Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου, 2025

3Β: Οι προτάσεις της διοίκησης για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Δ.Ε. Βούλας

Η Δημοτική Αρχή του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης θέτει από τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου σε δημόσια διαβούλευση μια πρόταση για προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή του κέντρου της Δ.Ε. Βούλας. Προς διαβούλευση παρατίθεται το παρόν ενημερωτικό σημείωμα, οι σχετικοί χάρτες ενώ επισυνάπτεται και η σχετική τεχνική έκθεση.

Παρακαλούνται όσοι έχουν να αποστείλουν σχόλια ή παρατηρήσεις, να στείλουν ηλεκτρονικό μήνυμα στο pubrel@vvv.gov.gr μέχρι τη Δευτέρα 10 Μαρτίου.

Περιοχή Προτεινόμενων Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων

Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αφορούν την περιοχή του κέντρου της Δ.Ε. Βούλας που οριοθετείται από τη Λ.Βουλιαγμένης & Αγ.Ιωάννου συνέχεια Λ. Βουλιαγμένης δεξιά Λεωφ. Κ. Καραμανλή δεξιά Αγ. Ιωάννου μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης. Στην παραπάνω περιοχή  και ειδικότερα στο τμήμα της που οριοθετείται μεταξύ της Λ. Βουλιαγμένης & Διγενή συνέχεια Λ. Βουλιαγμένης δεξιά Λεωφ. Κ. Καραμανλή δεξιά Διγενή μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης  σχεδόν όλα τα οδικά τμήματα είναι αμφίδρομης κυκλοφορίας με μικρού πλάτους οδοστρώματα και σταθμευμένα παρά τα κράσπεδα οχήματα, με ανύπαρκτη πρακτικά σήμανση με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συχνά συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης  αλλά και συνθήκες πρόκλησης ατυχημάτων. Οι καταγγελίες  από κατοίκους της περιοχής είναι πολλές και ζητούν άμεση παρέμβαση  κυρίως με μονοδρομήσεις προκειμένου να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης παρά τα κράσπεδα, σαφής προτεραιότητα κινήσεων στις διασταυρώσεις και ασφαλέστερες  οδικές μετακινήσεις.

Στην υπόλοιπη περιοχή της περιοχής μελέτης, αυτή  δηλαδή μεταξύ των οδών Διγενή και Αγ. Ιωάννου,  όπου τα περισσότερα οδικά τμήματα είναι μονοδρομημένα,  γίνονται μερικές μονοδρομήσεις αλλά κυρίως γίνονται αντιδρομήσεις υφιστάμενων μονοδρομήσεων  προκειμένου να δημιουργηθούν πορείες παράκαμψης  του τμήματος της Λεωφ. Βας. Παύλου όταν στο τμήμα αυτό της Λεωφ. Βας. Παύλου δεν θα επιτρέπεται η κίνηση οχημάτων  και η όλη αυτή περιοχή της Πλατείας Ιμίων θα αποδίδεται στους πεζούς σύμφωνα με την εγκεκριμένη (ΦΕΚ Β 3135/12-5-2023) μελέτη ανάπλασης της Λεωφ. Βας. Παύλου.

Προτεινόμενες Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις

Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές  ρυθμίσεις  παρουσιάζονται στο επισυναπτόμενο σχέδιο  και αναλυτικά είναι οι εξής.

  1. Αντιστρέφεται η μονοδρόμηση της οδού Μικράς Ασίας. Η οδός προτείνεται να λειτουργεί ως μονόδρομος από την οδό Διγενή προς την οδό Αγ. Ιωάννου.
  2. Αντιστρέφεται η μονοδρόμηση του τμήματος της οδού Πλαστήρα μεταξύ των οδών Αγ. Ιωάννου και Διγενή. Προτείνεται το τμήμα αυτό να λειτουργεί ως μονόδρομος με κατεύθυνση από Αγ. Ιωάννου προς Διγενή.

Οι δύο παραπάνω ρυθμίσεις –  αντιστροφές υφιστάμενων  μονοδρομήσεων – προτείνονται για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας  στα πλαίσια της ρύθμισης να αποδίδεται στους πεζούς το τμήμα της Βας. Παύλου μεταξύ των οδών Αγ. Ιωάννου και Διγενή.

– Μονοδρομείται η οδός Ναυσικάς. Προτείνεται μονόδρομος με κατεύθυνση από Αγ. Ιωάννου πρός Λεωφ. Κ. Καραμανλή.
– Μονοδρομείται το τμήμα της οδού Ποσειδώνος μεταξύ της οδού Εφέσου και Μικράς Ασίας. Προτείνεται  μονόδρομος με κατεύθυνση από την Εφέσου προς  την Μικράς Ασίας.
– Μονοδρομείται η οδός Εφέσου από Αγ.Ιωάννου προς και έως την οδό Ποσειδώνος.
– Μονοδρομείται η οδός Κονδύλη. Προτείνεται μονόδρομος με κατεύθυνση από Διγενή προς Αγ. Ιωάννου.
Αμφιδρομείται το τμήμα της οδού Διγενή μεταξύ των οδών Βας. Παύλου και Πλαστήρα. Η ρύθμιση αυτή  περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό και στην έγκριση της ανάπλασης της Βας. Παύλου.
– Μονοδρομείται το τμήμα της οδού Αυλώνος μεταξύ των οδών Πλαστήρα προς και έως την οδό Αντιοχείας.  Σημειώνεται ότι το τμήμα  μεταξύ  Βας. Παύλου και Πλαστήρα μονοδρομείται προς Πλαστήρα  στην   έγκριση  της ανάπλασης της Βας. Παύλου.
– Μονοδρομείται ο παράδρομος της Λ. Βουλιαγμένης από  την Διγενή προς και έως την Βας. Παύλου.
– Μονοδρομείται η οδός Πλαστήρα από τον παράδρομο της Λ. Βουλιαγμένης  προς και έως την οδό Διγενή.
– Μονοδρομείται η οδός Αντιοχείας από τον παράδρομο της Λ. Βουλιαγμένης προς και έως την οδό Πλαστήρα.
– Μονοδρομείται η οδός Βας. Γεωργίου από τον παράδρομο της Λ. Βουλιαγμένης προς και έως την οδό Πλαστήρα.
– Μονοδρομείται η οδός Ελλησπόντου από Αντιοχείας προς και έως την οδό Διγενή.
– Μονοδρομείται η οδός Βοσπόρου από Διγενή προς και ώς την οδό Βας.Γεωργίου.

Στο σχέδιο που ακολουθεί απεικονίζονται (με κόκκινα βέλη) οι προτεινόμενες  μονοδρομήσεις.

Αξιολόγηση των Προτεινόμενων Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων

Σημειώνεται ότι  γενικά όταν σε ένα οδικό δίκτυο αυξάνουν οι μονοδρομήσεις, αυξάνουν  οι περιπορείες  αλλά και η μέση ταχύτητα κίνησης των οχημάτων, ενώ δημιουργούνται επιπλέον θέσεις στάθμευσης παρά το κράσπεδο και μειώνονται και τα σημεία σύγκρουσης στις διασταυρώσεις.  Επομένως ειδικά όσον αφορά στο θέμα της οδικής ασφάλειας υπάρχουν θετικά και αρνητικά στοιχεία τα οποία, σε κάθε περίπτωση πρέπει να συνεκτιμούνται.Επιπλέον θα πρέπει να συνεκτιμηθεί  η αύξηση καυσίμων που προκαλείται λογω αύξησης του μήκους των διαδρομών (περιπορείες)  αλλά και η  ρύπανση, που κατά περίπτωση μπορεί να αυξάνεται ή και να μειώνεται.

Από την άλλη πλευρά η αύξηση του αριθμού θέσεων στάθμευσης παρά το κράσπεδο η οποία προκύπτει από τις μονοδρομήσεις είναι οπωσδήποτε ένα σημαντικό πλεονέκτημα όταν, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση της κεντρικής περιοχής της Βούλας,  υπάρχει σοβαρό έλλειμμα στάθμευσης.

Στα πλαίσια της αξιολόγησης  σχεδιάστηκαν και  δώδεκα  (12) χάρτες με τις πορείες μεταξύ δέκα (10) βασικών εισόδων/εξόδων της κεντρικής περιοχής της Βούλας από και προς τα κέντρα βάρους των τριών περιοχών όπου προτείνονται  οι παραπάνω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.  Στους παρακάνω χάρτες με γενικό τίτλο “ΣΗΜΕΡΑ” απεικονίζονται οι πορείες  με τις υφιστάμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις  και στους άλλους μισούς με γενικό τίτλο “ΠΡΟΤΑΣΗ” οι αντίστοιχες πορείες  μετά τις προτεινόμενες μονοδρομήσεις.

Τα τρία κεντροειδή με βάση τα οποία εξετάστηκαν οι πορείες αποπλεύσεις και οι προορισμοί είναι τα εξής:

– Κεντροειδές «Κέντρο κεντρικής περιοχής», στη διασταύρωση της Λ.Βας.Παύλου & Ποσειδώνος.
– Κεντροειδές «Οδού Ναυσικάς», στο μέσον περίπου του τμήματος της οδού Ναυσικάς μεταξύ της οδού Διγενή και της Λεωφ. Κ. Καραμανλή.
– Κεντροειδές «Οδού Βας. Γεωργίου», στη διασταύρωση των οδών Βας. Γεωργίου & Βοσπόρου.

Ειδικότερα, οι βασικές είσοδοι/έξοδοι στην κεντρική περιοχή ήταν οι παρακάτω δέκα (10):

– Είσοδος/έξοδος στη Λ. Βουλιαγμένης από/προς Γλυφάδα κλπ.
– Είσοδος/έξοδος στην οδό Κυδωνιών από/προς περιοχές του Πανοράματος.
– Έξοδος στην οδό Σπετσών στην κατεύθυνση προς Δίλοφο.
– Είσοδος/’Έξοδος στην οδό Κρήνης από/προς περιοχές του Πανοράματος.
– Είσοδος /έξοδος στην οδό Καλύμνου από/προς Βλάχικα.
– Είσοδος/έξοδος στη Λεωφ. Κ. Καραμανλή από/προς τη Βάρη/Βουλιαγμένη.
– Είσοδος /έξοδος στη Λεωφ. Κ. Καραμανλή από προς Ασκληπιείο/Γλυφάδα κλπ.
– Έξοδος από την οδό Ξενοφώντος προς την περιοχή της οδού Σωκράτους κλπ.
– Είσοδος από την Ελ. Βενιζέλου από την περιοχή του 1ου Λυκείου κλπ.
– Έξοδος από την οδό Ίριδος προς οδούς  Σωκράτους Παπάγου, Ματρώζου κλπ.

Εκτιμάται ότι το προτεινόμενο σχήμα κυκλοφοριακών ρυθμίσεων σε συνδυασμό με τα προβλεπόμενα στην ανάπλαση της Λεωφ. Βας. Παύλου και με την προγραμματισμένη στο άμεσο μέλλον  λειτουργία ελεγχόμενης στάθμευσης που θα αποτρέπει την μακράς διάρκεια στάθμευση,  θα βελτιώσει σημαντικά  και την κυκλοφορία και τη στάθμευση και θα συμβάλλει στην βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.

Δείτε παρακάτω τους χάρτες που σχεδιάστηκαν απεικονίζοντας τις τωρινές συνθήκες και τις προτάσεις της Δημοτικής Αρχής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ