Σε ύφεση βρίσκονται τα έντονα καιρικά φαινόμενα στα νότια προάστια με την κυκλοφορία στους βασικούς οδικούς άξονες, στις Λεωφόρους Ποσειδώνος και Βουλιαγμένης, να διεξάγεται σήμερα Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου χωρίς σοβαρά προβλήματα.
Η κακοκαιρία Byron που έπληξε εντονότατα τις απογευματινές και βραδινές ώρες το λεκανοπέδιο προκάλεσε σοβαρή κυκλοφοριακή συμφόρηση και στους περισσότερους δρόμους στα νότια προάστια.
Συγκεκριμένα, στη Λεωφόρο Ποσειδώνος το απόγευμα σημειώθηκαν σοβαρά προβλήματα, καθώς στο ρεύμα προς Πειραιά, στο ύψος της συμβολής με τη λεωφόρο Καλαμακίου η κυκλοφορία διεξήχθη μόνο από την αριστερή λωρίδα και η οδός Χαμοστέρνας από Πειραιώς έως Πέτρου Ράλλη είχε παραμείνει κλειστή, ενώ τμήματα της λ. Βουλιαγμένης καθώς και δρόμοι στο Νέο Κόσμο μετατράπηκαν σε ποτάμια.
Επίσης, στην Καλλιθέα, στη διασταύρωση των οδών Σκρα και Ανδρομάχης, καθώς και στη γωνία Δημοσθένους και Σκρα, εκτοξεύθηκαν μεγάλες ποσότητες νερού από φρεάτια που υπερχείλισαν, μετατρέποντάς τα σε σιντριβάνια!
Με αφορμή τις εικόνες που είδαν το φως της δημοσιότητας σχετικά με το «συντριβάνι» στη μέση της οδού Σκρά στην Καλλιθέα, η δημοτική Αρχή προχώρησε στην παρακάτω ανακοίνωση:
«Κάτω από την οδό Σκρά έχει κατασκευαστεί, από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ περί το 1980, μεγάλος αγωγός ομβρίων υδάτων ο οποίος ξεκινά από την Νέα Σμύρνη, διασχίζει τη Λ.Συγγρού και εν συνεχεία την Καλλιθέα από την οδό Σκρά, διέρχεται κάτω από τον Ιλισσό ποταμό και διακόπτεται 800μ. πριν την εκβολή του στον Κηφισό στον οποίο θα κατέληγε σύμφωνα με τη μελέτη.
Συνεπώς, πρόκειται για έναν τυφλό αγωγό που δεν παροχετεύεται πουθενά με αποτέλεσμα σε πολύ μεγάλες βροχοπτώσεις ο αγωγός να λειτουργεί υπό πίεση και να εκτονώνεται στα συγκεκριμένα σημεία (Σκρά & Δημοσθένους, Σκρά & Ανδρομάχης)
Η Περιφέρεια Αττικής το έτος 2010, δημοπράτησε το έργο του τελευταίου αυτού τμήματος μέχρι τον αποδέκτη μαζί με τα υπόλοιπα συνοδά έργα, έτσι ώστε να καταστεί λειτουργικό το σύνολο του ήδη κατασκευασμένου αγωγού.
Ο Δήμος Μοσχάτου για δικούς του λόγους, αντέδρασε με κινητοποιήσεις οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα τη μη υλοποίηση του έργου.
Επειδή όμως όπως και χθες, θα επαναληφθούν και στο μέλλον ακραία φαινόμενα, πρέπει να γνωρίζουμε ότι το ίδιο συμβάν θα επαναληφθεί.
Η Διοίκηση του Δήμου Καλλιθέας έχει προχωρήσει σε συναντήσεις μεταξύ των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας, του Δήμου και Μελετητών Υδραυλικών Έργων για την επίλυση του προβλήματος.
Τέλος, καλώ τον Περιφερειάρχη Αττικής, του οποίου η ευαισθησία στα ζητήματα αυτά είναι αποδεδειγμένη να εντείνει την προσπάθεια του για την οριστική επίλυση του προβλήματος που προκαλεί προφανή κίνδυνο για τους πολίτες και τις περιουσίες τους».
Όπως εξήγησε, σε ανάρτησή του, ο μετεωρολόγος Θοδωρής Κολυδάς «τα φρεάτια “πετάνε” νερό προς τα πάνω όταν το αποχετευτικό δίκτυο φτάσει στα όριά του. Σε μια έντονη καταιγίδα, η ποσότητα της βροχής πέφτει πιο γρήγορα απ’ ό,τι μπορούν να απορροφήσουν οι αγωγοί. Αν προστεθούν και βουλωμένες σχάρες από φύλλα και σκουπίδια, το νερό δεν βρίσκει διέξοδο προς τα κάτω και δημιουργεί υπερπίεση, η οποία το στέλνει προς τα πάνω. Πολλοί αγωγοί είναι επίσης παλιοί και μικρής διατομής, σχεδιασμένοι για άλλες εποχές, οπότε δεν μπορούν να διαχειριστούν τα σημερινά ακραία φαινόμενα. Σε κάθε βροχή με ραγδαιότητα μεγαλύτερη των 100mm/h για κάποιο διάστημα , στην Αθήνα δημιουργούνται προβλήματα. Και ξεκινά η κουβέντα για τα φρεάτια. Τα φρεάτια σε τέτοια φαινόμενα, απλά ΔΕΝ λειτουργούν. Δεν έχουν αυτές τις προδιαγραφές που χρειάζεται , ιδιαίτερα αν ο δρόμος στον οποίον βρίσκονται, στο παρελθόν ήταν ρέμα».
Ακόμα, λόγω των έντονων βροχοπτώσεων, τόσο στη Νέα Σμύρνη όσο και τη Βούλα έπεσαν δέντρα που απομακρύνθηκαν άμεσα από τις αρμόδιες δημοτικές αρχές, χωρίς ευτυχώς να προκληθούν υλικές ζημιές ή τραυματισμοί.
Στη Νέα Σμύρνη δέντρα κατέρρευσαν στην οδό Αιγαίου, στο ύψος των σχολικών εγκαταστάσεων μεταξύ 3ου και 13ου Δημοτικού και στη συμβολή Καντακουζηνού και Συγγρού, ενώ στη Βούλα έπεσε ένα μεγάλο δέντρο στην οδό Μιαούλη.
Διαβάστε ειδήσεις για την Νότια Αττική στο Αmarysianotia.gr
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook



