Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024

ΣΤΑΣΥ Α.Ε. στην «Α»: «Ζήτημα συρμών, φύλαξης & οδηγών η επέκταση ωραρίου στη Γραμμή 1»

Aποκλειστικά στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ οι τρεις λόγοι για τους οποίους «εξετάζεται» μεν, αλλά δεν μπορεί ακόμη να εφαρμοστεί για Παρασκευή και Σάββατο η πρόσφατη απόφαση για περισσότερα μεταμεσο-νύκτια δρομολόγια στις Γραμμές 2 και 3 του μετρό

Mεγάλη ήταν η συζήτηση που προκάλεσε στο επιβατικό κοινό (και των βορείων προαστίων) η πρόσφατη απόφαση της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. να επεκταθούν τα δρομολόγια των Γραμμών 2 και 3 του μετρό έως τις 02:00 τα ξημερώματα Παρασκευή προς Σάββατο και Σάββατο προς Κυριακή. Όχι τόσο ως προς αυτή καθαυτή την απόφαση, αλλά για το γεγονός ότι πολλοί επιβάτες που κινούνται με τη Γραμμή 1 (ο γνωστός μας ως ΗΣΑΠ) εξέφρασαν στην εφημερίδα μας την απορία για ποιον λόγο αυτή εξαιρείται από τη μεταμεσονύκτια επέκταση των δρομολογίων.

Ειδικά για κατοίκους περιοχών που διαθέτουν σταθμούς ΗΣΑΠ στα βόρεια προάστια (από Νέα Ιωνία έως Κηφισιά) θεωρείται ως επιβεβλημένη η συγκεκριμένη επέκταση, καθώς η παραδοσιακή γραμμή εξυπηρετεί χιλιάδες επιβάτες καθημερινά.

Αυτές ακριβώς τις απορίες προσπάθησε να λύσει η ΑΜΑΡΥΣΙΑ, επικοινωνώντας με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., ζητώντας να πληροφορηθεί αφενός για τους λόγους που αποτρέπουν την επέκταση δρομολογίων και αφετέρου (και πιο ουσιαστικό) αν η εταιρεία προτίθεται να την εφαρμόσει στο μέλλον.

Οι απαντήσεις που λάβαμε παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον, καθώς η εταιρεία επιβεβαιώνει αρχικά ότι πράγματι «η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας της Γραμμής 1 είναι ένα θέμα που εξετάζει η ΣΤΑΣΥ», ωστόσο προσθέτει ότι «είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη διαθεσιμότητα συρμών και οδηγών, αλλά και με τη φύλαξή της».

Για τους μεν συρμούς, όπως αναφέρει η εταιρεία, «ο αριθμός των διαθέσιμων που κυκλοφορούν αυτή την περίοδο στη Γραμμή 1 είναι συγκεκριμένος και μπορεί να εξυπηρετήσει την εκτέλεση μεταφορικού έργου ως τις 00:30 καθημερινά», ωστόσο, όπως σημειώνει «τα δεδομένα θα αλλάξουν εντός του 2025, καθώς θα ξεκινήσει η τμηματική παράδοση επιπλέον συρμών που ανακατασκευάζονται». Σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ «πρόκειται για το έργο ανακαίνισης 14 συρμών της Γραμμής 1, που είναι σε εξέλιξη και θα δώσει τη δυνατότητα βελτίωσης της συχνότητας των δρομολογίων, αλλά και διεύρυνσης του ωραρίου λειτουργίας κάθε Παρασκευή και Σάββατο».

Ως προς το θέμα των οδηγών, η εταιρεία μάς ενημερώνει ότι «βρίσκεται σε εξέλιξη η προκήρυξη για την πρόσληψη 54 οδηγών, ενώ προγραμματίζεται και περαιτέρω ενίσχυση του αριθμού τους με νέες προσλήψεις το 2025».

Τέλος, ως προς τη σημαντική παράμετρο της φύλαξης της Γραμμής 1, τα δεδομένα διαφοροποιούνται συγκριτικά με τις δυο άλλες γραμμές μετρό και στο «κάδρο» η ΣΤΑΣΥ βάζει και την Ελληνική Αστυνομία.

«Πρόκειται για μια υπέργεια στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμή, η οποία μάλιστα σε συγκεκριμένα σημεία της έχει αυξημένες ανάγκες φύλαξης, ειδικά τις βραδινές ώρες», μας απαντά η εταιρεία, προσθέτοντας ότι «για τους λόγους αυτούς, απαιτείται διεύρυνση της υπάρχουσας συνεργασίας με την ΕΛ.ΑΣ. που θα διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία της Γραμμής τις μεταμεσονύχτιες ώρες».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ