Σάββατο, 9 Αυγούστου, 2025

Pavilion, Ηλέκτρα 7 και μίνι συναυλία του Blaine Reininger

Γράφει η

Μαρία Μαρή

θεατρολόγος

 

 

Η Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου κ. Κατερίνα Ευαγγελάτου έχει δώσει μια νέα πνοή στο θεσμό αυτό και έχει αφήσει ένα δυνατό στίγμα.

Την Παρασκευή 18 Ιουλίου 2025 συμμετείχα με άλλους δημοσιογράφους στη συνέντευξη τύπου, που διοργάνωσε το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου με αφορμή την παρουσίαση του Pavilion Επιδαύρου, μια ευγενική χορηγία της ΔΕΗ. Μετά το πέρας της παρουσίασης ακολούθησε μεταφορά με το ίδιο πούλμαν στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, για την παρακολούθηση της ταινίας Ηλέκτρα 7, μιας παραγωγής του Φεστιβάλ σε συνεργασία με την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, με την υποστήριξη της ΔΕΗ, στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου στις 21:30. Μέλη του ΔΣ της ΕΑΚ συναντηθήκαν με την Κατερίνα Ευαγγελάτου, Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ, τον Γιάννη Καπλάνη, Γενικό Διευθυντή και άλλα στελέχη του φεστιβάλ και πρότειναν να κάνουν μια ταινία μικρού μήκους πάνω σε μια τραγωδία, που θα ορίσει το φεστιβάλ. Το φεστιβάλ δέχτηκε να την εντάξει στον εορτασμό των 70 χρόνων του θεσμού. Η διάρκεια της ταινίας ήταν 35 λεπτά και μετά ακολούθησε ζωντανή εμφάνιση του Blaine Reininger -συνιδρυτή του post-punk σχήματος Tuxedomoon- συνοδευόμενου από τον βιντεοκαλλιτέχνη Παντελή Μάκκα στο Vjing (διάρκεια 40 λεπτά). Ενδιαμέσως υπήρχε μικρή δεξίωση και event στο τέλος στο λιμανάκι της Παλαιάς Επιδαύρου.

Pavilion

Το Pavilion είναι μια ελαφρά κατασκευή, που σέβεται το περιβάλλον αρχαιολογικό και φυσικό της περιοχής, χωρίς να επεμβαίνει σε αυτό. Με απόλυτο σεβασμό με την υποστήριξη της ΔΕΗ θα ολοκληρωθεί σε οκτώ μήνες ένας πολυμορφικός και πολυλειτουργικός χώρος. Θα δίνει την ευκαιρία για ομιλίες, για εργαστήρια, για πρόβες, για καμαρίνια με τρόπο που να επιτρέπει τον αέρα και το φως να περνούν ελεύθερα. Οι ομιλίες των συντελεστών και βέβαια οι φωτογραφίες που είδαμε ήταν πολύ ενδιαφέρουσες, γεγονός, που μας επέτρεψε να συγχαρούμε και να αγωνιούμε να δούμε ολοκληρωμένο το έργο.

Ηλέκτρα 7

Δεύτερη φορά στην Μικρή Επίδαυρο, πέρυσι είχε προβληθεί η Φαίδρα του Ζυλ Ντασέν και φέτος η Ηλέκτρα 7. Την Ηλέκτρα 7 συνυπογράφουν εφτά κορυφαία σκηνοθετικά ονόματα. Επτά νέοι σκηνοθέτες, πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους, ευτυχώς φίλοι σκηνοθέτησαν την ολοκαίνουργια μεσαίου μήκους ταινία «Ηλέκτρα 7» σε σενάριο του Παναγιώτη Χριστόπουλου, βασισμένη στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή. Η Ηλέκτρα 7 είναι η πρώτη συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου και Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Αλφαβητικά οι σκηνοθέτες είναι οι : Αλέξανδρος Βούλγαρης, Σοφία Εξάρχου, Νεριτάν Ζιντζιρία, Χριστίνα Ιωακειμίδη, Μπάμπης Μακρίδης, Αργύρης Παπαδημητρόπουλος και Ελίνα Ψύκου. Πρόκειται για μια ταινία αποτελούμενη από 7 κεφάλαια, ένα για τον κάθε σκηνοθέτη, ακόμα και με δικό του τίτλο το καθένα. Δυο παιδιά η Ηλέκτρα και ο Ορέστης κάνουν ένα έγκλημα. Ο μέγας μοντέρ Γιώργος Μαυροψαρίδης, πήρε τις ταινίες των εφτά σκηνοθετών και πρότεινε να λιώσει η μια μέσα στην άλλη, να αλλάξει η σειρά κεφαλαίων και σκηνών, ώστε να γίνει τελικά μια ενιαία ταινία. Παρουσιάζεται η παθογένεια της οικογένειας, γονείς χωρισμένοι, πατέρας που διεκδικεί τα παιδιά του και βρίσκει έναν μυστήριο θάνατο, μητέρα με εραστή, τρία παιδιά, όμως τα δυο πιο εξαγριωμένα, η τρίτη κόρη, πρόθυμη να συνεχίσει τη ζωή της, μακριά από όλα τα εγκλήματα ακριβώς όπως στην τραγωδία του Σοφοκλή. Τρέχουν παράλληλες ιστορίες, όπως ενός που έχει εξοχικό κέντρο και ζει σε τροχόσπιτο. Βλέπει τσόντες και αυνανίζεται, ζει έτσι την απόλυτη μοναξιά και ευνουχισμό. Τον χαιρετά διερχόμενη ποδηλάτισσα , που τον ρωτά αν άνοιξε, ενημερώνεται πως όχι ακόμα και τον πληροφορεί ότι εκείνη θα ρίξει μια βουτιά. Αυτοί οι δυο άνθρωποι βρίσκονται να ζουν μια δήθεν οικογενειακή κατάσταση με την Ηλέκτρα και τον Ορέστη, ψήνουν στην αυλή και ταΐζουν τα ταλαιπωρημένα παιδιά μέχρι την ώρα που έρχεται η αστυνομία να τα συλλάβει. Ανακρίσεις, δικαστήριο, επικαιρότητα που παρακολουθεί μια οικογένεια την ώρα του φαγητού, τρώγοντας κοτόπουλο μ ε πατάτες στον φούρνο. Είναι η επικαιρότητα που εισβάλλει στα σπίτια και οι συνδαιτυμόνες είναι σα να τρώνε τις σάρκες αυτών, των οποίων παρακολουθούν την τραγική ιστορία. Σα να τρώνε πτώματα, σα να βρυκολακιάζουν. Οι πετυχημένοι συνειρμοί, το κακό κάρμα, θα οδηγούσαν στο τέλος, όπως και στους Βρυκόλακες του Ίψεν. Το παιδί αυτής της οικογένειας πατάει λάικ στην φωτογραφία του δολοφόνου, που παρακολουθεί την ώρα του γεύματος στην τηλεόραση. Εκείνος μάλλον τόλμησε κάτι, που αυτός εδώ δεν θα τολμήσει ποτέ, σκότωσε μια μάνα με λάθος συμπεριφορά. Ούτε η Ηλέκτρα, ούτε ο Ορέστης μιλούν. Δεν λένε πληροφορίες και δεν καταθέτουν. Η Ηλέκτρα δε μιλά ποτέ, παρά στα σκυλιά, που έχει σε κλουβιά. Το τέλος είναι εσωτερικός θάνατος για την ηρωίδα, που αποτυπώνεται στην οθόνη με την θανάτωση των δυο σκύλων της. Πέθαναν, σκοτώθηκαν οι δυο γονείς και τα παιδιά έχουν αγριέψει, οι συνθήκες τα αγρίεψαν, όπως και τα δυο σκυλιά που παραμένουν ζωντανά να αλυχτούν , να μοιρολογούν, βλέποντας τα άλλα δυο νεκρά. Όταν νοσεί το βασικό κύτταρο, η οικογένεια, η βία εκχύνεται τριγύρω και μεταδίδεται όπως στα παιδιά, αυτόπτες μάρτυρες, που τα έχουν στο αμάξι για να τους δώσουν πληροφορίες. Το ένα με το άλλο, παίζοντας, διηγούνται όσα είδαν, ή όσα φαντάστηκαν την ώρα του φόνου και χάνεται η αντικειμενικότητα. Είναι κορυφαία η ατάκα της μιας μικρής, που περιγράφει την σκηνή του φόνου, όταν ακούγονται τα γαυγίσματα των σκυλιών για να καλύψουν τις κραυγές της μάνας και η Ηλέκτρα την είχε αγκαλιά για να μην φοβάται. Η Ηλέκτρα που μύριζε μυρωδιά σκύλων της μετέφερε με την αγκαλιά αυτή τη μυρωδιά. Η βία, η ανάγκη για ανταπόδοση δυστυχώς μετακυλύει στους νεώτερους, πρόκειται για μη ελεγχόμενη μετά κατάσταση.

Η ταινία χαρακτηρίζεται από υπέροχες ερμήνευες και θέτει σύγχρονους προβληματισμούς. Προσπάθησε και πέτυχε να συνδυάσει το σινεμά με το θέατρο λόγω των 70 χρόνων του Φεστιβάλ Επιδαύρου.

Ταυτότητα της ταινίας

Διεύθυνση Φωτογραφίας Σίμος Σαρκετζής, Χρήστος Καραμάνης, Δημήτρης Λαμπρίδης, Νικόλας Καρανικόλας, Μανού Τιλίνσκι | Casting director Σοφία Δημοπούλου | Κοστούμια Μάρλι Αλιφέρη, Ελισάβετ Ζαχαράκη | Σκηνογραφία Σταύρος Λιόκαλος | Μακιγιάζ Ιωάννα Λυγίζου | Ηχολήπτης Στέφανος Ευθυμίου | Lοcation Γιώτα Σκουβαρά Aka The Location Hunt | Μουσική The Boy | Παίζουν Αγγελική Παπαθεμελή Κλυταιμνήστρα, Κώστας Κορωναίος Αγαμέμνων, Αυγουστίνος Κούμουλος Αίγισθος, Μαρία Φιλίνη Αξιωματικός ΔΕΕ, Ελσα Λεκάκου Ηλέκτρα, Στέφανος Καλτζίδης Ορέστης, Κατερίνα Ζησούδη Χρυσόθεμις, Νίκος Χανακούλας Φύλακας, Μαρία Καλλιμάνη Γυναίκα, Φίλιππος Σαλάτας Μωρό Χρυσόθεμις, Θάνος Αλεξίου Βουλευτής, Λαέρτης Μαλκότσης Παιδαγωγός, Μαριάνθη Παντελοπούλου Παιδοψυχολόγος, Ευγενία Σαμαρά Παρουσιάστρια, Γιώργος Κουβαράς Ρεπόρτερ, Ιωάννα Ραμπαούνη Αστυνομικός Ηλέκτρα, Σεραφείμ Ράδης Αστυνομικός Ορέστης, Βασίλης Δημητρούλιας Πραγματογνώμων | Μοντάζ Στάμος Δημητρόπουλος GFE, Μάριος Κλεφτάκης GFE, Λίβια Νερουτσοπούλου GFE, Σμαρώ Παπαευαγγέλου GFE, Efijeni Kokedhima, The Boy | Σύμβουλος Μοντάζ Γιώργος Μαυροψαρίδης ACE, BFE, GFE | Supervising Sound Editor Λέανδρος Ντούνης | Sound Editors Μάριος Κλεφτάκης, Περσεφόνη Μήλιου, Χρήστος Μπρίτο, Λέανδρος Ντούνης, Βάλια Τσέρου | Μίξη Ηχου Βάλια Τσέρου, Κώστας Βαρυμποπιώτης | Α’ Βοηθός Σκηνοθέτης Μίλτος Ντζούνης, Ζαμπέλα Χαβιάρα | Β’ Βοηθός Σκηνοθέτης Χριστίνα Λεκκάκη | Γ ‘ Βοηθός Σκηνοθέτης Εύα Βλασσοπούλου | Διεύθυνση Παραγωγής Χάρης Τσαμπάς | Συντονισμός Παραγωγής Ηρώ Αηδόνη | Βοηθός Διευθυντή Παραγωγής Ευάγγελος Βροχίδης | Βοηθοί Παραγωγής Δήμος Δημόπουλος, Δημήτρης Ματθαίου, Νίκος Μουστάκας, Μάνος Παπαγεωργίου, Σταύρος Σταυριανός, Μπεσίμ Χαμπισάζ | D&A Animals Coordination Αλεξάνδρα Τζαρουγκιάν, Δημήτρης Βασιλάκος | Animal Trainers Αντωνία Πρινιωτάκη, Χρήστος Πρινιωτάκης, Βασιλεία Ραφτοπούλου | Α’ Βοηθοί Κάμερας Αλέξανδρος Ασπλιντ, Αίγλη Δράκου, Γιώργος Μεταξάς, Μάριος Ντέλιας Β’ Βοηθοί Κάμερας Αιμιλία Βρότσου, Βίκτωρας Λεωνίδης, Νίκος Χαρίτος DIT Θέμης Κατσιμίχας, Σοφία Σουπιώνη | Video Assist Φάνης Καραγεώργος, Ελισάβετ Κυνηγοπούλου | Sound engineer daily Δημήτρης Κανελλόπουλος Gaffer Νέλσον Εσκίογλου | Ηλεκτρολόγοι* Βασίλης Αναστασάκης, Βλάσσης Παπαπετρόπουλος, Γιώργος Σιντόσης | Key Grip Χρήστος Τσάκωνας | Μακενιστικά Κώστας Καγιούλης, Ζαρμπέλ Οζιέλ, Βασίλης Χαρατζόγλου | Steadicam Γιώργος Πετράκης, Κώστας Πιρπιρής | Μπούμαν Δημήτρης Ρουχίτσας | * Daily Μπούμαν* Γιώργος Αλεξανδρόπουλος | Art Director Στέφη Πανταβού | Μακιγιάζ & Κομμώσεις* Βασιλική Κίττα, Χρόνης Τζήμος | Color Grading by Blink Νίκος Κορωνίδης – An Mar Film Lab, Δημήτρης Μανουσιάκης – Frenel Post Lab, Αγγελος Μάντζιος – Metapost, Μάνθος Γ. Σάρδης – Α10 | Post Production Coordinator Τσε Πανουσόπουλος, Θέμης Κατσιμίχας, Ειρήνη Θεοδωροπούλου, Ηρώ Αδρακτά | Finishing Editor Δημήτρης Μανουσιάκης – Frenel Post Lab | Visual Effects by Yafka | VFX Supervisor Αντώνης Κοτζιάς | VFX Producer Βάσω Λαδιά | Τίτλοι – Αφίσα – Trailer Νίκος Πάστρας | Παραγωγή Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου | Παραγωγός Ελένη Κοσσυφίδου | Σύμβουλος Σεναρίου Ζαχαρίας Μαυροειδής | Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου | Executive Producers Κατερίνα Ευαγγελάτου, Ιωάννης Καπλάνης | Εκτέλεση παραγωγής Μίνα Ντρέκη – Marni Films.

Blaine Reininger

Μετά την προβολή ακολούθησε live του Blaine Reininger με τη συνοδεία του βιντεοκαλλιτέχνη Παντελή Μάκκα στο vjing. Ο Blaine Reininger παίζει κιθάρα και βιολί, ενώ έχει ασχοληθεί και με τη υποκριτική. Τα τραγούδια του ήταν αναγνωρίσιμα, ενώ αφορούσαν τα αδιέξοδα του σύγχρονου ανθρώπου. Τα βιντεοκλίπ βοήθησαν επικουρικά, ενώ δεν μπόρεσαν να ξεφύγουν από το κεντρικό θέμα της Ηλέκτρας, χ ωρίς να γίνεται αναφορά σε αυτό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ