτίμηση, την αποδοχή, την απόρριψη και την ταπείνωση.

Ένας ηλικιωμένος (Εμίλ Τζάνινγκς) είναι πορτιέρης με εντυπωσιακή στολή, σε  ένα αριστοκρατικό ξενοδοχείο, που νιώθει μεγάλη υπερηφάνεια για τη δουλειά και τη θέση του. Ο διευθυντής του όμως, τελείως απροσδόκητα, αποφασίζει ότι είναι αρκετά ηλικιωμένος και όχι εμφανίσιμος για την εικόνα του ξενοδοχείου και έτσι τον υποβιβάζει σε μια λιγότερο απαιτητική δουλειά, στις τουαλέτες του ξενοδοχείου. Ο πρώην πορτιέρης, προσπαθεί να κρύψει τον υποβιβασμό του από τους φίλους και την οικογένειά του, αλλά -προς ντροπή του- τον ανακαλύπτουν. Οι φίλοι και οι γείτονές του, νομίζοντας ότι τους έλεγε ψέματα για την αριστοκρατική δουλειά του, τον χλευάζουν χωρίς έλεος, ενώ η οικογένειά του τον απορρίπτει από ντροπή. Ο πορτιέρης βρίσκει παρηγοριά μόνον από έναν νυχτοφύλακα, ο οποίος τον αντιμετωπίζει με κατανόηση και συμπόνοια.

INFO

Είδος: Δράμα, 77’

Χώρα: Γερμανία, 1924

Σκηνοθεσία: Φρίντριχ Βίλχεμ Μουρνάου

Παίζουν: Εμίλ Τζάνινγκς, Μάλι Ντέλσαφτ, Μαξ Χίλερ, Χανς Ούντερκιτσερ

Διανομή: New Star

===

Η θηλειά – Rope (Επαν.)

Ψυχολογικό θρίλερ βασισμένo στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Πάτρικ Χάμιλτον. Η ιστορία ενός εγκλήματος, ως διανοητικής άσκησης δυο φίλων που θέλουν να αποδείξουν την ανωτερότητά τους διαπράττοντας το τέλειο έγκλημα.

Ο Μπράντον και ο Φίλιπ είναι δύο νεαροί που μοιράζονται ένα διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη. Θεωρούν τους εαυτούς τους πνευματικά ανώτερους από τον φίλο τους Ντέιβιντ Κέντλι και ως εκ τούτου αποφασίζουν να τον δολοφονήσουν. Τον στραγγαλίζουν με ένα σχοινί (του τίτλου) και τοποθετούν το πτώμα σε ένα παλιό σεντούκι, το οποίο χρησιμοποιούν ως τραπέζι και προχωρούν σε ένα μικρό πάρτι. Στους καλεσμένους περιλαμβάνεται και ο πατέρας του Ντέιβιντ, η αρραβωνιαστικιά του Τζάνετ και ο παλιός τους δάσκαλος Ρούπερτ, από τον οποίο πήραν -με λάθος τρόπο- τις ιδέες τους. Καθώς ο Μπράντον γίνεται όλο και πιο αλαζών, ο δάσκαλος αρχίζει να υποψιάζεται.

Είναι η μοναδική ταινία του Χίτσκοκ μονοπλάνο. Που σημαίνει ότι όσο διαρκεί η ταινία, η κάμερα έχει συνεχή κίνηση, που νομίζεις ότι είναι χωρίς μοντάζ. Ευρηματικός τρόπος γυρίσματος ενός θρίλερ, για τον οποίο ο Χίτσκοκ τελικά είχε δηλώσει ότι ήταν «βλακώδες πείραμα», επειδή ήλθε σε ρήξη με τους παραδοσιακούς τρόπους γυρισμάτων. «Έβαζα έναν ηθοποιό να περνά πλάτη μπροστά από την κάμερα όταν τελείωνε η πομπίνα και με τη νέα πομπίνα ξεκινούσα τη σκηνή από την πλάτη» ομολόγησε ο Χίτσκοκ.

Το «κόλπο» του χρησιμοποίησαν αργότερα ο Αλεξάντρ Σοκούροφ στην ταινία του «Ρωσική κιβωτός» (το 2002) και ο Σαμ Μέντεζ στην ταινία του «1917» (το 2019).

Η «θηλειά» ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης καλλιτεχνικής διεύθυνσης και θεωρείται πλέον cult movie.

INFO

Είδος: Θρίλερ, Αστυνομική, Δράμα, 80΄

Χώρα: ΗΠΑ, 1948

Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ

Παίζουν: Τζέιμς Στιούαρτ, Τζον Νταλ, Φάρλεϊ Γκρέιντζερ, Τζόαν Τσάντλερ

Διανομή: Summer Classics

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ