Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Δοκιμάσαμε την Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 TD

Κι όμως ο θρύλος της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ζει, και μάλιστα εξακολουθεί να ξεχωρίζει και να συγκινεί τους απανταχού «alfisti»! Όταν πριν πέντε χρόνια η Alfa Romeo παρουσίασε τη Stelvio, δημιουργήθηκαν ερωτηματικά για την προσπάθεια της ιστορικής μάρκας να μπει για πρώτη φορά στην ιστορία της στην κατηγορία των SUV. Μήπως θα έχανε τα μοναδικά γοητευτικά χαρακτηριστικά τής ιστορικής μάρκας; Το ίδιο το νέο μοντέλο διέψευσε κάθε επιφύλαξη, και τώρα ανανεώνεται ευρέως!

Η πανέμορφη Alfa Stelvio είναι βασισμένη στην πλατφόρμα Giorgio, ενώ για την κατασκευή της χρησιμοποιούνται ευρέως ελαφρά υλικά όπως αλουμίνιο και ανθρακονήματα. Έχει αναβαθμισμένη αεροδυναμική απόδοση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Η εμφάνισή της είναι επιβλητική, με τα μεγάλα εμπρόσθια φώτα που πλαισιώνουν τον σε σχήμα «V» θυρεό της Alfa Romeo, αλλά και το πίσω μέρος με το μικρό σε μέγεθος παρμπρίζ και το ανασηκωμένο τμήμα πάνω από τα φώτα.

Η ιταλική θρυλική εταιρεία δεν έχει παράδοση μόνο στους κινητήρες βενζίνης, μιας και η μαμά Fiat διακρίνεται διαχρονικά και για τους diesel. Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν αλουμινένιο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 2.2 λίτρων με 190 ίππους και 45 κιλά ροπής. Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, με τη κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Εκπλήσσει θετικά και η χαμηλή για την κατηγορία κατανάλωση, ενώ η ποιότητα οδήγησης  -υπό τον γοητευτικό ήχο τουρμποντίζελ!-  είναι καταπληκτική! Συμπληρωματικά στοιχεία η επιτάχυνση 7,6’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα των 210 χλμ./ώρα.

Η μεγαλύτερη βελτίωση στο νέο μοντέλο είναι η νέα οθόνη 8,8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων που βρίσκεται ψηλά στην κονσόλα αφής, με νέο λογισμικό και μεγαλύτερο σε έκταση χάρτη για το σύστημα πολυμέσων. Καινούργια, με περισσότερη πληροφόρηση και νέα γραφικά είναι και η οθόνη TFT των 7 ιντσών που βρίσκεται μέσα στον όμορφο πίνακα οργάνων. Επιπλέον βελτιώσεις αφορούν το επανασχεδιασμένο τιμόνι με τους έξτρα διακόπτες χειρισμού, το δέρμα στον επιλογέα του κιβωτίου και η πλακέτα στα χρώματα της ιταλικής σημαίας πίσω από τη βάση του λεβιέ. Μιας και μιλάμε για SUV, πολύ καλός ο χώρος αποσκευών και κυρίως πρακτικός, με ράγες πρόσδεσης αεροπορικού τύπου στο πάτωμα.

Δεν θα μπορούσε να λείπει από ένα τέτοιον αυτοκίνητο η πλήρης γκάμα συστημάτων υποβοήθησης, που προσφέρουν λειτουργία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Όσο για την τιμή, που ξεκινά από τις 52.250  ευρώ, δεν θα αποτελέσει εμπόδιο για τους τυχερούς λάτρεις της ιταλικής σχολής, που θα έχουν στη διάθεσή τους ένα πρακτικό οικογενειακό αυτοκίνητο με πλούσιους χώρους, σε συνδυασμό με τη μοναδική αίσθηση οδήγησης που μόνον η Alfa μπορεί να χαρίσει!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ