Σάββατο, 20 Ιουλίου, 2024

Οι ταινίες που θα σας εντυπωσιάσουν αυτή την εβδομάδα στην μεγάλη οθόνη

Ο Άγγελος Πολύδωρος παρουσιάζει τις ταινίες που προβάλλονται από την Πέμπτη 04/7/2024 στους κινηματογράφους.

Σκοτώστε τον Βενσάν – Vincent must die

Ένα εφιαλτικό σενάριο και ένα μετα-αποκαλυπτικό θρίλερ με ψήγματα κωμικο-τραγικά, πάνω στο αδιάκριτο βλέμμα και την ανθρώπινη συμπεριφορά, όπως αυτή μπορεί να εξελιχθεί, ύστερα από μια μεγάλη περίοδο εγκλεισμού (πανδημία), ή αλλαγή κουλτούρας πάνω στις ανθρώπινες σχέσεις.

Ο Βενσάν πέφτει θύμα ενός συναδέλφου, ο οποίος μόνο και μόνο επειδή δέχθηκε ένα τυχαίο (ίσως και υποτιμητικό;) βλέμμα του Βενσάν, σηκώθηκε από το γραφείο του και του έφερε στο κεφάλι 5-6 φορές το λάπτοπ του. Κανείς δεν ζήτησε εξηγήσεις και συνάδελφοι με προϊστάμενο το «κουκούλωσαν» το θέμα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε άλλο συνάδελφο που επειδή τον κοίταξε ο Βενσάν, σηκώθηκε και του έμπηξε το στυλό στο χέρι. Αδικαιολόγητη και αψυχολόγητη βία, όπως δείχνουν τα πράγματα, μέχρι τη στιγμή που θα επιτεθούν στον Βενσάν οι πελάτες ενός σουπερμάρκετ ή και κάποιοι περαστικοί στο δρόμο.

Υπάρχει το μυστήριο, υπάρχει μια αλληγορία πάνω στο θέμα της ατομικής ή και ομαδικής βίας που ξεφεύγει από τον έλεγχο. Αλλά και αυτό το συμπέρασμα καταρρίπτεται από τη στιγμή που ο Βενσάν έχοντας απομονωθεί στην εξοχή και αλλάζοντας τρόπο ζωής, διαπιστώνει ότι αυτή η βία δεν τον ακολουθεί -αποκλειστικά- αλλά έχει γενικευτεί σε όλη τη Γαλλία σαν επιδημία.

Η σωτηρία του Βενσάν βρίσκεται στη συμβουλή ενός άστεγου, «Μην κοιτάς τον άλλο στα μάτια» (επειδή αγριεύει) και «Έχε μαζί σου ένα σκύλο» (που ενστικτωδώς καταλαβαίνει τον εχθρικό άνθρωπο και γρυλίζει). Αλλά και αυτή η εκδοχή ανατρέπεται μέχρι το φινάλε της ταινίας.

Ο Καρίμ Λεκλού, είναι εξαιρετικά καλός στο ρόλο του Βενσάν, όπως και όλοι οι υποστηρικτικοί χαρακτήρες της ταινίας, η οποία συνολικά κρίνεται ως άνιση.

INFO

Είδος: Θρίλερ, Φαντασίας, 115΄

Χώρες: Γαλλία, Βέλγιο, 2024

Σκηνοθεσία: Στεφάν Καστάν

Παίζουν: Καρίμ Λεκλού, Βιμάλα Πονς, Φρανσουά Σατό, Καρολίν Ροζ Σαν

Διανομή: Cinobo

===

Κάθε πέρυσι και καλύτερα – Une année difficile

Μια φιλόδοξη, γαλλική κωμωδία, για το περιβάλλον, τις καθημερινές δυσκολίες και τις αγωνίες των νέων, με φόντο μια ακτιβιστική οργάνωση και δυο χρεωμένους οπορτουνιστές, που προσπαθούν να επωφεληθούν από τη συμμετοχή τους σ’ αυτήν, με όποιο τρόπο μπορούν.

Ο Αλμπέρ (Πίο Μαρμέ) και ο Μπρουνό (Τζόναθαν Κοέν), γνήσια τέκνα της καταναλωτικής κοινωνίας, είναι χρεωμένοι μέχρι τον λαιμό λόγω καταναλωτικών δανείων. Καθώς αναζητούν επιπλέον βοήθεια από συναδέλφους, φίλους και γνωστούς, για να επαναφέρουν τη ζωή τους στον ίσιο δρόμο (έως αδύνατον), πέφτουν πάνω σε μια ομάδα ακτιβιστών, που μάχονται για την κλιματική αλλαγή και το περιβάλλον γενικότερα. Δελεασμένοι από τη δωρεάν μπύρα και τα σνακ, που παραχωρούνται κατά τις συναθροίσεις του κινήματος, αλλά όχι από τα ιδανικά των ακτιβιστών, εντάσσονται στο κίνημα, χωρίς βεβαίως να διαθέτουν καμία οικολογική συναίσθηση. Αντιθέτως, δυσκολεύουν και τον αγώνα τους.

Εάν εξαιρέσουμε την καλοσκηνοθετημένη έναρξη με τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των ακτιβιστών, η υπόλοιπη ταινία κυλάει αδιάφορα και χωρίς να δίνει απαντήσεις στα υπαρκτά προβλήματα που η ίδια θέτει. Διασώζεται, από τις ενθουσιώδεις ερμηνείες των βασικών πρωταγωνιστών και από ένα πραγματικά απολαυστικό soundtrack εποχής (Chic, Doors, Bowie, κ.ά.), το οποίο από μόνο του, μας χαρίζει δυο ευχάριστες ώρες.

INFO

Είδος: Αισθηματική, Κομεντί, 120΄

Χώρα: Γαλλία, 2023

Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Νακάς & Ερίκ Ντολεντανό

Παίζουν: Πίο Μαρμέ, Τζόναθαν Κοέν, Νοεμί Μερλάν, Ματιέ Αμαλρίκ

Διανομή: Feelgood

===

MaXXXine

Ένας φόρος τιμής στο είδος slasher, από τον Τι Γουέστ, ο οποίος (κλείνοντας την τριλογία Χ με ΧΧΧ, αυστηρώς ακατάλληλη, δηλαδή) εξερευνά παράλληλα τη σεξουαλικότητα, τον πανικό, τον τρόμο αλλά και τις αντοχές που πρέπει να έχει κάποια για να πετύχει τους στόχους της.

Λος Άντζελες 1985. Η Μαξίν Μινξ, η μοναδική που έχει επιζήσει από μια σειρά αιματηρών γεγονότων στο Τέξας, συνεχίζει το ταξίδι της προς τη δόξα, προσπαθώντας να γίνει διάσημη ηθοποιός. Αλλά επειδή ένας μυστηριώδης ψυχοπαθής δολοφόνος καταδιώκει τις στάρλετ του Χόλιγουντ, μια αλυσίδα αίματος θα επαναφέρει την Μαξίν σε επαφή με το παρελθόν της, που δεν είναι και πολύ καθαρό.

INFO

Είδος: Θρίλερ, Αστυνομική, Εποχής, Ερωτική, 104΄

Χώρα: ΗΠΑ, 2024

Σκηνοθεσία: Τι Γουέστ

Παίζουν: Μία Γκοθ, Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Μόουζες Σάμνεϊ, Μισέλ Μόναχαν, Μπόμπι Καναβάλε, Τζιανκάρλο Εσπόζιτο

Διανομή:

===

Hit Man

Συνδυασμός αστυνομικής και ρομαντικής κωμωδίας και συνολικά μια διασκεδαστική «καλοκαιρινή» ταινία γεμάτη ανατροπές.

Ο Γκλεν Πάουελ υποδύεται τον καθηγητή Γκάρι Τζόνσον, ο οποίος βοηθάει το  αστυνομικό τμήμα της Νέας Ορλεάνης τοποθετώντας κοριούς και παγίδες. Αναλαμβάνει την αποστολή να εμφανιστεί ως «εκτελεστής». Προικισμένος στο να μεταμφιέζεται και να ζει τους ρόλους του, για να παγιδεύσει διάφορους δυστυχισμένους ανθρώπους, που ελπίζουν να χτυπήσουν τους εχθρούς τους, ο Γκάρι αναλαμβάνει ως Ρον, να σκοτώσει τον άντρα της όμορφης και σέξι Μάντισον (Άντρια Αρχόνα). Καθώς η Μάντισον τον ερωτεύεται, η σχέση τους πυροδοτεί μια αλυσιδωτή αντίδραση παιχνιδιών εξαπάτησης και ανατροπών, άνευ προηγουμένου.

Η χημεία του δίδυμου Πάουελ-Αρχόνα μονοπωλεί την ταινία, με τον Πάουελ να κερδίζει στο υποκριτικό του ταλέντο και την Αρχόνα να γεμίζει πληθωρικά την οθόνη.

INFO

Είδος: Αστυνομική, Αισθηματική, Κωμωδία, 115΄

Χώρα: ΗΠΑ, 2023

Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ

Παίζουν: Γκλεν Πάουελ, Άντρια Αρχόνα, Όστιν Αμέλιο, Μόλι Μπέρναρντ, Ίβαν Χόλτζμαν

Διανομή: Spentzos Film

===

Ρασομόν – Rashomon (Επαν.)

Μια από τις πιο σημαντικές και επιδραστικές ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου που εξετάζει την υποκειμενικότητα της αλήθειας και την αστάθεια της ανθρώπινης μνήμης. Ουσιαστικά, θίγει σημερινά θέματα, όπως woke και cancel culture, αναδεικνύοντας την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης φύσης και της ηθικής.

Η ιστορία της ταινίας,  περιστρέφεται γύρω από τη δολοφονία ενός σαμουράι και τον βιασμό της γυναίκας του, με την αφήγηση να παρουσιάζεται από τις οπτικές γωνίες τεσσάρων διαφορετικών χαρακτήρων: του ληστή (Τοσίρο Μιφούνε), της γυναίκας (Ματσίκοκο Κιγιό), του σαμουράι (Μασαγιούκι Μόρι), και ενός ξυλοκόπου (Τακάσι Σιμούρα) που ήταν μάρτυρας του γεγονότος και αφήνοντας τον θεατή να αναρωτιέται ποια είναι η αλήθεια.

Η σκηνοθεσία του Κουροσάβα είναι εξαιρετική, με πρωτοποριακές τεχνικές κινηματογράφησης (του Καζούα Μιγιαγκάουα) για την εποχή, όπως η χρήση του φυσικού φωτός, ακόμα και κόντρα στον ήλιο, και οι έντονες κοντινές λήψεις, ενώ τα flashback που εμπλέκουν τις διαφορετικές αφηγήσεις αποτέλεσαν καινοτομία.

Το Ρασομόν έφερε τον ιαπωνικό κινηματογράφο στο προσκήνιο της παγκόσμιας σκηνής κερδίζοντας τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 1951 και το Όσκαρ Τιμητικής Διάκρισης το 1952 και επηρέασε βαθιά τον παγκόσμιο κινηματογράφο και τη δραματουργία, με τον όρο Ρασομόν να χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν για να περιγράψει καταστάσεις όπου η αλήθεια είναι ασαφής και εξαρτάται από την οπτική γωνία του κάθε αφηγητή.

Ταινία case study, που δεν χάνεται, αν θέλετε να ξέρετε πως εξελίχθηκε ο κινηματογράφος.

INFO

Είδος: Δράμα, 88΄

Χώρα: Ιαπωνία, 1950

Σκηνοθεσία: Ακίρα Κουροσάβα

Παίζουν: Τοσίρο Μιφούνε, Ματσίκο Κιγιό, Τακάσι Σιμούρα, Μασαγιούκι Μόρι

Διανομή: New Star

===

Το κουρδιστό πορτοκάλι – A clockwork orange (Επαν.)

Γυρισμένη το 1971, η ταινία εξετάζει το θέμα της βίας, τόσο της άναρχης όσο και της κρατικής, μέσα από μια ιστορία επιστημονικής και πολιτικής φαντασίας, αποτελώντας και μια προφητεία για το σήμερα. Ο δε τελειομανής Κιούμπρικ παντρεύει ακόμα μια φορά την κλασσική μουσική (κυρίως Μπετόβεν), με σκηνές που άλλοι σκηνοθέτες πιθανόν να απέφευγαν. Ταυτόχρονα, συνθέτει τη μοναδική και πιο βίαιη σκηνή στην ιστορία του κινηματογράφου, στην οποία ο πρωταγωνιστής -χωρίς αιτία και αφορμή- χτυπάει με το μπαστούνι του γκολφ και κλωτσάει αλύπητα σε όλο του το σώμα ένα ζητιάνο κάτω από μια γέφυρα, τραγουδώντας το ανεπανάληπτο και συμβολικό «Singing in the rain».

Σύμφωνα με την υπόθεση, ο Άλεξ (Μάλκομ Μακ Ντάουελ) με τους φίλους του, είναι αληταράδες που διασκεδάζουν κλέβοντας, χτυπώντας ανυπεράσπιστους και βιάζοντας κάθε θηλυκό που βρίσκουν μπροστά τους. Κάποια στιγμή, ο Άλεξ συλλαμβάνεται και γίνεται ο πρώτος εθελοντής , πάνω στον οποίο το Κράτος θα πειραματιστεί, ώστε να του αποβάλλει τις βίαιες σκέψεις. Έτσι, επανέρχεται στην κοινωνία «διορθωμένος», ώστε να τον πιάνει ναυτία, όποτε σκέπτεται να βιαιοπραγήσει, ή όποτε του ασκείται βία. Δυστυχώς γι’ αυτόν, συναντά τα προηγούμενα θύματά του, τα οποία τον εκδικούνται εξίσου βίαια και εκείνος ανίκανος να αντιδράσει, καταλήγει στο νοσοκομείο. Εκεί, το Κράτος θα τον περιθάλψει για να τον χρησιμοποιήσει ως όργανο της τάξης πλέον, ενάντια στη λαϊκή βία.

INFO

Είδος: Επιστημονικής Φαντασίας, Αστυνομικό, 136΄

Χώρες: ΗΒ, ΗΠΑ, 1971

Σκηνοθεσία: Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Παίζουν: Μάλκομ Μακ Ντάουελ, Πάτρικ Μακ Γκι, Μάικλ Μπέιτς

Διανομή:

===

Σιωπηλός μάρτυρας – Rear window (Επαν.)

Κλασικός Χίτσκοκ και μια ταινία, την οποία το 2010 σε ένα καλοκαιρινό αφιέρωμα στην εφημερίδα Αμαρυσία την είχα συμπεριλάβει στις 100 αγαπημένες μου (μαζί με τις επίσης δικές του: Notorious, Η Θηλιά, Ο Δεσμώτης του Ιλίγγου, Ρεβέκκα, Στη Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων και Ψυχώ).

Ο Ελ Μπι Τζέφερις (Τζέιμς Στιούαρτ) είναι επαγγελματίας φωτογράφος που έχει σπάσει το πόδι του και καθηλώνεται στο στενόχωρο διαμέρισμά του. Μιας και δεν έχει τηλεόραση, περνάει την ώρα του παρατηρώντας τους γείτονες με τον τηλεφακό της μηχανής του, από το πίσω παράθυρο (rear window), που βλέπει σε μια πολυκατοικία. Ώσπου κάποια στιγμή παρακολουθώντας ένα διαμέρισμα, νομίζει ότι έχει γίνει μάρτυρας εγκλήματος. Ποιος θα τον πιστέψει όμως, όταν δεν έχει άλλες αποδείξεις εκτός από το γεγονός ότι κρυφοκοίταζε; Έτσι, αναλαμβάνει να αποκαλύψει το υποτιθέμενο έγκλημα, χρησιμοποιώντας την όμορφη φίλη του Λίζα (Γκρέις Κέλι), που την στέλνει απέναντι. Το κακό είναι ότι ο ύποπτος για το φόνο, αντιλαμβάνεται τις κινήσεις τους και αντιδρά.

Ουσιαστικά έχουμε δυο ταινίες θρίλερ. Η μια που βλέπει ο φωτογράφος Τζέφερις από την πολυθρόνα του παρακολουθώντας τα παράθυρα των απέναντι και μια που βλέπουμε εμείς με πρωταγωνιστή αυτόν. Και οι δυο έχουν αγωνία, τόσο έντονη που ο Χίτσκοκ μας κάνει μάθημα «με ευγενικό τρόπο», ότι το να κρυφοκοιτάζουμε μέσα από το παράθυρό μας τις κινήσεις των γειτόνων, μπορεί να εξελιχθεί σε τρομερά επικίνδυνη υπόθεση. Μη σας πω και μοιραία.

Πέραν της σκηνοθεσίας του «δάσκαλου», έχουμε ένα ευρηματικό σενάριο, σωστά δομημένους χαρακτήρες και εξαιρετικές ερμηνείες από ένα ζευγάρι εκλεκτών ηθοποιών. Η ταινία ήταν υποψήφια και για 4 Όσκαρ (Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Φωτογραφίας και Ήχου).

INFO

Είδος: Θρίλερ, Μυστηρίου, 112΄

Χώρα:  ΗΠΑ, 1954

Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ

Παίζουν: Τζέιμς Στιούαρτ, Γκρέις Κέλι, Γουέντελ Κόρεϊ, Θέλμα Ρίτερ

Διανομή: Summer Classics

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ