Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Δοκιμάσαμε το Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155PS

Γράφει ο Χρήστος Φωτιάδης

Δοκιμάζοντας για δεύτερη φορά ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς, εμπεδώσαμε τους λόγους της προτίμησης που του δείχνουν οι αγοραστές! Το όνομα Puma θυμίζει κάτι στους λίγο μεγαλύτερους, ως ένα μικρό Coupe που ξεχώρισε λόγω της «ζόρικης» οδικής συμπεριφοράς του. Πέραν της όμορφης εμφάνισης και των δύο, το μόνο που τους ενώνει είναι το… πάτωμα: Το παλιό Puma χρησιμοποιούσε το πάτωμα του Fiesta, ενώ το νέο βασίζεται στο υπάρχον Fiesta, όχι πλέον ως κουπέ, αλλά ως ένα δυναμικό και όμορφο B-SUV! Με το ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά να είναι δεδομένο, η Ford έχει πλέον μια πολύ πλούσια γκάμα μοντέλων, για κάθε γούστο…

Μια ακόμη ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι πως το νέο Puma αποτελεί δημιούργημα του Έλληνα σχεδιαστή, Γιώργου Σαριδάκη, τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε στην πρώτη δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου μοντέλου, φυσικά πριν ξεσπάσει η πανδημία! Ο συμπαθέστατος συμπατριώτης μας τα κατάφερε πολύ καλά. Στο μπροστά τμήμα, η μεγάλη μάσκα με το χρωμιωμένο πλαίσιο είναι ένα από τα στοιχεία που κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Τα επίσης μεγάλα φωτιστικά σώματα, που χρησιμοποιούν LED, ενσωματώνουν το σχήμα τους με το νεύρο των φτερών, κάτι που κάνει την εμφάνιση του Puma άκρως εντυπωσιακή. Οι δυναμικές γραμμές συνεχίζονται στο πλάι και καταλήγουν σε ένα μυώδες πίσω μέρος, με φουσκωτά φτερά και μεγάλα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Μία διακριτική αεροτομή ως φυσική προέκταση της οροφής και ο πίσω προφυλακτήρας που αποτελείται από συνδυασμό καμπύλων και ίσιων γραμμών συμπληρώνουν την επιθετική εμφάνιση του Puma.

Οι εσωτερικοί χώροι είναι άνετοι και επαρκείς για τέσσερις επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών των 456 lt να το κατατάσσει στην κορυφή της κατηγορίας. Κάτω από το διπλό πάτωμά του κρύβεται ένας επιπλέον χώρος 80 lt, με το όνομα Ford MegaBox, ο οποίος έχει μία τάπα αποστράγγισης, για τον σωστό καθαρισμό του με νερό, αν χρειαστεί να μεταφέρουμε κάποιο αντικείμενο που μπορεί να τον λερώσει!

Ο πολυβραβευμένος κινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.0EcoBoost χρησιμοποιεί νέα μπεκ με πέντε οπές για καλύτερη διάχυση του καυσίμου και αποδίδει 155 ps στις 6.000 στροφές. Ο ηλεκτροκινητήρας των 11,5kW παίζει τον ρόλο της μίζας, αλλά και της γεννήτριας που αναλαμβάνει να φορτίσει τη μπαταρία 48V ιόντων λιθίου των 10Ah, η οποία διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης. Πέρα όμως από τη φόρτιση δίνει σημαντική βοήθεια στο θερμικό κινητήρα, βοηθώντας στη χαμηλή κατανάλωση! Επιπλέον, φροντίζει να παρέχει ρεύμα και στα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου (κλιματισμό, ηχοσύστημα, κλπ). Η λειτουργία του τρικύλινδρου χιλιάρη κινητήρα είναι εξαιρετικά ομαλή, καθώς λείπει κάθε ίχνος ανεπιθύμητου κραδασμού. Τέλος, ο σπουδαίος αυτός κινητήρας διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, όταν οι απαιτήσεις σε ισχύ είναι χαμηλές, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την οικονομία καυσίμου!

Οι επιδόσεις του αντανακλούν τη δυναμικότητα αυτού του κινητήρα, με τα 0-100 km/h σε  9.0 sec, και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 205 km/h. Αλλά και στον τομέα της κατανάλωσης η εικόνα είναι πολύ καλή, σε σύγκριση με τους αντίστοιχους κινητήρες άλλων μοντέλων.  Τέλος, το πακέτο του εξοπλισμού είναι αντίστοιχο της ποιότητας του νέου Puma, με πολυχρηστικό ψηφιακό πίνακα και κάθε άλλο απαραίτητο συμπλήρωμα. Οι τιμές είναι λογικές και ξεκινούν από τα €20.097 για την έκδοση Titanium με τους 125 ίππους.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ