Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

Αυτές είναι οι ταινίες που θα σας εντυπωσιάσουν αυτήν την εβδομάδα στην μεγάλη οθόνη

Ο Άγγελος Πολύδωρος παρουσιάζει και σχολιάζει τις ταινίες που προβάλλονται από την Πέμπτη 11/7//2024 στους κινηματογράφους.

Πάντα υπάρχει το αύριο – C’ e ancora domani

Με την άποψη ότι «το χιούμορ μπορεί να είναι ένα όχημα για να αφηγηθεί κανείς μια ιστορία που διαφορετικά θα απωθούσε τον κόσμο», η κωμική ηθοποιός Πάολα Κορτολέζι (που εδώ κάνει το ντεπούτο της ως σκηνοθέτρια), χρησιμοποιώντας ασπρόμαυρο φορμά που παραπέμπει στον ιταλικό νεορεαλισμό, καταφέρνει να μιλά ανάλαφρα  για τα πιο σοβαρά ζητήματα: την αυστηρά ανδροκρατούμενη κοινωνία, την ενδοοικογενειακή βία και την καταπίεση των γυναικών, ισορροπώντας με έναν ανεπανάληπτο τρόπο ανάμεσα στο δράμα, την κωμωδία και το «ειρωνικό μιούζικαλ», μέσα από τις χορογραφημένες σκηνές του ξυλοφορτώματος της Ντέλια, κάτω από τους ήχους μελωδικών τραγουδιών, οι στίχοι των οποίων αποτελούν μέρος της αφήγησης.

Είναι 1946 και βρισκόμαστε στη Ρώμη, που προσπαθεί να ορθοποδήσει μετά από ένα φασισμό και ένα πόλεμο, που της στοίχισαν πολύ ακριβά. Η Ντέλια (Πάολα Κορτολέζι), είναι η γυναίκα (δούλα και κυρά) του Ιβάνο, ενός ακαμάτη συζύγου (Βαλέριο Μασταντρέα), που κάθε πρωί με το καλημέρα την χαστουκίζει δυνατά για «να της θυμίζει τη θέση της στην οικογένεια και την κοινωνία», ενώ μη όντας ικανοποιημένος με κάτι, τη δέρνει με κάθε ευκαιρία.

Ταυτόχρονα, είναι «η άχρηστη νύφη» για τον πεθερό της που συγκατοικεί μαζί τους, μονίμως ξαπλωμένος, απαιτητικός και μυστικοσύμβουλος του Ιβάνο (να μη τη δέρνει συχνά «γιατί συνηθίζει», αλλά «μια φορά και δυνατά για να το θυμάται»).

Τέλος, είναι και η μητέρα τριών παιδιών: δύο αγοριών 10 – 11 ετών που παίρνουν μαθήματα από τον «αντράκλα» πατέρα τους, βρίζουν και διαθέτουν απύθμενο θράσος, αλλά και μιας έφηβης κόρης, που προσπαθεί να ξεφύγει σπουδάζοντας, αλλά δεν μπορεί, διότι η πολυτέλεια των σπουδών ανήκει μόνο στα αγόρια.

Η ζωή της είναι ένας συνεχής αγώνας, γεμάτος ανησυχίες και απογοητεύσεις σε μια γειτονιά με πολλές γυναίκες κουτσομπόλες και μη, αλλά το ίδιο βασανισμένες. Μια φτωχή και απογοητευμένη ζωή, αλλά μια ζωή που μπορεί να δώσει μικρές απρόσμενες χαρές και μπορεί ακόμα να κάνει την καρδιά της να χτυπά, διότι «πάντα υπάρχει το αύριο».

Συνολικά, το αριστούργημα της Πάολα Κορτολέζι, αποτελεί έναν ύμνο στη γυναίκα και ένα φόρο τιμής στον ιταλικό νεορεαλισμό, όπως τον έκτισαν οι Ντε Σίκα, Βισκόντι, Φελίνι κ.ά.

INFO

Είδος: Δραματική, Κομεντί, 118΄

Χώρα: Ιταλία, 2023

Σκηνοθεσία: Πάολα Κορτελέσι

Παίζουν: Πάολα Κορτελέσι, Βαλέριο Μασταντρέα, Ρομάνα Μαγκιόρα Βέργκανο, Εμανουέλα Φανέλι, Πάολα Τιζιάνα Κρουσιάνι

Διανομή: Weirdwave

 

Fly me to the Moon

Ανατρεπτική κωμωδία πάνω σε ένα γνωστό ιστορικό θέμα, το οποίο αποτελεί ταυτόχρονα και μια διαδεδομένη θεωρία συνωμοσίας: αυτής που λέει ότι οι Αμερικανοί δεν πάτησαν ποτέ στο φεγγάρι, αλλά όλα ήταν στημένα σε στούντιο. Αυτή τη θεωρία συνωμοσίας, έρχεται ο Γκρεγκ Μπερλάντι να την κάνει μια ελαφριά αισθηματική κωμωδία, ή μια φανταστική περιπέτεια πάνω σε ένα ιστορικό γεγονός. Διαλέγετε…

Με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ να θεωρεί την προσελήνωση πολύ σημαντική για τις ΗΠΑ, που βρίσκονται σε σφοδρό ανταγωνισμό με τη Σοβιετική Ένωση, η Κέλυ Τζόουνς (Σκάρλετ Γιόχανσον), παιδί-θαύμα του marketing, καλείται να φτιάξει τη δημόσια εικόνα της NASA εάν αυτή αποτύχει να στείλει τους αστροναύτες της στη Σελήνη, κατασκευάζοντας μια ψεύτικη. Η εισβολή διαφημιστών και ηθοποιών και κομπάρσων στη βάση, προκαλεί χάος στο ήδη δύσκολο έργο του διευθυντή εκτόξευσης Κολ Ντέιβις (Τσάνινγκ Τέιτουμ). Οι καταστάσεις που δημιουργούνται δύσκολα δημιουργούν γέλιο, ακριβώς επειδή το story βασίζεται σε πραγματική ιστορία (φέτος στις 20 Ιουλίου συμπληρώνονται 55 χρόνια από την πραγματική προσελήνωση). Ως love story, επίσης δεν είναι και πολύ πειστική. Αντίθετα η φωτογραφία του Ντάριους Γουόλσκι και τα κοστούμια της Μαίρη Ζόφρες είναι αρκετά καλά και μέσα στο πνεύμα της δεκαετίας του ’60, αν και ο Τσάνινγκ Τέιτουμ, με τα εφαρμοστά μπλουζάκια του, μου θύμισε τον κάπτεν Κερκ του Star Trek.

INFO

Είδος: Κωμωδία, Αισθηματική, 132΄

Χώρα: ΗΠΑ, 2024

Σκηνοθεσία: Γκρεγκ Μπερλάντι

Παίζουν: Σκάρλετ Γιόχανσον, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Γούντι Χάρελσον, Ρέι Ρομάνο

Διανομή: Feelgood

===

Ανεξιχνίαστοι φόνοι – Boneyard

έΞέπνοο και βραδυφλεγές αστυνομικό θρίλερ, εμπνευσμένο από πραγματικά γεγονότα, ακολουθεί μια έρευνα διαφορετικών υπηρεσιών που ξεκίνησε όταν ανακαλύφθηκαν τα λείψανα έντεκα γυναικών στην έρημο του Νέου Μεξικού.

Η ταινία θέλει τον ντετέκτιβ Ορτέγκα (Μπράιαν Βαν Χολτ), τον αρχηγό της αστυνομίας Κάρτερ (Κέρτις «50 Σεντ» Τζάκσον) και τον πράκτορα του FBI Πέτροβιτς (Μελ Γκίμπσον) να προσπαθούν να εντοπίσουν και να συλλάβουν τον κατά συρροή δολοφόνο. Καθώς οι ατζέντες και οι μέθοδοί τους συγκρούονται, ένας μπερδεμένος ιστός ίντριγκας δημιουργεί υποψίες προς όλες τις κατευθύνσεις.

INFO

Είδος: Αστυνομικό, Θρίλερ, 96΄

Χώρα: ΗΠΑ, 2024

Σκηνοθεσία: Ασίφ Ακμπάρ

Παίζουν: Μελ Γκίμπσον, Μπράιαν Βαν Χολτ, Κέρτις-50 Σεντ-Τζάκσον, Νόρα Ζέχετνερ, Μάικλ Σίρο

Διανομή: Spentzos Film

Twisters

Η Κέιτ Κούπερ (Ντέιζι Έντγκαρ-Τζόουνς), μία πρώην κυνηγός καταιγίδων, η οποία δεν μπορεί να ξεπεράσει μία παλιότερη τραγωδία από ανεμοστρόβιλο, τώρα μελετάει μοτίβα των καταιγίδων από την ασφάλεια του σπιτιού της στη Νέα Υόρκη, αλλά παρασύρεται σε ανοιχτές πεδιάδες από τον φίλο της, Χάβι (Αντονι Ράμος), για να δοκιμάσουν ένα πρωτοποριακό σύστημα εντοπισμού. Εκεί, διασταυρώνεται με την ομάδα του Τάιλερ Όουενς (Γκλεν Πάουελ), ενός γοητευτικού και απερίσκεπτου σταρ των social-media που έχει γίνει διάσημος από τις αναρτήσεις του με ριψοκίνδυνες περιπέτειες κυνηγώντας καταιγίδες.

Καθώς η εποχή των καταιγίδων πλησιάζει, παρουσιάζονται τρομακτικά και πρωτόγνωρα καιρικά φαινόμενα. Η Κέιτ και ο Τάιλερ με τις αντίπαλες ομάδες τους βρίσκονται να παλεύουν για τη ζωή τους ανάμεσα σε πολλού τυφώνες που όλοι συγκλίνουν πάνω από την Οκλαχόμα.

INFO

Είδος: Περιπέτεια, Καταστροφής, 122΄

Χώρα: ΗΠΑ, 2024

Σκηνοθεσία: Λι Άιζακ Τσανγκ

Παίζουν: Ντέιζι Έντγκαρ-Τζόουνς, Γκλεν Πάουελ, Άντονι Ράμος, Μπράντον Περέα

Διανομή: Tanweer

===

Longlegs

Ανατριχιαστικό θρίλερ τρόμου με τον Νίκολας Κέιτζ στον ρόλο του δολοφόνου Longlegs, και την ανερχόμενη Μάικα Μονρό στο ρόλο της Λι Χάρκερ, πράκτορα του FBI, η οποία έχει αναλάβει μία δύσκολη υπόθεση ενός κατά συρροή δολοφόνου με μυστικιστικά στοιχεία. Η Χάρκερ ανακαλύπτει μία προσωπική σχέση με τον δολοφόνο και θα πρέπει να τον σταματήσει πριν χτυπήσει ξανά.

INFO

Είδος: Θρίλερ, Τρόμου, 101΄

Χώρα: ΗΠΑ, 2024

Σκηνοθεσία: Οζ Πέρκινς

Παίζουν: Νίκολας Κέιτζ, Μάικα Μονρό, Αλίσια Γουίτ, Μπλερ Άντεργουντ

Διανομή: The Film Group

 

Πάφιν Ροκ, νέες φιλίες – Puffin Rock & the new friends

Η παρέα της αγαπημένης Ιρλανδικής σειράς Πάφιν Ροκ, για παιδιά προσχολικής ηλικίας, τώρα σε μια περιπέτεια μεγάλου μήκους.

Η εξαφάνιση του τελευταίου αυγού της σεζόν κάτω από περίεργες συνθήκες, οδηγεί την Ούνα και τους φίλους της να ξεκινήσουν έναν αγώνα ενάντια στο χρόνο για να προσπαθήσουν να το σώσουν πριν μια μεγάλη καταιγίδα χτυπήσει το Πάφιν Ροκ και βάλει το νησί σε κίνδυνο.

INFO

Είδος: Animation, Οικογενειακό, Μεταγλωττισμένο, 80΄

Χώρα: Ιρλανδία, 2024

Σκηνοθεσία: Τζέρεμι Πουρσέλ, Λορέιν Λόρνταν

Διανομή: Spentzos Film

===

Κλέφτης ποδηλάτων – Ladri di biciclette (Επαν.)

Μια από τις πιο γνωστές και σημαντικές ταινίες του ιταλικού νεορεαλισμού. Κυκλοφόρησε το 1948 και βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Λουίτζι Μπαρτολίνι.

Η ταινία ακολουθεί την ιστορία του Αντόνιο Ρίτσι, ενός άνεργου εργάτη στη Ρώμη μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που βρίσκει δουλειά ως αφισοκολλητής. Για να μπορέσει να εργαστεί, χρειάζεται ένα ποδήλατο, το οποίο αποκτά με μεγάλες δυσκολίες. Όταν το ποδήλατό του κλέβεται, ξεκινά μια απεγνωσμένη αναζήτηση στην πόλη, μαζί με τον μικρό του γιο, για να το βρει.

Ο Ντε Σίκα εξετάζει θέματα όπως η ανεργία, η φτώχεια, η κοινωνική αδικία και η απόγνωση που βιώνουν οι άνθρωποι σε δύσκολες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες και αποτελεί ένα ισχυρό πορτρέτο της καθημερινής ζωής των απλών ανθρώπων στην μεταπολεμική Ιταλία. Είναι χαρακτηριστική του νεορεαλιστικού κινήματος, το οποίο επικεντρωνόταν σε πραγματικές απεικονίσεις της ζωής των κοινών ανθρώπων, χρησιμοποιώντας φυσικούς χώρους και μη επαγγελματίες ηθοποιούς. Θεωρείται αριστούργημα του παγκόσμιου κινηματογράφου και έχει επαινεθεί για την ανθρωπιά και την ευαισθησία της. Έχει κερδίσει πολλά βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του βραβείου Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας το 1949. Εξακολουθεί να επηρεάζει σκηνοθέτες και κοινό μέχρι σήμερα, αποτελώντας ένα σημαντικό έργο της κινηματογραφικής τέχνης που αναδεικνύει την ανθρώπινη εμπειρία μέσα από έναν απλό, αλλά βαθύ τρόπο.

INFO

Είδος: Δράμα, Κοινωνικό, 93΄

Χώρα: Ιταλία, 1948

Σκηνοθεσία: Βιτόριο Ντε Σίκα

Παίζουν: Λαμπέρτο Μαγκιοράνι, Ένζο Σταϊόλα, Λιανέλα Καρέλ, Βιττόριο Αντονούτσι, Τζίνο Σαλταμερέντα

Διανομή: New Star

 

Πρόγευμα στο Τίφανυ – Breakfast at Tiffany’s  (Επαν.)

Αμερικανική ρομαντική κομεντί η οποία βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τρούμαν Καπότε (που εκδόθηκε το 1958). Η ταινία είναι ευρέως γνωστή για την εμβληματική ερμηνεία της Όντρεϊ Χέπμπορν στον ρόλο της Χόλι Γκολάιτλι μιας εκκεντρικής, νεαρής γυναίκας που ζει στη Νέα Υόρκη και ονειρεύεται έναν πλούσιο γάμο. Η ζωή της αλλάζει όταν γνωρίζει τον Πολ Βαρζάκ (Τζορτζ Πέπαρντ), έναν νεαρό συγγραφέα που μετακομίζει στο ίδιο κτίριο.

Μία από τις πιο γνωστές σκηνές της ταινίας είναι η έναρξη, όπου η Χόλι βγαίνοντας από μια λιμουζίνα, στέκεται μπροστά στη βιτρίνα του πανάκριβου κοσμηματοπωλείου του Τίφανι, στη Νέα Υόρκη, φορώντας το διάσημο μαύρο φόρεμα του Ζιβανσί και κρατώντας ένα ποτήρι καφέ και ένα κρουασάν. Σκηνή που γίνεται αφορμή να τη γνωρίσει καλύτερα ο Πολ Βαρζάκ και να εκπλαγεί τόσο από την καταγωγή της, όσο και από τα μυστήρια που καλύπτουν τη ζωή της.

Η ταινία έχει αφήσει ανεξίτηλο σημάδι στην ποπ κουλτούρα και παραμένει δημοφιλής ανάμεσα στους λάτρεις του κινηματογράφου, ενώ κατέστησε σύμβολο μόδας και στυλ την Όντρεϊ Χέπμπορν λόγω της ερμηνείας της, ως μιας απελευθερωμένης και ανεξάρτητης γυναίκας.

Πέραν της σκηνοθεσίας του Μπλέικ Έντουαρντς, η ταινία δεν ξεχνιέται και από τη μουσική επένδυση του Χένροι Μαντσίνι (βραβείο Όσκαρ 1961), αλλά και από το διάσημο τραγούδι «Moon river» με στίχους Τζόνι Μέρσερ (βραβείο Όσκαρ, επίσης), το οποίο ερμηνεύεται από την Όντρεϊ Χέπμπορν (η οποία έχασε το Όσκαρ Ερμηνείας από τη Σοφία Λόρεν στο «Two women»).

INFO

Είδος: Αισθηματική, Κομεντί, 115΄

Χώρα: ΗΠΑ, 1961

Σκηνοθεσία: Μπλέικ Έντουαρντς

Παίζουν: Όντρεϊ Χέπμπορν, Τζορτζ Πέπαρντ, Μάρτιν Μπάλσαμ, Μίκι Ρούνεϊ

Διανομή: Summer Classics

All that jazz (Επαν.)

Το δραματικό μιούζικαλ των τεσσάρων βραβείων Όσκαρ (Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Κοστουμιών, Μοντάζ και Μουσικού Σάουντρακ) για την παρακμή και τον θάνατο ενός καταπονημένου, εγωιστή χορογράφου.

Ο καταξιωμένος χορογράφος και σκηνοθέτης Τζο Γκίντεον (έξοχος ο Ρόι Σάιντερ) αρνείται πεισματικά να καταλάβει ότι ζει μια εξουθενωτική καθημερινότητα, η οποία ορίζεται από τις πυρετώδεις προετοιμασίες για το επόμενο μιούζικαλ, το μοντάζ της τελευταίας του ταινίας και φυσικά τα μεγάλα πάθη του: τις γυναίκες, το τσιγάρο, το ποτό και τις αμφεταμίνες, που τις παίρνει για… πρωινό.

Μια δύσκολη ταινία, ένα αυτοβιογραφικό πορτρέτο με φόντο το χώρο των μιούζικαλ, αλλά και μια εντυπωσιακή, ρεαλιστική, γλυκόπικρη  ματιά στον κόσμο της show biz.

INFO

Είδος: Μιούζικαλ, Δράμα, 123΄

Χώρα: ΗΠΑ, 1979

Σκηνοθεσία: Μπομπ Φόσi

Παίζουν: Ρόι Σάιντερ, Τζέσικα Λανγκ, Αν Ράινκινγκ, Λίλαντ Πάλμερ, Κλιφ Γκόρμαν, Μάικλ Τόλαν, Έρσεμπετ Φόλντι

Διανομή: μόνο στη Riviera

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ