Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

«Τότε, τώρα, πάντα»: H ΑΜΑΡΥΣΙΑ βρέθηκε στην επιθεώρηση του καλοκαιριού στο Θέατρο «Άλσος»

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΤΑΣΟΣ ΜΕΡΓΙΑΝΝΗΣ

Δύσκολο θεατρικό είδος η επιθεώρηση. Απαιτείται λεπτός (χειρουργικής ακρίβειας)  συνδυασμός καλογραμμένων κειμένων και ταλαντούχων ηθοποιών για να μην ξεπέσει ένα νούμερο (ή ακόμα χειρότερα ολόκληρη η παράσταση) στην λεγόμενη «μπαλαφάρα» .

Η φαντασμαγορική  επιθεώρηση «Τότε, τώρα, πάντα» που παρουσιάζεται από τις 14 Ιουνίου στο θέατρο «Άλσος» στο Πεδίον του Άρεως αποδεικνύει ότι το επαναλανσάρισμα (για να μιλήσουμε με όρους marketing) που επιχειρήθηκε στο υπέροχο αυτό είδος τα τελευταία χρόνια (ειδικά από το 2018 όταν το ιστορικό θέατρο πέρασε στα χέρια του Ηλία Μαροσούλη και του Άγγελου Κοταρίδη) όχι μόνο αγγίζει το θεατρικό κοινό του σήμερα, αλλά αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές πραγματικής διασκέδασης και  αποφόρτισης από την  δύσκολη καθημερινότητα.

Η «μπαγκέτα» στον Σταμάτη Φασουλή

Τότε…

 Ας γυρίσουμε 50 χρόνια πίσω, γύρω στο 1974… Εποχή μεταπολίτευσης και οι συγγραφείς των επιθεωρήσεων προσθέτουν (δίχως πια τον φόβο της λογοκρισίας) νέες θεματικές (Πολυτεχνείο, Κυπριακό, το μονοπώλιο της κρατικής τηλεόρασης) στα νούμερα που ετοιμάζουν.

Ο αέρας ανανέωσης που έπνευσε από το «Άλσος Παγκρατίου» και λίγα χρόνια αργότερα από την «Ελεύθερη Σκηνή» (στη συνέχεια «Ελεύθερο Θέατρο») είχε ως εκφραστές εμβληματικά πρόσωπα του είδους της επιθεώρησης.

Κώστας Αρζόγλου, Μίμης Χρυσομάλλης, Άννα Παναγιωτοπούλου, Νένα Μεντή, Μαρία Αδαμάκη αλλά και Μίρκα Παπακωνσταντίνου και Σταμάτης Φασουλής υπήρξαν πρωτεργάτες αυτού του υπέροχου αλλά και παρεξηγημένου είδους. Αυτή η σπουδαία παρέα -λένε οι παλιοί θεατράνθρωποι- κατάφερε να απενοχοποιήσει την λέξη «επιθεώρηση» από το λεξικό της διανόησης της εποχής.

Πόσοι τυχεροί είμαστε που δυο εξ’ αυτών (Μίρκα Παπακωνσταντίνου και Σταμάτης Φασουλής) παρέα με τον αειθαλή Γιώργο Κωνσταντίνου «διδάσκουν» το είδος σήμερα, πρωταγωνιστώντας στην επιθεώρηση του καλοκαιριού που παρακολούθησε η ΑΜΑΡΥΣΙΑ.

 Τώρα

Τι ακριβώς είναι το «Τότε, τώρα, πάντα»;

Ένας δυναμικός θίασος πρωταγωνιστών υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Σταμάτη Φασουλή, ερμηνεύουν κείμενα του ίδιου αλλά και των Μανίνας Ζουμπουλάκη, Βαγγέλη Νάση και Πέπης Ραγκούση.

Ο Θοδωρής Αθερίδης, ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος, ο Λευτέρης Ελευθερίου, η Ελένη Καστάνη, ο Κώστας Κόκλας, ο Αντώνης Λουδάρος, η Δήμητρα Ματσούκα, η Ματίνα Νικολάου, η Ντορέττα Παπαδημητρίου και ο Σταμάτης Φασουλής πρωταγωνιστούν στη νέα επιθεώρηση του καλοκαιριού «Τότε, τώρα, πάντα», ενώ guest οι η Μίρκα Παπακωνσταντίνου και Γιώργος Κωνσταντίνου «ρίχνουν» το «Άλσος» αμα τη εμφανίσει.

Στην 3,5 ωρών παράσταση συμμετέχουν ακόμα οι: Τραϊάνα Ανανία, Άννα Μάγκου, Μιχάλης Παπαδημητρίου, Δέσποινα Πολυκανδρίτου, Φαίη Φραγκαλιώτη.

Τη μουσική γράφει ο Σταμάτης Κραουνάκης και τις διασκευές στίχων ο Γιώργος Παυριανός, ενώ την καλλιτεχνική διεύθυνση και τις χορογραφίες υπογράφει ο Φωκάς Ευαγγελινός.

Τα σκηνικά επιμελείται ο Μανόλης Παντελιδάκης, video artist o Παντελής Μάκκας, τα κοστούμια η Ντένη Βαχλιώτη και ο Κώστας Ζήσης και τον σχεδιασμό φωτισμού ο Περικλής Μαθιέλλης.

Την δεκαμελή ορχήστρα διευθύνει ο μαέστρος Δημήτρης Κίκλης και τις ενορχηστρώσεις ο Δημήτρης Ανδρεάδης.

Τι είδαμε…

-Τον Γιώργο Κωνσταντίνου να περιγράφει γλαφυρά τις περιπέτειες που βιώνει καθημερινά στο σπίτι του όταν όλα τα μέλη της οικογένειας είναι εθισμένοι με την μικρή οθόνη και τους ήρωες των σίριαλ σε σημείο να μην διακρίνουν τι είναι αληθινό και τι ψεύτικο.

-Τον Κώστα Κόκλα να υποδύεται τον ταξιτζή της «διπλανής κούρσας», έναν συνωμοσιολόγο που έχει άποψη για τα πάντα- από τα εμβόλια για τον κορονοϊό μέχρι τον Bill Gates. Μέχρι που στο τέλος αποκαλύπτεται η πραγματική του ταυτότητα…

-Τον Σταμάτη Φασουλή και τον Θοδωρή Αθερίδη να υποδύονται δυο φίλους που βγαίνουν για ποτό και  επιδίδονται σε παράλληλους μονόλογους χωρίς να ακούει ποτέ ο ένας τον άλλον. Δύσκολο αλλά κερδισμένο το υποκριτικό «στοίχημα» στο συγκεκριμένο νούμερο που κερδίζει το αυθόρμητο χειροκρότημα των θεατών. Κάτι που παρατηρήσαμε με τα περισσότερα νούμερα που έχουν να κάνουν με θέματα κοινωνικά και καθημερινά-  αντιθέτως  όσα αναφέρονται στην πολιτική σκηνή μάλλον αδιάφορα καταλήγουν στην πλατεία.

-Το vintage νούμερο της Μίρκας Παπακωνσταντίνου που στο παρελθόν είχε ερμηνεύσει η αξέχαστη Άννα Παναγιωτοπούλου σε κείμενο της Μαριανίνας Κριεζή με την οποία συνέπρατταν ως κειμενογράφοι σε επιθεωρήσεις της «Ελεύθερης Σκηνής». Από τις καλύτερες στιγμές της παράστασης!

-Τον Αντώνη Λουδάρο να υποδύεται το αντιπροσωπευτικό δείγμα του ανθρωπότυπου που βαπτίστηκε «κυρ-Παντελής» και που έγινε πολιτικό τραγούδι (Πάνος Τζαβέλλας, στον δίσκο «Τα τραγούδια από το Αντάρτικο Λημέρι, 1975) και συνώνυμο του μικροαστού που παλεύει έντιμα για να επιβιώσει αλλά αδιαφορώντας για τα κοινά και τον συνάνθρωπό του.

-Την Δήμητρα Ματσούκα να προσπαθεί να «μπει» στα παπούτσια της Margot Robie ως «Barbie»  τραγουδώντας ανέμελα «Plastic is fantastic».

-Την Ελένη Καστάνη ως την νέα «Εμμανουέλα Γρουμπουλάκη» (η πλούσια κουτσομπόλα από τους «Δέκα Μικρούς Μήτσους») να προσπαθεί να μάθει όλα τα τελευταία νέα γύρω από τα πρόσωπα της τηλεοτπικής και πολιτικής επικαιρότητας («Η Κατερίνα Καιονούργιο πόσα να παίρνει;») και να εκνευρίζεται όταν δεν τα καταφέρνει.

-Την Ντορέτα Παπαδημητρίου ως απελπισμένη influencer που προσπαθεί να κερδίσει followers και like συμμετέχοντας σε τηλεριάλιτι του συρμού. Όσοι και όσες (και είναι πολλοί-ές) περιφέρουν την ματαιοδοξία τους και πληρώνονται γι’ αυτό σίγουρα θα αναγνώρισουν τον εαυτό τους…

-Τον «σαρωτικό» Λευτέρη Ελευθερίου να υποδύεται έναν τράπερ που προσπαθεί να γυρίσει το νέο του βιντεο-κλιπ τη στιγμή που ξεδιπλώνει επί σκηνής όλες τις παθογένειες μιας κάστας καλλιτεχνών που υπηρετούν ένα αμφιλεγόμενης αξίας είδος τραγουδιού.

-Τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο να μεταμορφώνεται σε κάτι εντελώς διαφορετικό απ’ ότι τον είχαμε συνηθίσει έως σήμερα υποδυόμενος έναν δάσκαλο αυτοβελτίωσης που περιγράφει πως νίκησε τον εφιάλτη του bullying.

-Όλο τον θίασο να παρελαύνει επί σκηνής με τον κάθε ηθοποιό να «ντύνεται» και από έναν ρόλο από παλαιότερες τηλεοπτικές σειρές που έγραψαν ιστορία («Μαντάμ Σουσού», Κατακουζηνός από το «Κωνσταντίνου και Ελένης», «Λενιώ» από τις «Άγριες Μέλισσες», πατήρ Ιωάννης από το «Άγγιγμα ψυχής»).

Ο Σταμάτης Φασουλής δίνει ρέστα ως «Γιάγκος Δράκος» και ο Μιχάλης Παπαδημητρίου είναι ίδιος ο «Λάζαρος» από το «Είσαι το ταίρι μου». Το πιο απολαυστικό επιθεωρησιακό νούμερο της βραδιάς…

Πάντα…

«Το αίσθημα ανθίζει και στο ευτελές» λέει σε μια αποστροφή του λόγου του στον μονόλογό του ο Σταμάτης Φασουλής.

Μια φράση- κατακλείδα της βραδιάς  που γεφυρώνει νεότερες και παλαιότερες γενιές θεατών αλλά και ηθοποιών του σπουδαίου είδους της επιθεώρησης.

Αξίζει η βραδιά στο «Άλσος»!  Όπως αξίζει και στην επιθεώρηση να ξαναβρεί τον βηματισμό της με παραστάσεις από άξιους εκπροσώπους που θα παρουσιάζονται όχι μόνο κατά την διάρκεια της θερινής ραστώνης αλλά και σε μεγάλες σκηνές του κέντρου κατά τη διάρκεια της χειμερινής θεατρικής σεζόν.

Info

«Τότε, τώρα, πάντα»

Θέατρο ΑΛΣΟΣ: Ευελπίδων 4, Πεδίον του Άρεως

Τηλ.: 210-8227471 & 210-8831487

Ημέρες παραστάσεων: Πέμπτη έως Κυριακή

Ώρα έναρξης παραστάσεων: 20:30

Ώρα προσέλευσης 20.00

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ