Η M-Sport Ford World Rally Team (WRT) έδωσε σήμερα στους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού την πρώτη τους ευκαιρία να δουν το συναρπαστικό αγωνιστικό «κοστούμι» του νέου M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 που θα ηλεκτρίσει το 2022 FIA World Rally Championship (WRC).
Το M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 πραγματοποιεί το αγωνιστικό του ντεμπούτο στο Ράλι Μόντε Κάρλο που θα διεξαχθεί από τις 20 έως και τις 23 Ιανουαρίου. Καθ΄ όλη τη διάρκεια της σεζόν του 2022 στο WRC θα παραταχθούν τρία αυτοκίνητα με οδηγούς τους Craig Breen, Adrien Fourmaux και Gus Greensmith. Επιπλέον, ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο FIA World Rally Champion, Sébastien Loeb, ενώνει τις δυνάμεις του με την M‑Sport Ford World Rally Team στο φετινό Ράλι Μόντε Κάρλο, σε έναν αγώνα τον οποίο έχει κερδίσει επτά φορές στο παρελθόν.
Η σεζόν του 2022 στο WRC σηματοδοτεί την 25η επέτειο της επιτυχημένης συνεργασίας ανάμεσα στη Ford κα την M-Sport, κατά τη διάρκεια της οποίας έχουν κατακτηθεί επτά Παγκόσμια Πρωταθλήματα και περισσότερες από 1.500 νίκες σε ειδικές διαδρομές με σημείο αναφοράς εμβληματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα – συμπεριλαμβανομένων των M-Sport Ford Fiesta WRC και Ford Focus RS WRC. Από το ξεκίνημα της συνεργασίας τους, η M-Sport και η Ford έχουν σημειώσει ένα σημαντικό ρεκόρ κατακτώντας 268 συνεχόμενους βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Οι οδηγοί της M-Sport Ford World Rally Team στο Ράλι Μόντε Κάρλο
Οδηγός | Συνοδηγός | Highlights οδηγού στο WRC |
Craig Breen | Paul Nagle | – Πρώτο Ράλι: Πορτογαλία (2009)
– 22 νίκες σε ειδικές διαδρομές – 69 αγώνες – 288 βαθμοί |
Adrien Fourmaux | Alex Coria | – Πρώτο Ράλι: Μόντε Κάρλο (2019)
– 1 νίκη σε ειδική διαδρομή – 26 αγώνες – 45 βαθμοί |
Gus Greensmith | Jonas Andersson | – Πρώτο Ράλι: Ουαλία/Μ. Βρετανία (2014)
– 58 αγώνες – 91 βαθμοί |
Sébastien Loeb | Isabelle Galmiche | – Πρώτο Ράλι: Καταλονία (1999)
– 9 Παγκόσμια Πρωταθλήματα – 925 νίκες σε ειδικές διαδρομές – 180 αγώνες – 1.727 βαθμοί |
«Μία από τις πιο συναρπαστικές πτυχές του WRC τα τελευταία χρόνια ήταν η σαφής σύνδεση ανάμεσα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και τα αντίστοιχα παραγωγής», δήλωσε ο Mark Rushbrook, global director, Ford Performance. «Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό αυτή η νέα εποχή του WRC να αντανακλά τη στροφή του κλάδου μας προς την ηλεκτροκίνηση. Στη Ford δεσμευόμαστε πλήρως σε ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον και η συμμετοχή του M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 στις πιο δύσκολες αγωνιστικές συνθήκες θα μας βοηθήσει να αναπτύξουμε ακόμη πιο συναρπαστικά ηλεκτροκίνητα κινητήρια σύνολα για τους πελάτες μας».
Λειτουργώντας με παρόμοιες αρχές με την έκδοση παραγωγής του Puma EcoBoost Hybrid στο οποίο και βασίζεται,1 το νέο M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Ford. Ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης επόμενης γενιάς ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την οδήγηση και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία 3,9 kWh. Στη συνέχεια, η ενέργεια χρησιμοποιείται ως «συμπλήρωμα» στις επιδόσεις που προσφέρει ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας EcoBoost των 1,6 λίτρων με επαναλαμβανόμενες «ενέσεις ισχύος» διάρκειας έως και τριών δευτερολέπτων με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα 100 kW.
Το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης της κίνησης για να κινηθεί σε πόλεις, στο service park και σε επιλεγμένα τμήματα μεταξύ των ειδικών διαδρομών του αγώνα, χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρική ισχύ. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί χρησιμοποιώντας μια εξωτερική πηγή στα ειδικά σημεία σέρβις μεταξύ των ειδικών διαδρομών, με μια επαναφόρτιση να διαρκεί περίπου 25 λεπτά.
Επιπλέον, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας FIA WRC Rally1 θα χρησιμοποιήσουν ένα μη ορυκτό καύσιμο από τη σεζόν του 2022, που συνδυάζει συνθετικά και βιοδιασπώμενα στοιχεία, δημιουργώντας έτσι ένα καύσιμο 100% βιώσιμο.
«Είχαμε πολύ δουλειά για να ετοιμάσουμε τα αυτοκίνητα και την ομάδα για το Ράλι Μόντε Κάρλο που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα και αποτελεί την πρεμιέρα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος για το 2022. Αλλά η προσπάθεια αξίζει τον κόπο», δήλωσε ο Richard Millener, M-Sport Team principal. «Με τη βοήθεια και υποστήριξη των συναδέλφων μας στη Ford απ’ όλο τον κόσμο, δημιουργήσαμε ένα φανταστικό αυτοκίνητο με τεράστιες δυνατότητες, τις οποίες ανυπομονούμε να δείξουμε κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσοι συνέβαλαν στο να φτάσουμε σε αυτό το σημείο και μας βοήθησαν με τα σφικτά χρονοδιαγράμματα. Νιώθουμε πολύ περήφανοι που εκπροσωπούμε τη Ford στην παγκόσμια σκηνή στο 25ο έτος της συνεργασίας μας μαζί της!».
Τεχνικά χαρακτηριστικά M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1:
Μονάδα ισχύος | Κινητήρας Εσωτερικής Καύσης (ICE) | Ford 1.6-λίτρα EcoBoost, υπερτροφοδοτούμενος, βενζίνης, 4-κύλινδρος σε σειρά |
Μέγιστη ισχύς: 380 hp | ||
Μέγιστη ροπή: 420 Nm | ||
Περιοριστής κινητήρα: 36 mm | ||
Ηλεκτρικό σύστημα μπαταρίας | Μέγιστο επιπλέον boost: 100 kW | |
Μέγιστη αναγεννητική ισχύς: 30 kW | ||
Χρονική διάρκεια επιπλέον boost: 3 δευτερόλεπτα | ||
Μέγιστη ενέργεια boost ανά επιτάχυνση: 250 kJ (καθορίζεται από τη FIA σύμφωνα με το μήκος της ειδικής διαδρομής και τον τύπο της επιφάνειας) | ||
Βάρος: 95 kg | ||
Ψύξη: Υδρόψυκτο και αερόψυκτο | ||
Συνδυαστική απόδοση | Μέγιστη ισχύς:> 500 hp | |
Μέγιστη ροπή:> 500 Nm | ||
Μετάδοση | Χειροκίνητο σειριακού τύπου με 5 σχέσεις | |
Τετρακίνηση με κατανομή 50/50 | ||
Εμπρός μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης | ||
Πίσω μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης | ||
Συμπλέκτης δύο πλακών (double-plate) | ||
Φρένα | Χώμα: Αεριζόμενοι δίσκοι 300mm | |
Άσφαλτος: Αεριζόμενοι δίσκοι 370mm | ||
Τετραπίστονες δαγκάνες | ||
Επιδόσεις | Επιτάχυνση σε χώμα και άσφαλτο: περίπου
3.2 δλ. για το 0-100 km/h |
|
Βάρος και διαστάσεις | Ελάχιστο βάρος: 1.260 kg | |
Μεταξόνιο: 2.600 mm |
Το M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της Ford στον εξηλεκτρισμό. Η εταιρεία ανακοίνωσε πέρυσι ότι το 100% της γκάμας των επιβατικών οχημάτων της στην Ευρώπη θα έχουν τη δυνατότητα κίνησης με μηδενικές εκπομπές – πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά – έως τα μέσα του 2026. ενώ θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά έως το 2030.
1 Puma 1.0L EcoBoost Hybrid, πιστοποιημένες εκπομπές CO2 119-143 g/km και κατανάλωση καυσίμου 5.3-6.3 l/100 km στο πρωτόκολλο WLTP.
Το εύρος εκπομπών CO2 και κατανάλωσης μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τις παραλλαγές των οχημάτων που προσφέρονται σε μεμονωμένες αγορές.
Οι δηλωμένες καταναλώσεις καυσίμου/ενέργειας στο πρωτόκολλο WLTP, οι εκπομπές CO2 και η ηλεκτρική αυτονομία καθορίζονται σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Κανονισμών (ΕΚ) 715/2007 και (ΕΕ) 2017/1151, όπως τροποποιήθηκαν τελευταία. Οι εφαρμοζόμενες τυπικές διαδικασίες δοκιμών επιτρέπουν τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και διαφορετικών κατασκευαστών.