Μετά από τρεις συνολικά επιστολές προς το Υπουργείο, ο Δήμος έλαβε απάντηση, πως στην περιοχή απαιτούνται πρόσθετα μέτρα θωράκισης και παρέμβασης.
Η άρνηση του Υπουργείο για τη χρηματοδότηση της μελέτης και της κατασκευής του έργου είχε ως αποτέλεσμα, η Δημοτική Αρχή να αποφασίσει, πως δεν μπορεί να μείνει η περιοχή απροστάτευτη και ξεκίνησε τις απαραίτητες διαδικασίες με ενέργειες και χρηματοδότηση του Δήμου, προκειμένου να ολοκληρωθούν άμεσα οι απαραίτητες εργασίες.
Ζητήθηκε η άποψη του Καθηγητή Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Δρ Ευθύμιου Λέκκα. Ο κ. Λέκκας, επισκέφτηκε την πυρόπληκτη περιοχή μαζί με την ερευνητική του ομάδα και μετά την αυτοψία έγιναν οι πρώτες εκτιμήσεις και συντάχθηκε μια προμελέτη των απαιτούμενων έργων με την προεκτίμηση τους. Μετά την ολοκλήρωση της προμελέτης από την ομάδα του κ. Λέκκα, ο Δήμος ζήτησε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος να εγκρίνει τα απαιτούμενα έργα και να τα χρηματοδοτήσει, καθόσον κρίθηκαν απαραίτητα για τη θωράκιση της πόλης και έλαβε εκ νέου αρνητική απάντηση.
Στη συνέχεια, υλοποιήθηκε ειδική δασοτεχνική αντιπλημμυρική και αντιδιαβρωτική μελέτη στην ευρύτερη πυρόπληκτη περιοχή, η οποία εγκρίθηκε από το Δασαρχείο και το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Το επόμενο βήμα ήταν η υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και η δημοπράτηση των έργων, ύψους άνω των 400.000 ευρώ από το Δήμο με χρηματοδότηση από ίδιους πόρους.
Τα έργα περιλαμβάνουν:
– Την κατασκευή πέντε φραγμάτων από λιθοδομή, τρία στο Ρέμα Λυκορέματος και 2 στο Ρέμα Σμόλικα για τη συγκράτηση φερτών υλικών.
– Την κατασκευή κορμοδεμάτων στην πυρόπληκτη περιοχή της υφιστάμενης βλάστησης και του εδάφους.
– Την κατασκευή εφτά σιδερένιων πλεγμάτων σε επίκαιρα σημεία εντός των ρεμάτων για τη συγκράτηση των χειμάρρων και των φερτών υλικών.
– Τέλος, ενώ κρίθηκε απαραίτητη και είχε προγραμματιστεί από το Δήμο η κατασκευή πλακοσκεπούς αγωγού, επί της Οδού Δερβενακίων στο ύψος της Οδού Καστελλορίζου, προκειμένου να συνδέσει τον αγωγό υπερχείλισης του Λυκορέματος με τον πλακοσκεπή αγωγό ομβρίων υδάτων, στη διασταύρωση της Οδού Δερβενακίων με την Οδό Καστελλορίζου.
Αναφέρουμε πως συνολικά οι εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί για την αντιπλημμυρική θωράκιση του Πανοράματος αλλά και της Βούλας γενικότερα, αφορούν τρία σημεία.
Τα τρία αυτά σημεία κατά τη διάρκεια βροχοπτώσεων υπερχειλίζουν και παρασύρουν φερτά υλικά στους γύρω δρόμους και οικίες. Για τη διαχείριση των φερτών υλικών που φέρουν τα ρέματα, κατασκευάστηκαν μεταλλικά πλαίσια συγκράτησης των φερτών υλικών επί του οχετού. Για την απορροή των υπόλοιπων ομβρίων που καταλήγουν στο τέλος του ρέματος, σήμερα γίνεται η σύνδεση του ρέματος με τον υπάρχοντα αγωγό που βρίσκεται κάτω από τις σχάρες του οδοστρώματος. Επιπλέον, τοποθετούνται σχάρες στα ανοίγματα για τη συγκράτηση των φερτών υλικών εκτός του αγωγού. Στο ρέμα και σε απόσταση περίπου 25 μέτρων από το τέλος του ρέματος (Δερβενακίων και Καστελλορίζου) κατασκευάστηκε σε δύο σημεία μεταλλικό πλαίσιο συγκράτησης φερτών υλικών.
Ήδη η εικόνα της περιοχής δείχνει σημαντική βελτίωση κατά τη διάρκεια βροχοπτώσεων και αναμένεται ακόμα καλύτερη εικόνα μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του αγωγού.
Διαβάστε επίσης: 3Β: Χριστούγεννα στον Δήμο, ένας μήνας γιορτής
Ειδήσεις από τον Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης στο amarysianotia.gr
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολουθήστε μας στο Twitter