Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img

Ταινίες που θα σας εντυπωσιάσουν και αυτή την εβδομάδα στη μεγάλη οθόνη

Ο Άγγελος Πολύδωρος παρουσιάζει και σχολιάζει τις ταινίες που προβάλλονται από την Πέμπτη 12/9/2024 στους κινηματογράφους.

Μια συνηθισμένη υπόθεση – Le fil  – An ordinary case

Δικαστικό δράμα με ψυχολογικές προεκτάσεις, πάνω στους δυο βασικούς χαρακτήρες, τον κατηγορούμενο και το δικηγόρο του.

Από την πρώτη σεκάνς της ταινίας έχουμε το 2017 έναν υποδειγματικό πατέρα  (Γκρέγκορι Γκαντεμπουά) να μαγειρεύει και να φροντίζει τα πέντε παιδιά, του, ο οποίος όμως συλλαμβάνεται «για τη δολοφονία της γυναίκας του» και προφυλακίζεται επί τρία χρόνια, λόγω έλλειψης επαρκών αποδεικτικών στοιχείων.

Την υπεράσπισή του το 2020, αναλαμβάνει ο Ζαν Μονιέ (Ντανιέλ Οτέιγ), ένας απογοητευμένος δικηγόρος -ο οποίος πριν 15 χρόνια είχε πετύχει την αθώωση ενός εγκληματία, που μετά την αθώωσή του υποτροπίασε- και ο οποίος επειδή αρχικά η υπόθεση φαίνεται απλή, αρχίζει να πιστεύει στην αθωότητα του πελάτη του, κάτι που όμως δεν είναι βέβαιο, διότι «όπως η πολιτική αγωγή δεν έχει αποδείξεις για την τέλεση του φόνου, έτσι και η υπεράσπιση δεν έχει αποδείξεις για την αθωότητά του» .

Η ταινία, το story της οποίας διαδραματίζεται εξ ολοκλήρου στην αίθουσα δικαστηρίου και περιλαμβάνει πολλές σκηνές flashback, διακρίνεται από τις συγκλονιστικές ερμηνείες του Οτέιγ και του Γκαντεμπουά και από το γεγονός ότι το σενάριο, βασίζεται σε πραγματικά γραπτά του Γάλλου δικηγόρου (και blogger) Μετρ Μο, ενώ η σκηνοθεσία παρουσιάζει τα πραγματικά στοιχεία με αργό, άτολμο και άνευρο ρυθμό που ουσιαστικά καταστρέφει την ιδέα.

Ο σκηνοθέτης (και πρωταγωνιστής) καταφέρνει να σκιαγραφεί τα πορτρέτα δύο μοναχικών τύπων: αυτό του κατηγορούμενου («Τα παιδιά μου είναι το μόνο που έχω») και αυτό του δικηγόρου του, που εργάζεται εμμονικά για λογαριασμό του κατηγορούμενου («Θα τον υπερασπίζομαι μέχρι να τον σώσω»).

INFO

Είδος: Δράμα, Δικαστικό, 115΄

Χώρα: Γαλλία, 2024

Σκηνοθεσία: Ντανιέλ Οτέιγ

Παίζουν: Ντανιέλ Οτέιγ, Γκρέγκορι Γκαντεμπουά, Σίντσε Μπαμπέτ Κνούντσεν, Αλίς Μπελαϊντί

Διανομή: Spentzos Film

===

Μικρά πράγματα που πήγαν λάθος

Μια ταινία με σουρεαλιστική διάθεση και υπόγειο χιούμορ για «αυτά τα μικρά πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή μας συνέχεια και της αλλάζουν κατεύθυνση», όπως λέει ο σκηνοθέτης.

Μετά την τηλεοπτική δόξα που γνώρισε, ο Φάνης έχει πάρει για τα καλά την κατηφόρα. Το μόνο που χρειάζεται πλέον για να επανέλθει είναι ένα θεϊκό σημάδι. Από την άλλη, ο Παύλος ζει στον τέλειο κόσμο. Εκείνο όμως που τον κρατάει μακριά από την καριέρα και την ιδανική οικογενειακή ζωή είναι η ίδια πραγματικότητα. Οι ζωές τους διασταυρώνονται, όταν ένα σκυλάκι η Μάφιν έχει ένα ατύχημα.

INFO

Είδος: Κωμωδία, 92΄

Χώρα: Ελλάδα, 2023

Σκηνοθεσία: Χάρης Βαφειάδης

 

Παίζουν: Θάνος Τοκάκης, Μιχάλης Συριόπουλος, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Μάρω Παπαδοπούλου, Ζωή Ναλμπάντη, Αλέξανδρος Καραμούζης, Αλίκη Μπακέλλα.

Διανομή: Danaos Films

===

Μαζί ξανά – Hors-saison

Ένα ρομαντικό δράμα που αφηγείται την ιστορία δύο πρώην εραστών, του Ματιέ και της Άλις, οι οποίοι συναντιούνται ξανά μετά από 15 χρόνια. Ο Ματιέ, ένας διάσημος ηθοποιός, και η Άλις, καθηγήτρια πιάνου, είχαν μια έντονη σχέση στο παρελθόν, αλλά οι δρόμοι τους χώρισαν. Η ταινία εξελίσσεται όταν οι δυο τους συναντιούνται τυχαία σε ένα spa, σε μια μικρή παραθαλάσσια πόλη, και έρχονται αντιμέτωποι με τα συναισθήματα που δεν είχαν ξεπεράσει ποτέ.

Ο Γκιγιόμ Κανέ και η Άλμπα Ρορβάχερ ερμηνεύουν εξαιρετικά τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, προσδίδοντας βάθος στην αφήγηση, ενώ η μελαγχολική ατμόσφαιρα ενισχύεται από τη μουσική του Βενσάν Ντελέρμ και την φωτογραφία του Αντουάν Εμπερλέ, που πλαισιώνει με ρομαντισμό τις περίπλοκες ανθρώπινες σχέσεις​.

INFO

Είδος: Αισθηματικό, Δράμα, 115΄

Χώρα: Γαλλίά,

Σκηνοθεσία: Στεφάν Μπριζέ

Παίζουν: Γκιγιόμ Κανέ, Άλμπα Ρορβάκερ, Σαρίφ Αντούρα, Εμί Μπουασάρ Πομέλ, Λισέτ Μποντίν

Διανομή: Rosebud.21

===

Τεχνητή δικαιοσύνη – ArtIficial justice

Δυστοπικό πολιτικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας που εξετάζει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη δικαιοσύνη, θίγοντας σημαντικά ζητήματα σχετικά με τα όρια και τις συνέπειες της ΤΝ στη λήψη αποφάσεων και στην πολιτική εξουσία και προβλέποντας ένα σύγχρονο και ανησυχητικό μέλλον.

Το ισπανικό κράτος προτείνει την αντικατάσταση των δικαστών με λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο την αποπολιτικοποίηση του δικαστικού συστήματος. Η Κάρμεν Κόστα, μια αναγνωρισμένη δικαστής, καλείται να αξιολογήσει το σύστημα, όμως όταν η δημιουργός του λογισμικού πεθαίνει μυστηριωδώς, η Κάρμεν αρχίζει να αντιλαμβάνεται την ύπαρξη μιας επικίνδυνης συνωμοσίας που απειλεί να ελέγξει το κράτος μέσω της δικαιοσύνης.

INFO

Είδος: Επιστημονικής Φαντασίας, Δράμα, 98΄

Χώρα: Ισπανία, Πορτογαλία, 2024

Σκηνοθεσία: Σιμόν Κασάλ

Παίζουν: Βερόνικα Εσέγκι, Αλμπέρτο Άμαν, Ταμάρ Νόβας

Διανομή: Flisvos Films

===

Άπληστοι άνθρωποι – Greedy people

Μια ιστορία μυστηρίου και μαύρου χιούμορ με επιρροές από τους αδερφούς Κοέν.

Ένας αστυνομικός (Τζόσεφ Γκόρντον Λέβιτ) και ο πρωτάρης συνάδελφός του βρίσκουν ένα εκατομμύριο δολάρια δίπλα σε ένα πτώμα και αποφασίζουν να λύσουν το μυστήριο, να κρατήσουν κρυφό τον φόνο και να κρατήσουν τα χρήματα. Όταν η σύζυγος του ενός ανακαλύψει τα λεφτά και οι φήμες για τη δολοφονία αρχίζουν να διαδίδονται στην μικρή, νησιωτική κωμόπολη, η κατάσταση περιπλέκεται, οδηγώντας σε χαώδεις καταστάσεις.

INFO

Είδος: Κωμωδία, Αστυνομικό, 112΄

Χώρα: ΗΠΑ, 2024

Σκηνοθεσία: Πότσι Πονσιρόλι

Παίζουν: Τζόσεφ Γκόρντον Λέβιτ, Λίλι Τζέιμς, Τρέισι Λορντς, Ούζο Αντούμπα, Τιμ Μπλέικ Νέλσον

Διανομή: The  Film  Group

===

Το κοράκι – The crow

Remake της cult ταινίας του 1994 και μια σύγχρονη εκδοχή του κόμικ του Τζέιμς Ο’ Μπαρ.

Ο Έρικ και η Σέλι αδελφές ψυχές, δολοφονούνται βίαια όταν τους βρίσκουν οι δαίμονες του σκοτεινού παρελθόντος της Σέλι. Αποδεχόμενος την ευκαιρία να σώσει την αληθινή του αγάπη θυσιάζοντας τον εαυτό του, ο Έρικ ξεκινά για να πάρει αμείλικτη εκδίκηση από τους δολοφόνους τους, διασχίζοντας τους κόσμους των νεκρών και των ζωντανών για να διορθώσει τα λάθη.

INFO

Είδος: Φαντασίας, Δράμα, Περιπέτεια, 111΄

Χώρες: ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Τσεχία, 2024

Σκηνοθεσία: Ρούπερτ Σάντερς

Παίζουν: Μπιλ Σκάρσγκαρντ, ΦΚΑ Τουίγκς, Ντάνι Χιούστον,

Διανομή: Tanweer

===

Κώδικας κινδύνου – Blink twice

Ένα ψυχολογικό θρίλερ με ψήγματα σάτιρας και μαύρου χιούμορ, το οποίο εξερευνά θέματα όπως η κατάχρηση εξουσίας, οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σε ανδροκρατούμενους χώρους και η γυναικεία αλληλεγγύη.

Η ιστορία ακολουθεί τη Φρίντα, μια σερβιτόρα με όνειρα, η οποία προσκαλείται από ένα δισεκατομμυριούχο σε ένα πολυτελές ταξίδι στο ιδιωτικό του νησί. Στην αρχή, όλα φαίνονται τέλεια, με πολυτελείς συνθήκες και συνεχείς διασκεδάσεις, αλλά σύντομα η Φρίντα αρχίζει να αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά. Παράξενα γεγονότα την αναγκάζουν να ψάξει την αλήθεια για να επιβιώσει.

Αν και η πλοκή περιστρέφεται γύρω από φαινομενικά επιφανειακά θέματα όπως η πολυτέλεια και η διασκέδαση, η ταινία σύντομα παίρνει μια πιο σκοτεινή και ανατριχιαστική τροπή.

INFO

Είδος: Θρίλερ, Κωμωδία, Μυστηρίου, 102΄

Χώρα: ΗΠΑ, 2024

Σκηνοθεσία: Ζόι Κράβιτς

Παίζουν: Ναόμι Άκι, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Κρίστιαν Σλέιτερ, Άλια Σόκατ, Σάιμον Ρεξ

Διανομή:

===

Fires on the plain – Nobi

Αντιπολεμικό έργο που αναδεικνύει την απελπισία, την αποσύνθεση και την κατάρρευση των ανθρώπινων ηθών σε καιρό πολέμου, καθώς οι στρατιώτες καταφεύγουν σε πράξεις απανθρωπιάς για να επιβιώσουν. Βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Σόχεϊ Οόκα (1951) και αφηγείται την τραγική ιστορία των Ιαπώνων στρατιωτών στο τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στις Φιλιππίνες.

Η ταινία ακολουθεί τον στρατιώτη Ταμούρα, ο οποίος πάσχει από φυματίωση και δεν είναι σε κατάσταση για να πολεμήσει. Όταν τον διώχνουν από το στρατιωτικό νοσοκομείο, επειδή δεν υπάρχει φαγητό ή φάρμακα για να τον φροντίσουν, ο Ταμούρα αναγκάζεται να επιβιώσει σε μια ζούγκλα γεμάτη εχθρούς, πείνα και σήψη. Καθώς περιπλανάται απομονωμένος και εξαθλιωμένος, η ταινία αποκαλύπτει τις εσωτερικές και εξωτερικές μάχες του ανθρώπου με την φύση και την ηθική του υπόσταση.

Εξαιρετικά σκληρή και ρεαλιστική η σκηνοθετική ματιά του Ιτσιμούρα καταλήγει να είναι μια φιλοσοφική εξερεύνηση του παραλογισμού του πολέμου και των ακραίων καταστάσεων που προκαλεί (την απελπισία, την αποσύνθεση και την ψυχολογική κατάρρευση), ενώ παράλληλα μας δείχνει την παρακμή της Ιαπωνίας προς το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Εξαιρετική επίσης, είναι και η τραγικά ρεαλιστική φωτογραφία του Σετσούο Κομπαγιάσι.

Η ταινία θεωρήθηκε ένα από τα σπουδαιότερα αντιπολεμικά έργα στην ιστορία του κινηματογράφου και αναγνωρίζεται ως ένα διαχρονικό αριστούργημα του Ιαπωνικού σινεμά, που προβάλλεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

INFO

Είδος: Δράμα, Πολεμικό, 104΄

Χώρα: Ιαπωνία, 1959

Σκηνοθεσία: Κον Ιτσικάουα

Παίζουν: Έιτζι Φουνακόσι, Οσάμου Τακιζάουα, Μίκι Κέρτις, Ασάο Σάνο, Μασάγια Τουσουκίντα, Χικάρου Κόσι

Διανομή: New Star

===

Άνοιξε τα μάτια – Abre los Ojos (Επαν.)

Μια ταινία για την αντίληψη της πραγματικότητας, τη ψευδαίσθηση, την ταυτότητα και την ενοχή.

Ο Σέζαρ είναι ένας πλούσιος και όμορφος γυναικοκατακτητής που ζει σε ένα πολυτελές σπίτι. Ο καλύτερός του φίλος, ο Πελάγιο, τον ζηλεύει, γιατί έχει μεγάλη επιτυχία με τις γυναίκες, σε αντίθεση με αυτόν. Μια μέρα, σε ένα από τα πάρτι του Σέζαρ, ο Πελάγιο θα εμφανιστεί με μια πολύ όμορφη γυναίκα, τη Σοφία. Ο Σέζαρ δεν θα διστάσει να φλερτάρει με τη συνοδό του φίλου του, ενώ παράλληλα θα προκαλέσει τη ζήλεια της ερωμένης του, η οποία θα τον εκδικηθεί προκαλώντας ένα ατύχημα. Από το ατύχημα αυτό ο Σέζαρ θα βγει ζωντανός με μια μεγάλη, ανεπανόρθωτη παραμόρφωση στο πρόσωπο και η ζωή του θα αρχίσει να καταρρέει.

Ο Αμενάμπαρ διεισδύει στο χαρακτήρα του Σέζαρ και αναδεικνύει το πώς οι συνειδητές και υποσυνείδητες επιθυμίες του επηρεάζουν την πραγματικότητα, καθώς ο Σέζαρ αγωνίζεται να διακρίνει τι είναι αληθινό και τι είναι φαντασία. Καταφέρνει δε, με την πρωτότυπη σκηνοθετική του ματιά και την εν γένει ατμόσφαιρα να κρατάει το κοινό σε αβεβαιότητα και ένταση. Η δε χρήση των ψυχολογικών και υπαρξιακών θεμάτων, την κάνει μία από τις πιο αξιόλογες ευρωπαϊκές ταινίες της δεκαετίας του ’90.

Να σημειωθεί ότι η ταινία ενέπνευσε το Χόλιγουντ να κάνει, μετά από λίγα χρόνια, μια αγγλόφωνη εκδοχή με τίτλο «Vanilla Sky» (2001), σε σκηνοθεσία Κάμερον Κρόου, με πρωταγωνιστές τους Τομ Κρουζ, Πενέλοπε Κρουζ και Κάμερον Ντίαζ.

INFO

Είδος: Φαντασίας, Θρίλερ, Μυστηρίου, 119΄

Χώρα: Ισπανία, 1997

Σκηνοθεσία: Αλεχάντρο Αμενάμπαρ

Παίζουν: Εντουάρντο Νοριέγκα, Φελέ Μαρτίνεζ, Πενέλοπε Κρουζ, Νάγιουα Νίμρι, Τσέτε Λέρα

Διανομή: New Star

===

Ο μεγάλος ύπνος – The big sleep (Επαν.)

Μια από τις πιο εμβληματικές ταινίες φιλμ νουάρ, η οποία βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ρέιμοντ Τσάντλερ που εκδόθηκε το 1939.

Ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Φίλιπ Μάρλοου (Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ) προσλαμβάνεται να προσέχει την κόρη του στρατηγού Στέρνγουντ, την Κάρμεν η οποία εμπλέκεται σε μια υπόθεση εκβιασμού. Η Κάρμεν έχει μπλέξει με κακές παρέες και είναι ικανή για το χειρότερο. Ο Μάρλοου τότε θα ερωτευτεί τη μεγάλη της αδελφή, Βίβιαν (Λορίν Μπακόλ), η οποία αρχικά δείχνει να τον αντιπαθεί. Όμως, τα απανωτά εγκλήματα αλλάζουν τα στάνταρ όλων.

Η ταινία (που διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία του φιλμ νουάρ: σκοτεινή ατμόσφαιρα, μοιραίες γυναίκες και κυνικό, σκληροτράχηλο ντετέκτιβ) χαρακτηρίζεται από έντονο ρυθμό και ατμόσφαιρα μυστηρίου. Επίσης, γρήγορους, κοφτούς διαλόγους και ανεπανάληπτη πλοκή, που στηρίζονται στο γεγονός ότι το σενάριο γράφτηκε από γνωστούς μυθιστοριογράφους της εποχής (Γουίλιαμ Φόκνερ, Λι Μπράκετ και Τζουλς Φέρτμαν).

Μεγάλο ατού της ταινίας αποτελεί το ζευγάρι Μπόγκαρτ – Μπακόλ, οι οποίοι είχαν ήδη συνεργαστεί στο «Η σειρήνα της Μαρτινίκα» (To have and have not, 1944) του οποίου η χημεία προσθέτει ένα ρομαντικό και σαγηνευτικό τόνο στη μυστηριώδη ατμόσφαιρα, που έχει έντεχνα χτίσει ο Χάουαρντ Χοκς

INFO

Είδος: Αστυνομική, Θρίλερ, Μυστηρίου, Αισθηματική, 114΄

Χώρα: ΗΠΑ, 1946

Σκηνοθεσία: Χάουαρντ Χοκς

Παίζουν: Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Λορίν Μπακόλ, Τζον Ρίντζελι, Μάρθα Βίκερς, Ντόροθι Μαλόουν

Διανομή: Cine Παναθήναια

===

Ο φόβος τρώει τα σωθικά – Fear eats the soul (Επαν.)

Χαρακτηριστικό δείγμα του Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου που θίγει κοινωνικά ζητήματα, όπως ο ρατσισμός, οι προκαταλήψεις και οι διακρίσεις στην μεταπολεμική Γερμανία.

Η ιστορία επικεντρώνεται στην Εμί Κρούζεβσκι, μια μεσήλικα χήρα, και τον Άλι, έναν κατά 20 χρόνια μικρότερό της Μαροκινό μετανάστη που εργάζεται ως μηχανικός στη Γερμανία. Οι δύο αυτοί άνθρωποι, παρά την κοινωνική και ηλικιακή τους διαφορά, αναπτύσσουν μια ρομαντική σχέση. Όταν παντρεύονται, έρχονται αντιμέτωποι με έντονο ρατσισμό και κοινωνικό αποκλεισμό από τον οικογενειακό και κοινωνικό περίγυρο.

Η ταινία θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά έργα του Γερμανού σκηνοθέτη που αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι μετανάστες και οι μειονότητες στη γερμανική κοινωνία της εποχής εκείνης. Η σχέση της Εμί και του Άλι συμβολίζει την αδυναμία της κοινωνίας να αποδεχτεί το διαφορετικό, με αποτέλεσμα οι δύο χαρακτήρες να βρεθούν κοινωνικά απομονωμένοι, όχι μόνο λόγω της ηλικίας και της εθνικότητάς τους, αλλά και λόγω της διαφορετικότητάς τους από τα κοινωνικά στερεότυπα. Παράλληλα, τονίζει τις προκαταλήψεις που ενυπάρχουν στις προσωπικές σχέσεις, ακόμα και μέσα στην οικογένεια.

Η ματιά του διευθυντή φωτογραφίας Γιούργκεν Γιούρκες που χρησιμοποιεί κάδρα με έντονες χρωματικές αντιθέσεις και ο αργός ρυθμός του Φασμπίντερ δημιουργούν ένα ψυχολογικό κλίμα που ταιριάζει με τη θεματολογία της ταινίας, που διακρίνεται για την κοινωνική και πολιτική της οξυδέρκεια. Η αρτιότητα ενισχύεται φυσικά και από την ισχυρή ερμηνεία των πρωταγωνιστών της.

Συνολικά, το έργο παραμένει επίκαιρο, καθώς εξετάζει ζητήματα που συνεχίζουν να απασχολούν τις σύγχρονες κοινωνίες. Να θυμίσω, επίσης, ότι η ταινία κέρδισε το Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών 1974 και το Βραβείο Fipresci 1974 και είναι από αυτές που δεν χάνονται.

INFO

Είδος: Δράμα, 92΄

Χώρα: Γερμανία, 1974

Σκηνοθεσία: Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

Παίζουν: Μπριγκίτε Μίρα, Ελ Χέντι Μπεν Σαλέμ

Διανομή: Άστυ (από την Ama Films)

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ