Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024

Ν. Κεραμέως: «Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής ξεκινά από τα σχολεία»

Γράφει η Νίκη Κεραμέως Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων

Στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή – COP26 στη Γλασκώβη, έλαβε χώρα η εκδήλωση «Μαζί για το Αύριο: Εκπαίδευση και Κλιματική Δράση», όπου δόθηκε η ευκαιρία στους από κοινού συμμετέχοντες υπουργούς Παιδείας και Περιβάλλοντος από πολλές χώρες του κόσμου να ανταλλάξουμε απόψεις, προτάσεις και καλές πρακτικές, για την εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη. Φέτος για πρώτη φορά, η εκπαίδευση καταλαμβάνει κυρίαρχη θέση στις διασκέψεις COP για την κλιματική αλλαγή, σε μια αναγνώριση του καίριου ρόλου της στην οικοδόμηση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τον πλανήτη μας. Η εμφύσηση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της αξίας της βιωσιμότητας στη νέα γενιά αποτελεί βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς πιστεύουμε ότι η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ξεκινά από το σχολείο.

Σε αυτή την κατεύθυνση:

-Υιοθετούμε μια νέα εκπαιδευτική προσέγγιση. Η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, όλων των βαθμίδων, τα εναρμονίζει με τις αρχές της εκπαίδευσης για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Ορισμένα από τα προγράμματα σπουδών δεν είχαν ανανεωθεί τα τελευταία είκοσι χρόνια. Πλέον, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει ήδη εκπονήσει 166 νέα προγράμματα σπουδών από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο, που συμπεριλαμβάνουν τις έννοιες της βιωσιμότητας και του δικαιώματος σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Για παράδειγμα, στο μάθημα της Χημείας έχει προστεθεί ένα νέο κεφάλαιο «Ενέργεια και Κλιματική Αλλαγή», που αφορά πολιτικές γύρω από την ενέργεια και τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η Χημεία στην ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων.

-Παράλληλα, εντάξαμε από πέρυσι πιλοτικά και από φέτος στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με σκοπό την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, ήπιων δεξιοτήτων και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης. H προστασία του περιβάλλοντος, η οικολογική συνείδηση, η πρόληψη και αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, ο εθελοντισμός, αποτελούν μέρος των θεματικών που διδάσκονται. Στόχος μας, η εκπαίδευση, η ευαισθητοποίηση και η ενεργός συμμετοχή των παιδιών σε θέματα και δράσεις που αφορούν το περιβάλλον.

-Ταυτόχρονα, δίνουμε έμφαση στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μας μέσω των επιμορφώσεων. Οι εκπαιδευτικοί μας διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στην προώθηση της εκπαίδευσης για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Έχουμε χρέος, ως Πολιτεία, να συνεχίσουμε να τους επιμορφώνουμε ώστε να βελτιώσουμε τις δεξιότητές τους και να ενισχύσουμε την προσπάθειά τους να ανταποκριθούν στις νέες εκπαιδευτικές προκλήσεις. Οι εκπαιδευτικοί μας είναι η κινητήριος δύναμη πίσω από τη νέα εκπαιδευτική προσέγγιση.

Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής έχουν άμεσο αντίκτυπο στις ζωές όλων μας και κυρίως στο μέλλον των παιδιών μας. Οφείλουμε όλοι να δράσουμε άμεσα για την αντιμετώπιση των σύγχρονων περιβαλλοντικών προκλήσεων, όπως η κλιματική αλλαγή, εξασφαλίζοντας σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας τις δεξιότητες εκείνες που θα τους καταστήσουν ικανούς να ανταποκριθούν στον διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο μας. Η προστασία του περιβάλλοντος μάς αφορά όλους και περνά μέσα από την Παιδεία.

Διαβάστε επίσης: Δήμος Αμαρουσίου: 1ος Διαγωνισμός Κεραμεικής στα Δημοτικά Σχολεία του Βορείου Τομέα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ