Παρουσιάζει και σχολιάζει ο Άγγελος Πολύδωρος
Αγάπη ίσον Τρέλα – Follemente
Μια ρομαντική κομεντί πάνω στην ιδέα, των συγκρούσεων του εσωτερικού μας κόσμου όταν αντιμετωπίζουμε για πρώτη φορά κάποιο άλλο άτομο. Όλοι το έχουμε ζήσει αυτό: από το πως θα φερθούμε μέχρι το πώς θα ντυθούμε για να κερδίσουμε την πρώτη εντύπωση.
Οι μεγαλύτεροι συμβουλεύουν πάντοτε: να είσαι ο εαυτός σου, αλλά στο Follemente, αυτοί που θα συναντηθούν -για πρώτη φορά- είναι ήδη ενήλικες, ενώ αυτοί που τους συμβουλεύουν είναι τέσσερις άντρες (τον Πιέρο) και τέσσερις γυναίκες (την Λάρα).
Ο Πιέρο (Εντοάρντο Λέο) είναι ένας διαζευγμένος δάσκαλος και η Λάρα (Πιλάρ Φολιάτι) είναι μια συντηρήτρια επίπλων και εμείς παρακολουθούμε το πρώτο αμήχανο ραντεβού τους, καθώς και τους διαπληκτισμούς οκτώ ακόμα ηθοποιών που ενσαρκώνουν τις εσωτερικές σκέψεις τους.
Ο Εντοάρντο Λέο και η Πιλάρ Φολιάτι δεν έχουν καλή χημεία μεταξύ τους και δεν ζουν τους ρόλους τους. Απλά, «τα λένε» και ώρες-ώρες θεωρώ ότι επαναλαμβάνονται κιόλας. Επιφανειακοί χαρακτήρες. Η διασκέδαση, έρχεται από τις ερμηνείες των άλλων οκτώ ηθοποιών, που υποδύονται τον εσωτερικό -και αντιφατικό- κόσμο των δύο πρωταγωνιστών. Σ’ αυτούς και στον σφιχτό και έξυπνο διάλογο μεταξύ τους, βρίσκεται η πραγματική δύναμη της ταινίας.
Συνολικά, έχουμε μια διασκεδαστική ταινία, το σενάριο της οποίας μου θύμισε το «διδακτικό» animation της Pixar με τον πιο ταιριαστό τίτλο «Τα μυαλά που κουβαλάς» (Inside Out, 2015)
INFO
Είδος: Αισθηματική, Κωμωδία, 97΄
Χώρα: Ιταλία, 2025
Σκηνοθεσία: Πάολο Τζενοβέζε
Παίζουν: Εντοάρντο Λέο, Πιλάρ Φολιάτι, Εμανουέλα Φανέλι, Μαρία-Κιάρα Τζιανέτα, Κλαούντια Παντόλφι, Βιτόρια Πουτσίνι, Μάρκο Τσιαλίνι, Μαουρίτσιο Λάστρικο, Ρόκο Παπαλεό, Κλαούντιο Σανταμαρία
Διανομή: Dreams Film
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας – Thank you for banking with us
Ένα γλυκόπικρο δράμα, με αστυνομικό suspense και φόντο τις μικρές καθημερινές μάχες των γυναικών της Παλαιστίνης για να κερδίσουν τη θέση τους σε έναν κόσμο συντηρητικό, προσκολλημένο στις παραδόσεις και προκατειλημμένο.
Δυο αδερφές με διαφορετικές αντιλήψεις για τη ζωή και τον κόσμο, αναγκάζονται να έρθουν κοντά και μαζί να βρεθούν αντιμέτωπες με την αδικία του ισλαμικού νόμου, όταν μετά το θάνατο του πατέρα τους, τον οποίο κρατούν κρυφό, προσπαθούν να κάνουν ανάληψη των μετρητών του από την τράπεζα, χωρίς να ενημερώσουν τον αδερφό τους που ζει χρόνια στις ΗΠΑ και δεν έχει δώσει καμία σημασία για τον τρόπο της ζωής τους πίσω στην πατρίδα, ούτε και την αγωνία τους για την περίθαλψη του πατέρα τους. Τα αποτελέσματα θα είναι κωμικοτραγικά μέχρι το απροσδόκητο φινάλε.
Η Λάιλα Άμπας (μια από τις πιο δυναμικές και σύγχρονες εκπροσώπους του αραβικού σινεμά). με λεπτό χιούμορ, αλλά και τρυφερότητα, μιλάει για τη γυναικεία ενδυνάμωση και την ανάγκη για αλλαγή και ταυτόχρονα σχολιάζει με αιχμηρό τρόπο -και μέσα από το τραπεζικό σύστημα- τη θέση της γυναίκας στην παλαιστινιακή κοινωνία, την ταυτότητα και τις πολιτικές πιέσεις της ευαίσθητης αυτής περιοχής.
Η ταινία, που κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας (στην κατηγορία: Meet the Neighbours) του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2024, ενώ είχε Επίσημη Συμμετοχή στο Διεθνές Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Λονδίνου 2024, βλέπεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον
INFO
Είδος: Δράμα, 92′
Χώρες: Παλαιστίνη, Γερμανία, Σαουδική Αραβία, Κατάρ, Αίγυπτος, 2024
Σκηνοθεσία: Λάιλα Άμπας
Παίζουν: Γιασμίν Αλ Μασρί, Κλάρα Χούρι, Καμέλ Ελ Μπάσα, Άνταμ Χατάρ
Διανομή: Cinobo
Σκιές στον ήλιο – Islands
Ψυχολογικό δράμα και αστυνομικό μυστήριο, με φόντο ένα πολυτελές resort κάπου στα Κανάρια Νησιά.
Η ιστορία αναφέρεται στον Τομ (Σαμ Ρίλεϊ), προπονητή τένις σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο σε Ισπανικό νησί, ο οποίος γεμίζει τον χρόνο του μεταξύ των μαθημάτων και των one-night-stands. Αυτό συμβαίνει μέχρι την άφιξη μιας οικογένειας, η οποία βγάζει τον Τομ από την ρουτίνα: η Αν (Στέισι Μάρτιν) του ζητάει να προπονήσει το γιο της Άντον και ο σύζυγός της Ντέιβ (Τζακ Φάρθινγκ), τον χρειάζεται για να ξεσαλώνουν τα βράδια στο κλαμπ Γουαϊκίκι. Μέχρι τη νύχτα που ο Ντέιβ εξαφανίζεται και ο Τομ -ο οποίος δεν μπορεί να ξεπεράσει την αίσθηση ότι έχει συναντήσει την Αν στο παρελθόν- της συμπαραστέκεται «πολύ στενά» να βρει τον άντρα της, αν και εκείνη δεν δείχνει να θλίβεται ιδιαίτερα. Την ίδια ώρα, ο ντόπιος αστυνομικός επιθεωρητής, υποπτεύεται τον Τομ για την εξαφάνιση του Ντέιβ.
Το σενάριο και η σκηνοθεσία στα χνάρια των ταινιών με ήρωα τον Τομ (κοίτα σύμπτωση ονομάτων!) Ρίπλεϊ, με τη ζεστή, τουριστική φωτογραφία του Χουάν Σαρμιέντο Τζι και μαζί με το «παλιομοδίτικο» μουσικό μοτίβο της ρωσίδας Ντάσα Νταουενχάουερ (Berlin Alexanderplatz, 2020 και Ματωμένος Ουρανός, 2021), μας δημιουργούν την εντύπωση, ότι κάπου έχουμε ξαναδεί την ταινία.
Εν τούτοις, αυτό το ψυχόδραμα του Γιάν-Όλε Γκέρστερ, χάρη στο αινιγματικό βλέμμα της Στέισι Μάρτιν, στο γεμάτο απελπισία πρόσωπο του Σαμ Ρίλεϊ και παρά το γεγονός ότι είναι άνισο (δεν ξέρεις αν είναι αστυνομικό μυστήριο ή ερωτικό δράμα) παραμένει ενδιαφέρον, απόλυτα καλοκαιρινό και σπορτίφ.
INFO
Είδος: Δράμα, Μυστηρίου, 123΄
Χώρα: Γερμανία, 2025
Σκηνοθεσία: Γιαν-Όλε Γκέρστερ
Παίζουν: Σαμ Ρίλεϊ, Στέισι Μάρτιν, Ντίλαν Τόρελ, Τζακ Φάρθινγκ
Διανομή: Spentzos Film
Motel Destino
Μια αισθησιακή, σκοτεινή ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου κάτω από τον καυτό ήλιο της βορειοανατολικής Βραζιλίας και με φόντο ένα απομονωμένο motel στις ακτές της Σεαρά.
Η ιστορία επικεντρώνεται στον Χεράλντο (Ιάγο Ξαβιέρ), έναν 21χρονο νέο, που τρέπεται σε φυγή μετά από μια αποτυχημένη αποστολή για το τοπικό καρτέλ ναρκωτικών. Απελπισμένος, βρίσκει καταφύγιο στο Motel Destino, έναν χώρο προσωρινής διαμονής για ερωτικά ζευγαράκια. Εκεί, θα γνωρίσει τη Νταγιάνα (Νάταλι Ρότσα), την καταπιεσμένη σύζυγο του ιδιοκτήτη και τον Ελίας (Φάμπιο Ασουντσιάο), έναν άντρα βουτηγμένο στην παρακμή και την εξουσία. Καθώς ο Χεράλντο προσλαμβάνεται στο μοτέλ για να επιβιώσει, ένα εκρηκτικό ερωτικό τρίγωνο γεννιέται.
Ο Καρίμ Αϊνούζ έχει δημιουργήσει ένα ερωτικό νέο-νουάρ έντονων αποχρώσεων, χάρη και στη φωτογραφία της Ελέν Λουβάρτ που αναδεικνύει πρωτότυπα, τόσο το ηλιόλουστο τοπίο της Σεαρά, όσο και τους εσωτερικούς χώρους, με αποχρώσεις του κόκκινου, του ροζ, του κίτρινου και του μπλε στο βαθμό που θυμίζει ταινία του Ντέιβιντ Λιντς.
Συνολικά, το Motel Destino είναι ένα πορτρέτο χαρακτήρων, που επιδιώκουν με πάθος τα όνειρά τους και προσπαθούν να χαράξουν τη δική τους μοίρα, όπως αναφέρει και ο σκηνοθέτης.
INFO
Είδος: Δράμα, Ερωτικό, Θρίλερ, 115΄
Χώρες: Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, 2024
Σκηνοθεσία: Καρίμ Αϊνούζ
Παίζουν: Ιάγο Ξαβιέρ, Νάταλι Ρότσα, Φάμπιο Ασουντσιάο
Διανομή: Danaos Films
Ας αγαπηθούμε όσο ζούμε – Aimons-nous vivants – It takes two to tango
Μια κωμωδία που μας θυμίζει πως ποτέ δεν είναι αργά για την αγάπη, για μια νέα αρχή, ή για λίγη τρέλα.
Ο 70άρης Αντουάν Τουσάντ, ζωντανός θρύλος της γαλλικής μουσικής σκηνής, πιστεύει πως η αυλαία της ζωής του έχει πέσει οριστικά, ύστερα από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο. Αποφασισμένος να αποσυρθεί διακριτικά, επιβιβάζεται σε ένα τρένο με προορισμό τη Γενεύη. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, θα γνωρίσει τη Βικτουάρ, μια εκκεντρική και γεμάτη ζωντάνια θαυμάστρια. Αυτή η απρόσμενη συνάντηση θα αλλάξει τα πάντα. Ένας δεσμός θα γεννηθεί από το πουθενά, γεμάτος χιούμορ, τρυφερότητα και ανατροπές.
INFO
Είδος: Κωμωδία, 90΄
Χώρα: Γαλλία, 2025
Σκηνοθεσία: Ζαν-Πιερ Αμερίς
Παίζουν: Βαλέρια Λεμερσιέ, Ζεράρ Νταρμόν, Πατρίκ Τιμσί
Διανομή: Neo Films
Τόσο κοντά, τόσο μακριά
Μια ταινία πάνω στην πολυπλοκότητα των ανθρωπίνων συναισθημάτων με φόντο ένα απομονωμένο νησί.
Η Άννα και ο Φίλιππος, συναντιούνται μετά από έναν χρόνο χωρισμού, για να οριστικοποιήσουν το διαζύγιό τους και να ορίσουν το μέλλον των δύο παιδιών τους. Η Άννα, σταθερή στη λογική της απόφαση να πάρει διαζύγιο, αντιμετωπίζει τον Φίλιππο, ο οποίος δεν έχει σκεφτεί τα πράγματα καλά και προσπαθεί να της δείξει ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα για συμφιλίωση. Οι έντονοι διαπληκτισμοί και οι αντιφάσεις αναδύουν βαθιά συναισθήματα. Η παλιά τους αγάπη αναζωπυρώνεται και οι ρόλοι αλλάζουν, οδηγώντας την Άννα να το ξανασκεφτεί, αλλά ο Φίλιππος, συνειδητοποιώντας τους λόγους που απομακρύνθηκαν, ή επειδή δεν ήταν πρόθυμοι να καταβάλουν προσπάθεια, δηλώνει ότι η σχέση πρέπει να τελειώσει.
Η Αλίκη Δανέζη ρίχνει μια αυθόρμητη, προσωπική ματιά στα ακατέργαστα συναισθήματα δύο ανθρώπων που αγαπιούνται, αλλά δεν μπορούν πλέον να είναι μαζί και καταγράφει την ένταση και τη συναισθηματική δίνη που τους περιβάλλει, εμπνευσμένη από την πολυπλοκότητα των σχέσεων και τη γλυκόπικρη αίσθηση του αποχωρισμού.
INFO
Είδος: Δράμα, 80΄
Χώρα: Ελλάδα, 2025
Σκηνοθεσία: Αλίκη Δανέζη Knutsen
Παίζουν: Αγγελική Παπούλια, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Μαρλέν Καμίνσκι
Διανομή: Tanweer
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα – The Fantastic Four: First steps
Οι γνωστοί ήρωες της Marvel, αναγκασμένοι να ισορροπήσουν ανάμεσα στους ρόλους τους ως σούπερ ήρωες και στη δύναμη του οικογενειακού τους δεσμού, πρέπει να υπερασπιστούν τη Γη από έναν αχόρταγο διαστημικό θεό που ονομάζεται Galactus και τον αινιγματικό του Αγγελιαφόρο.
INFO
Είδος: Φαντασίας, Περιπέτεια, 115΄
Χώρα: ΗΠΑ, 2025
Σκηνοθεσία: Μακ Σάκμαν
Παίζουν: Πέντρο Πασκάλ, Βανέσα Κίρμπι, Τζόζεφ Κουίν
Διανομή: Feelgood
Η μουσική της ζούγκλας 2 – Jungle beat 2: The past
Ένας δεινόσαυρος εμφανίζεται ξαφνικά στη ζούγκλα της Αφρικής, παρασύροντας τον Μάνκι και την Τρανκ σε μια νέα περιπέτεια με ταξίδι στον χρόνο, εξωγήινους, δράση και γέλιο για όλη την οικογένεια. H ταινία είναι βασισμένη στην επιτυχημένη σειρά Μάνκι και Τρανκ και είναι sequel της ταινίας «Η μουσική της ζούγκλας» (2020).
INFO
Είδος: Animation, Περιπέτεια, Οικογενειακή, Μεταγλωττισμένη, 87΄
Χώρα: Μαυρίκιος, Νότια Αφρική, 2025
Σκηνοθεσία: Σαμ Γουίλσον
Διανομή: The Film Group
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης – Mujeres al borde de un ataque de nervios (Επαν.)
Μία μια από τις πιο εμβληματικές δημιουργίες του Πέδρο Αλμοδόβαρ, ένα μείγμα φάρσας, μελοδράματος και μαύρης κωμωδίας, για την εγκατάλειψη και την έλλειψη κατανόησης ανάμεσα στις γυναίκες και τους άντρες.
Η ιστορία ακολουθεί την Πέπα (Κάρμεν Μάουρα), μια ηθοποιό που ανακαλύπτει ότι ο εραστής της, ο Ιβάν (Φερνάντο Γκουιγιέν) την έχει εγκαταλείψει χωρίς εξήγηση. Καθώς προσπαθεί να επικοινωνήσει μαζί του για να μάθει τον λόγο, η ζωή της περιπλέκεται από την εμφάνιση άλλων προσώπων που συνδέονται επίσης μαζί του, όπως η πρώην σύζυγός του και ο γιος του οι οποίοι επίσης δεν γνωρίζουν που βρίσκεται. Μέσα σε όλα, ο γιος του Ιβάν, ο Κάρλος (Αντόνιο Μπαντέρας στα νιάτα του), επισκέπτεται το διαμέρισμα της Πέπα μαζί με τη σύζυγό του, επειδή ενδιαφέρονται να το νοικιάσουν. Στο κάδρο επίσης μπαίνουν, μια δικηγόρος που ονομάζεται Παουλίνα Μοράλες (Κίτι Μανβέρ), μερικοί αστυνομικοί και ένας οδηγός ταξί.
Το χάος κορυφώνεται και τα νεύρα όλων φτάνουν στα άκρα ,καθώς ανακαλύπτουν πως συνδέονται με τρόπους που δεν είχαν ποτέ φανταστεί.
Σύμφωνα με το τρομερό παιδί του ισπανικού σινεμά, «η μεγαλύτερη και πιο κοινή φιλοδοξία, είναι να είμαστε ευτυχισμένοι ή δυστυχισμένοι με το άτομο που αγαπάμε. Μια τέτοια φιλοδοξία, μιλώντας πάντα από δραματική σκοπιά, μπορεί να φανεί τόσο καταπληκτική και περίπλοκη, σαν να σώζουμε τον κόσμο από έναν τρίτο παγκόσμιο πόλεμο».
Δεν ξέρω αν θα σωθούμε από τον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο, με αυτή την πολύχρωμη, γεμάτη δραματικές υπερβολές, θεατρικές εκφράσεις, έντονα χρώματα και μουσικές κορυφώσεις ταινία.-όπως όλες σχεδόν- του Αλμοδόβαρ, αλλά μπορεί να μας βοηθήσει, αν την φέρουμε στο μυαλό μας, όταν όλα γύρω μας αρχίζουν να καταρρέουν.
Η ταινία διαθέτει όλα εκείνα τα συστατικά του μοναδικού Αλμοδοβαρικού ύφους, είναι ξεκαρδιστική, αλλά και τραγική ταυτόχρονα, ευχάριστη και όπως πάντα φανερώνει ένα βιρτουόζο δημιουργό που έχει τον απόλυτο έλεγχο της τέχνης του. Μία από τις επανεκδόσεις που πρέπει να δείτε.
INFO
Είδος: Κομεντί, 88΄
Χώρα: Ισπανία, 1988
Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ
Παίζουν: Κάρμεν Μάουρα, Αντόνιο Μπαντέρας, Μαρία Μπαράνκο, Χουλιέτα Σεράνο
Διανομή: Weirdwave
Ο κόσμος είναι δικός μου – The hustler (Επαν.)
Μια ταινία, για την αλαζονεία, την άκρατη φιλοδοξία και την αυτοκαταστροφή, με φόντο τον κόσμο του αμερικάνικου μπιλιάρδου (αυτού με τις 15 μπίλιες, για τους αδαείς), από έναν σκηνοθέτη που υπήρξε ο ίδιος επαγγελματίας παίκτης, gambler, και γνώριζε πολλά: τον Ρομπέρ Ροσέν, ο οποίος πολλά χρόνια σχεδίαζε μια ταινία με θέμα το μπιλιάρδο και τελικά βασίστηκε στο βιβλίο «The Hustler» του Ουόλτερ Τάβις για να υλοποιήσει το σχέδιό του.
Η ιστορία της ταινίας επικεντρώνεται στον επαγγελματία παίκτη μπιλιάρδου «Γρήγορο» Έντι Φέλσον (ο Πολ Νιούμαν στα καλύτερά του), ο οποίος περιπλανιέται στις ΗΠΑ μαζί με τον συνεταίρο του Τσάρλι (Μάιρον ΜακΚόρμικ) και βιοπορίζονται από τα στοιχήματα πάνω στα παιχνίδια του. Όταν φτάνει στο θρυλικό Σφαιριστήριο του Έιμς, ο Φέλσον θα έχει την ευκαιρία της ζωής να παίξει με τον καλύτερο και πιο έμπειρο παίκτη μπιλιάρδου της χώρας, τον Μινεσότα Φατς, τον οποίο υποδύεται o Τζάκι Γκλίζον. Ο αγώνας μαζί του θα έχει καταλυτικό χαρακτήρα και θα σημαδέψει για πολλά χρόνια τη ζωή του στο παιχνίδι και στη συναισθηματική του ζωή, η οποία καλύπτεται από την υπομονετική (ως πότε όμως;) Σάρα, την οποία ενσαρκώνει η Πάιπερ Λόρι. Σημαντική επιρροή στη ζωή του, θα έχει επίσης, και ο ατζέντης Μπερτ Γκόρντον (Τζορτζ Σ. Σκοτ), που εμφανίζεται παράλληλα με τον Μινεσότα Φατς.
Ο Πολ Νιούμαν δίνει ένα ρεσιτάλ ερμηνείας, πάνω στον απαιτητικό ρόλο του αυτοκαταστροφικού Έντι Φέλσον και ακολουθούν -ουσιαστικά ως καρατερίστες- οι υπόλοιποι ηθοποιοί, σ’ αυτό το φιλμ νουάρ με τη σινεμασκοπική εικόνα, αλλά χωρίς τα βασικά του στερεότυπα (ντετέκτιβ, μοιραία ξανθιά, χαρτοπαικτικά κατώγεια με σύννεφα καπνού κλπ) και την τέλεια μαυρόασπρη φωτογραφία του Γιουττζίν Σίφταν (κέρδισε Όσκαρ γι’ αυτήν) που αποδίδει έναν έντονο, σχεδόν ωμό ρεαλισμό αναδεικνύοντας τους χώρους αλλά και τις αποστάσεις μεταξύ των ανθρώπων. Να προσέξετε, ότι στα περισσότερα πλάνα οι κύριοι χαρακτήρες διατηρούν μεταξύ τους μεγάλες αποστάσεις (κατέχοντας σχεδόν τα άκρα του κάδρου), γεγονός που υπογραμμίζει και την ψυχική τους αποξένωση.
Το 1986, ο Μάρτιν Σκορτσέζε, που είχε πει για το Hustler ότι είναι «σπουδαία αμερικανική ταινία, που μιλά για την επιδίωξη της τελειότητας και τη μάχη ανάμεσα στο εγώ και την ψυχή», γύρισε το sequel με τίτλο «Το χρώμα του χρήματος» (The color of money), με τον Πολ Νιούμαν στο κύριο χαρακτήρα «Γρήγορο» Έντι Φέλσον ως μεσήλικα πλέον και συμπρωταγωνιστές τον Τομ Κρουζ, την Μαίρη Ελίζαμπεθ Μαστραντόνιο, τον Τζον Τορτούρο κ.ά.
Συνολικά, εξαιρετική ταινία χαρακτήρων.
INFO
Είδος: Δράμα, 134΄
Χώρα: ΗΠΑ, 1961
Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Ρόσεν
Παίζουν: Πολ Νιούμαν, Πάιπερ Λόρι, Τζορτζ Σ. Σκοτ, Τζάκι Γκλίζον,
Μάιρον ΜακΚόρμικ, Μάρεϊ Χάμιλτον, Τζέικ Λα Μότα, Βίνσεντ Γκαρντένια
Διανομή: Αποκλειστικά στη Ριβιέρα
Ο εξολοθρευτής άγγελος – El ángel exterminador (Επαν.)
Στη σουρεαλιστική αυτή ταινία (όπως σχεδόν όλες του Μπουνιουέλ), μια ομάδα εύπορων καλεσμένων συγκεντρώνεται για ένα επίσημο δείπνο σε μια έπαυλη στην Πόλη του Μεξικού.
Μετά το τέλος του δείπνου, οι καλεσμένοι μετακινούνται στο σαλόνι για να συνεχίσουν τη βραδιά, όμως για κάποιον ανεξήγητο λόγο κανείς τους δεν μπορεί να εγκαταλείψει το χώρο, ούτε αυτή τη νύχτα, ούτε τις επόμενες ημέρες. Παρά το γεγονός, ότι οι πόρτες είναι ανοιχτές και δεν υπάρχει ορατό εμπόδιο, όλοι μοιάζουν ψυχολογικά αδύναμοι να φύγουν, παρά το γεγονός ότι το σαλόνι έχει αρχίσει να κατακλύζεται από ένα κοπάδι προβάτων.
Καθώς περνούν οι ώρες και οι μέρες, η κοινωνική μάσκα των καλεσμένων αρχίζει να καταρρέει και μαζί εξαφανίζονται η ευγένεια, οι κανόνες και η αξιοπρέπεια. Η «αριστοκρατική» ομάδα βυθίζεται σταδιακά σε χάος, πανικό και παράνοια. Συνολικά: παρακμή, σχέσεις που διαλύονται, ένστικτα επιβίωσης αρχίζουν να κυριαρχούν και κάθε έννοια κοινωνικής συνοχής χάνεται. Όταν τελικά ανακαλύπτουν ότι μπορούν να φύγουν, ο κύκλος του εγκλωβισμού τους μοιάζει έτοιμος να επαναληφθεί.
Ο Λουίς Μπουνουέλ, χωρίς να απεμπολεί το σουρεαλιστικό ύφος του, ασκεί δριμεία κριτική στην ανώτερη αστική τάξη που παρακμάζει, με μια ταινία που έχει χαρακτηρισθεί ως «η πιο αλλόκοτη και η πιο αυθεντικά σουρεαλιστική».
Ο ίδιος έχει δηλώσει και συμφωνώ μαζί του: «Αν η ταινία που θα δείτε σας φαίνεται αινιγματική και ασυνεχής, είναι όπως και η ζωή. Είναι επαναλαμβανόμενη και -όπως η ζωή- υπόκειται σε πολλαπλές ερμηνείες. Ίσως η εξήγηση του έργου είναι ότι, λογικά, δεν υπάρχει εξήγηση».
INFO
Είδος: Δράμα, Κοινωνικό, 93΄
Χώρα: Μεξικό, 1962
Σκηνοθεσία: Λουίς Μουνιουέλ
Παίζουν: Σίλβια Πινάλ, Ζακλίν Αντέρε, Ενρίκε Ραμπάλ
Διανομή: New Star