Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

Αυτήν την εβδομάδα έρχονται μοναδικές ταινίες και αξέχαστα καλοκαιρινά βράδια

Ο Άγγελος Πολύδωρος παρουσιάζει και σχολιάζει τις ταινίες που προβάλλονται από την Πέμπτη 20/6/2024 στους κινηματογράφους.

Μια φεμινιστική ματιά στη σύζυγο Μπερναντέτ του προέδρου της Γαλλίας Ζακ Σιράκ και μια σάτιρα κατά της πολιτικής του και άλλων πολιτικών της εποχής, μια τρυφερή ματιά στη γυναικεία αλληλεγγύη, μια vintage ταινία για τους μηχανόβιους της δεκαετίας του ’60 στις ΗΠΑ και κάποιες ενδιαφέρουσες επαναλήψεις (σε επανέκδοση 4Κ) περιλαμβάνει το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας

Η κυρία του Προέδρου – Bernadette

 

Με τον ελληνικό τίτλο περισσότερο «πιασάρικο» (για κωμωδία) από τον αρχικό, που αναφέρεται στο μικρό όνομα της ηρωίδας ώστε να την κάνει πιο οικεία στις Γαλλίδες, η ταινία αναφέρεται στη Μπερναντέτ, σύζυγο του Ζακ Σιράκ του πλέον αμφιλεγόμενου Γάλλου προέδρου (το 2011 κρίθηκε ένοχος για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, κατάχρηση εμπιστοσύνης, παράνομη οικειοποίηση συμφερόντων κατά τη διάρκεια της θητείας του ως δήμαρχος του Παρισιού την περίοδο 1990-95), και στην προσπάθειά της κατά την περίοδο της προεδρίας του (1995-2007) να πάρει τη θέση που της άξιζε: της γυναίκας που πάντα κινείται στη σκιά του συζύγου της για να μπορέσει εκείνος να εκτελέσει τα καθήκοντά του με επιτυχία και συνέπεια. Αυτό, διότι ήταν εμφανές ότι ο Γάλλος Πρόεδρος την παραμελούσε, μέχρι τη στιγμή, που εκείνη αποφάσισε να πάρει φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες -και την εκδίκησή της, στην ταινία.

Εννοείται ότι η ταινία είναι εξ ολοκλήρου μυθοπλασία και η σκηνοθέτρια Λεά Ντομενάκ, μέσα από την προσωπικότητα της Μπερναντέτ Σιράκ και με τη βοήθεια της έξοχης Κατρίν Ντενέβ, (η οποία το 2010 είχε δώσει δείγμα παρόμοιου ρόλου στο Potiche, όπου υποδυόταν τη σύζυγο ενός μεγαλοεπιχειρηματία, που βγαίνει από τη σκιά του και αναλαμβάνει τις επιχειρήσεις του, ύστερα από μια καρδιακή προσβολή του), θίγει το θέμα των γυναικών, που αν και είναι εξίσου μορφωμένες με τους συζύγους τους, καταλήγουν να παραμερίζουν για να τους κάνουν χώρο με αποτέλεσμα να ζουν στη σκιά τους.

Η Ντομενάκ, καταφέρνει σ’ αυτή την πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία, να εστιάσει σ’ αυτό το σοβαρό θέμα, σατιρίζοντας ταυτόχρονα την πολιτική και τους πολιτικούς. Αν και κάποιες στιγμές με καρτουνίστικη διάθεση, εν τούτοις εξισορροπεί το κωμικό με το σοβαρό και το μυθοπλαστικό με το πραγματικό και πετυχαίνει μια στρωτή κωμωδία με λεπτό χιούμορ, σφάζοντας με το βαμβάκι τον Ζακ Σιράκ (Ντενί Πονταλιντές), αλλά και τους Ντομινίκ Ντε Βιλπέν και Νικολά Σαρκοζί μέσα από συχνά αστεία πλάνα (και παρεμβάλλοντας εικόνες επικαίρων της εποχής, «πειραγμένες» με CGI).

Κωμικά στιγμιότυπα, για τα οποία έχει προετοιμάσει το κοινό της από την πρώτη σεκάνς της ταινίας, με μια χορωδία όπως στο αρχαίο ελληνικό θέατρο, που συνοδεύει τραγουδιστά και εξηγεί την πορεία της ταινίας. Μια ελαφριά παραλλαγή του χορικού από την «Ακαταμάχητη Αφροδίτη» (1995), του Γούντι Άλεν.

INFO

Είδος: Κωμωδία, Πολιτική, 92΄

Χώρα: Γαλλία, 2024

Σκηνοθεσία: Λεά Ντομενάκ

Παίζουν: Κατρίν Ντενέβ, Ντενί Πονταλιντές, Μισέλ Βιγιερμόζ, Σαρά Ζιραρντό

Διανομή: Rosebud.21

===

Αδάμ – Adam

Οι δύο γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες:  αρχικά συγκρούονται, αλλά στη συνέχεια και μετά από την επιμονή της Σάμια να βοηθάει στο φούρνο, αρχίζουν να κατανοούν πρώτα τον εαυτό τους και ύστερα η μία την άλλη, χτίζοντας έτσι έναν ισχυρό δεσμό που προσφέρεται για μία νέα οπτική στην κοινή ζωή τους.

Η Μαριάμ Τουζανί, έχει κάνει μια τρυφερή και συγκινητική γυναικεία ταινία, ασκώντας ταυτόχρονα -και με λεπτότητα- κοινωνική κριτική της πατριαρχικής κοινωνίας. Η ταινία υπήρξε και η επίσημη πρόταση του Μαρόκου για το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας.

INFO

Είδος: Δράμα, 98’

Χώρες: Μαρόκο, Γαλλία, 2019

Σκηνοθεσία: Μαριάμ Τουζανί

Παίζουν: Λούμπνα Αζαμπάλ, Νεσρίν Εραντί, Ντάουα Μπελκχάουντα

Διανομή: Weidwave

Οι μηχανόβιοι – The bikeriders

 

Εμπνευσμένη από το ομώνυμο βιβλίο του Ντάνι Λιόν (1968), που περιέχει συνεντεύξεις με διάφορα μέλη μιας λέσχης μοτοσικλετιστών της δεκαετίας του ‘60 και μια σειρά από φωτογραφίες, η ταινία μας βυθίζει στον κόσμο αυτού του είδους λεσχών, που κυριαρχούσαν στις Μεσοδυτικές πολιτείες. Τον κόσμο των μηχανόβιων, με τη δική τους καθημερινότητα, τις επιθυμίες και τις δυσκολίες μίας  επαναστατικής περιόδου στην Αμερική, όταν ολόκληρη η κουλτούρα και οι άνθρωποι βίωναν φοβερές αλλαγές. (Έτυχε να βρίσκομαι στο Λος Άντζελες τη δεκαετία του ’70 όταν οι λέσχες αυτές -ομάδες από loosers που ήθελαν να ανήκουν κάπου, σε μια «οικογένεια»- είχαν περιέλθει σε κατάσταση… τουριστικού αξιοθέατου. Ένα πρωινό είχα δει ολόκληρη παρέα των «Άγγελων της Κόλασης» να διασχίζει το Χόλιγουντ Μπούλεβαρντ σε εντυπωσιακό σχηματισμό, συνοδευόμενη από περιπολικά του Αστυνομικού Τμήματος του Λος Άντζελες).

Στην ταινία μας τώρα: Μετά από μία τυχαία συνάντηση σε ένα μπαρ, η Κάθι (Τζόντι Κόμερ) έλκεται αναπόφευκτα από τον μικρότερό της Μπένι (Όστιν Μπάτλερ) και νεότερο μέλος μίας ομάδας μοτοσικλετιστών με το όνομα «Βάνδαλοι» και αρχηγό τους τον Τζόνι (Τομ Χάρντι). Η ομάδα μετεξελίσσεται από μια παρέα περιθωριακών τύπων σε μία επικίνδυνη και βίαιη συμμορία του υποκόσμου, αναγκάζοντας τον Μπένι να βρεθεί στο δίλημμα μεταξύ της Κάθι και μιας πραγματικής οικογένειας, ή της αφοσίωσής του στη λέσχη.

Ο Τζεφ Νίκολς, πατώντας γερά πάνω στις ερμηνείες, κυρίως των Κόμερ και Χάρντι, έχει γυρίσει μια ταινία που συνδυάζει αίσθημα, περιπέτεια και ιστορικό ενδιαφέρον -πασπαλισμένη με μπόλικη βία- για μια εποχή που σήμερα θεωρείται vintage. Ακριβώς όπως και οι αποχρώσεις της πετυχημένης φωτογραφίας του Άνταμ Στόουν.

INFO

Είδος: Περιπέτεια, Αστυνομική, Δράμα, 116΄

Χώρα: ΗΠΑ, 2024

Σκηνοθεσία: Τζεφ Νίκολς

Παίζουν: Όστιν Μπάτλερ, Τζόντι Κόμερ, Τομ Χάρντι, Μάικλ Σάνον, Μάικ Φάιστ

Διανομή: Tanweer

===

Μνήμη – Memory

 

Η Σύλβια (η βραβευμένη με Όσκαρ, Τζέσικα Τσαστέιν), είναι μια κοινωνική λειτουργός που κάνει μια απλή και συγκροτημένη ζωή: η κόρη της, η δουλειά της, οι συναντήσεις της με τους Ανώνυμους Αλκοολικούς. Αυτό ανατρέπεται όταν ο Σολ (Πίτερ Σάρσγκαρντ) την ακολουθεί στο σπίτι της, έπειτα από μια γιορτή επανένωσης του γυμνασίου. Η αιφνιδιαστική συνάντησή τους θα επηρεάσει βαθιά και τους δύο καθώς ανοίγουν την πόρτα στο παρελθόν.

INFO

Είδος: Δράμα, 109΄

Χώρα: Μεξικό, ΗΠΑ, 2024

Σκηνοθεσία: Μισέλ Φράνκο

Παίζουν: Τζέσικα Τσαστέιν, Πίτερ Σάρσγκαρντ, Τζέσικα Χάρπερ, Έλσι Φίσερ

Διανομή: Spentzos Film

===

Νυχτερινός εκφωνητής

Ένας ρομαντικός φόρος τιμής στο ραδιόφωνο και στις ομορφιές της Αθήνας και παράλληλα ένας γλυκόπικρος στοχασμός πάνω στους ματαιωμένους έρωτες και στις χαμένες ευκαιρίες της ζωής.

Ένας βετεράνος νυχτερινός ραδιοφωνικός εκφωνητής την βραδιά που γίνεται 50 και συνειδητοποιεί με αμηχανία ότι πια δεν συγκαταλέγεται στους νέους, ξετυλίγει στον αέρα τη ζωή του.

INFO

Είδος: Δράμα, 74΄

Χώρα: Ελλάδα, 2024

Σκηνοθεσία: Ρένος Χαραλαμπίδης

Παίζουν: Ρένος Χαραλαμπίδης, Ελευθερία Στάμου, Μαργαρίτα Αμαραντίδη

Διανομή: Danaos Films

Ο εξορκισμός – The exorcism

O βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός Ράσελ Κρόου πρωταγωνιστεί ως o Άντονι Μίλερ, ένας ταλαιπωρημένος ηθοποιός, ο οποίος αρχίζει να καταρρέει στη διάρκεια γυρισμάτων μιας ταινίας υπερφυσικού τρόμου. Η αποξενωμένη κόρη του, Λι (Ράιαν Σίμπκινς), αναρωτιέται αν ξανακυλάει στους παλιούς εθισμούς του, ή αν συμβαίνει κάτι πιο απειλητικό.

INFO

Είδος: Θρίλερ, Τρόμου, 93΄

Χώρα: ΗΠΑ, 2024

Σκηνοθεσία: Τζόσουα Τζον Μίλερ

Παίζουν: Ράσελ Κρόου, Σαμ Γουόρθινγκτον, Άνταμ Γκολντμεπργκ, Χλόη Μπέιλι, Ντέιβιντ Χάιντ Πίρς

Διανομή: The Film Group

===

Ανθρωπίστρια βρικόλακας αναζητά αυτοκτονικό άτομο – Humanist vampire seeking consenting suicidal person

Είδος: Κομεντί, Τρόμου, 90΄

Χώρα: Καναδάς, 2023

Σκηνοθεσία: Αριάν Λουί-Σεζ

Παίζουν: Σαρά Μονπετί, Φελίξ-Αντουάν Μπενάρ, Στιβ Λαπλάντ, Σοφί Καντιέ, Νοεμί Ο’Φάρελ

Διανομή: Cinobo

 

Το σεξ και η Λουσία – Lucia y el sexo (Επαν.)

Ο Χούλιο Μέντεμ μετά από τους «Εραστές του αρκτικού κύκλου», στρέφει το ενδιαφέρον του στο ψυχολογικό πορτραίτο μιας νεαρής γυναίκας, παρασύροντάς μας σε μια χωρο-χρονική διελκυστίνδα που περισσότερο μπλέκει παρά ξεκαθαρίζει το προφίλ της και φυσικά η ταινία δεν έχει να κάνει με το σεξ, παρόλο που έχει αρκετές σκηνές γυμνού, τόσο της Παθ Βέγκα που κρατάει την ταινία στους ώμους της ως Λουσία, όσο και του Τριστάν Ουγιόα, που υποδύεται το δεσμό της Λορέντζο..

Η Λούσια είναι σερβιτόρα σε εστιατόριο της Μαδρίτης, όταν πληροφορείται ότι ο Λορέντζο την εγκαταλείπει και μάλιστα ύστερα από κάποιο ατύχημα. Ο χωρισμός της, ύστερα από έξι χρόνια δεσμού που είχε μαζί του, θα την οδηγήσει πολύ γρήγορα -ίσως και επιπόλαια- σε ένα απομονωμένο νησί της Μεσογείου. Εκεί, κυκλωμένη από την ηρεμία του τοπίου, το φρέσκο αέρα και τον εξουθενωτικό ήλιο, η Λουσία μετά από μια πτώση της σε μια τρύπα (δεν βρίσκω συμβολισμό εδώ) θα αρχίσει να ανακαλεί τις πιο ανεξιχνίαστες πτυχές της σχέσης της με τον Λορέντζο, τη γνωριμία τους και τις πρώτες γεμάτες πάθος ερωτικές στιγμές μαζί του.

Οι ποιητικές εικόνες του διευθυντή φωτογραφίας Κίκο Ντε Λα Ρίκα, που τον βοηθάει ο καλοκαιρινός μεσογειακός ήλιος, όπως και η μουσική του Αλμπέρτο Ινγκλεσίας (βραβείο Goya) συνθέτουν πραγματικά μια ατμοσφαιρική εικόνα, με τους πρωταγωνιστές (και τους θεατές της ταινίας) να προσπαθούν να ανακαλύψουν και να αποκαλύψουν τις πιο κρυφές τους σκέψεις.

Όπως και στους «Εραστές» ο Χούλιο Μέντεμ έχει καταφέρει να κάνει μια ενδιαφέρουσα ταινία.

INFO

Είδος: Δράμα, 122΄

Χώρα: Ισπανία, 2001

Σκηνοθεσία: Χούλιο Μέντεμ

Παίζουν: Παθ Βέγκα, Τριστάν Ουγιόα, Νάγια Νίμρι

Διανομή: New Star

Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων – Tini zabutykh predkiv (Επαν.)

Κάπου στα Καρπάθια, στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Ιβάν ερωτεύεται τη Μαρίτσκα, κόρη του δολοφόνου του πατέρα του. Όμως η «βέβηλη» αγάπη τους δεν μπορεί παρά να έχει ένα και μοναδικό τίμημα, τον θάνατο. Κουβαλώντας στους ώμους την τραγωδία τους, ο Ιβάν περιπλανιέται και καταλήγει σε ένα άλλο ταίρι, την Παλάγνα, την οποία παντρεύεται χωρίς όμως να ξεχάσει στιγμή την παλιά του αγάπη.

INFO

Είδος: Δράμα, 97΄

Χώρα: Σοβιετική Ένωση, 1965

Σκηνοθεσία: Σεργκέι Παρατζάνοφ

Παίζουν: Ιβάν Μικολάιτσουκ, Λαρίσα Καντοτσνίκοβα, Τατιάνα Μπεστάγιεβα

Διανομή: New Star

 

Ο ηδονοβλεψίας – Peeping Tom (Επαν.)

 

Η ιστορία ακολουθεί τον Μαρκ Λιούις, έναν νεαρό εικονολήπτη που εργάζεται σε στούντιο κινηματογράφησης και παράλληλα δημιουργεί ντοκιμαντέρ με σκοπό την καταγραφή των φόβων των ανθρώπων. Ο Μαρκ (ίσως ο πρώτος serial killer στο σινεμά) έχει διαταραγμένη ψυχολογία λόγω των τραυματικών παιδικών του εμπειριών και χρησιμοποιεί την κάμερά του για να καταγράφει τις δολοφονίες των γυναικών, επιδιώκοντας να αποτυπώσει την αληθινή έκφραση του φόβου στο πρόσωπό τους τη στιγμή που τις δολοφονεί.

INFO

Είδος: Θρίλερ, Τρόμου, 101΄

Χώρα: Ηνωμένο Βασίλειο, 1960

Σκηνοθεσία: Μάικλ Πάουελ

Παίζουν: Καρλ Μπομ, Μόιρα Σίρερ, Άννα Μάσεϊ, Μάξιν Όντλεϊ

Διανομή: Summer Classics

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ