Τρίτη, 8 Ιουλίου, 2025

Σύγκρουση λεωφορείων στη Βούλα: Σε 16ωρη βάρδια η οδηγός αποκαλύπτει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ

Η ΔΑΣ ΟΑΣΑ καλεί σε κινητοποίηση τη Δευτέρα 7 Ιούλη, στις 11 π.μ. στα κεντρικά γραφεία του ΟΑΣΑ (Ρεθύμνου 16), για τα εξοντωτικά ωράρια εργασίας

Αναφορά για «συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα» κάνει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ σε νέα της ανάρτηση, σχετικά με την σύγκρουση των δύο λεωφορείων του ΟΑΣΑ που σημειώθηκε την Παρασκευή (04/07) το πρωί, στη Βούλα.

Αποδείξεις ότι η οδηγός του λεωφορείου που έπεσε πάνω σε άλλο λεωφορείο στην περιοχή της Βούλας, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό 48 ανθρώπων, δούλευε την Παρασκευή (04/07) σε 16ωρη βάρδια φέρνει στη δημοσιότητα η ΔΑΣ ΟΑΣΑ, επιβεβαιώνοντας τα εξοντωτικά ωράρια που δημιουργούν το έδαφος για τέτοια ατυχήματα.

Σύμφωνα με τις βάρδιες των εργαζομένων που αποκαλύπτει, η οδηγός μέσα σε 4 μέρες δούλεψε δυο 16ωρα και δύο 8ωρα!

Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται και παρακάτω στις φωτογραφίες, την Τρίτη 1η Ιούλη δούλεψε 16 ώρες, την Τετάρτη 2 Ιούλη δούλεψε 7 ώρες, την Πέμπτη 3 Ιούλη δούλεψε 8 ώρες και την Παρασκευή, ημέρα του ατυχήματος, είχε βάρδια από τις 8 π.μ. ως τις 11 μ.μ..

Σε καταγγελία της η ΔΑΣ ΟΑΣΑ σημειώνει:

«Το σοβαρό τροχαίο ατύχημα μεταξύ δύο λεωφορείων της κοινοπραξίας των ιδιωτών στην οποία έχει παραχωρηθεί συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ, με δεκάδες τραυματίες, αναδεικνύει με τον πιο επώδυνο τρόπο, τις επικίνδυνες συνέπειες της εντατικοποίησης της εργασίας με απάνθρωπα ωράρια και της ιδιωτικοποίησης – απελευθέρωσης κοινωνικών αναγκών, όπως οι συγκοινωνίες.

Συγκεκριμένα έχουμε αποδείξεις ότι τις τελευταίες μέρες η συνάδελφος οδηγός του λεωφορείου που έπεσε πάνω στο σταθμευμένο όχημα, εργαζόταν εναλλάξ 16 ώρες τη μια μέρα και 8 ώρες την επόμενη.

Σήμερα μάλιστα που έγινε το ατύχημα βρισκόταν σε 16ωρη βάρδια!

Μιλάμε για συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα.

Ήταν δηλαδή θέμα χρόνου να συνέβαινε ένα τέτοιο ατύχημα. Και αν σκεφτούμε και τα αραιά δρομολόγια που έχουν ως αποτέλεσμα, να “παστώνονται σαν σαρδέλες” οι επιβάτες, μπορούμε όλοι να αντιληφθούμε ότι μόνο από τύχη δεν είχαμε νεκρούς.

Αποδεικνύεται ότι η εργοδοσία για μια ακόμα φορά δεν διστάζει να βάλει σε κίνδυνο ακόμα και ανθρώπινες ζωές μπροστά στην κερδοφορία της.

Το σημερινό ατύχημα ήταν ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα.

Είναι εγκληματίες!

Όλα αυτά συμβαίνουν μάλιστα τώρα που η κυβέρνηση έχει στα σκαριά ένα αντεργατικό νομοσχέδιο – τερατούργημα που θέλει να βάλει οριστική ταφόπλακα στο 8ωρο, νομοθετώντας 13ωρο σε ένα εργοδότη. Αποδεικνύεται με το σημερινό έγκλημα που οδηγεί αυτή η πολιτική. Επιπλέον,  το σημερινό τροχαίο, έρχεται να επιβεβαιώσει τις τραγικές συνέπειες της ιδιωτικοποίησης – απελευθέρωσης των συγκοινωνιών και με τραγικό τρόπο να αποδείξει ότι δυστυχώς τα Τέμπη είναι εδώ. Τώρα είναι απαραίτητο όσο ποτέ να δυναμώσει ο αγώνας εργαζομένων στις συγκοινωνίες και λαού για αποκλειστικά δημόσιες, ασφαλείς, σύγχρονες και συχνές αστικές συγκοινωνίες. Τώρα να δώσουμε μαζικά τη μάχη να μην περάσει το αντεργατικό έκτρωμα της κυβέρνησης που γυρίζει το χρόνο αιώνες πίσω. Ευχόμαστε σε όλους τους τραυματίες γρήγορη ανάρρωση».

Το ΠΑΜΕ με τη σειρά του είχε καταγγείλει από τον Φλεβάρη του 2024 το  γεγονός ότι οι οδηγοί των λεωφορείων βρίσκονται επί 16 ώρες πάνω στο τιμόνι. Αναλυτικά το Σωματείο αναφέρει:

«Εδώ και ενάμισι χρόνο το ΠΑΜΕ είχε καταγγείλει το γεγονός ότι οι οδηγοί των λεωφορείων βρίσκονται επί 16 ώρες πάνω στο τιμόνι.

Μάλιστα τον Φλεβάρη του 2024 αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ είχε πραγματοποιήσει συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ όπου είχε καταγγείλει τα «απάνθρωπα ωράρια που κάποιες φορές φτάνουν ακόμα και τις 16 ώρες οδήγησης, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια οδηγού και επιβατών».

Αντίστοιχη παρέμβαση είχε γίνει και ακριβώς πριν ένα χρόνο, τον Ιούλιο του 2024 όπου η Γραμματεία του ΠΑΜΕ είχε συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΑΣΑ για τα προβλήματα των εργαζομένων και των επιβατών σε Ανατολική και Δυτική Αττική.

Το ΠΑΜΕ είχε θέσει «το ζήτημα της ασφαλείας των οχημάτων καθώς από καταγγελίες εργαζομένων και αυτοψία συνδικαλιστών σε αμαξοστάσιο διαπιστώθηκε ότι τα οχήματα είναι σε άθλια κατάσταση. Χωρίς φώτα πορείας, χωρίς κλιματισμό. Στάζουν λάδια οι κινητήρες στους δρόμους και με σωρεία μηχανικών βλαβών. Και ενώ οι οδηγοί τα αναφέρουν, το ΚΤΕΛ Αττικής αδιαφορεί».

Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το ΠΑΜΕ είχε παρέμβει, είχε καταγγείλει, είχε προειδοποιήσει.

Η Διοίκηση του Οργανισμού, το υπουργείο, η κυβέρνηση γνώριζαν…

Και όμως σήμερα είχαμε σοβαρό τροχαίο στην Βούλα, με την σύγκρουση δύο λεωφορείων και τραυματίες – ανάμεσα τους και παιδιά-, την ώρα που η οδηγός του ενός βρισκόταν σε 16ωρη βάρδια, όπως και πριν από 2 μέρες!

Αυτό είναι το αποτέλεσμα της εγκληματικής πολιτικής της υποβάθμισης και ιδιωτικοποίησης των δημόσιων συγκοινωνιών, αλλά και της εντατικοποίησης της δουλειάς των εργαζομένων σε αυτές, γεγονός που οδηγεί σε εξουθενωμένους εργαζόμενους, οχήματα που δεν συντηρούνται σωστά, αραιά δρομολόγια, επιβάτες στοιβαγμένους ο ένας πάνω στον άλλον!».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ