Ένα πολύ σημαντικό εύρημα επιφύλαξε η ετήσια έρευνα του Reuters Institute for the Study of Journalism για τις τάσεις στην ενημέρωση από τα ελληνικά ΜΜΕ, καθώς στην 1η θέση του πίνακα αξιοπιστίας, σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσε το αναγνωστικό κοινό, βρίσκεται η γενική κατηγορία Περιφερειακός/Τοπικός Τύπος (Regional/Local Press όπως αναγράφεται στην αγγλική έκδοση των αποτελεσμάτων)!
Μάλιστα, η συγκεκριμένη κατηγορία, εντός της οποίας εντάσσεται, φυσικά και η ΑΜΑΡΥΣΙΑ με την περιφερειακή εβδομαδιαία έντυπη έκδοσή της, τα καθημερινά τοπικά φύλλα για τους Δήμους τους οποίους καλύπτει δημοσιογραφικά και τις ιστοσελίδες www.amarysia.gr και www.amarysianotia.gr, βρίσκεται στην κορυφή με 55% του αναγνωστικού κοινού να απαντά ότι «έχει εμπιστοσύνη» στην ενημέρωσή του, 27% των ερωτηθέντων απάντησε ότι «ούτε εμπιστεύεται ούτε δεν εμπιστεύεται» τον Περιφερειακό/Τοπικό Τύπο, ενώ μόλις το 18% (το χαμηλότερο ποσοστό των αποτελεσμάτων) απάντησε ότι «δεν εμπιστεύεται» τις περιφερειακές/τοπικές εφημερίδες για να ενημερώνεται.
Στη δεύτερη θέση, μάλιστα, ακολουθεί ένα χρηστικό site, το dikaiologitika.gr, πριν βρούμε στην 3η θέση έναν δημοσιογραφικό οργανισμό και συγκεκριμένα το τηλεοπτικό κανάλι ERT News και έπειτα ακολουθούν όλα τα mainstream κανάλια και ιστοσελίδες της χώρας.
Εντύπωση, πάντως, προκαλεί το γεγονός ότι ο Περιφερειακός/Τοπικός Τύπος βρίσκεται πολύ χαμηλά στην λίστα της «εβδομαδιαίας» ή «τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα» ενημέρωσης με 12% και 4% αντίστοιχα, γεγονός το οποίο προφανώς δείχνει ότι το ελληνικό κοινό εξακολουθεί να προτιμά να βλέπει, ακούει ή «κλικάρει» ΜΜΕ τα οποία, ωστόσο, δεν εμπιστεύεται στον ίδιο βαθμό για την ενημέρωσή του.
Ένα ακόμη σοβαρό στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα του Reuters Institute για την χώρα μας είναι η «ελεύθερη πτώση» μέσα στα χρόνια της αναγνωσιμότητας του έντυπου Τύπου, η οποία βρίσκεται στο ιστορικό χαμηλό του 13%, με το διαδίκτυο να βρίσκεται στην κορυφή της ενημερωτικής τάσης με το τεράστιο 80%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται από τους περισσότερους Έλληνες στο διαδίκτυο για ενημέρωση (61%), ωστόσο οι πλατφόρμες που χρησιμοποιούν αλλάζουν. Το Facebook χρησιμοποιείται πλέον για ειδήσεις μόνο από το 44% των Ελλήνων που είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο, από 68% το 2016. Την ίδια στιγμή το Instagram και το TikTok χρησιμοποιούνται πλέον όλο και περισσότερο για ειδήσεις, κατά 20% και 14% αντίστοιχα, ιδιαίτερα στο νεότερο κοινό.
Τα smartphone καταγράφουν τεράστια άνοδο ως συσκευές που αποτελούν πηγή ενημέρωσης me 78%, με το tablet να καταγράφει μικρή πτώση και να βρίσκεται στο 42%, ενώ μεγάλη πτώση (από το 75% που κατείχε το 2016) καταγράφει η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή που πλέον πέφτει στο 66%.