Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου, 2025

Ταινίες από 16/10/2025: Κοινωνικά και οικογενειακά δράματα και η ιστορία της Μυκόνου

Παρουσιάζει και σχολιάζει ο Άγγελος Πολύδωρος

Ένα απλό ατύχημα – Yek tasadofe sadeh

Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Τζαφάρ Παναχί, αντλώντας από τις εμπειρίες του στη φυλακή, μας παραδίδει ένα ωμό και καυστικό ηθικό θρίλερ και ταυτόχρονα έναν στοχασμό πάνω στη δικαιοσύνη, την εκδίκηση και την αβεβαιότητα της μνήμης.

Η ιστορία ακολουθεί τον Βαχίντ, έναν πρώην πολιτικό κρατούμενο που πιστεύει ότι εντόπισε τυχαία τον άνδρα που τον είχε βασανίσει χρόνια πριν. Απαγάγει τον ύποπτο και -μαζί με άλλους πρώην συν-κρατούμενους, προσπαθεί να επιβεβαιώσει την ταυτότητά του. Αυτό θέτει σε κίνηση μια σειρά από κλιμακούμενες συνέπειες και καθώς η ένταση αυξάνεται, η ομάδα αρχίζει να αμφιβάλλει αν έχουν συλλάβει το σωστό άτομο.

Από τις ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε.

INFO
Είδος: Δράμα, Κοινωνικό, 102΄
Χώρες: Ιράν-Γαλλία-Λουξεμβούργο, 2025
Σκηνοθεσία, σενάριο: Τζαφάρ Παναχί
Ηθοποιοί: Βαχίντ Μομπασερί, Μαριάμ Αφσαρί, Εμπραχίμ Αζίζι, Χαντίς Πακμπατέν
Διανομή: Weirdwave

Τύχη βουνό – Good fortune

Η ταινία εξερευνά με χιούμορ και ανθρωπιά το τι σημαίνει πραγματική ευτυχία.

Ο Αρτζ (Αζίζ Ανσαρί) παλεύει για το μεροκάματο και τους λογαριασμούς δαπανών που τρέχουν. Ο Τζεφ (Σεθ Ρόγκεν), ως δισεκατομμυριούχος της τεχνολογίας, ζει στο Bel Air απολαμβάνοντας πισίνα και πάρτι και ο Γκάμπριελ, άγγελος εξ ουρανού με τη μορφή του Κιάνου Ριβς αποφασισμένος να αλλάζει ζωές, κάνει το μεγάλο πείραμα: ανταλλάσσει τις ζωές τους για να αποδείξει ότι τα χρήματα δεν είναι λύση. Όμως ως άνθρωπος θα μάθει τι θα πει πείνα, κούραση, φιλία και αγάπη.

Στην πρώτη του μεγάλου μήκους σκηνοθετική δουλειά, ο δύο φορές βραβευμένος με Emmy σκηνοθέτης (για το σήριαλ «Master of none»), υπογράφει ένα επιφανειακό έργο, που ισορροπεί ανάμεσα στη σάτιρα των κοινωνικών ανισοτήτων και τη δύναμη των ανθρώπινων σχέσεων.

Συνολικά, έχουμε μια κωμωδία, που βλέπεται ευχάριστα. By the way, ψάξτε να δείτε την ταινία «Τα φτερά του έρωτα» του Βιμ Βέντερς. Άγγελο εξ ουρανού έχουμε κι εκεί με τις σκέψεις του και τα διλλήματά του, αλλά η ταινία είναι σοβαρή και στοχαστική.

INFO
Είδος: Κωμωδία, 98΄
Χώρα: ΗΠΑ, 2025
Σκηνοθεσία & Σενάριο: Αζίζ Ανσαρί
Παίζουν: Κιάνου Ριβς, Σεθ Ρόγκεν, Αζίζ Ανσαρί, Κίκι Πάλμερ, Σάντρα Ο
Διανομή: Spentzos Film

Καλές γιορτές – Happy holidays

Οικογενειακό δράμα του υποψήφιου για Όσκαρ Παλαιστίνιου σκηνοθέτη Σκάνταρ Κόπτι, με θέμα τις προσωπικές αναζητήσεις, τις κακές επιλογές και τον κοινωνικό έλεγχο, που όλα μαζί δοκιμάζουν ανθρώπινες σχέσεις, τόσο φθαρμένες, όσο και ακμάζουσες.

Ο Ραμί, ένας Παλαιστίνιος που ζει στη Χάιφα, έρχεται αντιμέτωπος με την ξαφνική μεταστροφή της Εβραίας συντρόφου του, η οποία επανεξετάζει την απόφασή της για άμβλωση. Η μητέρα του, η Χανάν, βυθίζεται με μια σοβαρή οικονομική κρίση και μπλέκει σε έναν κυκεώνα προβλημάτων καθώς διεκδικεί αποζημίωση για το ατύχημα της κόρης της, της Φίφι. Η Μίρι πρέπει να διαχειριστεί την κατάθλιψη της δικής της κόρης και, ταυτόχρονα, επιχειρεί να υπονομεύσει την εγκυμοσύνη της αδερφής της με τον Ραμί. Η Φίφι, από την πλευρά της, κουβαλάει ένοχα ένα μυστικό που απειλεί να κλονίσει την οικογενειακή της υπόληψη, αλλά και τη νέα της σχέση με τον Δρ. Ουαλίντ.

Συνολικά: ένα ενδιαφέρον κοινωνικό δράμα που έχει πολλά να πει χωρίς διδακτισμό. Βασίζεται κυρίως σε πυκνούς διαλόγους και μέσα από τις τέσσερις ιστορίες, παρακολουθούμε τις μοίρες των χαρακτήρων να μπλέκονται ενώ προκύπτουν και άλλα ζητήματα.

INFO
Είδος: Δράμα, 123′
Χώρες: Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Κατάρ, 2024
Σκηνοθεσία, σενάριο: Σκάνταρ Κόπτι
Παίζουν: Μανάρ Σεχάμπ, Γουάφα Αούν, Μεράβ Μαμόρσκι, Τουφίκ Ντανιέλ, Ραέντ Μπουρμπάρα
Διανομή: Ama Films

Μετά το κυνήγι – After the hunt

Ένα ψυχολογικό και δραματικό θρίλερ που επικεντρώνεται σε ηθικές και προσωπικές αντιφάσεις μέσα στον ακαδημαϊκό χώρο.

Κεντρικός χαρακτήρας είναι η Άλμα (Τζούλια Ρόμπερτς) καθηγήτρια φιλοσοφίας σε πανεπιστήμιο σε φάση της καριέρας της κατά την οποία διεκδικεί την μονιμοποίηση. Μία από τις διδακτορικές της φοιτήτριες, η Μάγκι Ρέσνικ (Άϊο Εντεμπίρι), καταγγέλλει τον συνάδελφό της, Χανκ Γκίμπσον (Άντριου Γκάρφιλντ), για σεξουαλική παρενόχληση, μετά από ένα δείπνο στο σπίτι της Άλμα. Από εκεί ξεκινά μια κρίση για την Άλμα: πρέπει να διαχειριστεί επαγγελματικά και συναισθηματικά το γεγονός. Ποιον θα πιστέψει, πώς θα λειτουργήσει ως μέντορας και καθηγήτρια, τι θα γίνει με τις σχέσεις της και με τις προσωπικές της αμφιβολίες, ξέχωρα από το γεγονός ότι υπάρχουν και κρυφά στοιχεία από το παρελθόν της.

Ο Λούκα Γκουαντανίνο δεν δίνει ξεκάθαρες απαντήσεις ως προς το τι ακριβώς συνέβη. Η αλήθεια είναι θολή και η ταινία εστιάζει περισσότερο στην πολυπλοκότητα των σχέσεων, στην ηθική αβεβαιότητα, στον τρόπο που οι κατηγορίες αυτές λειτουργούν μέσα στα ακαδημαϊκά πλαίσια και στο πώς οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τις επαγγελματικές, προσωπικές και ηθικές συνέπειες που προκύπτουν.

Η ταινία βλέπεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον και μου θύμισε την ταινία «The Hunt» (2012) του Τόμας Βίντερμπεργκ, με τον Μαντς Μίκελσεν που υποδύεται έναν δάσκαλο νηπιαγωγείου ο οποίος κατηγορείται ψευδώς για σεξουαλική κακοποίηση ενός παιδιού και η ζωή του καταρρέει καθώς η μικρή κοινότητα στην οποία ζει τον απομονώνει.

Τελικά, είτε έχουμε «Κυνήγι», είτε έχουμε «Μετά το κυνήγι», η ουσία βρίσκεται στην αναζήτηση της αλήθειας μέσα σε ένα σύνθετο περιβάλλον εξουσίας, φύλου και ηθικής.

INFO
Είδος: Θρίλερ, Ψυχολογικό, Δράμα, 139′
Χώρες: ΗΠΑ, Ιταλία, 2025
Σκηνοθεσία: Λούκα Γκουαντανίνο
Παίζουν: Τζούλια Ρόμπερτς, Άϊο Εντεμπίρι, Άντριου Γκάρφιλντ, Μάικλ Στούλμπαργκ, Κλόι Σεβινί
Διανομή: Feelgood

Νεκρό Τηλέφωνο 2 – Black phone 2

Sequel ρουτίνας. Ο μοναδικός επιζών της βίαιης μανίας ενός μασκοφόρου κατά συρροή δολοφόνου, έρχεται ξανά αντιμέτωπος με τη δαιμονική παρουσία, η οποία τώρα δε βάζει στόχο μόνον εκείνον, αλλά και την αδερφή του.

INFO
Είδος: Θρίλερ, Τρόμου, 114΄
Χώρα: ΗΠΑ, 2025
Σκηνοθεσία: Σκοτ Ντέρικσον
Παίζουν: Ίθαν Χοκ, Μέισον Θέιμς, Μαντλίν ΜακΓκρόου, Τζέρεμι Ντέιβις, Αριάνα Ρίβας
Διανομή: Tanweer

Super Paradise – The story of Mykonos

Ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ, που μας ταξιδεύει από την ένδεια της μεταπολεμικής Μυκόνου, στις ανέμελες μέρες της δεκαετίας του ’70 και από εκεί στην ακραία εμπορευματοποίηση και τον σημερινό μαζικό τουρισμό. Όλες οι αντιφατικές όψεις του νησιού ζωντανεύουν μέσα από μοναδικές αφηγήσεις ντόπιων και ξένων –διανοούμενων, καλλιτεχνών, ψαράδων, επιχειρηματιών– που προσφέρουν μια ανεπανάληπτη ματιά στη μυκονιάτικη εμπειρία και αποκαλύπτουν το παρασκήνιο ενός σύνθετου και συναρπαστικού τόπου.

Με σπάνιο αρχειακό υλικό και απολαυστικές αφηγήσεις, το ντοκιμαντέρ δεν σκιαγραφεί απλώς τη Μύκονο, αλλά καταθέτει ένα επίκαιρο case study για το πώς ένας «παράδεισος» ανακαλύπτεται, πωλείται και αγοράζεται ξανά και ξανά, μέχρι να αποσυντεθεί.

INFO
Είδος: Ντοκιμαντέρ, 88΄
Χώρες: Ελλάδα, Γερμανία, 2025
Σκηνοθεσία: Σταύρος Κρικρής
Διανομή: Danaos Films

Ρίφενσταλ: στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ – Riefenstahl

Η Λένι Ρίφενσταλ θεωρείται μία από τις πιο αμφιλεγόμενες γυναίκες του 20ού αιώνα, ως καλλιτέχνις, αλλά και ως προπαγανδίστρια του ναζιστικού καθεστώτος. Το ντοκιμαντέρ όμως δεν παρουσιάζει απλώς μια βιογραφία, αλλά γίνεται και ένας στοχασμός πάνω στην αισθητική, την ηθική ευθύνη, την αυτομυθοπλασία και τη μεταπολεμική διαχείριση της εικόνας. Επίσης αντιπαραθέτει τους δικούς της ισχυρισμούς «περί μίας καλλιτέχνιδος απούσας από την πολιτική», με στοιχεία τα οποία δείχνουν ότι δεν ήταν και τόσο αθώα, όσο ισχυριζόταν. Οπότε, αν έχει κάποιο ενδιαφέρον ο βίος και η πολιτεία της, οφείλεται στο γεγονός ότι οι θεματικές και οι αισθητικές πλευρές του έργου της (η λατρεία της ομορφιάς, της ιδανικής μορφής και της σωματικής τελειότητας) δεν είναι απλώς ιστορικά στοιχεία, αλλά έχουν αντίκτυπο σήμερα στη χρήση της εικόνας, της προπαγάνδας και της χειραγώγησης.

INFO
Είδος: Ντοκιμαντέρ, 115′
Χώρα: Γερμανία, 2024
Σκηνοθεσία, σενάριο: Άντρες Φάιελ
Διανομή: FilmTrade

Χαϊντι: η διάσωση του μικρού λύγκα – Heidi: Die legende vom luchs

Sequel του γνωστού franchise. Η Χάιντι, κορίτσι με ελεύθερο πνεύμα, αντιμετωπίζει δυνάμεις που ξεπερνούν την ηλικία της, για να προστατεύσει, τον παππού της και την αλπική άγρια ​​φύση, από έναν αδίστακτο επιχειρηματία …

INFO
Είδος: Animation, Οικογενειακό, Μεταγλωττισμένο, 80΄
Χώρες: Γερμανία, Ισπανία, Βέλγιο, 2025
Σκηνοθεσία: Τομπίας Σβαρτς, Αϊθέα Ρόκα
Διανομή: Rosebud .21

Τα παιδιά του Παραδείσου – Les enfants du Paradis (Επαν.)

Μια τρίωρη επική ταινία ποιητικού ρεαλισμού, για μια ιστορία ανεκπλήρωτου έρωτα, με φόντο το Παρισινό θέατρο της Boulevard du Crime, ως είδος λαϊκής διασκέδασης στην δεκαετία του 1840.

Μέσα στο πολύβουο πλήθος που συνωστίζεται γύρω από τα θεάματα στη Λεωφόρο του Εγκλήματος, μια ελεύθερη γυναίκα, η Γκαράνς (την υποδύεται η Αρλετί, γόησσα της εποχής), γίνεται αντικείμενο του πόθου ενός πρωτοπόρου, αλλά και συνεσταλμένου μίμου, του Μπαπτίστ (Ζαν-Λουί Γκαρό), ο οποίος την ερωτεύεται παράφορα και με μια εξαιρετική παντομίμα, την γλιτώνει από τη φυλακή.

Ένας τέτοιος έρωτας όμως δεν είναι εύκολος. Η γοητευτική Γκαράνς προσελκύει πολλούς άντρες δίπλα της. Ο Λασνέρ (Μαρσέλ Χεράν), ο Φρεντερίκ Λεμαίτρ (Πιέρ Μπρασέρ) και ο πάμπλουτος κόμης Εντουάρ Ντε Μοντρέ (Λουί Σαλού) διεκδικούν την Γκαράνς ενώ η πιστή, ερωτευμένη Ναταλί (Μαρία Καζαρές) επιθυμεί τον Μπατίστ. Οι ζωές τους είναι καταδικασμένες να εξελίσσονται παράλληλα, αφού η Γκαράνς ζει ελεύθερη, χωρίς να ανήκει σε κανέναν. Ο Μπαπτίστ την αγαπά αγνά, αλλά διστάζει να τη διεκδικήσει. Ο Φρεντερίκ την ελκύει με την έξαψη του θεάτρου. Ο Λασνέρ θέλει να την κατέχει, αλλά ανήκει στον υπόκοσμο, ενώ ο κόμης Ντε Μοντρέ τη βλέπει μόνον ως τρόπαιο.

Το έργο κορυφώνεται με την οδυνηρή αδυναμία του Μπαπτίστ και της Γκαράνς να ενωθούν πραγματικά, μέσα στην αναταραχή του παρισινού θεάματος και την ανθρώπινη ματαιότητα.

Με τεράστια σκηνικά και χιλιάδες κομπάρσους, ο Καρνέ κάτω από αφάνταστες δυσκολίες (σεναρίου, κομπάρσων, πολιτικών & στρατιωτικών εμποδίων, καιρικών συνθηκών) κατά της περίοδο της γερμανικής κατοχής στη Γαλλία, κατάφερε και γύρισε ένα έπος, που θίγει θέματα που ενδιαφέρουν πολύ περισσότερο από το επιφανειακό story: η αγάπη παραμένει ανολοκλήρωτη, φυλακισμένη -από τον κοινωνικό έλεγχο, τους εγωισμούς και τη δειλία- μέσα στην υποκρισία που εκφράζεται από την ιδέα, ότι η ζωή είναι σκηνή και οι άνθρωποι παίζουν ρόλους απέναντι στην Γκαράνς, μια γυναίκα που συμβολίζει την απόλυτη ελευθερία, ενώ οι άντρες που την επιθυμούν είναι δέσμιοι του πάθους τους.

Συνολικά, πρόκειται για μια ιστορία ανεκπλήρωτου έρωτα, εκφρασμένη με σκηνοθετική επιδεξιότητα από τον Μαρσέλ Καρνέ (που χρησιμοποιεί μακρινά πλάνα για να δώσει την αίσθηση του πλήθους, αλλά και κοντινά με τεράστια συναισθηματική δύναμη). Στην επιτυχία συνέβαλε και η ανάγλυφη ασπρόμαυρη φωτογραφία του Ροζέρ Υμπέρ (που επηρεασμένος από τον εξπρεσιονισμό, παίζει με τις σκιές και το φως και δίνει μια σχεδόν ονειρική ατμόσφαιρα: οι σκοτεινές σκηνές έχουν ασφυκτική αίσθηση, σε αντίθεση με τα φωτεινά πλάνα της Γκαράνς). Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει και η μεστή μουσική του Ζοζέφ Κοσμά.

Δείτε οπωσδήποτε αυτόν τον εκφραστικό και αφηγηματικό άθλο, που καταφέρνει να ξαναζωντανέψει με σχολαστικότητα τη διάσημη και γεμάτη θέατρα Παριζιάνικη «λεωφόρο του εγκλήματος».

INFO
Είδος: Αισθηματική, Κωμωδία, 180΄
Χώρα: Γαλλία, 1945
Σκηνοθεσία: Μαρσέλ Καρνέ
Παίζουν: Αρλετί, Ζαν-Λουί Μπαρό, Πιέρ Μπρασέρ,Μαρσέλ Χεράν, Λουί Σαλού
Διανομή: New Star

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ