
Η σύλληψη μιας τέτοιας πλοκής μόνον από Έλληνα συγγραφέα θα μπορούσε να συλληφθεί και να αποδοθεί με σωρεία αποφθεγμάτων και νοημάτων. Μπορεί ο Ευριπίδης και ο Αισχύλος να εξέπεμπαν περισσότερα ρητά αλλά ο Σοφοκλής κατά την ταπεινότατη γνώμη μου ήταν η κορυφή στην πλοκή της κάθε τραγωδίας που δημοσίευε. Τόσο στο έργο του «Αντιγόνη» όσο και στον «Οιδίποδα τύραννο» και στον «Οιδίποδα επί Κολωνώ» οι πλοκές των έργων του είναι μνημεία για την παγκόσμια λογοτεχνία που αν και πέρασαν περίπου δυόμιση χιλιάδες χρόνια από τότε, κανένας συγγραφέας δεν μπόρεσε να μιμηθεί ή να προσεγγίσει τη σκέψη του μεγάλου μας Σοφοκλή. Ο Γουίλιαμ Σαίξπηρ το προσπάθησε και μάλιστα με σχετική επιτυχία αλλά τελικά έγιναν φανερά τα υλικά των συγγραμμάτων του που ήταν όχι βέβαια κλοπές αλλά ξεπατικώματα των ιδεών του Σοφοκλή. Ο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» είναι ηλίου φαεινότερον ότι αντέγραψε την πλοκή από την Αντιγόνη και ο ονομαστός «Άμλετ» είναι ένα καλογραμμένο αντίγραφο από την «Ηλέκτρα».
Δυστυχώς για την ανθρωπότητα και ευτυχώς για τον ελληνικό πολιτισμό, οι ανθρώπινες κοινωνίες δεν μπόρεσαν ακόμη να βρουν ένα δικό τους δρόμο έξω από τα ελληνικά τεχθέντα τις τελευταίες τρεις χιλιετίες. Άνθρωποι πέρασαν πολλοί, Σοφοκλής όμως και Αριστοτέλης δεν έχουν ανατείλει ακόμη και μάλλον το χάραμα του ελληνικού πολιτισμού θα παραμείνει για πολύ ακόμη στο πίσω αόρατο κομμάτι της Σελήνης. Τα διαστημόπλοια ανακάλυψαν τη μπροστινή όψη του φεγγαριού αλλά το πίσω μέρος ίσως θα παραμείνει αόρατο για κάποιες ακόμη χιλιετίες…