Σύμφωνα με τον υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα, η παράδοση του πρώτου συρμού θα γίνει τον ερχόμενο Νοέμβριο, ενώ το χρώμα του στόλου αλλάζει μετά από δεκαετίες και γίνεται πράσινο
Επιβεβαιώνοντας το αποκλειστικό ρεπορτάζ της ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ που δημοσιεύτηκε στο φύλλο της 9ης Νοεμβρίου 2024, στο οποίο η ΣΤΑΣΥ Α.Ε. μάς γνωστοποιούσε ότι βρίσκονται σε διαδικασία ανακαίνισης 14 συρμοί της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ), την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της εταιρείας «NK trailers» στον Βόλο, όπου υλοποιείται το έργο της ανάταξης των συρμών, συνοδευόμενος από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. Αθανάσιο Κοτταρά.
Σύμφωνα, μάλιστα, με σχετικό βίντεο που εξέδωσε το Υπουργείο, οι 14 συρμοί αποκτούν νέα εικόνα, έχοντας πλέον πράσινο χρώμα, το οποίο θα αντικαταστήσει το γνωστό πορτοκαλί που όλοι γνωρίζουμε τις τελευταίες περίπου 4 δεκαετίες, με το Υπουργείο να έχει ως στόχο να δοθεί σημειολογικά το μήνυμα της στροφής στις «πράσινες» μετακινήσεις μέσα στον αστικό ιστό, με κεντρικό άξονα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Όπως έγινε γνωστό κατά την επίσκεψη του υπουργού, το πρότυπο βαγόνι είναι ήδη έτοιμο στην Ισπανία, όπου εδρεύει η «NK trailers», ενώ στο εργοστάσιο της εταιρείας στον Βόλο κατασκευάζονται και ανασκευάζονται τα υπόλοιπα βαγόνια αυτού του συρμού.
«Επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις της εταιρίας όπου υλοποιείται το σημαντικό έργο της ανάταξης 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας. Στόχος να έχουμε τον πρώτο συρμό έτοιμο και λειτουργικό μέχρι τον Νοέμβριο και να μπορέσουμε, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέχρι το τέλος του 2026, να έχουμε 14 νέους συρμούς στην Αθήνα, εκ των οποίων οι 8 ήταν εκτός λειτουργίας», τόνισε ο Χρ. Σταϊκούρας κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στον χώρο του εργοστασίου. Μάλιστα, η αναφορά του ότι «με αυτό τον τρόπο όχι μόνο θα βελτιώσουμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά ταυτόχρονα θα βελτιώσουμε και τα δρομολόγια, δηλαδή θα μειώσουμε τις χρονοαποστάσεις», αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς εκτός από τα προβλήματα στις αποστάσεις μεταξύ δρομολογίων και την αδυναμία της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. να προχωρήσει σε επέκταση και του νυχτερινού ωραρίου (όπως είχε σημειωθεί στο ρεπορτάζ της ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ), τον τελευταίο καιρό έχουν πυκνώσει τα προβλήματα στους συρμούς της Γραμμής 1, με καπνούς σε βαγόνια ή ξαφνικό άνοιγμα των θυρών εν κινήσει, οι οποίες ασφαλώς έχουν θορυβήσει το επιβατικό κοινό.
Στη συνέχεια ο Χρ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι «στόχος του Υπουργείου είναι να βελτιωθεί η καθημερινότητα του πολίτη, με μεθοδικότητα και υπευθυνότητα, ανακοινώνοντας παράλληλα τον προγραμματισμό και τη δρομολόγηση νέων παρεμβάσεων». Και συμπλήρωσε: «Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας προγραμματίζουμε και δρομολογούμε συγκεκριμένες παρεμβάσεις και αναζητούμε χρηματοδότηση, για να πάρουμε και νέους συρμούς. Ταυτόχρονα, προχωρούν οι εργασίες στη Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα και όπως έχουμε δεσμευτεί, μέχρι το τέλος του 2026, οι μετροπόντικες θα έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες τους».
Γραμμή 4
Μετροπόντικες σε πλήρη δραστηριότητα
Την ίδια στιγμή, ο μετροπόντικας «Αθηνά» «έπιασε» τις προηγούμενες ημέρες το ορόσημο των 2,5 χιλιομέτρων, έχοντας διανύσει το 50% της διαδρομής της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας
Το μισό της διαδρομής του έχει διανύσει ήδη ο ένας από τους δύο μετροπόντικες (από την κοινοπραξία AVAX GHELLA ALSTOM) τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.
Η «Αθηνά», το υπερσύγχρονο TBM, το οποίο ξεκίνησε από τη Λεωφόρο Κατεχάκη, έχοντας ως στόχο να κατασκευάσει σήραγγα 5 χιλιομέτρων μέχρι τον Ευαγγελισμό, έφτασε στο ορόσημο των 2,5 χιλιομέτρων, διανύοντας, δηλαδή, το ήμισυ της προγραμματισμένης διαδρομής του. Συγκεκριμένα, έχει ήδη περάσει κάτω από τον σταθμό «Γουδή», έχει αφήσει πίσω του και τον σταθμό «Ζωγράφου» και σε λίγες ημέρες θα φτάσει στον τρίτο στην σειρά σταθμό που φέρει το όνομα «Ιλίσια».
Παράλληλα συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η κατασκευή της σήραγγας και από τη «Νίκη», τον δεύτερο μετροπόντικα (από την ΑΒΑΞ), ο οποίος ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2024 από το Άλσος Βεΐκου και ακολουθώντας αντίθετη πορεία από εκείνη της «Αθηνάς» έχει κατασκευάσει σήραγγα 750 μέτρων, περνώντας κάτω από τον σταθμό «Άλσος Βεΐκου» και με κατεύθυνση τον δεύτερο στη σειρά σταθμό, με το όνομα «Γαλάτσι».
Μάλιστα, εκτιμάται ότι «εντός του 2026 η σήραγγα της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, μήκους 12,5 χλμ. θα είναι πραγματικότητα».